The Shell Company of Turkey Limited

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eczane Web Eğitim-Yazılım Projesi Marka Danışmanlık İstanbul 2011 Bu sunumda kullanılan projelerin tamamı Marka Danışmanlık tarafından özgün olarak üretilmiştir.
Advertisements

Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
2012
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
Veri Tabanına Dayalı Doğrudan Pazarlama
BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
Reklamcılar Derneği Medya Paylaşım Toplantıları 4 Eylül 2008.
Meriç Belediyeler Birliği
GÜLOĞLU TİCARET Seracettin Güloğlu tarafından 1975 yılında kurulmuş olup, sektöre Teneke, Baca Armatürü ve Soba malzemeleri imalatı ile başlamıştır.
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
Türkiye İtibar Endeksi
İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR.
“Yenilik ve Yüksek Teknoloji Üretir...”. Kısaca Mobit  Mobit, 1998’den bugüne katma değerli çözümler üreten, sektörel ihtiyaçlara yönelik donanım tedariği.
Selda Aydın Seyhan Kamçı
Mobil Pazarlama Promosyon Kart Sunumu
Sosyal Medya.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
AR-GE ve Devlet Yardımları Şubesi
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Kütahya Porselen, 1970 yılında temelleri atılan, 1984 yılında %75’i Güral ailesine geçmiş, %26’sı hissesi de halka açık olarak İMKB de işlem görmekte.
III. KAMU SM E-İmza Platformu Firma Tanıtımı
2. Ankara çağrI merkezİ konferansI - KAMU
1 MarmarisCard Marmaris Turizm Geliştirme Projesi.
Bankacılık ‘ta Yeni CRM Yaklaşımları M
Eczane Sadakat Kart Sistemi
 Bu yıl, 11 kategori arasından en fazla (+1 Jüri Özel ödülü) olmak üzere en fazla 4 kategori ile katılabilirsiniz.  Başvuru yapılan her kategori.
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI BASIN YAYIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ 2011 YILI PROGRAMI (OCAK /15 MAYIS ARALIĞI) Kartal Belediyesi
GÜLOĞLU YAYIN GRUBU.
Metron eğitim araştırma prom gıda tur ltd şti
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
İÇERİĞİN HABERCİYE SUNULMASI
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
HAFTA I.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
ULUSAL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİLGİ AĞI TOPLANTISI
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
- 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Umut Al Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜŞAVİRLİĞİ ETKİNLİK VE ÇALIŞMALARI ( )
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
“SEN İ N MASALIN” ORGAN İ ZASYON İ FT İ HARLA SUNAR…
Mobil pazar verileri – Abone sayısı ve penetrasyon – Mobil abone profili – Mobil trafik hacmi – Mobil gelir – Aylık kullanım miktarı – Mobil yatırım.
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Tatlı – Tuzlu Yiyecek Kategorisi
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
Konut Pazarlamasında Bir «İLK». Projelerinizi Yatırımcılarla Buluşturuyoruz.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Pazarlama İletişimi.
Shell Taşıt Tanıma Sistemi 1996 yılında Türkiye’de ilk defa Shell tarafından kullanılan, akaryakıt harcamalarının tek merkezden kontrol altına alınmasını.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Tarihçesi; 1990 yılında Akgiray Ailesi tarafından kurulan Bimeks, 2007 ve 2008 yıllarında CNBC–E Business, Interpro Bilişim 500 tarafından Türkiye’nin.
KATILIM SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU VE DANIŞMANLIĞI
Oğuz Engiz Zincir Hastanelerde Gelinen Nokta ve Gelecek Vizyonu
Trink Para Puan Toplama Sistemleri
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
Yönetim Kurulu Toplantısı Temmuz’2018
ODTÜ MEZUNLARI DERNEĞİ
Sunum transkripti:

The Shell Company of Turkey Limited HİD BAŞVURU PROJESİ Ödül Alanı: Pazarlama İletişimi Projeyi Sunan: The Shell Company of Turkey Limited Haziran’02

Shell Club Smart Card

Perakende Akaryakıt Sektörü Müşterinin satın alırken dokunamadığı, göremediği veya koklayamadığı ürünlerin pazarlandığı bir sektör

Türkiye’de Perakende Akaryakıt Sektörü 12.000 akaryakıt istasyonu 6 ana dağıtım şirketi, toplam 23 dağıtım şirketi 7,5 milyon araç % 7 araç sahipliği oranı Devlet tarafından belirlenen tavan fiyat 5 ürün: Kurşunsuz benzin, süper benzin, motorin, Lpg ve madeni yağlar Sektördeki sadakat oranı: 1.6/5 (Müşterilerin son 5 akaryakıt alımlarının aynı markadan gerçekleştirme oranı)

Perakende Akaryakıt Sektöründe Müşteri Beklentileri Yüksek kaliteli akaryakıt 45 Güvenilir bir marka 39 Kibar ve güvenilir personel 37 Temiz tuvaletler 36 İyi promosyon faaliyetleri 34 Temiz ve düzenli önsaha 34 Hızlı ve iyi servis veren personel 33 Teknolojide lider marka olması 32 Kolay ulaşılan bir yerde olması 32

Haziran 2002 Öncesinde Sektördeki Durum İstasyon bazında uygulanan kısa dönemli promosyonlar Bardak, kupa, ıslak mendil vb. değeri düşük ve sınırlı çeşitteki hediyeler Her istasyonda farklı uygulamalar ile müşteri gözünde oluşan promosyon kirliliği Uzun dönemli marka sadakatini ödüllendiren uygulamaların eksikliği Akaryakıt dağıtım şirketleri ile bankalar arasında kredi kartları programları çerçevesinde ortak çalışmalar Sektördeki tüketimin %60’ını oluşturan nakit alım yapan müşterilere yönelik bir ödül programı olmaması Coca-Cola’nın şişelenmesine 1894 yılında küçük bir şekerci dükkanında tek makine ile başlandı. Geniş çaplı şişeleme yöntemine ise 5 yıl sonra geçildi. Ancak taklitlerinden ayırt edebilmek için farklı bir ambalaja ihtiyaç vardı. “Kırıldığında veya karanlıkta bile Coca-Cola şişesi olduğu anlaşılsın” arzusundan yola çıkılarak Root Glass Şirketi’nden yeni bir tasarım çalışması istendi. Dönemin ünlü tasarımcıları hemen çalışmalara başladı.ve esin perilerinin de yardımıyla Coca-Cola şirketi “Orijinal Şişe”sine kavuştu. 1915 yılında dönemin gözde cam şirketi Root Glass tarafından geliştirilen ambalaj ile aynı zamanda bir ilke imza atılıyordu... Dünyada ilk defa bir ambalaja patent alınmıştı. “Endüstri tasarımında bir başyapıt” olarak tanımlanan Coca-Cola Orijinal Şişe dünyada koleksiyonerlerin portföyünde önemli yer tutuyor. Güzel ve etkileyici olmasının yanı sıra tüketici ürünleri arasında en fazla tanınan tasarım olan Orijinal Şişe’yi İngiliz uzman Stephan Bayley, “Tüketim malları tarihinin en tanınan dizaynı” olarak tanımlıyor. Günümüzde Orijinal Şişe ile tüketiciler arasında çok özel bir bağ var. Altı kıtada yapılan bir araştırma, Orijinal Şişe’nin düz kenarlı şişelere kıyasla, 5’e 1 oranında tercih edildiğini gösteriyor. Yine aynı araştırmaya göre, Coca-Cola Orijinal Şişei sınırlar ve kültürler ötesine uzayan birlikteliği temsil ediyor.

Shell Club Smart Card Fikrinin Doğuşu Müşteri ihtiyaç ve beklentilerinin periyodik pazar araştırmaları ile tespit edilmesi. Araştırma sonuçlarına dayanarak müşterilerin beklentilerini karşılayan hizmetler sunmak ve bağlılıklarını gerçek bir sadakat sistemiyle ödüllendirmek.

Shell Club Smart Card nedir? Shell Club Smart Card, Türkiye’de ilk defa Shell’in başlattığı, Shell’e güvenin ödüllendirildiği elektronik altyapılı bir sadakat programıdır. Müşteriler Shell'den yaptıkları her akaryakıt, LPG ve madeni yağ alımında anında puan kazanırlar, puanları istasyonlardaki POS makinaları aracılığıyla manyetik özellikli kartlarına yüklenir. Topladıkları puanlarla müşteriler, Shell Club Smart Card kataloğunda yer alan televizyondan mutfak robotuna, cep telefonundan bisiklete, Ferrari ürünlerinden araç lastiğine seçkin markaların ürünlerine sahip olurlar. Coca-Cola’nın şişelenmesine 1894 yılında küçük bir şekerci dükkanında tek makine ile başlandı. Geniş çaplı şişeleme yöntemine ise 5 yıl sonra geçildi. Ancak taklitlerinden ayırt edebilmek için farklı bir ambalaja ihtiyaç vardı. “Kırıldığında veya karanlıkta bile Coca-Cola şişesi olduğu anlaşılsın” arzusundan yola çıkılarak Root Glass Şirketi’nden yeni bir tasarım çalışması istendi. Dönemin ünlü tasarımcıları hemen çalışmalara başladı.ve esin perilerinin de yardımıyla Coca-Cola şirketi “Orijinal Şişe”sine kavuştu. 1915 yılında dönemin gözde cam şirketi Root Glass tarafından geliştirilen ambalaj ile aynı zamanda bir ilke imza atılıyordu... Dünyada ilk defa bir ambalaja patent alınmıştı. “Endüstri tasarımında bir başyapıt” olarak tanımlanan Coca-Cola Orijinal Şişe dünyada koleksiyonerlerin portföyünde önemli yer tutuyor. Güzel ve etkileyici olmasının yanı sıra tüketici ürünleri arasında en fazla tanınan tasarım olan Orijinal Şişe’yi İngiliz uzman Stephan Bayley, “Tüketim malları tarihinin en tanınan dizaynı” olarak tanımlıyor. Günümüzde Orijinal Şişe ile tüketiciler arasında çok özel bir bağ var. Altı kıtada yapılan bir araştırma, Orijinal Şişe’nin düz kenarlı şişelere kıyasla, 5’e 1 oranında tercih edildiğini gösteriyor. Yine aynı araştırmaya göre, Coca-Cola Orijinal Şişei sınırlar ve kültürler ötesine uzayan birlikteliği temsil ediyor.

Durum analizi/Avrupa’da Shell Club Smart Card 16 Avrupa ülkesinde toplam 15 milyon sadık müşteri ... Coca-Cola’nın şişelenmesine 1894 yılında küçük bir şekerci dükkanında tek makine ile başlandı. Geniş çaplı şişeleme yöntemine ise 5 yıl sonra geçildi. Ancak taklitlerinden ayırt edebilmek için farklı bir ambalaja ihtiyaç vardı. “Kırıldığında veya karanlıkta bile Coca-Cola şişesi olduğu anlaşılsın” arzusundan yola çıkılarak Root Glass Şirketi’nden yeni bir tasarım çalışması istendi. Dönemin ünlü tasarımcıları hemen çalışmalara başladı.ve esin perilerinin de yardımıyla Coca-Cola şirketi “Orijinal Şişe”sine kavuştu. 1915 yılında dönemin gözde cam şirketi Root Glass tarafından geliştirilen ambalaj ile aynı zamanda bir ilke imza atılıyordu... Dünyada ilk defa bir ambalaja patent alınmıştı. “Endüstri tasarımında bir başyapıt” olarak tanımlanan Coca-Cola Orijinal Şişe dünyada koleksiyonerlerin portföyünde önemli yer tutuyor. Güzel ve etkileyici olmasının yanı sıra tüketici ürünleri arasında en fazla tanınan tasarım olan Orijinal Şişe’yi İngiliz uzman Stephan Bayley, “Tüketim malları tarihinin en tanınan dizaynı” olarak tanımlıyor. Günümüzde Orijinal Şişe ile tüketiciler arasında çok özel bir bağ var. Altı kıtada yapılan bir araştırma, Orijinal Şişe’nin düz kenarlı şişelere kıyasla, 5’e 1 oranında tercih edildiğini gösteriyor. Yine aynı araştırmaya göre, Coca-Cola Orijinal Şişei sınırlar ve kültürler ötesine uzayan birlikteliği temsil ediyor.

Shell Club Smart Card Sisteminin Mekanizması Müşteriler Shell istasyonlarından temin edebilecekleri başvuru formunu doldurarak istasyondaki yetkiliye teslim ederler, kartlarını ve kataloglarını anında alırlar Başvuru formlarının sisteme girilmesi ile kart numarası ve bilgileri eşleşir Form bilgileri sisteme işlenen kart sahipleri kazandıkları puanlar ile hediye sipariş etmeye başlayabilirler Programdaki tüm işlemler (puan kazanma, hediye siparişi, hediye teslimi) istasyonlarda bulunan terminallerden(POS) gerçekleştirilir

Shell Club Smart Card’ın yarattığı farklar... Akaryakıt sektöründe süregelen “promosyon kirliliği”ne son vermesi Müşterilerin ülke çapında tüm Shell istasyonlarında bu programdan yararlanabilmesi Ödeme şekli veya yakıt tipi ayrımı yapılmadan tüm müşteri segmentlerine hitap eden sürekli bir program olması Müşterilerin daha yakından tanınması (yaş, araç tipi, lokasyon gibi) Müşterilerin satın alma alışkanlıklarının izlenebilmesi (ürün tipi, satım alma sıklığı, satın alma lokasyonu gibi)

Müşteriye kazandırdığı avantajlar Müşterinin Shell’den yaptığı alımları karşılığında sürekli ödüllendirilmesi Kartın istasyonlardan anında alınarak puan kazanmaya başlanabilmesi Hediye kataloğunda en çok tercih edilen markaların yer alması ve ürün çeşitliliğinin fazlalığı Her işlemin sliple takip edilmesi Tüketici Danışma Hattı’ndan, SMS ve web sayfası ile kart, hediye ve puan bilgilerine ulaşılabilmesi Yakıt türü ve ödeme şekli ne olursa olsun tüm müşteri gruplarının aynı ayrıcalıklardan yararlanabilmelerinin sağlanması Coca-Cola’nın şişelenmesine 1894 yılında küçük bir şekerci dükkanında tek makine ile başlandı. Geniş çaplı şişeleme yöntemine ise 5 yıl sonra geçildi. Ancak taklitlerinden ayırt edebilmek için farklı bir ambalaja ihtiyaç vardı. “Kırıldığında veya karanlıkta bile Coca-Cola şişesi olduğu anlaşılsın” arzusundan yola çıkılarak Root Glass Şirketi’nden yeni bir tasarım çalışması istendi. Dönemin ünlü tasarımcıları hemen çalışmalara başladı.ve esin perilerinin de yardımıyla Coca-Cola şirketi “Orijinal Şişe”sine kavuştu. 1915 yılında dönemin gözde cam şirketi Root Glass tarafından geliştirilen ambalaj ile aynı zamanda bir ilke imza atılıyordu... Dünyada ilk defa bir ambalaja patent alınmıştı. “Endüstri tasarımında bir başyapıt” olarak tanımlanan Coca-Cola Orijinal Şişe dünyada koleksiyonerlerin portföyünde önemli yer tutuyor. Güzel ve etkileyici olmasının yanı sıra tüketici ürünleri arasında en fazla tanınan tasarım olan Orijinal Şişe’yi İngiliz uzman Stephan Bayley, “Tüketim malları tarihinin en tanınan dizaynı” olarak tanımlıyor. Günümüzde Orijinal Şişe ile tüketiciler arasında çok özel bir bağ var. Altı kıtada yapılan bir araştırma, Orijinal Şişe’nin düz kenarlı şişelere kıyasla, 5’e 1 oranında tercih edildiğini gösteriyor. Yine aynı araştırmaya göre, Coca-Cola Orijinal Şişei sınırlar ve kültürler ötesine uzayan birlikteliği temsil ediyor.

Hediye kataloğundan örnekler Ferrari markalı ürünler Oyuncaklar Oto aksesuar Akü, lastik Cep telefonları Fast food yemek menüleri Bisiklet Elektrikli ev aletleri Televizyon, DVD player Fotoğraf makinası **Çok çeşitli ürünlerden oluşan hediye kataloğumuz detaylı bilgi için ekte dikkatinize sunulmuştur. Coca-Cola’nın şişelenmesine 1894 yılında küçük bir şekerci dükkanında tek makine ile başlandı. Geniş çaplı şişeleme yöntemine ise 5 yıl sonra geçildi. Ancak taklitlerinden ayırt edebilmek için farklı bir ambalaja ihtiyaç vardı. “Kırıldığında veya karanlıkta bile Coca-Cola şişesi olduğu anlaşılsın” arzusundan yola çıkılarak Root Glass Şirketi’nden yeni bir tasarım çalışması istendi. Dönemin ünlü tasarımcıları hemen çalışmalara başladı.ve esin perilerinin de yardımıyla Coca-Cola şirketi “Orijinal Şişe”sine kavuştu. 1915 yılında dönemin gözde cam şirketi Root Glass tarafından geliştirilen ambalaj ile aynı zamanda bir ilke imza atılıyordu... Dünyada ilk defa bir ambalaja patent alınmıştı. “Endüstri tasarımında bir başyapıt” olarak tanımlanan Coca-Cola Orijinal Şişe dünyada koleksiyonerlerin portföyünde önemli yer tutuyor. Güzel ve etkileyici olmasının yanı sıra tüketici ürünleri arasında en fazla tanınan tasarım olan Orijinal Şişe’yi İngiliz uzman Stephan Bayley, “Tüketim malları tarihinin en tanınan dizaynı” olarak tanımlıyor. Günümüzde Orijinal Şişe ile tüketiciler arasında çok özel bir bağ var. Altı kıtada yapılan bir araştırma, Orijinal Şişe’nin düz kenarlı şişelere kıyasla, 5’e 1 oranında tercih edildiğini gösteriyor. Yine aynı araştırmaya göre, Coca-Cola Orijinal Şişei sınırlar ve kültürler ötesine uzayan birlikteliği temsil ediyor.

Shell’e kazandırdığı avantajlar Türkiye genelinde Shell akaryakıt istasyonunlarına her gün gelen 300 bin müşterinin tanınması ve sadakat oranlarının tespit edilmesi Müşterilerin sadakatinin artırılması Promosyon karmaşasının sona erdirilmesi Ulusal çapta uygulanan bir program olduğu için daha düşük maliyet ile müşteriye daha yüksek değer sunulması Shell markasının müşteri gözündeki değerinin artırılması Elde edilen istatistiki bilgilerle müşteri beklentilerinin analiz edilmesi Analizlere göre satış geliştirici ve müşteri memnuniyetini artırıcı aktiviteler belirlenmesi ve uygulanması Coca-Cola’nın şişelenmesine 1894 yılında küçük bir şekerci dükkanında tek makine ile başlandı. Geniş çaplı şişeleme yöntemine ise 5 yıl sonra geçildi. Ancak taklitlerinden ayırt edebilmek için farklı bir ambalaja ihtiyaç vardı. “Kırıldığında veya karanlıkta bile Coca-Cola şişesi olduğu anlaşılsın” arzusundan yola çıkılarak Root Glass Şirketi’nden yeni bir tasarım çalışması istendi. Dönemin ünlü tasarımcıları hemen çalışmalara başladı.ve esin perilerinin de yardımıyla Coca-Cola şirketi “Orijinal Şişe”sine kavuştu. 1915 yılında dönemin gözde cam şirketi Root Glass tarafından geliştirilen ambalaj ile aynı zamanda bir ilke imza atılıyordu... Dünyada ilk defa bir ambalaja patent alınmıştı. “Endüstri tasarımında bir başyapıt” olarak tanımlanan Coca-Cola Orijinal Şişe dünyada koleksiyonerlerin portföyünde önemli yer tutuyor. Güzel ve etkileyici olmasının yanı sıra tüketici ürünleri arasında en fazla tanınan tasarım olan Orijinal Şişe’yi İngiliz uzman Stephan Bayley, “Tüketim malları tarihinin en tanınan dizaynı” olarak tanımlıyor. Günümüzde Orijinal Şişe ile tüketiciler arasında çok özel bir bağ var. Altı kıtada yapılan bir araştırma, Orijinal Şişe’nin düz kenarlı şişelere kıyasla, 5’e 1 oranında tercih edildiğini gösteriyor. Yine aynı araştırmaya göre, Coca-Cola Orijinal Şişei sınırlar ve kültürler ötesine uzayan birlikteliği temsil ediyor.

Sosyal paydaşlar Ana Sosyal Paydaşlar Mevcut müşteriler (araç sahibi olan/düzenli olarak Shell müşterisi) Potansiyel müşteriler (araç sahibi olan/düzenli olarak Shell müşterisi olmayan) 18 yaş üzeri ehliyet sahibi ancak araç sahibi olan/olmayan kişiler Bayiler İş ortakları Etkileyici Sosyal Paydaşlar Yazılı, işitsel ve görsel medya Shell çalışanları Shell Avrupa Fikir önderleri Coca-Cola’nın şişelenmesine 1894 yılında küçük bir şekerci dükkanında tek makine ile başlandı. Geniş çaplı şişeleme yöntemine ise 5 yıl sonra geçildi. Ancak taklitlerinden ayırt edebilmek için farklı bir ambalaja ihtiyaç vardı. “Kırıldığında veya karanlıkta bile Coca-Cola şişesi olduğu anlaşılsın” arzusundan yola çıkılarak Root Glass Şirketi’nden yeni bir tasarım çalışması istendi. Dönemin ünlü tasarımcıları hemen çalışmalara başladı.ve esin perilerinin de yardımıyla Coca-Cola şirketi “Orijinal Şişe”sine kavuştu. 1915 yılında dönemin gözde cam şirketi Root Glass tarafından geliştirilen ambalaj ile aynı zamanda bir ilke imza atılıyordu... Dünyada ilk defa bir ambalaja patent alınmıştı. “Endüstri tasarımında bir başyapıt” olarak tanımlanan Coca-Cola Orijinal Şişe dünyada koleksiyonerlerin portföyünde önemli yer tutuyor. Güzel ve etkileyici olmasının yanı sıra tüketici ürünleri arasında en fazla tanınan tasarım olan Orijinal Şişe’yi İngiliz uzman Stephan Bayley, “Tüketim malları tarihinin en tanınan dizaynı” olarak tanımlıyor. Günümüzde Orijinal Şişe ile tüketiciler arasında çok özel bir bağ var. Altı kıtada yapılan bir araştırma, Orijinal Şişe’nin düz kenarlı şişelere kıyasla, 5’e 1 oranında tercih edildiğini gösteriyor. Yine aynı araştırmaya göre, Coca-Cola Orijinal Şişei sınırlar ve kültürler ötesine uzayan birlikteliği temsil ediyor.

Hedefler 2002 yılı sonunda 750,000 aktif üyeye ulaşmak İstasyon bazında toplam satışa göre % 50 kartlı satış penetrasyonu sağlamak İstasyon bazında minimum % 15 satış artışı sağlamak Pazar payını %1.5 artırmak Rakiplerin kampanyalarına karşı satışları sağlıklı bir şekilde büyütmek Programın 3. yılında müşteri sadakat oranını iki katına çıkartmak Müşteri memnuniyet endeksini yükseltmek

Hedefler Bu program ile müşteri ihtiyaçlarını doğrudan belirlemek CRM aktivitelerine başlamak Müşteri segmentlerine göre yeni değerler yaratmak Tüm çalışanların iş hedeflerini müşteri yönetimi eksenine oturtmak Müşteri sadakatine yapılan yatırımların geri dönüşünü müşteri yatırımı haline dönüştürmek

İletişim hedefleri Shell Club Smart Card’ın müşteri sadakatini ödüllendiren kart olarak konumlandırılması Shell markası ile duygusal bağ kurulması Shell’in sektöre hep ilk’leri kazandıran yenilikçi, dinamik bir marka olduğu algısının güçlendirilmesi Müşteri beklenti ve ihtiyaçlarının sürekli araştırılması ve doğru analiz edilerek uygun çözümler sunulduğu mesajının vurgulanması Coca-Cola’nın şişelenmesine 1894 yılında küçük bir şekerci dükkanında tek makine ile başlandı. Geniş çaplı şişeleme yöntemine ise 5 yıl sonra geçildi. Ancak taklitlerinden ayırt edebilmek için farklı bir ambalaja ihtiyaç vardı. “Kırıldığında veya karanlıkta bile Coca-Cola şişesi olduğu anlaşılsın” arzusundan yola çıkılarak Root Glass Şirketi’nden yeni bir tasarım çalışması istendi. Dönemin ünlü tasarımcıları hemen çalışmalara başladı.ve esin perilerinin de yardımıyla Coca-Cola şirketi “Orijinal Şişe”sine kavuştu. 1915 yılında dönemin gözde cam şirketi Root Glass tarafından geliştirilen ambalaj ile aynı zamanda bir ilke imza atılıyordu... Dünyada ilk defa bir ambalaja patent alınmıştı. “Endüstri tasarımında bir başyapıt” olarak tanımlanan Coca-Cola Orijinal Şişe dünyada koleksiyonerlerin portföyünde önemli yer tutuyor. Güzel ve etkileyici olmasının yanı sıra tüketici ürünleri arasında en fazla tanınan tasarım olan Orijinal Şişe’yi İngiliz uzman Stephan Bayley, “Tüketim malları tarihinin en tanınan dizaynı” olarak tanımlıyor. Günümüzde Orijinal Şişe ile tüketiciler arasında çok özel bir bağ var. Altı kıtada yapılan bir araştırma, Orijinal Şişe’nin düz kenarlı şişelere kıyasla, 5’e 1 oranında tercih edildiğini gösteriyor. Yine aynı araştırmaya göre, Coca-Cola Orijinal Şişei sınırlar ve kültürler ötesine uzayan birlikteliği temsil ediyor.

Mesajlar “Shell, müşterilerinin beklenti ve ihtiyaçlarını yakından takip ederek onlara özel çözümler sunuyor” “Dinamik ve yenilikçi yapısı ile Shell müşteri memnuniyetine yönelik yeni proje yatırımları yapıyor” “Shell Club Smart Card, şu ana kadar akaryakıt sektöründe uygulanan kapsamlı ilk ödül programıdır” “Shell Club Smart Card müşterilerinin güvenini ödüllendiriyor” “Shell Club Smart Card, dönemsel bir kampanya değil uzun soluklu bir ödül programıdır” Coca-Cola’nın şişelenmesine 1894 yılında küçük bir şekerci dükkanında tek makine ile başlandı. Geniş çaplı şişeleme yöntemine ise 5 yıl sonra geçildi. Ancak taklitlerinden ayırt edebilmek için farklı bir ambalaja ihtiyaç vardı. “Kırıldığında veya karanlıkta bile Coca-Cola şişesi olduğu anlaşılsın” arzusundan yola çıkılarak Root Glass Şirketi’nden yeni bir tasarım çalışması istendi. Dönemin ünlü tasarımcıları hemen çalışmalara başladı.ve esin perilerinin de yardımıyla Coca-Cola şirketi “Orijinal Şişe”sine kavuştu. 1915 yılında dönemin gözde cam şirketi Root Glass tarafından geliştirilen ambalaj ile aynı zamanda bir ilke imza atılıyordu... Dünyada ilk defa bir ambalaja patent alınmıştı. “Endüstri tasarımında bir başyapıt” olarak tanımlanan Coca-Cola Orijinal Şişe dünyada koleksiyonerlerin portföyünde önemli yer tutuyor. Güzel ve etkileyici olmasının yanı sıra tüketici ürünleri arasında en fazla tanınan tasarım olan Orijinal Şişe’yi İngiliz uzman Stephan Bayley, “Tüketim malları tarihinin en tanınan dizaynı” olarak tanımlıyor. Günümüzde Orijinal Şişe ile tüketiciler arasında çok özel bir bağ var. Altı kıtada yapılan bir araştırma, Orijinal Şişe’nin düz kenarlı şişelere kıyasla, 5’e 1 oranında tercih edildiğini gösteriyor. Yine aynı araştırmaya göre, Coca-Cola Orijinal Şişei sınırlar ve kültürler ötesine uzayan birlikteliği temsil ediyor.

Kritik başarı faktörleri Lansman öncesinde yapılan müşteri araştırmaları ile müşteri beklenti ve ihtiyaçlarının doğru tespit edilip buna göre çözüm sunulması İlgili sosyal paydaşlara yönelik farklı iletişim kanalları kullanılması Entegre iletişim modelinin benimsenmesi Uzun soluklu bir program olması Yurtdışındaki uygulamalardan elde edilecek sinerjiden yararlanılması Her aşamada ölçümleme yapılması Lansmanı takip eden 2 ay boyunca müşterilere programı birebir anlatacak ve onların kart sahibi olmalarını sağlayacak Promotör ekibinin istasyonlarda görev yapması İstasyon personelinin program hakkında eğitilmesi ve müşteri iletişiminde onlara örnek olması için Shell çalışanlarının tüm Türkiye’deki istasyonlarda programı tanıtması Bayi teşkilatının programa olan inancı ve desteği Coca-Cola’nın şişelenmesine 1894 yılında küçük bir şekerci dükkanında tek makine ile başlandı. Geniş çaplı şişeleme yöntemine ise 5 yıl sonra geçildi. Ancak taklitlerinden ayırt edebilmek için farklı bir ambalaja ihtiyaç vardı. “Kırıldığında veya karanlıkta bile Coca-Cola şişesi olduğu anlaşılsın” arzusundan yola çıkılarak Root Glass Şirketi’nden yeni bir tasarım çalışması istendi. Dönemin ünlü tasarımcıları hemen çalışmalara başladı.ve esin perilerinin de yardımıyla Coca-Cola şirketi “Orijinal Şişe”sine kavuştu. 1915 yılında dönemin gözde cam şirketi Root Glass tarafından geliştirilen ambalaj ile aynı zamanda bir ilke imza atılıyordu... Dünyada ilk defa bir ambalaja patent alınmıştı. “Endüstri tasarımında bir başyapıt” olarak tanımlanan Coca-Cola Orijinal Şişe dünyada koleksiyonerlerin portföyünde önemli yer tutuyor. Güzel ve etkileyici olmasının yanı sıra tüketici ürünleri arasında en fazla tanınan tasarım olan Orijinal Şişe’yi İngiliz uzman Stephan Bayley, “Tüketim malları tarihinin en tanınan dizaynı” olarak tanımlıyor. Günümüzde Orijinal Şişe ile tüketiciler arasında çok özel bir bağ var. Altı kıtada yapılan bir araştırma, Orijinal Şişe’nin düz kenarlı şişelere kıyasla, 5’e 1 oranında tercih edildiğini gösteriyor. Yine aynı araştırmaya göre, Coca-Cola Orijinal Şişei sınırlar ve kültürler ötesine uzayan birlikteliği temsil ediyor.

Lansman planı Sırası Bayi toplantısı Basın toplantısı Özel haber çalışmaları Reklam kampanyası Görsel arşivi oluşturmak üzere VNR ve fotoğraf çekimi Müşteri temas noktalarının programa hazırlanması Akaryakıt istasyonları İstasyonların Shell Club Smart görselleri ile giydirilmesi Broşürlerin dağıtılması İstasyon personelinin ve promotör ekiplerinin eğitimi Tüketici danışma hattı Web sitesi Coca-Cola’nın şişelenmesine 1894 yılında küçük bir şekerci dükkanında tek makine ile başlandı. Geniş çaplı şişeleme yöntemine ise 5 yıl sonra geçildi. Ancak taklitlerinden ayırt edebilmek için farklı bir ambalaja ihtiyaç vardı. “Kırıldığında veya karanlıkta bile Coca-Cola şişesi olduğu anlaşılsın” arzusundan yola çıkılarak Root Glass Şirketi’nden yeni bir tasarım çalışması istendi. Dönemin ünlü tasarımcıları hemen çalışmalara başladı.ve esin perilerinin de yardımıyla Coca-Cola şirketi “Orijinal Şişe”sine kavuştu. 1915 yılında dönemin gözde cam şirketi Root Glass tarafından geliştirilen ambalaj ile aynı zamanda bir ilke imza atılıyordu... Dünyada ilk defa bir ambalaja patent alınmıştı. “Endüstri tasarımında bir başyapıt” olarak tanımlanan Coca-Cola Orijinal Şişe dünyada koleksiyonerlerin portföyünde önemli yer tutuyor. Güzel ve etkileyici olmasının yanı sıra tüketici ürünleri arasında en fazla tanınan tasarım olan Orijinal Şişe’yi İngiliz uzman Stephan Bayley, “Tüketim malları tarihinin en tanınan dizaynı” olarak tanımlıyor. Günümüzde Orijinal Şişe ile tüketiciler arasında çok özel bir bağ var. Altı kıtada yapılan bir araştırma, Orijinal Şişe’nin düz kenarlı şişelere kıyasla, 5’e 1 oranında tercih edildiğini gösteriyor. Yine aynı araştırmaya göre, Coca-Cola Orijinal Şişei sınırlar ve kültürler ötesine uzayan birlikteliği temsil ediyor.

Bayi toplantısı - öncesi Mekan süslenmesi için BlueChip’e, bayilerin ulaşım ve konaklaması konusunda Meridian’a, basılı malzemeler, reklam çalışmaları için Manajans Thompson’a, medya ilişkileri konusunda ise Medya Evi’ne ayrı ayrı briefler verilmiştir Daha sonrasında taraflar biraraya gelerek detayların üzerinden beraber gidilerek fikir alışverişinde bulunmuştur Kapsamlı bir checklist oluşturulmuştur Yazılı ve görsel malzemeler hazırlanmıştır Coca-Cola’nın şişelenmesine 1894 yılında küçük bir şekerci dükkanında tek makine ile başlandı. Geniş çaplı şişeleme yöntemine ise 5 yıl sonra geçildi. Ancak taklitlerinden ayırt edebilmek için farklı bir ambalaja ihtiyaç vardı. “Kırıldığında veya karanlıkta bile Coca-Cola şişesi olduğu anlaşılsın” arzusundan yola çıkılarak Root Glass Şirketi’nden yeni bir tasarım çalışması istendi. Dönemin ünlü tasarımcıları hemen çalışmalara başladı.ve esin perilerinin de yardımıyla Coca-Cola şirketi “Orijinal Şişe”sine kavuştu. 1915 yılında dönemin gözde cam şirketi Root Glass tarafından geliştirilen ambalaj ile aynı zamanda bir ilke imza atılıyordu... Dünyada ilk defa bir ambalaja patent alınmıştı. “Endüstri tasarımında bir başyapıt” olarak tanımlanan Coca-Cola Orijinal Şişe dünyada koleksiyonerlerin portföyünde önemli yer tutuyor. Güzel ve etkileyici olmasının yanı sıra tüketici ürünleri arasında en fazla tanınan tasarım olan Orijinal Şişe’yi İngiliz uzman Stephan Bayley, “Tüketim malları tarihinin en tanınan dizaynı” olarak tanımlıyor. Günümüzde Orijinal Şişe ile tüketiciler arasında çok özel bir bağ var. Altı kıtada yapılan bir araştırma, Orijinal Şişe’nin düz kenarlı şişelere kıyasla, 5’e 1 oranında tercih edildiğini gösteriyor. Yine aynı araştırmaya göre, Coca-Cola Orijinal Şişei sınırlar ve kültürler ötesine uzayan birlikteliği temsil ediyor.

Bayi toplantısı - sırası 2 Haziran 2002 tarihinde SwissOtel’de gerçekleştirilmiştir Tüm Türkiye genelindeki bayiler davet edilmiştir Toplantıya 600 kişi katılmıştır Bayiler nezdinde programın öneminin vurgulanması amacı ile Shell Dünya Başkanı Phil Watts toplantıya katılarak açılış konuşmasını gerçekleştirmiştir Dev bir ekran kurularak sunumlar yapılmış, film gösterimleri gerçekleştirilmiştir Gecede Candan Erçetin konseri ve Yılmaz Erdoğan şovu düzenlenmiştir. Salon dışında düzenlenen panayır alanında POS makinaları ve hediye standları kurulmuştur. Bayilerimiz kendilerine verilen kartlarla işlemler yaparak sistemi tanımışlar ve bu işlemlerle çekilişe katılarak program hediyelerinden kazanmışlardır. Coca-Cola’nın şişelenmesine 1894 yılında küçük bir şekerci dükkanında tek makine ile başlandı. Geniş çaplı şişeleme yöntemine ise 5 yıl sonra geçildi. Ancak taklitlerinden ayırt edebilmek için farklı bir ambalaja ihtiyaç vardı. “Kırıldığında veya karanlıkta bile Coca-Cola şişesi olduğu anlaşılsın” arzusundan yola çıkılarak Root Glass Şirketi’nden yeni bir tasarım çalışması istendi. Dönemin ünlü tasarımcıları hemen çalışmalara başladı.ve esin perilerinin de yardımıyla Coca-Cola şirketi “Orijinal Şişe”sine kavuştu. 1915 yılında dönemin gözde cam şirketi Root Glass tarafından geliştirilen ambalaj ile aynı zamanda bir ilke imza atılıyordu... Dünyada ilk defa bir ambalaja patent alınmıştı. “Endüstri tasarımında bir başyapıt” olarak tanımlanan Coca-Cola Orijinal Şişe dünyada koleksiyonerlerin portföyünde önemli yer tutuyor. Güzel ve etkileyici olmasının yanı sıra tüketici ürünleri arasında en fazla tanınan tasarım olan Orijinal Şişe’yi İngiliz uzman Stephan Bayley, “Tüketim malları tarihinin en tanınan dizaynı” olarak tanımlıyor. Günümüzde Orijinal Şişe ile tüketiciler arasında çok özel bir bağ var. Altı kıtada yapılan bir araştırma, Orijinal Şişe’nin düz kenarlı şişelere kıyasla, 5’e 1 oranında tercih edildiğini gösteriyor. Yine aynı araştırmaya göre, Coca-Cola Orijinal Şişei sınırlar ve kültürler ötesine uzayan birlikteliği temsil ediyor.

Basın toplantısı - sırası 2 Haziran 2002 tarihinde SwissOtel’de gerçekleştirilmiştir Basın toplantısına televizyon kanalları, günlük gazeteler ve sektör dergileri olmak üzere 42 yayından toplam 52 kişilik bir katılım sağlanmıştır Tüm yazılı malzemeler, Shell Club Smart Card kimliğini yansıtan kağıt ve dosyalarla hazırlanmıştır Toplantı sırasında, fuaye alanında Shell Club Smart Card ürünlerinin yer aldığı standlar ve POS makinaları sistemi kurulmuştur. Toplantı sonrasında, gazetecilere Shell Club Smart Card verilip, formları eksiksiz olarak doldurmaları sağlanmıştır. Kartlarını POS makinalarından Shell yetkilileri ile beraber geçirerek, sistemin işleyişi konusunda da bilgilendirilmişlerdir Basın toplantısına katılan gazetecilere kart konseptine uygun olarak üzerinde soğuk damga Shell logosunun bulunduğu deri cüzdan verilmiştir Coca-Cola’nın şişelenmesine 1894 yılında küçük bir şekerci dükkanında tek makine ile başlandı. Geniş çaplı şişeleme yöntemine ise 5 yıl sonra geçildi. Ancak taklitlerinden ayırt edebilmek için farklı bir ambalaja ihtiyaç vardı. “Kırıldığında veya karanlıkta bile Coca-Cola şişesi olduğu anlaşılsın” arzusundan yola çıkılarak Root Glass Şirketi’nden yeni bir tasarım çalışması istendi. Dönemin ünlü tasarımcıları hemen çalışmalara başladı.ve esin perilerinin de yardımıyla Coca-Cola şirketi “Orijinal Şişe”sine kavuştu. 1915 yılında dönemin gözde cam şirketi Root Glass tarafından geliştirilen ambalaj ile aynı zamanda bir ilke imza atılıyordu... Dünyada ilk defa bir ambalaja patent alınmıştı. “Endüstri tasarımında bir başyapıt” olarak tanımlanan Coca-Cola Orijinal Şişe dünyada koleksiyonerlerin portföyünde önemli yer tutuyor. Güzel ve etkileyici olmasının yanı sıra tüketici ürünleri arasında en fazla tanınan tasarım olan Orijinal Şişe’yi İngiliz uzman Stephan Bayley, “Tüketim malları tarihinin en tanınan dizaynı” olarak tanımlıyor. Günümüzde Orijinal Şişe ile tüketiciler arasında çok özel bir bağ var. Altı kıtada yapılan bir araştırma, Orijinal Şişe’nin düz kenarlı şişelere kıyasla, 5’e 1 oranında tercih edildiğini gösteriyor. Yine aynı araştırmaya göre, Coca-Cola Orijinal Şişei sınırlar ve kültürler ötesine uzayan birlikteliği temsil ediyor.

Basın toplantısı - sonrası Basında çıkan haberlerin takip edilmesi Medya ilişkileri ve etkinlik yönetimi değerlendirme raporunun hazırlanması Coca-Cola’nın şişelenmesine 1894 yılında küçük bir şekerci dükkanında tek makine ile başlandı. Geniş çaplı şişeleme yöntemine ise 5 yıl sonra geçildi. Ancak taklitlerinden ayırt edebilmek için farklı bir ambalaja ihtiyaç vardı. “Kırıldığında veya karanlıkta bile Coca-Cola şişesi olduğu anlaşılsın” arzusundan yola çıkılarak Root Glass Şirketi’nden yeni bir tasarım çalışması istendi. Dönemin ünlü tasarımcıları hemen çalışmalara başladı.ve esin perilerinin de yardımıyla Coca-Cola şirketi “Orijinal Şişe”sine kavuştu. 1915 yılında dönemin gözde cam şirketi Root Glass tarafından geliştirilen ambalaj ile aynı zamanda bir ilke imza atılıyordu... Dünyada ilk defa bir ambalaja patent alınmıştı. “Endüstri tasarımında bir başyapıt” olarak tanımlanan Coca-Cola Orijinal Şişe dünyada koleksiyonerlerin portföyünde önemli yer tutuyor. Güzel ve etkileyici olmasının yanı sıra tüketici ürünleri arasında en fazla tanınan tasarım olan Orijinal Şişe’yi İngiliz uzman Stephan Bayley, “Tüketim malları tarihinin en tanınan dizaynı” olarak tanımlıyor. Günümüzde Orijinal Şişe ile tüketiciler arasında çok özel bir bağ var. Altı kıtada yapılan bir araştırma, Orijinal Şişe’nin düz kenarlı şişelere kıyasla, 5’e 1 oranında tercih edildiğini gösteriyor. Yine aynı araştırmaya göre, Coca-Cola Orijinal Şişei sınırlar ve kültürler ötesine uzayan birlikteliği temsil ediyor.

Özel haber çalışmaları Basın toplantısı bitiminde bazı yayınlar ile özel röportajlar gerçekleştirilmiştir Hazırlanan medya planı sonrasında hedefe uygun yayınlarla özel haber çalışmaları gerçekleştirilmiştir

Reklam kampanyası Lansman öncesinde 23-31 Mayıs 2002 tarihleri arasında teaser reklamı, 2 Haziran- 7 Temmuz 2002 tarihleri arasında da ana kampanya reklamı yayınlanmıştır. Reklam filmi ağırlıklı olarak prime-time’da 9 televizyon kanalında yer almıştır Lansman sonrası Aralık ayı boyunca reklam çalışmalarına devam edilmiştir Coca-Cola’nın şişelenmesine 1894 yılında küçük bir şekerci dükkanında tek makine ile başlandı. Geniş çaplı şişeleme yöntemine ise 5 yıl sonra geçildi. Ancak taklitlerinden ayırt edebilmek için farklı bir ambalaja ihtiyaç vardı. “Kırıldığında veya karanlıkta bile Coca-Cola şişesi olduğu anlaşılsın” arzusundan yola çıkılarak Root Glass Şirketi’nden yeni bir tasarım çalışması istendi. Dönemin ünlü tasarımcıları hemen çalışmalara başladı.ve esin perilerinin de yardımıyla Coca-Cola şirketi “Orijinal Şişe”sine kavuştu. 1915 yılında dönemin gözde cam şirketi Root Glass tarafından geliştirilen ambalaj ile aynı zamanda bir ilke imza atılıyordu... Dünyada ilk defa bir ambalaja patent alınmıştı. “Endüstri tasarımında bir başyapıt” olarak tanımlanan Coca-Cola Orijinal Şişe dünyada koleksiyonerlerin portföyünde önemli yer tutuyor. Güzel ve etkileyici olmasının yanı sıra tüketici ürünleri arasında en fazla tanınan tasarım olan Orijinal Şişe’yi İngiliz uzman Stephan Bayley, “Tüketim malları tarihinin en tanınan dizaynı” olarak tanımlıyor. Günümüzde Orijinal Şişe ile tüketiciler arasında çok özel bir bağ var. Altı kıtada yapılan bir araştırma, Orijinal Şişe’nin düz kenarlı şişelere kıyasla, 5’e 1 oranında tercih edildiğini gösteriyor. Yine aynı araştırmaya göre, Coca-Cola Orijinal Şişei sınırlar ve kültürler ötesine uzayan birlikteliği temsil ediyor.

Müşteri temas noktaları - I Akaryakıt istasyonları: Ön saha satış elemanları ve kasa görevlileri eğitilmiştir 2 Haziran 2002 tarihinden itibaren 560 istasyon Shell Club Smart konsepti ile brand edilmiştir İçinde katalog hediyeleri olan hediye standlarının istasyonlara ulaştırılmış Fiyat panoları giydirilmiş Market camlarına ve ön sahadaki kolonlara posterler asılmış Market camına kart stickerı yapıştırılmış Market içine dönkart ve kasa pedleri yerleştirilmiş ve Başvuru formları, hediye kataloğu ve araç kokuları hazırlanmıştır. Coca-Cola’nın şişelenmesine 1894 yılında küçük bir şekerci dükkanında tek makine ile başlandı. Geniş çaplı şişeleme yöntemine ise 5 yıl sonra geçildi. Ancak taklitlerinden ayırt edebilmek için farklı bir ambalaja ihtiyaç vardı. “Kırıldığında veya karanlıkta bile Coca-Cola şişesi olduğu anlaşılsın” arzusundan yola çıkılarak Root Glass Şirketi’nden yeni bir tasarım çalışması istendi. Dönemin ünlü tasarımcıları hemen çalışmalara başladı.ve esin perilerinin de yardımıyla Coca-Cola şirketi “Orijinal Şişe”sine kavuştu. 1915 yılında dönemin gözde cam şirketi Root Glass tarafından geliştirilen ambalaj ile aynı zamanda bir ilke imza atılıyordu... Dünyada ilk defa bir ambalaja patent alınmıştı. “Endüstri tasarımında bir başyapıt” olarak tanımlanan Coca-Cola Orijinal Şişe dünyada koleksiyonerlerin portföyünde önemli yer tutuyor. Güzel ve etkileyici olmasının yanı sıra tüketici ürünleri arasında en fazla tanınan tasarım olan Orijinal Şişe’yi İngiliz uzman Stephan Bayley, “Tüketim malları tarihinin en tanınan dizaynı” olarak tanımlıyor. Günümüzde Orijinal Şişe ile tüketiciler arasında çok özel bir bağ var. Altı kıtada yapılan bir araştırma, Orijinal Şişe’nin düz kenarlı şişelere kıyasla, 5’e 1 oranında tercih edildiğini gösteriyor. Yine aynı araştırmaya göre, Coca-Cola Orijinal Şişei sınırlar ve kültürler ötesine uzayan birlikteliği temsil ediyor.

Müşteri temas noktaları - II Programın içerik ve avantajlarını anlatmak üzere 200 kişilik promoteam ilgili istasyonlarda 3 Haziran tarihinden itibaren çalışmaya başlanmıştır POS cihazları kurulumu tamamlanmıştır (22 Mayıs-1 Haziran) Sonrasında Ön saha satış elemanlarının, kasa görevlilerinin ve promoteam’in gizli müşteri araştırması ile sürekli olarak denetlenmiş ve geliştirilmesi gereken noktalar tespit edilmiştir Coca-Cola’nın şişelenmesine 1894 yılında küçük bir şekerci dükkanında tek makine ile başlandı. Geniş çaplı şişeleme yöntemine ise 5 yıl sonra geçildi. Ancak taklitlerinden ayırt edebilmek için farklı bir ambalaja ihtiyaç vardı. “Kırıldığında veya karanlıkta bile Coca-Cola şişesi olduğu anlaşılsın” arzusundan yola çıkılarak Root Glass Şirketi’nden yeni bir tasarım çalışması istendi. Dönemin ünlü tasarımcıları hemen çalışmalara başladı.ve esin perilerinin de yardımıyla Coca-Cola şirketi “Orijinal Şişe”sine kavuştu. 1915 yılında dönemin gözde cam şirketi Root Glass tarafından geliştirilen ambalaj ile aynı zamanda bir ilke imza atılıyordu... Dünyada ilk defa bir ambalaja patent alınmıştı. “Endüstri tasarımında bir başyapıt” olarak tanımlanan Coca-Cola Orijinal Şişe dünyada koleksiyonerlerin portföyünde önemli yer tutuyor. Güzel ve etkileyici olmasının yanı sıra tüketici ürünleri arasında en fazla tanınan tasarım olan Orijinal Şişe’yi İngiliz uzman Stephan Bayley, “Tüketim malları tarihinin en tanınan dizaynı” olarak tanımlıyor. Günümüzde Orijinal Şişe ile tüketiciler arasında çok özel bir bağ var. Altı kıtada yapılan bir araştırma, Orijinal Şişe’nin düz kenarlı şişelere kıyasla, 5’e 1 oranında tercih edildiğini gösteriyor. Yine aynı araştırmaya göre, Coca-Cola Orijinal Şişei sınırlar ve kültürler ötesine uzayan birlikteliği temsil ediyor.

Müşteri temas noktaları - III Tüketici Danışma Hattı: Müşterilere program hakkında genel bilgi verilemesi Müşterinin kartındaki puanları öğrenebilmesi, sistemdeki kişisel bilgilerini güncelleyebilmesi İstasyonlar, hediyeler, puanlar hakkında öneri veya şikayetlerini iletebilmesi Coca-Cola’nın şişelenmesine 1894 yılında küçük bir şekerci dükkanında tek makine ile başlandı. Geniş çaplı şişeleme yöntemine ise 5 yıl sonra geçildi. Ancak taklitlerinden ayırt edebilmek için farklı bir ambalaja ihtiyaç vardı. “Kırıldığında veya karanlıkta bile Coca-Cola şişesi olduğu anlaşılsın” arzusundan yola çıkılarak Root Glass Şirketi’nden yeni bir tasarım çalışması istendi. Dönemin ünlü tasarımcıları hemen çalışmalara başladı.ve esin perilerinin de yardımıyla Coca-Cola şirketi “Orijinal Şişe”sine kavuştu. 1915 yılında dönemin gözde cam şirketi Root Glass tarafından geliştirilen ambalaj ile aynı zamanda bir ilke imza atılıyordu... Dünyada ilk defa bir ambalaja patent alınmıştı. “Endüstri tasarımında bir başyapıt” olarak tanımlanan Coca-Cola Orijinal Şişe dünyada koleksiyonerlerin portföyünde önemli yer tutuyor. Güzel ve etkileyici olmasının yanı sıra tüketici ürünleri arasında en fazla tanınan tasarım olan Orijinal Şişe’yi İngiliz uzman Stephan Bayley, “Tüketim malları tarihinin en tanınan dizaynı” olarak tanımlıyor. Günümüzde Orijinal Şişe ile tüketiciler arasında çok özel bir bağ var. Altı kıtada yapılan bir araştırma, Orijinal Şişe’nin düz kenarlı şişelere kıyasla, 5’e 1 oranında tercih edildiğini gösteriyor. Yine aynı araştırmaya göre, Coca-Cola Orijinal Şişei sınırlar ve kültürler ötesine uzayan birlikteliği temsil ediyor.

Müşteri temas noktaları - IV Web Sitesi: Program hakkında genel bilgi Kart numarası ve şifresi girerek puan öğrenme imkanı Hediye bilgileri ve fotoğrafları Alım alışkanlıklarına girerek müşterinin ne kadar sürede kaç puan kazanabileceğini ve puanlarla hangi hediyeleri alabileceğini gösteren “Smart Puan Hesap Makinası” Sıkça sorulan sorular ve cevapları Etkinlikler ve programdaki son gelişmelerle ilgili bilgiler Coca-Cola’nın şişelenmesine 1894 yılında küçük bir şekerci dükkanında tek makine ile başlandı. Geniş çaplı şişeleme yöntemine ise 5 yıl sonra geçildi. Ancak taklitlerinden ayırt edebilmek için farklı bir ambalaja ihtiyaç vardı. “Kırıldığında veya karanlıkta bile Coca-Cola şişesi olduğu anlaşılsın” arzusundan yola çıkılarak Root Glass Şirketi’nden yeni bir tasarım çalışması istendi. Dönemin ünlü tasarımcıları hemen çalışmalara başladı.ve esin perilerinin de yardımıyla Coca-Cola şirketi “Orijinal Şişe”sine kavuştu. 1915 yılında dönemin gözde cam şirketi Root Glass tarafından geliştirilen ambalaj ile aynı zamanda bir ilke imza atılıyordu... Dünyada ilk defa bir ambalaja patent alınmıştı. “Endüstri tasarımında bir başyapıt” olarak tanımlanan Coca-Cola Orijinal Şişe dünyada koleksiyonerlerin portföyünde önemli yer tutuyor. Güzel ve etkileyici olmasının yanı sıra tüketici ürünleri arasında en fazla tanınan tasarım olan Orijinal Şişe’yi İngiliz uzman Stephan Bayley, “Tüketim malları tarihinin en tanınan dizaynı” olarak tanımlıyor. Günümüzde Orijinal Şişe ile tüketiciler arasında çok özel bir bağ var. Altı kıtada yapılan bir araştırma, Orijinal Şişe’nin düz kenarlı şişelere kıyasla, 5’e 1 oranında tercih edildiğini gösteriyor. Yine aynı araştırmaya göre, Coca-Cola Orijinal Şişei sınırlar ve kültürler ötesine uzayan birlikteliği temsil ediyor.

Ölçümleme/Medya ilişkileri Shell Club Smart Card lansmanı ile ilgili olarak; Lansmanın hemen sonrasında toplam 49 haber yayınlanmıştır. Haber yansımaları değerlendirme raporu hazırlanmıştır. Gerek yazılı basın gerekse görsel basında hedeflenen tüm iletişim mesajları ve ilgili görseller yer almıştır Coca-Cola’nın şişelenmesine 1894 yılında küçük bir şekerci dükkanında tek makine ile başlandı. Geniş çaplı şişeleme yöntemine ise 5 yıl sonra geçildi. Ancak taklitlerinden ayırt edebilmek için farklı bir ambalaja ihtiyaç vardı. “Kırıldığında veya karanlıkta bile Coca-Cola şişesi olduğu anlaşılsın” arzusundan yola çıkılarak Root Glass Şirketi’nden yeni bir tasarım çalışması istendi. Dönemin ünlü tasarımcıları hemen çalışmalara başladı.ve esin perilerinin de yardımıyla Coca-Cola şirketi “Orijinal Şişe”sine kavuştu. 1915 yılında dönemin gözde cam şirketi Root Glass tarafından geliştirilen ambalaj ile aynı zamanda bir ilke imza atılıyordu... Dünyada ilk defa bir ambalaja patent alınmıştı. “Endüstri tasarımında bir başyapıt” olarak tanımlanan Coca-Cola Orijinal Şişe dünyada koleksiyonerlerin portföyünde önemli yer tutuyor. Güzel ve etkileyici olmasının yanı sıra tüketici ürünleri arasında en fazla tanınan tasarım olan Orijinal Şişe’yi İngiliz uzman Stephan Bayley, “Tüketim malları tarihinin en tanınan dizaynı” olarak tanımlıyor. Günümüzde Orijinal Şişe ile tüketiciler arasında çok özel bir bağ var. Altı kıtada yapılan bir araştırma, Orijinal Şişe’nin düz kenarlı şişelere kıyasla, 5’e 1 oranında tercih edildiğini gösteriyor. Yine aynı araştırmaya göre, Coca-Cola Orijinal Şişei sınırlar ve kültürler ötesine uzayan birlikteliği temsil ediyor.

Ölçümleme/Müşteri araştırmaları 2002 sonu itibariyle; 1.150.000 üyeye ulaşılmıştır 6 ay sonunda sadakat oranı 5 üzerinden 1.8’den 2.3’e yükselmiştir. Pazar payı %1.6 artmıştır Kurşunsuz benzinde pazar ikinciliğinden pazar liderliğine ulaşılmıştır. Toplam akaryakıt pazarında 3.sıradan 2.sıraya çıkılmıştır. İstasyon bazında ortalama % 18 satış artışı sağlanmıştır İstasyon bazında toplam satışa göre % 60 kartlı satış penetrasyonu sağlanmıştır. Coca-Cola’nın şişelenmesine 1894 yılında küçük bir şekerci dükkanında tek makine ile başlandı. Geniş çaplı şişeleme yöntemine ise 5 yıl sonra geçildi. Ancak taklitlerinden ayırt edebilmek için farklı bir ambalaja ihtiyaç vardı. “Kırıldığında veya karanlıkta bile Coca-Cola şişesi olduğu anlaşılsın” arzusundan yola çıkılarak Root Glass Şirketi’nden yeni bir tasarım çalışması istendi. Dönemin ünlü tasarımcıları hemen çalışmalara başladı.ve esin perilerinin de yardımıyla Coca-Cola şirketi “Orijinal Şişe”sine kavuştu. 1915 yılında dönemin gözde cam şirketi Root Glass tarafından geliştirilen ambalaj ile aynı zamanda bir ilke imza atılıyordu... Dünyada ilk defa bir ambalaja patent alınmıştı. “Endüstri tasarımında bir başyapıt” olarak tanımlanan Coca-Cola Orijinal Şişe dünyada koleksiyonerlerin portföyünde önemli yer tutuyor. Güzel ve etkileyici olmasının yanı sıra tüketici ürünleri arasında en fazla tanınan tasarım olan Orijinal Şişe’yi İngiliz uzman Stephan Bayley, “Tüketim malları tarihinin en tanınan dizaynı” olarak tanımlıyor. Günümüzde Orijinal Şişe ile tüketiciler arasında çok özel bir bağ var. Altı kıtada yapılan bir araştırma, Orijinal Şişe’nin düz kenarlı şişelere kıyasla, 5’e 1 oranında tercih edildiğini gösteriyor. Yine aynı araştırmaya göre, Coca-Cola Orijinal Şişei sınırlar ve kültürler ötesine uzayan birlikteliği temsil ediyor.

Başarılar Programın müşterilere duyurulmasını takip eden 10 gün içinde 350 bin kişinin “Shell Club Smart Card” sahibi olması Shell Avrupa’da “en iyi uygulama” olarak gösterilmesi ve Türkiye’nin know-how’ına başvurulması Medya çalışmalarında ise lansmanın yanı sıra, bugüne kadar Shell Club Smart Card bünyesinde gerçekleştirilen kampanyalar, kartın başarı hikayesi, 1.yıldönümünde Shell Club Smart Card ile elde edilen başarılar, Shell Club Smart Card sinerjisi ile gerçekleştirilen futbol turnuvası gibi çeşitli konular çerçevesinde kartın medyada iletişiminin sürekliliğinin sağlanması, kartın basın kanalıyla sürekli gündemde tutulması Coca-Cola’nın şişelenmesine 1894 yılında küçük bir şekerci dükkanında tek makine ile başlandı. Geniş çaplı şişeleme yöntemine ise 5 yıl sonra geçildi. Ancak taklitlerinden ayırt edebilmek için farklı bir ambalaja ihtiyaç vardı. “Kırıldığında veya karanlıkta bile Coca-Cola şişesi olduğu anlaşılsın” arzusundan yola çıkılarak Root Glass Şirketi’nden yeni bir tasarım çalışması istendi. Dönemin ünlü tasarımcıları hemen çalışmalara başladı.ve esin perilerinin de yardımıyla Coca-Cola şirketi “Orijinal Şişe”sine kavuştu. 1915 yılında dönemin gözde cam şirketi Root Glass tarafından geliştirilen ambalaj ile aynı zamanda bir ilke imza atılıyordu... Dünyada ilk defa bir ambalaja patent alınmıştı. “Endüstri tasarımında bir başyapıt” olarak tanımlanan Coca-Cola Orijinal Şişe dünyada koleksiyonerlerin portföyünde önemli yer tutuyor. Güzel ve etkileyici olmasının yanı sıra tüketici ürünleri arasında en fazla tanınan tasarım olan Orijinal Şişe’yi İngiliz uzman Stephan Bayley, “Tüketim malları tarihinin en tanınan dizaynı” olarak tanımlıyor. Günümüzde Orijinal Şişe ile tüketiciler arasında çok özel bir bağ var. Altı kıtada yapılan bir araştırma, Orijinal Şişe’nin düz kenarlı şişelere kıyasla, 5’e 1 oranında tercih edildiğini gösteriyor. Yine aynı araştırmaya göre, Coca-Cola Orijinal Şişei sınırlar ve kültürler ötesine uzayan birlikteliği temsil ediyor.

Proje Ekibi Shell Türkiye Perakende Satışlar Grubu Arzu Berk Amirak / Shell Türkiye Halkla İlişkiler Müdürü Medya Evi İletişim BlueChip Meridian Manajans Thompson Coca-Cola’nın şişelenmesine 1894 yılında küçük bir şekerci dükkanında tek makine ile başlandı. Geniş çaplı şişeleme yöntemine ise 5 yıl sonra geçildi. Ancak taklitlerinden ayırt edebilmek için farklı bir ambalaja ihtiyaç vardı. “Kırıldığında veya karanlıkta bile Coca-Cola şişesi olduğu anlaşılsın” arzusundan yola çıkılarak Root Glass Şirketi’nden yeni bir tasarım çalışması istendi. Dönemin ünlü tasarımcıları hemen çalışmalara başladı.ve esin perilerinin de yardımıyla Coca-Cola şirketi “Orijinal Şişe”sine kavuştu. 1915 yılında dönemin gözde cam şirketi Root Glass tarafından geliştirilen ambalaj ile aynı zamanda bir ilke imza atılıyordu... Dünyada ilk defa bir ambalaja patent alınmıştı. “Endüstri tasarımında bir başyapıt” olarak tanımlanan Coca-Cola Orijinal Şişe dünyada koleksiyonerlerin portföyünde önemli yer tutuyor. Güzel ve etkileyici olmasının yanı sıra tüketici ürünleri arasında en fazla tanınan tasarım olan Orijinal Şişe’yi İngiliz uzman Stephan Bayley, “Tüketim malları tarihinin en tanınan dizaynı” olarak tanımlıyor. Günümüzde Orijinal Şişe ile tüketiciler arasında çok özel bir bağ var. Altı kıtada yapılan bir araştırma, Orijinal Şişe’nin düz kenarlı şişelere kıyasla, 5’e 1 oranında tercih edildiğini gösteriyor. Yine aynı araştırmaya göre, Coca-Cola Orijinal Şişei sınırlar ve kültürler ötesine uzayan birlikteliği temsil ediyor.