6.SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRENİYORUM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYE’DE BÖLGE SINIFLANDIRMASI
Advertisements

Sosyal Bilgiler Öğreniyorum
KAZANIMLAR 25. Onuncu Yıl Nutku'ndan hareketle yapılan inkılapları, Atatürk'ün geleceğe yönelik hedeflerini ve Türk milletinin özelliklerini değerlendirir.
İkinci Sınıfta Kutlanan Belirli Gün Ve Haftalar
OLAY ve OLAYLARIN ÇOK BOYUTLULUĞU OLGU ve GÖRÜŞ KAVRAM GENELLEME
EKONOMİ ALANI’NDA YAPILAN İNKİLAPLAR
KAZANIMLAR 22. Atatürk döneminde sağlık alanında yapılan işleri devletin temel görevleri bağlamında inceler.
Kazanım 5. Nitelikli insan gücünün Türkiye ekonomisinin gelişmesindeki rolünü değerlendirir.
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı
KAZANIMLAR 4 Bilimsel araştırma basamaklarını kullanarak araştırma yapma.
Kazanım 3. Yaşadığı bölgedeki insanların yoğun olarak yaşadıkları yerlerle coğrafi özellikleri ilişkilendirir.
SÜRE BİTTİ
ÜNİTE 1 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRENİYORUM
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
DANIŞMAN: Yrd. Doç. Dr. Funda YİRMİBEŞOĞLU
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İNKILAPLARIN TEMEL KAYNAĞI
Grup karakartal Karadeniz bölgesi.
Kurum, Bir toplumda sosyal yaşamımızı birbirimize benzer şekilde gerçekleştirdiğimizi ifade eden ve sağlayan kültürel süreçlerdir.
CUMHURİYET BAYRAMI.
İLKE VE İNKILAPLARIN EŞLEŞTİRİLMESİ
1930’lar Türkiye’si Prof. Dr. Turgut Göksu.
Tarihte hiçbir zaman mutlak gerçek yoktur...
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük CUMHURİYET’İN İLANI
ATATÜRK İLKELERİ 1-Cumhuriyetçilik 2-Milliyetçilik 3-Halkçılık
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI
ÜLKEMİZDE NÜFUS Rasitgokhansucu.com.
Cumhuriyete Nasıl Kavuştuk?
ATATÜRK İLKELERİ.
SOSYAL BİLGİLER SOSYAL BİLGİLER ÖĞRENİYORUM
KONU:TÜRKİYE’DE NÜFUS
COĞRAFİ KONUM ÖZGÜ® GÜVE®CİN COĞ®AFYA NOTLA®I.
KAZANIMLAR 5.Sosyal bilgilerin, Türkiye Cumhuriyeti’nin etkin bir vatandaşı olarak gelişimine katkısını fark eder.
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı
DERS-2: Milli Güvenlik Stratejimiz
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük CUMHURİYETÇİLİK
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı
Coğrafi Bölgeler.
Sosyalbilgiler Öğreniyorum
6.Sınıf Sosyal Bilgiler Ülkemiz ve Dünya
DÜNYADA NÜFUS DAĞILIŞI VE EKONOMİK FAALİYETLER
ÜLKEMİZDE NÜFUS ÖZGÜR GÜVERCİN 7.Sınıf SOSYAL BİLGİLER.
BÖLGEMİZİ TANIYALIM.
ÜNİTE:2.ADIM ADIM TÜRKİYE
Dönemlere Ayrılma Her dönüm noktası, hem yeni bir gelişmenin başlangıç noktası, hem de bir önceki gelişmenin doruk noktası olmaktadır.
Cumhuriyete Nasıl Kavuştuk?
Lozan’dan Möntrö’ye Türk Boğazları
BEN BİLİNÇLİ BİR TÜKETİCİYİM
AİT Ders - Çalışma Soruları. 1. I. Meşrutiyetle beraber Türk Tarihinin ilk anayasası olan Kanun-i Esasi ilan edilmiştir. Milletvekillerini halk.
Sosyal alan sorular.
EKONOMİ ALANINDA YAPILAN YENİLİKLER
 Lozan Barış Antlaşması’nda çözüme kavuşmayan sorunlardan birisi de Musul sorunu ve Irak sınırıydı.Misakımilli sınırları içinde yer alan ve halkının.
İNSANLAR VE YÖNETİM.
Hep Birlikte Ünitesi.
Geçmişten geleceğe.
İKİNCİ MEŞRUTİYET DÖNEMİNDE EĞİTİMİN GENEL ÖZELLİKLERİ
SBS SOSYAL BİLGİLER SORU DAĞILIMI SUNUSU Ayşegül SÖNMEZ.
Ege Bölgesinde hangi halk oyunu oynanır?. Bir yerin uzun yıllar boyunca değişmeyen hava durumuna ne denir?
19. YÜZYIL OSMANLI DEVLETİ ISLAHATLARI

BİLİNÇLİ TÜKETİCİ.
ETKİNLİK ÇALIŞMA SUNUSU
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRENİYORUM
TÜRK Eğitim Sistemi.
KURULTAYDAN MECLİSE “Egemenlik” kavramı
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRENİYORUM ÜNİTESİ TESTLERİ
Cumhuriyet Bayramınız
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Cumhuriyete Nasıl Kavuştuk?
SOSYAL BİLGİLER Örnek Ders Anlatımı Farklı Konulardan
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı. Cumhuriyete Nasıl Kavuştuk?  Eskiden devletimizin adı OSMANLI devletiydi.  Osmanlı devleti zamanın en güçlü devletiydi.
Sunum transkripti:

6.SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRENİYORUM

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRENİYORUM

Sosyal Bilgiler Öğrenmenin Yararları: Devletimize iyi bir vatandaş olmak. Üretken ve etkin olmak. Çevre kirliliğine daha duyarlı olmak. Vatanımızı ve milletimizi daha çok sevmek. Tarihi ve kültürel değerlerimizi korumak. Çevremizdeki insanlarla daha etkili konuşabilmek.

OLGU (NESNEL) GÖRÜŞ (ÖZNEL) Aşağıdaki resimlerle ilgili verilen cümlelerin hangileri olgu, hangileri görüş cümlesidir?

M.Kemal ATATÜRK, Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk cumhurbaşkanıdır.

Piramitler Mısır ülkesinin tarihi eserlerindendir.

Osmanlı Devleti’nin en yakışıklı padişahı IV.Murat’tır.

İzmir, Türkiye’nin en güzel şehridir.

Şelalelerin döküldükleri yerde “dev kazanı” adında çukurlar oluşur.

Türkiye’nin en büyük takımı Galatasaray’dır.

Akarsuların denize döküldüğü yerlerde “delta ovaları” oluşur.

Kuzu en sevimli hayvandır.

Rusya, Gürcistan ile savaşmıştır. (olgu) Rusya dünyanın en güçlü devletidir. (görüş)

Etkinlik a. 5 adet olgu, 5 adet görüş örneği yazınız.

Aşağıdaki cümlelerin hangisi bir olgu cümlesidir? A. Dünyanın en güzel ülkesi ABD’dir. B. Gelecekte çok zengin olacağım. C. Türkiye’nin yönetim şekli cumhuriyettir. D. En eğlenceli uğraş raftingdir.

Aşağıdaki cümlelerin hangisi bir olgu cümlesidir? A. Dünyanın en güzel ülkesi ABD’dir. B. Gelecekte çok zengin olacağım. C. Türkiye’nin yönetim şekli cumhuriyettir. D. En eğlenceli uğraş raftingdir.

Aşağıdakilerden hangisi görüş cümlesidir? A. Mısır en çok Akdeniz Bölgesi’nde yetişmektedir. B. Türkiye’nin en büyük dağı Ağrı Dağı’dır. C. Türkiye’de cumhuriyet 1923’te ilan edilmiştir. D. İzmir, en güzel kentimizdir.

Aşağıdakilerden hangisi görüş cümlesidir? A. Mısır en çok Akdeniz Bölgesi’nde yetişmektedir. B. Türkiye’nin en büyük dağı Ağrı Dağı’dır. C. Türkiye’de cumhuriyet 1923’te ilan edilmiştir. D. İzmir, en güzel kentimizdir.

Genelleme olgu-kavram

ısınmanın önüne geçilebilir. OLGU: Sanayi Devrimi ile başlayan fabrikalaşma sonucunda çevre kirliliği artmış ve küresel ısınma sorunu ortaya çıkmıştır. KAVRAM: Küresel ısınma GENELLEME:Doğal çevreye zarar verecek durumlar ortadan kaldırılırsa küresel ısınmanın önüne geçilebilir.

İklimi yağışlı olan bölgelerde bitki örtüsü gür olur.

Aşağıdaki cümlelerden hangisi bir genelleme sayılabilir? A. Cumhurbaşkanı 5 yıllığına seçilmektedir. B. Türkiye bir yarımadadır. C. Bir bölgenin sık ya da seyrek nüfuslu oluşunda iklim etkilidir. D. SBS kolay bir sınavdır.

Aşağıdaki cümlelerden hangisi bir genelleme sayılabilir? A. Cumhurbaşkanı 5 yıllığına seçilmektedir. B. Türkiye bir yarımadadır. C. Bir bölgenin sık ya da seyrek nüfuslu oluşunda iklim etkilidir. D. SBS kolay bir sınavdır.

MAHALLEDE YENİ OKUL AÇILDI İŞ İyi Eğitim Ulaşım Çevrenin Değeri Kırtasiye Lokanta Kantin Kafe

Bilimsel Araştırma Yapıyorum Araştırma yaparken izlenmesi gerek yol: 1. İlk önce sorun tespit edilir. (Konu, başlık) 2. Sorun hakkında bilinen ve bilinmeyenler yazılır. 3. Bu sorun ile ilgili çözümler belirtilir.(Hipotez) 4. Çözümün doğru olup olmadığı tespit edilir. Bu aşamada kütüphane, internet gibi kaynaklardan faydalanabilir. (Değerlendirme)

HİPOTEZ: Depremden dolayı birçok insan ölmüş ya da SORUN: Deprem HİPOTEZ: Depremden dolayı birçok insan ölmüş ya da sakat kalmıştır. Çözüm ise önlem almaktır. DEĞERLENDİRME: İnşaat denetimleri artmalı. Kaliteli malzeme kullanılmalı. Deprem eğitimleri yapılmalı.

HAKLARIMIZ: Karşılaştığımız sorunlara çözüm bulabilmek için çeşitli kurumlara başvururuz. Bu kurumlara sorun ve şikayetlerimizi dilekçe yazarak bildirebiliriz. Dilekçe hakkı: bilgi edinme, şikayette bulunma, denetleme, dilek ve önerilerde bulunma gibi amaçlar için kullanılır.

TÜKETİCİ HAKLARI İHLALLERİ İÇİN Tüketici Mahkemesi Tüketici Hakları Merkezi Reklam Kurulu Tüketici Hakları Derneği Tüketici Sorunları İl-İlçe Hakem Heyeti Belediyeler

HİZMET AKSAKLIKLARI İÇİN Kaymakam ve Valilikler Muhtarlıklar Belediyeler

ATATÜRK ve Sosyal Bilimler: Türk Tarih Kurumu (1931) Türk Dil Kurumu (1932) Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Halk Evleri (1932)

Bu kurumların açılmasındaki amaç sizce nedir? Türk kültürü, tarihi ve dilini incelemek ve öğretmek. Bu bilgileri halkın bütün kesimine yaymak. Yeni Türk Devletini sağlam kültürel temellere oturtmak. Milli devlet özelliğini pekiştirmek.

Aşağıdakilerden hangisi sosyal bilimler arasında yer almamaktadır? A) Hukuk B) Ekonomi C) Coğrafya D) Kimya

Aşağıdakilerden hangisi sosyal bilimler arasında yer almamaktadır? A) Hukuk B) Ekonomi C) Coğrafya D) Kimya

Sosyal bilgiler dersinin en önemli hedefi aşağıdakilerden hangisidir? A) İyi vatandaşların yetiştirilmesi B) Eğitimin kalitesinin arttırılması C) Hukuka saygının arttırılması D) Tarihi değerlere olan ilginin arttırılması

Sosyal bilgiler dersinin en önemli hedefi aşağıdakilerden hangisidir? A) İyi vatandaşların yetiştirilmesi B) Eğitimin kalitesinin arttırılması C) Hukuka saygının arttırılması D) Tarihi değerlere olan ilginin arttırılması

gibi alanların hangilerinde faydalanmak zorundadır? “Her olayın birden çok sebebi ve sonucu vardır.” diyen bir araştırmacı bir tarihi olayı araştırırken; I. Ekonomik II. Siyasal III. Sosyal gibi alanların hangilerinde faydalanmak zorundadır? A)Yalnız I B) Yalnız II C) II ve III D) I,II ve III

gibi alanların hangilerinde faydalanmak zorundadır? “Her olayın birden çok sebebi ve sonucu vardır.” diyen bir araştırmacı bir tarihi olayı araştırırken; I. Ekonomik II. Siyasal III. Sosyal gibi alanların hangilerinde faydalanmak zorundadır? A)Yalnız I B) Yalnız II C) II ve III D) I,II ve III

I. Maliye Bakanlığı II. Çevre Bakanlığı III. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı IV. Adalet Bakanlığı Yukarıdaki bakanlıklardan hangilerinin tüketici haklarını koruma konusunda etkisi daha azdır? A. Yalnız I B. Yalnız II C. I ve II D. II ve III

I. Maliye Bakanlığı II. Çevre Bakanlığı III. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı IV. Adalet Bakanlığı Yukarıdaki bakanlıklardan hangilerinin tüketici haklarını koruma konusunda etkisi daha azdır? A. Yalnız I B. Yalnız II C. I ve II D. II ve III