Değişim Sizi Yönetmesin !..

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Advertisements

MÜCAHİD ÖZEL TEFENNİ MYO
STRATEJİK YÖNETİM STRATEJİK PLANLAMA
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
Kurumlar toplumu önemser
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
DUYGULARIN YÖNETİMİ.
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
Mesleki Uzmanlık Alanlarının Gelişiminde Kurumsallaşmanın Önemi
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
TAKIM ÇALIŞMASI ÜZERİNE NOTLAR
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
AİLE - ŞİRKET İLİŞKİLERİNİN ve AİLE ŞİRKETLERİNİN KURUMSALLAŞMASI
REHBERLİK.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
BİLAL ERYILMAZ 25 Mayıs 2012, Dedeman, Ankara. ÜÇ TEMEL ALAN ETİK DAVRANIŞ İLKELERİNİN BELİRLENMESİ ETİK İNCELEMELER ETİK KÜLTÜRÜN GELİŞTİRİLMESİ.
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
Değişime doğru Değiştirmek istemek Hayal kurmak Başkalarını beklememek Dinamik ilişkiler yaratmak.
Bilgi ve Yenilik İktisadı
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
“SÜREÇ YÖNETİMİ” SATIR BAŞLARI
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.
Uygarlık Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün S S
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İNOVASYON.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
YÖNETİM BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün Kaynak: H. Erkan (1998); Kültür Politikamızda Yeni Boyutlar KÜLTÜREL ALAN EKONOMİK ALAN P.SÜREÇ S.SÜREÇ K.SÜREÇ DIŞ.
E ğ itimde Kalite nedir? *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ögrencilerin ihtiyaçlarıdır. *Kalite, amaçlara uygunluktur.
YETKİNLİK NEDİR? Yetkinlik; mükemmel performansın elde edilmesinde ayırt edici bilgi, beceri ve tutumları kapsayan gözlemlenebilir davranışlardır. Yetkinlik;
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Kariyer Yönetimi Uygulamaları
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
Proje Yönetim Döngüsü: -Aşamaları -Rol ve Sorumluluklar
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Toplam Kalite Yönetimi
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
1 Kurumsallaşma Ve Mesleki Saygınlık İlişkisi Erol Demirel SMMM 2 Haziran 2016/Ankara.
KARİYER YÖNETİMİ DERSİ EGZERSİZLERİ Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu
ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
ISLD 318 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
PAZARLAMA YÖNETİMİ’NİN TEMELLERİ Prof. Dr. İsmail Üstel.
KURUMSAL İLETİŞİM.
GRUP İLETİŞİMİ.
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

Değişim Sizi Yönetmesin !.. (E.) Prof. Dr. İSMAİL ÜSTEL

“Tanımlanmışlık” mı? “Kalıplanmışlık” mı? Kurumsallaşma kavramının bir alt başlığı olan TANIMLANMIŞLIK olgusu, KALIPLANMIŞLIK ile kesinlikle eşanlamlı değildir! Kalıplanmışlık, değişime direnç anlamına gelmektedir.

Dikkat!.. Kavramların “raf ömrü” giderek kısalıyor. Yani, kavramların “son kullanma tarihi” giderek kısalıyor.

Peki, Çözüm Nedir? Gerek bireyler, gerekse kurumlar için tek çıkış yolu şudur: SÜREKLİ GELİŞMEK...

21. Yüzyılda “Anahtar Sözcükler” Kalite Performans Çeviklik Verimlilik Fırsat - Risk Yönetimi Sürekli Gelişim - Sürekli Değişim

KURUMLARDA SÜREKLİ GELİŞİM SÜREKLİ DEĞİŞİM

Sürekli Gelişim İçin... “Geliştirilmesi gereken alanlara” yönelik farkındalık (SWOT Analizi) Hatalardan ders alabilmek (“hata kültürü”) Kıyaslama (esinlenme) Yaratıcı sorun çözme becerisi “Öğrenen birey/kurum/sektör/ meslek” olabilmek

İşin Özü: Değişime Açık Olmak İş geliştirebilmek için, “değişmek zorunda kalmadan değişmek” gerekmektedir. Bunun ön koşulu, “alışkanlıkları gözden geçirme alışkanlığı” edinmektir.

İlk Adım: “Değişim” Kavramı Kavranmalıdır Yani? Kavramın tanımı, anlamı ve açılımı Çünkü: Kavramın gerekçesi Yoksa... Kavramın içi doldurulamayacak olursa, karşılaşılacak olumsuz tablo

“Kurumsal Alışkanlıklar” Karar süreçleri İş süreçleri İlişki süreçleri

Kurumsal Alışkanlık Yönetimi Karar, iş ve ilişki süreçlerinin sürekli geliştirilmesi Sürekli gelişimin, carî (rutin) bir kavrama dönüştürülmesi Bu yaklaşımın yönetsel / teknik / kültürel altyapısının güçlendirilmesi

Değişime Yaklaşım Yelpazesi : “S”ler Sahiplenenler Seyirciler Sabotajcılar

Değişim Olgusunu “Yerleşme” Dozu Farkındalık Edinme Benimseme Kabullenme Sahiplenme Kendini adama

Kurumsal Gelişim İçin “Kavram Transferleri”-I “Yönetici”den “Lider-Yönetici”ye “Günübirlik”ten “Stratejik Yönetim”e “Yönetim”den “Yönetişim”e “Ben Bilirim”den “Ortak Akıl”a “Yetkilendirme”den “Güçlendirme”ye “Kişisel Kültür”den “Kurum Kültürü”ne

Kurumsal Gelişim İçin “Kavram Transferleri”-II “Personel”den “İnsan Kaynakları”na “Ben”den “Biz”e “Amaçlar”dan “Hedefler”e “İşlem Yığınları”ndan “Süreçler”e “Kaos”tan “Tanımlanmış Yapı”ya “Yaratıcı Düşünce”den “İnovasyon”a

Kurumsal Gelişim İçin “Kavram Transferleri”-III “Sorun Çözmek”ten “Sorun Önleme”ye “Kriz Yönetimi”nden “Risk Yönetimi”ne “Saklı Bilgi”den “Kurumsal Bellek”e “Kanaat”ten “Kanıta Dayalılık”a “İnformel” den “Biçimsel İletişim”e “Sıradan Olmak”tan “Markalaşma”ya

KURUMSAL DEĞİŞİM YOLCULUĞU

Kurumsal Değişim Yönetimi Nedir? Kurumların: Hedeflere yönelik olarak Dış ve iç çevre koşulları çerçevesinde Planlanmış biçimde sürdürdükleri Dönüşüm / gelişim / iyileşme yolculuğuna ilişkin bilgi ve beceridir.

Değişim, Ne Değildir? Bir amaç değildir. A’dan Z’ye herşeyi kurcalamak (herşeyi değiştirme girişimi) değildir. Başarılı örnekleri kopyelemek değildir. Dinamik ve esnek planlama yapılmadan kalkışılacak iş değildir. Yeterli “psikolojik sermaye” sağlanmadan düğmeye basılacak kavram değildir.

Kurumsal Değişim Senaryoları Evrimsel – Devrimsel Bütünleşik – Odaklanmış Tek Aşamalı – Basamaklı Sürekli – Kesikli

Değişim Modelinin Tasarım Bileşenleri Değişmeyecek Unsurlar Hedefler / Ara Hedefler Kültürel Elverişlilik Durumu Kurum İçi / Dışı Roller Performans Göstergeleri

Kurumsal Değişimin “Çokgen Projelendirilmesi” Tasarlanan Durum (“to be”) Projesi Durum Değerlendirme - Mevcut Durum Analizi (“as is”) Projesi “Kritik Başarı Faktörleri” (Karar / İş / İlişki Akışları) İyileştirme - Geliştirme Projesi Kurumsal İletişim Projesi Stres / Motivasyon Yönetimi Projesi

Değişimin “Bedeli” Kurumun bazı alışkanlıklardan vazgeçmesi Kurumun bazı yeni alışkanlıklar kazanması Her ikisi de yüksek bir “psikolojik bedel” anlamına gelir.

Kurumsal Değişim Sorunları “Liderlik Enerjisi” Yetmezliği Kurumsal Kültürün Direnmesi Kurumsal Stratejilerle Örtüşmemesi Hedefleme Yetersizliği Durum Değerlendirme Yanılgıları Rol Belirsizliği / Çatışması Yanlış Zamanlama

“DEĞİŞİM ÖNCÜSÜ” OLABİLMEK ve “DEĞİŞİM ÖNCÜSÜ” KALABİLMEK

“Değişim Öncülüğü” Ön Koşulları - I “Değerler - ilkeler” ile tutarlı davranışlar Sorumluluk / yükümlülük duygusu İçsel motivasyon (“coşku dürtüsü”)

“Değişim Öncülüğü” Ön Koşulları - II Hedefe odaklanmak Belirsizliğe katlanabilmek Stresi akılcı yönetebilmek

“Değişim Öncülüğü” Ön Koşulları - III İnisiyatif kullanmak Yapıcı iletişim Sinerji paydaşlığı

“DEĞİŞİM ODAKLI” YETKİNLİK KARMASI

Değişim Yönetimi Öncelikli Yetkinlikleri - I “Duygusal zekâ”: Ego olgunluğu Öz (içsel) farkındalık Dürtülerini - güdülerini denetleyebilme Stresi akılcı yönetebilme İnsanlara duyarlı yaklaşma

Değişim Yönetimi Öncelikli Yetkinlikleri- II “Motivasyon”: “Koçluk” desteği (güçlendirme, yüreklendirme…) İşin anlamını ve önemini özümsetme Yetkilendirme ve inisiyatif kullanma olanağı tanıma İyi niyetli çabayı farketme Özendirme, ödüllendirme

Değişim Yönetimi Öncelikli Yetkinlikleri - III “İletişim”: Kavramları ortak kavrayış (‘anlam ortaklığı’) ‘Takım dili’ oluşturmak Etik - empatik - etkin iletişim Müzakere - ikna - uzlaşma becerisi Çatışmayı yapıcı yönetebilmek

Değişim Yönetimi Öncelikli Yetkinlikleri - IV “Sorun Çözme”: Sorunlara duyarlılık Süreç esaslı sorun yönetimi Kaynak sorun analizi Kaynak sorun öncelikleme Gerçekçi çözüm yol haritalama

DEĞİŞİM İÇİN KURUMU “KÜLTÜREL İKLİMLENDİRMEK”

“Kurum Kültürü” Deyince... Kurum genelinde geçerli olarak algılanan duygu ve düşünceler bütünüdür. Kurumsal ölçekte doğru kabullenilen değerler, ilkeler, tutumlar ve davranışlardır. Kurumun “psiko-sosyal iklimi”dir.

“Kurum Kültürünü İklimlendirmek” Demek: “KURUMSAL DAVRANIŞ” MÜHENDİSLİĞİ demektir!..

Kurumsal Kültürün Yönetilmesi Amaçlanan Kurum Kültürünün Tanımlanması (Arama Konferansı...) * Değerler - İlkeler * Misyon - Vizyon Kurum Kültürünün Oluşturulması ( Kültürel İklimlendirme”) * Sosyal pazarlama * Kurum-içi halkla ilişkiler

Değerler - İlkeler Hiçbir zaman ödün verilmeyecek olan “anahtar kavramlar”dır. “Kurumsal davranış ortak paydası”nın “akort anahtarı”dır.

“Değerler”in Anlamı Değerler, kurum kültürünün temel taşlarıdır. Değerler, hedeflerin ve süreçlerin tasarım çerçevesidir.

“Değerler”in Önemi Kurumsal evrim girişimlerinin rotasına ve temposuna ilişkin olarak: “anlam ortak paydası” oluşturmak ve olgunlaştırmaktır.

Kurumsal Kültürün Boyutları Dış Çevresel Uzantıları * Kurumsal kimlik * İmaj - itibar İç Çevresel Yayılımı * Biçimsel örgüt boyutu * Biçimsel olmayan örgüt ekseni

Kurum Kültürünün İpuçları I Örgütsel yapılanma ve işleyiş Karar mekanizmaları Yerleşim düzeni / çalışma biçimi Kurum-içi ilişkiler Hizmet sunum felsefesi

Kurum Kültürünün İpuçları II İnsan kaynaklarının beden dili Performans değerlendirme sistemi Motivasyon yaklaşımı Kariyer gelişimi anlayışı

Kurum Kültürünün Yansımaları Stratejik yaklaşım Kurumsal iletişim Takım çalışması Motivasyon Değişim - gelişim Performans - verimlilik Öğrenen örgüt anlayışı

Kurum Kültürü İle Etkileşen Kavramlar - I Lider-yöneticilik Kurum kültürü Örgütsel yapılanma - işleyiş Pozisyon - statü (rol - görev) İletişim kalitesi Stres düzeyi Performans sistemi

Kurum Kültürü İle Etkileşen Kavramlar - II Takım çalışması Karar mekanizması / akışları Yetki / sorumluluk / kuvvet dengeleri İnisiyatif kullanma / yetki devri Hata kültürü Toplantı gelenekleri Kurumsal imaj

“Değişim Dostu” Kurum Kültür İklimi Lider - yöneticilik yaklaşımı Yönetim değil, yönetişim anlayışı (katılım / etkileşim / paylaşım) “Dolaşarak yönetme” (psikolojik erişilebilirlik) “Kurumdaşlık” odaklı insan kaynakları yönetimi

“İnsana Duyarlı” Kurum Kültürü Değer vererek yönetmek İlişki kurarak yönetmek Kulak vererek yönetmek İkna ederek yönetmek Uzlaşarak yönetmek Güven vererek yönetmek

KURUM İÇİ HALKLA İLİŞKİLER

Kurum İçi Halkla İlişkiler-I Kurum kültürü tabanlı “intrasempozyum” (kurum-içi sempozyum) Kurum kültürü marşı / şarkısı / türküsü / şiiri / öyküsü / bilmecesi

Kurum İçi Halkla İlişkiler-II “Kurum kültürü öncüleri”kulübü Kurum kültür mühendisliği konusunda “kalite çemberi” çalışması

Kurum İçi Halkla İlişkiler-III “Kavram fidanlığı” “Kurum kültürü ilacı” prospektüsü Kurum kültürü eksenli “orienteering” yarışmaları

Kurum İçi Halkla İlişkiler-IV “Can kulağı günü” “Takım sözleşmesi” “Kurum kültürü heykeli”

Dağ, Fare Doğurmasın! Sürekli gelişim konusundaki planlanmış uygulamalar, “fark yaratacak / farkedilecek” düzeyde bir iyileşme tetiklemelidir. Yalnızca “minyatür iyileştirmeler” ile sınırlı kalacak olursa, “inandırıcılık erozyonu” yaşanacaktır.