FUTBOLDA ÖĞRETME ve ÖĞRENME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON - 1 ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Dr
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
FUTBOLDA YAŞ GRUBU ANTRENMAN İLKELERİ
BASKETBOLDA TEMPOLU OYUN
MÜSABAKA ANALİZİ VE DEĞERLENDİRME
ANA BABA VE ERGENLİK.
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
HENTBOLDE ADAMA DÖNÜK 3:2:1 SAVUNMA SİSTEMİ VE İLKELERİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
FUTBOLDA KOORDİNASYON ÇALIŞMALARI
HENTBOLDE TEMPOLU OYUN VE SÜRAT ÇALIŞMALARI
FUTBOLDA ÖĞRETME ve ÖĞRENME
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
ANNE BABA TUTUMLARI.
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
PROGRAM TASARIMI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
REHBERLİK DERSİ III.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ Seminer-3 “Türkiye’de Gençlik Geliştirme Programlarında Yapılan Hatalar ve Dünyadan Örnekler” ÖNERİLER Prof. Dr. Mustafa Ferit ACAR.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM.
HATALI ANNE BABA TUTUMLARI
YILLIK ANTRENMAN PLANLAMASI
İYİ ANTRENÖR OLMANIN SIRLARI (BAŞARILI ANTRENÖRLÜK İÇİN 50 İPUCU)
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON PROGRAMI – 2 GENÇLERDE YAŞ GRUPLARINA GÖRE TAKTİK ANTRENMANLAR “GENÇ MÜSABAKALARININ GELİŞİMİ” 01 Nisan 2013 – İZMİR Prof.
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Stratejileri]
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
ERGENLE İLETİŞİM.
SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
GELECEĞİ PLANLAMAK MESLEK SEÇİMİ.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
ANNE BABA TUTUMLARI VE OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ÖNEMİ
Bilimsel düşünme becerileri
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
DİĞER TUTUMLAR.
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
ANTRENMAN BİLGİSİ DERS NO 4 ANTRENMANA HAZIRLIK.
Kişisel Rehberlik.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
Futbol da Sistemlerin Tarihçe Özeti
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
Futbol Eğitimi Serdar Samur,MBA,PhD. “ Başarının iki kuralı; oyunun kurallarını öğrenmek ve oyunu herkesten iyi oynamayı istemektir.” EINSTEIN EINSTEIN.
Doç. Dr. Gülten HERGÜNER. EĞİTİMDE OYUNUN KULLANILMASI  Oyun, bir eğitim aracıdır. Öncelikle temel eğitimin bütün dallarında ve beden eğitimi ve sporda.
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Öğretimin Planlanması
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
Spor Psikolojisi Psikolojik Beceri Antrenmanı.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
İRFANLI ANADOLU LİSESİ ADI : Bartu Eren SOYADI : ÖZGAYA SINIFI : 9-D NO : F U T B O L DERS : TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMEN: Zafer Ender ETLİ.
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 4
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
İSTENEN ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
GELİŞİM DÖNEMLERİ İÇİNDE RUH SAĞLIĞI İLKELERİ
REHBERLİK DERSİ III.
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
Sunum transkripti:

FUTBOLDA ÖĞRETME ve ÖĞRENME ÖNER ÖZMEN 2008

GENEL İLKELER: NE TÜR ÖĞRENME OLURSA OLSUN,ÖĞRENEN HER ZAMAN ÖĞRETENDEN ÖNEMLİDİR. ÇÜNKÜ ÖĞRENEN, ÖĞRENECEĞİ KONUYA İLGİ DUYMAZSA ÖĞRETİM BAŞARILI OLAMAZ. O HALDE ÖĞRENME ŞEKLİ, HER BİREYİN KENDİNE ÖZGÜ OLUP, ‘’YAŞA, CİNSİYETE VE KÜLTÜRE’’ GÖRE DE DEĞİŞKENLİK GÖSTERİR.

ÖĞRETİM YÖNTEMİ İÇİN ÖNEMLİ KOŞULLAR: 1)PSİKO-SOSYAL ÖZELLİKLER(YAŞ VE KÜLTÜREL ÇEVRE), 2)ÖĞRENMEYE HAZIR OLUŞ, 3)ANTRENÖRÜN YÖNTEME YATKINLIĞI, 4)GRUBUN BÜYÜKLÜĞÜ, 5)GÖZLENMEK İSTENEN BECERİLER, ÖĞRETİM YÖNTEMİNİ BELİRLERLER.

ÖĞRETİM ve EĞİTİM İLKELERİ: I-AMAÇLAR: ÖĞRETİM VE EĞİTİM ÇALIŞMALARINA YÖN VERİRLER. İŞLENECEK KONUNUN ( İÇERİĞİN ) SEÇİMİNİ VE İŞLENMESİNİ DÜZENLERLER.

II- KONU = İÇERİK = MÜFREDAT : NE ÇALIŞILACAK? SORUSUNA VERİLECEK YANITTIR. AMACA GÖTÜRÜCÜ ARAÇLAR OLUP,ÖĞRENME ÇABALARINI, BİLGİ VE BECERİYİ KAPSAR.

III- METODİK İLKELER (YÖNTEMLER): NASIL ÇALIŞILACAK ? SORUSUNA VERİLECEK YANITTIR. AMACA GÖTÜRÜCÜ ÇALIŞMALARIN (KONUNUN) NASIL İŞLENECEĞİNİ (YANİ METODİK SIRAYI) BELİRLER.

IV- GÖZLEM ve DEĞERLENDİRME : AMACA GÖTÜRÜCÜ İÇERİĞİN VE ONUN UYGULANMA BİÇİMİ OLAN METODİĞİN,BİZİ AMACIMIZA NE DERECEYE KADAR YAKLAŞTIRDIĞINI ANLAMAMIZA YARAR.

EĞİTİCİNİN GÖREVİ, YALNIZ AMACA GÖTÜRÜCÜ ÇALIŞMALARIN YAPTIRILMASINDAN İBARET DEĞİLDİR. EĞİTİCİ AYNI ZAMANDA AMAÇLARIN SAPTANMASINDA VE BU AMAÇLARA ULAŞMADAKİ ETKİ DERECESİNİ ÖLÇEREK, GEREKTİĞİNDE KULLANDIĞI METOT (YÖNTEM) VE ARAÇLARI DEĞİŞTİRMELİDİR !

İÇ VURUŞ TEKNİĞİNİN ÖĞRETİMİ ÖRNEKLER: I)AMAÇ = İÇ VURUŞ TEKNİĞİNİN ÖĞRETİMİ II-İÇERİK = KONU : İÇ VURUŞ TEKNİĞİNi ÖĞRETMEK İÇİN NE YAPILACAK ? YAPILACAK HAREKETLER TESPİT EDİLİR . ÖRNEĞİN DÖRT HAREKET : …………………………… ………….......................... …………………………… …………………………… SEÇİLMİŞ OLSUN…

III – METODİK SIRA : YAPILACAK BU DÖRT HAREKET,ŞİMDİ METODİK SIRAYA KONACAK. BUNUN İÇİN : A) BİLİNENDEN - BİLİNMEYENE B) KOLAYDAN - ZORA C) BASİTTEN - KARMAŞIĞA

DOĞRU BİR SIRALAMAYA TABİ TUTULARAK, UYGULANMA SIRALARI : 1.HAREKET……………………………… 2.HAREKET……………………………… 3.HAREKET……………………………… 4.HAREKET………………………… OLARAK SAPTANIR. IV – BURAYA KADAR YAPILAN ÇALIŞMALAR DEĞERLENDİRİLİR.

FUTBOLCU MERKEZLİ YÖNTEMLERDE: * FUTBOLCUNUN FİZİKSEL, PSİKOLOJİK, TEKNİK VE TAKTİK FARKLILIKLARI KONU SEÇİMİNDE VE UYGULAMALARDA ÖNEMLE GÖZ ÖNÜNDE TUTULUR. * ÖZELLİKLE ZİHİNSEL, PSİKOLOJİK VE SOSYAL GELİŞİMİ ÜST DÜZEYDE GERÇEKLEŞEBİLİR. BU AYNI ZAMANDA KİŞİLİK GELİŞİMİNİN DE ESASINI OLUŞTURUR.

* TAKLİT EDİLECEK TEK BİR MODEL OLMAYIP, HAREKETTE VE ORGANİZASYONDA FARKLI SEÇENEKLER SUNULUR. * SEÇENEKLERİN VE ÇÖZÜMLERİN KABUL EDİLİP KAZANILMASI İÇİN ZAMANA İHTİYAÇ VARDIR.

BU YÖNTEMLERDE: -ANTRENMAN HAZIRLIĞINI, PLANI, PROĞRAMI ANTRENÖR YAPAR. -ANTRENMAN UYGULAMASINI FUTBOLCU YAPAR. -DEĞERLENDİRMEYİ , ANTRENÖR DE YAPAR, FUTBOLCU DA.

ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN SEÇİMİNE ETKİ EDEN FAKTÖRLER: *ANTRENÖRÜN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNE YATKINLIĞI *ANTRENE EDİLEN TAKIMIN SAYISAL DURUMU VE ÖZELLİKLERİ *İŞLENECEK KONUNUN VE İÇERİĞİNİN ÖZELLİĞİ.

FUTBOLDAKİ YAŞA VE GELİŞMEYE GÖRE ÜÇ EĞİTİM AŞAMASINA GÖZ ATACAK OLURSAK: * 6 – 10 YAŞ OLAN 1. EĞİTİM AŞAMASINDA,GENEL VE ÖZEL KOORDİNASYON GELİŞİMİ İÇİN TOP İLE VE TOPSUZ KÜÇÜK OYUNLAR, TOP HİSSİNİN EĞİTİMİ, KÜÇÜK TAKIM OYU NLARI, DURARAK VE HAREKET HALİNDE EŞLİ ÇALIŞMALAR VE ANTRENMAN OYUNLARI YAPTIRILIR. * ‘’OYNAYARAK ÖĞRENME’’ AĞIRLIKLI OLDUĞU İÇİN, OYUN METODU KULLANILIR: * TEKNİK/TAKTİK GÖREVLERİN OYUNSAL ŞEKİLLERDE ÇÖZÜMÜ SÖZKONUSUDUR, * YAPILAN ÇALIŞMA DAİMA GOL ATMAYA YÖNELİKTİR.BÖYLECE KÜÇÜK OYUNLARDAN BÜYÜK OYUNLARA DOĞRU GELİŞİM SAĞLANIR.

10 – 14 YAŞ ALANI OLAN 2. EĞİTİM AŞAMASINDAKİ YAPILANMA EĞİTİMİNDE : * FUTBOLA ÖZGÜ TEKNİK-TAKTİK ANTRENMANLAR YAPTIRILIR. * USTALAŞARAK FUTBOL OYNAMAYI GELİŞTİRME SAĞLANIR. * ALIŞTIRMA(TEKRAR) METODU İLE FUTBOLUN TEMEL TEKNİĞİ ÖĞRETİLİRKEN, ÖĞRENİLECEK TEKNİK ELEMAN ÇEŞİTLİ DİZİLİŞ ŞEKİLERİNDE, DOĞRU HAREKET ORTAYA ÇIKINCAYA KADAR TEKRAR EDİLİR. * AMAÇ: TEMEL TEKNİK ŞEKLİ KUSURSUZ VE OTOMATİK HALE GETİRMEKTİR.

1. ve 2. EĞİTİM AŞAMALARINDA , OYUN VE TEKRAR METOTLARI DEĞİŞEREK KULLANILIR. OYUNA DÖNÜŞTÜRÜLEMEYEN HAREKETLER, TEKRARLA PEKİŞTİRİLİP OTOMATİK HALE GETİRİLDİKTEN SONRA, TEKRAR OYUN İÇİNDE KULLANDIRILIR.

BAZI KARMAŞIK HAREKETLER İSE , PARÇA PARÇA ÖĞRETİLİR: TEMEL ŞEKİLLER = RAKİPSİZ TEKRARLANIR GELİŞMİŞ ŞEKİLLER =PASİF RAKİPLE YARIŞMA ŞEKİLLERİ =AKTİF RAKİPLE TEKRARLANIR

3. EĞİTİM AŞAMASI OLAN PERFORMANS ÇAĞİNDA, KARMA METOT KULLANILIR. BİR ÇALIŞMA İÇİNDE TEKNİĞİN / TAKTİĞİN /KONDİSYONUN KOMBİNE (ORTAK) OLARAK GELİŞTİRİLMESİ AMAÇLANIR. FUTBOLCU MERKEZLİ ANTRENMANLAR BÖYLECE, ÇOCUK VE GENÇLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN YARIŞMALAR VASITASI İLE DE REKABETİ, TAKIM RUHUN, KİŞİLİĞİ GELİŞTİREN ALIŞKANLIKLARI DA KAZANDIRMIŞ OLUR.

ANTRENMANDAKİ ÖĞRENME KALİTESİ, FUTBOLCUNUN DÜZEYİ İLE DOĞRUDAN İLİŞKİLİDİR. BU DÜZEYİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: - TAKVİM YAŞI - BİYOLOJİK YAŞ - ANTRENMAN YAŞI - YORGUNLUK - MOTİVASYON - ÖĞRENMEYE HAZIR OLUŞ - YÖNTEMİ - KULLANILAN ARACIN KALİTESİ VE SAHA-TESİS…

DÜZELTME OLAYI ÜÇ KURALA GÖRE YAPILMALIDIR: 1 )KABA HATALAR İNCE HATALARDAN ÖNCE GELİR.ÇOCUK VE GENÇLERDE İNCE HATALAR HİÇ GÜNDEME GELMEZ. 2 )SIK SIK VE GENEL OLARAK ORTAYA ÇIKAN HATALAR,BÜTÜN ANTRENMAN GRUBU ÖNÜNDE DÜZELTİLİR. 3 )BİREYSEL HATALAR, İLGİLİ OYUNCULARLA KONUŞULUR.

DÜZELTMELERDE DAİMA YAPICI OLMAYA DİKKAT EDİLMELİDİR DÜZELTMELERDE DAİMA YAPICI OLMAYA DİKKAT EDİLMELİDİR. SESLENEREK YAPILAN DÜZELTME OYUNCUYA YARDIMCI OLMALI, ONU ŞAŞIRTMAMALIDIR. HER ANTRENÖR YAPTIĞI DÜZELTMELERİN PERFORMANS GELİŞİMİNİ NE DERECEYE KADAR TEŞVİK ETTİĞİNİ KONTROL ETMELİ, ÖVGÜ VE TEŞVİKLE ÇALIŞMALIDIR.

ANTRENÖR MERKEZLİ YÖNTEM (OTORİTER YÖNTEM) EMİR - KOMUT ÜZERİNE ÇALIŞIR: *HAZIRLAR *UYGULAR *DEĞERLENDİRİR

GÜVENSİZ-YARATMAYAN-ÇÖZEMEYEN VE BELLİ KALIP İÇİNDE OYNAYAN ( FARKLILIKLARI GÖZARDI EDER - TEKRAR SAYISINI - SÜREYİ BELİRLER -İSTEKLERİ AÇIK VE KISA BİLDİRİR : *ZİHİNSEL *SOSYAL *PSİKOLOJİK GELİŞİMLER DÜŞÜK DÜZEYDEDİR. *FUTBOLUN GELİŞİM TEMELLERİNE AYKIRI. *KİŞİLİK ZAFİYETİ ORTAYA ÇIKAR...)   GÜVENSİZ-YARATMAYAN-ÇÖZEMEYEN VE BELLİ KALIP İÇİNDE OYNAYAN FUTBOLCULAR YETİŞİR.

OKUL – GENÇ – ÖĞRETMEN VE ANTRENÖR İSYANKAR VE HIRÇINLIK ÇAĞINDAKİ GENÇLERİN ÇOĞU AİLELERİ İLE ANLAŞAMAZ .ÖĞRETMENİNDEN VE ANTRENÖRÜNDEN İLGİ, GÜVEN VE ANLAYIŞ BEKLER! ASİ, BAŞKALDIRAN , SINIR TANIMAYAN , GÖZÜPEK , SÜREKLİ ELEŞTİREN , ELEŞTİRİLMEKTEN HİÇ HOŞLANMAYAN, SIKINTILI, İYİ KONSANTRE OLAMAYAN, KABA-SABA, DİKKATSİZ , AYKIRI GİYİNEN, SAÇ UZATAN, SÜS YAPAN, ÇOK SIKIŞINCA YALAN SÖYLEYEN, ÖDEV YAPMAYAN, ANA BABASIYLA DA ZATEN ARASI AÇIK OLAN…

ÖĞRENCİLER : YAŞININ TÜM BU ÖZELLİKLERİNİ DOĞAL OLARAK ÜZERİNDE TAŞIYAN GENÇLER VE KARŞILARINDA AYNEN ANNE BABALARI GİBİ BAZEN ONLARDAN DAHA KATI OLABİLEN ÖĞRETMENLER, OKUL İDARESİ VE ANTRENÖRLER. ONLAR DA GENÇLERİN KURALLARA UYMASINI , SÖZ DİNLEMESİNİ, KÜSTAHLIK ETMEMESİNİ, DÜRÜST VE ÇALIŞKAN, UYSAL OLMASINI BEKLERLER.

PEKİ GENÇLER NE YAPSIN ?... ONLAR ANNE VE BABALARINDAN GÖREMEDİKLERİNİ; DÜŞÜNCELERİNİN, ANLAYIŞLARININ, ADAM YERİNE KONMALARININ, SÖZ HAKLARININ, ÖZGÜR DÜŞÜNCELERİNİN CİDDİYE ALINMASINI ÖĞRETMENLERİNDEN BEKLİYORLAR. ÖĞRETMENLERİNİ SEVMEK , ONLARA GÜVENMEK İSTİYORLAR.

ÖĞRETMENLER VE ANTRENÖRLER : BU DELİ DOLU GENÇLERLE UĞRAŞAN ÖĞRENİM KURUMLARINDA ÖĞRETMENLİK VE SPOR KULÜPLERİNDE ANTRENÖRLÜK ZORDUR. ANCAK, HEPİMİZİN OKUL VE KULÜPLERİMİZDE HAYRANLIKLA HATIRLADIĞIMIZ ÖĞRETMEN VE ANTRENÖRLERİMİZİN, HAYATIMIZDA ÇOK ÖZEL ROLLERİ VARDIR.

ÖĞRENCİLERİNE DEĞER VEREN, ANLAYIŞLI VE SABIRLI BİR ÖĞRETMEN VE ANTRENÖR BU ÇAĞDA AİLESİ İLE ZATEN ARASI BOZUK OLAN GENCİN ANNE-BABASININ YERİNİ KISA SÜRE DE OLSA TUTABİLİR, KENDİSİNE ÖRNEK ALIP BENZEMEK İSTEYECEĞİ OLUMLU BİR ÖZDEŞİM FİGÜRÜ OLABİLİR. SPOR, MÜZİK VE DİĞER SANAT DALLARI, POLİTİKA VE EDEBİYAT GİBİ ÖZEL YETENEKLERİNİN ORTAYA ÇIKMASINA YARDIMCI OLABİLİR.

UNUTMAYALIM Kİ GENÇLER, SEVDİKLERİ ÖĞRETMENİN VE ANTRENÖRÜN DERSİNİ CAN KULAĞI İLE DİNLEYEREK İYİ NOT ALMAYA GAYRET EDERLER. SEVMEDİKLERİ ANTRENÖRÜN PEŞİNDEN GİTMEZLER. ANTRENMANI SEVSELER VE ÖZEL YETENEKLERİ OLSA BİLE ÇALIŞMAZLAR.

GENÇLER YALNIZ HOŞGÖRÜLÜ, ANLAYIŞLI BİR ÖĞRETMENİ VE ANTRENÖRÜ DEĞİL; TUTARLI DAVRANAN, ÖĞRENCİLERİ ARASINDA HAK YEMEYEN, ONLARA HAKARET ETMEYEN DİSİPLİNLİ VE SERT ÖĞRETMEN VE ANTRENÖRÜ DE SEVİP SAYARLAR. DUYGUSAL DURUMU İNİŞ-ÇIKIŞ GÖSTEREN, TUTARSIZ DAVRANAN, FUTBOLCULAR ARASINDA AYIRIM YAPAN ANTRENÖRLER , GEVŞEK DAVRANIP BOL NOT VERSELER DE FUTBOLCULARININ SAYGISINI VE GÜVENİNİ KAZANAMAZLAR.

TEŞEKKÜR EDERİM……….