Öğrenme Stratejileri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRENME ÇIKTILARI Öğrenme Çıktıları :
Advertisements

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
15. BÖLÜM BİLGİYİ İŞLEME KURAMI
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Öğretim Etkinlikleri Modeli
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME.
Bilişsel Öğrenme Kuramı
Bireysel Farklılıklar
Problem Çözme.
Buluş Yoluyla Öğrenme.
Başlıca Öğrenme Stratejileri
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
Strateji, Yöntem ve Teknikleri
ÖĞRENME ÇIKTISI (LEARNING OUTCOME)
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BELLEK VE BELLEK SÜREÇLERİ
Öğrenme Stratejileri. Öğrenme stratejileri Öğrenme stratejleri: bireyin öğrenmesini etkileyen süreçler, öğrenmeyi etkili kılmak için yapılanlar, bilginin.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Problem Çözme Becerileri
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ SOYLU
TASARRUF NE GÜZELDİR.
ETKİLİ OKUMA.
OKULÖNCESİ DÖNEMDE MATEMATİK EĞİTİMİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
İŞBİRLİĞİYLE ÖĞRENME.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
ÖĞRETİM DURUMLARINI DÜZENLEME
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
18 - DUYUŞSAL DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
Temel Kavramlar ve İlkeler
Verimli ders çalışma, amaç ve öncelikleri belirleyerek, uygun teknikleri kullanarak ve zamanı verimli kullanarak yapılan çalışmadır.
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
KISIM 1 Bilgi İşleme Teorisi
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME- ÖĞRENME YAŞANTILARI)
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİM DURUMLARI (ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ)
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÜNİTE 11 ÖĞRENME ve ÖĞRETME STRATEJİLERİ. ÜNİTE 11 ÖĞRENME ve ÖĞRETME STRATEJİLERİ.
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 13 Yazma Bir Bilişsel Yazma Modeli Faaliyet Ortamı.
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
Öğrenme Stratejileri. Öğrenme stratejileri Öğrenme stratejleri: bireyin öğrenmesini etkileyen süreçler, öğrenmeyi etkili kılmak için yapılanlar, bilginin.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAYI KOLAYLAŞTIRAN YÖNTEMLER BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 3 DESTEK SÜREÇLERİ.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Sosyo-Kültürel Kuram Dr. Sadiye KELEŞ.
DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
ÖĞRENME STİLLERİ - STRATEJİLERİ
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Öğrenme ve Öğretme Stratejilerini Tasarlama
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Öğretim Tasarımı Analiz.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğrenme Psikoljisi Kuramları: Bilgi İşlemleme Yaklaşımı II
ÖĞRENMEDE BİLİŞSEL YAKLAŞIM: BİLGİYİ İŞLEME MODELİ
Sunum transkripti:

Öğrenme Stratejileri

Öğrenme stratejileri Öğrenme stratejleri: bireyin öğrenmesini etkileyen süreçler, öğrenmeyi etkili kılmak için yapılanlar, bilginin belleğe kodlanması ve geri çağrılması için kullanılan işlemlerdir.

Öğrenme stratejileri temel olarak şu başlıklarda toplanabilir: Dikkat stratejileri Tekrar stratejileri Anlamlandırmayı artırma stratejileri Yürütücü biliş stratejileri Duyuşsal stratejiler

Öğrenmede dikkat önemli bir değişkendir. Aşağıdaki stratejiler dikkati artırmaya yönelik stratejilere örnek olarak söylenebilir: Altını çizme Anahtar sözcükleri belirleme Başlıkları ve alt başlıkları inceleme Bilinmeyen sözcükleri işaretleme

Tekrar stratejileri bilginin kısa süreli bellekte tutulması ve oradan uzun süreli belleğe aktarılmasında rol oynamaktadır.

Aşağıdaki stratejiler tekrar stratejilerine örnek olarak verilebilir: Tekrar etme Tekrar okuma Sesli olarak tekrarlama Yazıya aktarma Bazı bölümleri aynen yazma

Anlamlandırmayı artırma stratejilerinin temel olarak bilginin kodlanmasıyla ilgili olduğu söylenebilir. Anlamlandırmayı artıran stratejiler bilginin uzun süreli bellekte anlamlı bir bütün olarak depolanmasını sağlarlar.

Aşağıdaki stratejiler anlamlandırmayı artırmaya yönelik stratejilere örnek olarak verilebilir: Tablolaştırma Karşılaştırma Gruplama Kendi sözcükleriyle ifade etme Özetleme Ana hatlarını çıkarma Not alma Geçmiş öğrenmelerle ilişkilendirme Bellek destekleyiciler kullanma Yerleşim Zincirleme Askı sözcük Baş harfleri düzenleme

Yürütücü biliş stratejileri, bireyin kendi düşünme süreçlerinin ve öğrenmesinin farkında olmasıyla ilgilidir.

Aşağıdaki stratejiler yürütücü biliş stratejilerine örnek olarak verilebilir: Öğrenme stratejilerini bilme Uygun öğrenme stratejisini uygulayabilme Kendi öğrenme stilini bilme Hedeflere ulaşma durumunu sorgulama

Öğrenciler öğrenirken uygun bilişsel stratejileri kullansalar bile kimi kez öğretim hedeflerine ulaşmada güçlüklerle karşılaşırlar. Bu güçlükler, duygusal etmenlerden kaynaklanabilir. Öğrenmede duygusal ya da güdüsel etmenlerden oluşan engelleri ortadan kaldırmak için kullanılan stratejiler duyuşsal stratejiler olarak adlandırılmaktadır.

Aşağıdaki stratejiler duyuşsal stratejilere örnek olarak verilebilir: Önemini belirleme Hedef belirleme Olumlu öz konuşma

Türkiye’nin Eurovizyon Yarışmasına Gönderdiği Şarkılar (1978 – 1990) Uygulama 1 Yerleşim (loci) yöntemi Eski Yunan’da hatiplerin uzun konuşmalarını belleklerinde tutmak için başvurdukları bir yoldur. Bu stratejide anımsanmak istenen bilgiler nesnelerle ilişkilendirilir. Örneğin hatırlanması istenen bilgiler evden işe giderken yolda karşılaştığımız binalarla, nesnelerle ilişkilendirilerek öğrenilir. Siz de Eurovizyon şarkı yarışmasında Türkiye’yi temsil eden şarkıların isimlerini “yerleşim” yöntemi ile ezberleyiniz: Türkiye’nin Eurovizyon Yarışmasına Gönderdiği Şarkılar (1978 – 1990) Seninle bir dakika Sevince Petrol Dönme dolap Hani Opera Halay Diday diday Haley Şarkım sevgi üstüne Sufi Bana bana Gözlerinin hapsindeyim

Uygulama 2 Düşük benlik algısı olan, başarısız bir öğrencinize olumlu öz konuşmayı öğretmek istiyorsunuz. Bir örnek durumu kurgulayınız.

Ödev “Not alma” ile ilgili bir sayfalık araştırma raporu hazırlayınız.