T. C. SAĞLIK BAKANLIĞI KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ Dr

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1EĞİTİM BİRİMİ DİYARBAKIR KHB 90 GÜN ÇALIŞMASI  ‘’Hedeflerle Yönetim İlkesine’’ dayanan bir proje çalışmasıdır.  Çalışma kapsamında 90 gün.
Advertisements

KALİTE SİSTEMİ KURMA AŞAMALARI
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Faydaları ve Uygulama Koşulları
Kalite Kavramı.
Laboratuvarlarda Kalite Yönetim Sistemi: Giriş
MODÜL 4 Organizasyon.
MODÜL 3 Ekipman Yönetimi.
Acil Sağlık Hizmetleri Koordinasyon Komisyonu
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
HASTANELER ARASI NAKİLLER
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
ZEYNEP ALPTEKİN GÖLCÜK ASKER HASTANESİ
Güvenlik Raporlama Sistemi (GRS)
KAYSERİ SANAYİ ODASI KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. İSO VE EN * ISO NEDİR? * 1947 yılında kurulan ve yaptığı standardizasyon çalışmaları sonucu sanayiye, ticarete.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
KRİZ YÖNETİMİ ÖDEVİ HAZIRLAYANLAR: MURAT KOÇ
ÇİD MİKROORGANİZMALAR
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
Ankara İl Sağlık Müdürlüğü
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
Adli Tıpta Kalite Yönetimi ISO 17025
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ KALİTE BİRİMİ
EVDE HASTA BAKIMI.
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
KONULAR SEVK ZİNCİRİ NE ZAMAN VE İLK NERELERDE BAŞLADI? GENEL SAĞLIK SİGORTASI GSS KİMLERİ KAPSAMAKTADIR? GSS SAYILANLARDAN ALINAN PRİM ORANLARI ? KORUYUCU.
Performans ölçme ve değerlendirme güz
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
.  ..  Proje  Hastalarımıza sağlık problemleriyle birlikte artan psikolojik destek ihtiyaçlarını karşılamak, kendilerini güvenilir bir ortamda.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
ERZURUM BÖLGE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
Toplam Kalite Yönetimi Felsefesi ve Temel İlkeleri
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
KAYNAK YÖNETİMİ Kaynakların sağlanması Müşteri memnuniyeti hedeflenerek, kalite yönetim sistemiuygulanması ve iyileştirilmesi için gerekli olan kaynakihtiyaçları.
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
ANKET SÜREÇLERİ VE ANKET UYGULAMASI
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı (devam)
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
TKY UYGULAMASI.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı (devam)
ÖZEL BÖLGE HASTANELERİ
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Sunum transkripti:

T. C. SAĞLIK BAKANLIĞI KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ Dr T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ Dr.Sait SEVİNÇ EOQ Kalite Uzmanı

KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu 23.12.2005 BURSA -KALİTE -HİZMET SEKTÖRÜNDE KALİTE GEREKLİLİKLERİ -SAĞLIK HİZMETLERİNDE UYGULANABİLEN KYS VE MODELLER - BUS KRİTER AÇIKLAMALARI KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu

KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu Ürün ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetin belirtisidir. Ürün veya hizmetin değeridir. İhtiyaçlara uygunluk ve karşılama. KALİTE Önceden belirlenmiş bulunan özelliklere uygunluktur. Beklentileri karşılama ve aşma. Bir mal veya hizmetin belirli ihtiyaçları karşılayabilme yeteneklerini ortaya koyan özelliklerin tamamıdır. (ISO) KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu

KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu KALİTE TANIMI EOQC(AVRUPA KALİTE KONTROL ÖRGÜTÜ) VE AMERİKAN KALİTE KONTROL DERNEĞİNCE BENİMSENEN; KALİTE; BİR ÜRÜN YA DA HİZMETİN BELİRLENMİŞ BAZI İHTİYAÇLARI KARŞILAMADAKİ YETERLİLİĞİNE İLİŞKİN ÖZELLİKLERİN TÜMÜDÜR. KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu

KAMUDA TKY UYGULAMASINDA GÜÇLÜKLER TKY ANLAYIŞI DOĞASI GEREĞİ KAMU SEKTÖRÜNE UYGUN DEĞİLDİR. KAMUDAKİ MESLEK GRUPLARININ İŞ KÜLTÜRÜ TKY’NE AYKIRIDIR. KAMU SEKTÖRÜNÜN MÜŞTERİSİ DAHA SORUNLUDUR. KAMU SEKTÖRÜ YAPI OLARAK DAHA KARMAŞIKTIR. KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu

KAMUDA TKY UYGULAMAK İÇİN MÜŞTERİ ODAKLI OLMALIDIR. STRATEJİK OLARAK SORUNLAR VE İŞLEMLER ÜZERİNDE YOĞUNLAŞILMALIDIR. KURALLARLA DEĞİL,AMAÇLAR VE DEĞERLERLE YÜRÜTÜLMELİDİR. TOPLUMA,ÇALIŞANLARA VE MÜŞTERİLERE DE YETKİ VERİLMELİDİR. KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu

KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu KAMUDA TKY UYGULAMAK İÇİN ETKİLİ VE VERİMLİ OLMALIDIR. ÇALIŞANLAR VE MÜŞTERİ TARAFINDAN AYNI DEĞERDE BULUNMALIDIR. GİRİŞİMCİ OLMALIDIR. TEPKİCİ OLMAK YERİNE BAŞLATICI OLMALIDIR KENDİ ALANINDA EN İYİYİ HEDEFLEMELİDİR. KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu

Zamanlılık Tamlık Doğruluk Profesyonellik Güvenilirlik Hizmet Sektöründe Kalite Kriterleri Müşterinin hizmeti üreten ve sunana ulaşabilme derecesidir. Erişilebilirlik Zamanlılık Hizmetin tanımlanan, beklenen ve istenilen zamanda sunulma derecesidir. Hizmetin bütününün tamamlanma derecesini belirler. (!Her şey tamam bir imza eksik) Tamlık Doğruluk Hizmetin belirlenen kriterlere uygun olarak yapılma derecesini belirler. Hizmetin yerine getirilmesi için gerekli bilgi ve beceriye sahip olunması, ilişkilerde sıfır hataya ulaşma derecesini belirler. Profesyonellik Performansta tutarlılık, verilen sözü yerine getirme, dürüst ve inanılırlık derecesidir. Güvenilirlik KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu

Güvenlik Anlaşılabilirlik Süreklilik Esneklik Ortam Görünüm Hizmet Sektöründe Kalite Kriterleri Güvenlik Sunulan hizmetin riskten, tehlikeden ve kuşkudan uzak olma derecesidir. Hizmetin ve müşterinin doğru anlaşılması ve algılanması için gösterilen çabanın derecesidir. Anlaşılabilirlik Hizmetin sunulmasında gösterilen özenin, eksiklik ve hataların giderilmesi için gösterilen gayretin derecesidir. Süreklilik Esneklik Hizmetin değişen şartlara ve beklentilere uyum gösterme derecesidir. Sunulan hizmetin oluşturduğu ortamın psikolojik ve sosyal durumunun derecesidir. (Çalışanların ilişkilerinin niteliği ve düzeyi, karşılıklı gösterilen davranış özelliği, buna bağlı olarak çıkan örgütsel kimlik) Ortam Hizmetin sunulduğu ortamın fiziksel görünümüdür. (Yerin fizikî görünümü, kullanılan araç-gereçler, personelin görünümü vb.) Görünüm KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu

SAĞLIK HİZMETLERİNDE KULLANILABİLEN KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ VE MODELLERİ KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu

KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu ISO 9000 NEDİR? Üretim ve hizmet sektörlerinde kalite güvencesi-yönetimi için kurulmuş kapsamlı bir standartlar kümesidir. Bir kurumun kalite sistemini kurmasını, çalıştırmasını ve belgelemesini ister. Üretim süreçleri, kalite denetimleri, satın alma politikaları ve eğitime kadar uzanan kalite yönetimi uygulamalarının tümünü kapsar. KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu

ISO9001:1994, ISO 9002:1994 ve ISO9003:1994 STANDARDLARI OLARAK TEK STANDART HALİNE GETİRİLMİŞTİR. KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu

KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu ISO 9001:2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ YÖNETİMİN SORUMLULUĞU KAYNAK YÖNETİMİ ÜRÜN/HİZMET GERÇEKLEŞTİRME ÖLÇME, ANALİZ VE İYİLEŞTİRME KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu

KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu

JCI Standartları -Hasta bakım kalitesi ve bakım çevresinin güvenliği ile ilgili fonksiyonlara odaklı, -Tüm hastanelere ve tüm servislere uygulanabilir, -Hastanelerin kendi misyonları ile uyumludur, -Özel proseslere değil, genel amaç ve prensiplere uygundur, -Anlamlı ve uygulanabilirdir, -İzlenebilir ve ölçülebilirdir.

HASTA ODAKLI KRİTERLER Bakıma Ulaşım ve Bakımın Sürekliliği Hasta ve Ailesinin Hakları Hasta Değerlendirmesi Hasta Bakımı Hasta ve Ailesinin Eğitimi

ORGANİZASYONEL KRİTERLER Kalite Yönetimi ve İyileştirme/ Hasta Güvenliği Yönetim, Liderlik ve İdare Tesis Yönetimi ve Güvenlik Personel Niteliği ve Eğitim Bilgi yönetimi Enfeksiyon Kontrolü ve Korunma

BAKIMA ULAŞIM VE BAKIMIN DEVAMLILIĞI BAKIMIN KAPSAMI VE ETKİNLİKLERİ TANIMLIDIR. KABUL ÖNCESİ KABUL SIRASINDA KALIŞ SÜRESİNCE TABURCU ÖNCESİ TABURCU SONRASINDA VERİLEN BAKIM BİR BÜTÜNDÜR.

KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu BAKIMA ULAŞIM VE BAKIMIN SÜREKLİLİĞİ 1 Hastane sunduğu hizmetler, çalışma saatleri ve nasıl bakım alınabileceği konusunda toplumu bilgilendiriyor mu? Açıklama (1): Hastane sunduğu hizmetlere kişilerin ulaşımını kolaylaştırmak için hitap ettiği toplumu, hizmetleri, çalışma saatleri ve nasıl bakım alınabileceği konusunda bilgilendirmelidir. (Halkla ilişkiler.........) KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu

KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu 2 Hastanede hastaların kabul süreci tanımlanan bir düzenleme dahilinde uygulanıyor mu? Açıklama (2): Hastaların (poliklinik, hasta yatışı, acil vb.) hastaneye kabul süreci yazılı prosedürlerle dokümante edilmelidir. Kabulden sorumlu personel bu prosedürleri bilmeli ve uygulamalıdır. Prosedürler doğrudan acil servisten gelen hastalar veya sadece gözlem amacıyla tutulmak istenen hastalar için uygulanacak yöntemleri de içermelidir. Aynı prosedürler boş yatak bulunmadığı anlarda neler yapılması gerektiğini de belirtmelidir. KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu

KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu 3 Teşhis ve tedavi sürecinde hasta ve/veya ailesini bilgilendirmeye yönelik bir düzenleme ve uygulama var mı? Açıklama (3): Sağlık kurumu, hastanın teşhis ve tedavi sürecinde, hastayı ve aile fertlerini veya karar verebilecek durumdaki kişileri, hastaya önerilen bakım, bakımın beklenen sonuçları ve riskleri ve gerekirse maliyeti konusunda bilgilendirmelidir. KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu

KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu 4 Hastane, yoğun bakım veya özel bakım ünitelerine alınacak hastalar için kriterler oluşturmuş mu? Açıklama (4): Her hastane, yoğun bakım ve özel bakıma ihtiyaç duyan hastalar için asgari kriterler oluşturmalıdır. Kriterler hastanın doğrudan yoğun bakım veya özel bakım ünitelerine alınması şartlarını içerirken, hastane içi nakil kararları için de gerekli şartları içermelidir. Aynı kriterler hastaların ne zaman bu servislere ihtiyaçlarının kalmadığını ve bu servislerden çıkartılabileceklerini de belirlemelidir. KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu

KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu 5 Hastanın kayıtları veya hastanın bakım bilgileri hastanın nakledildiği birime gönderiliyor mu? Açıklama (5): Hastalar bakımları sırasında sıklıkla hastane içinde nakledilebilirler. Bilgi akışını sağlamak için hastanın kaydı veya kaydının bir özeti hasta ile beraber yollanmalıdır. Böyle bir özette hastanın başvuru nedeni, önemli bulguları, tanısı, uygulanan prosedürler, ilaçları, diğer tedavileri ve nakil sırasındaki durumu ile ilgili bilgiler de bulunmalıdır KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu

KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu 6 Taburcu etme için tanımlanmış bir süreç var mı? Açıklama (6): Hastanın taburcu edilmeye hazır olduğuna doktoru veya bakımından sorumlu olan kişi/kişiler karar vermelidir. Bu kararı vermek için kriterler oluşturulmalıdır. Ortalama yatış süreleri de bu kriterler içerisinde yer almalıdır. KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu

KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu 7 Hasta taburcu edildikten sonra ihtiyaç duyacağı medikal hizmetler ile tedavinin devamlılığına yönelik süreç tanımlanmış mı? Açıklama (7): Devam eden ihtiyaçlar, hastanın tıbbi bir uzmana, rehabilitasyon ve hatta evde bakım hizmeti için ailesine yönlendirilmesini gerektirebilir. Hastaneden çıkış ve hizmetlerin dışarıda devamı, hastane tarafından planlanmalı ve uygun olan durumlarda hastanın ailesi de bu plana dahil edilmelidir KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu

KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu 8 Taburcu sonrası tedavinin devamı ile ilgili takip talimatları anlaşılır bir tarz ve şekilde hasta ve yakınlarına veriliyor mu? Açıklama (8): Tüm bakım ihtiyaçlarının karşılanması ve en iyi bakım sonucunun sağlanabilmesi için hastaya, bakımının devamının nasıl ve ne şekilde sürdürülebileceğinin anlatılması önemlidir. Hastanın durumu, takip önerilerini anlamasına engel oluşturuyorsa bilgiler ailesine verilmelidir. Hastane hastaya ve uygunsa ailesine, bilgileri basit, anlaşılabilir bir tarzda, yazılı olarak vermelidir. KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu

KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu 9 Hasta çıkartılırken, hastanın başvuru nedeni, önemli bulguları, konulan teşhis, uygulanan tedaviler, verilen ilaçlar, hastanın çıkartılırken ne durumda olduğu, dışarıda kullanacağı ilaçlar ve takip talimatlarının bulunduğu taburculuk özeti hazırlanıyor mu? KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu

KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu 10 Başka bir kuruma sevk, hastanın bakımının devamına duyduğu ihtiyaca göre yapılıyor mu? Açıklama (10): Hastanın başka bir kuruma nakli, onun sağlık durumuna ve sağlık bakım hizmetlerinin devamına duyduğu ihtiyaca bağlıdır. Hastanın sevk edilme süreci, diğer kurumun tüm ihtiyaçları karşılayabileceğinden emin olunması için oluşturulmuştur. Bu süreç oluşturulurken hastanın sorumluluğunun kurumlar ve bakım sağlayıcıları arasında nasıl transfer edileceği, transfer kriterlerinin uygunluğu, nakil sırasında hastadan kimin sorumlu olduğu, ve hasta naklinin olanaksız olduğu durumlarda neler yapılacağı gibi konulara açıklık getirilmelidir. KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu

KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu 11 Hasta nakil sürecinde hastanın ihtiyaçlarına uygun taşıma gerçekleştirilmesini sağlayan bir düzenleme var mı? Açıklama (11): Hasta transferi; bilinci açık, konuşan bir hasta ile kolay ve kısa bir süreç olabileceği gibi, devamlı olarak doktor ve hemşire gözetiminin gerektiği komadaki bir hastanın taşınmasını da kapsar. Her iki durumda da hastanın durumu sürekli gözleme tabi tutulmalıdır. Ancak gözlemi yapacak kişide bulunması gereken nitelikler oldukça farklıdır. Dolayısıyla transfer sırasında hastayı gözlemleyecek kişinin hangi nitelikte olması gerektiği hastanın klinik durumu gözetilerek belirlenmelidir. Hastane hastaya refakat edecek sağlık personelinin niteliklerini belirleyen ve uygulamayı tanımlayan yazılı kriterler oluşturmalı, personeli eğiterek sürecin organizasyonunu gerçekleştirmelidir. KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu

KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu Sabrınız ve ilginiz için teşekkürler Dr. Sait SEVİNÇ saitsevinc@gmail.com KK Bakıma Ulaşım ve Sürekliliği Sunusu