KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
2012
Advertisements

PAZARLAMA KARMASI DAĞITIM.
KONU: Verimlilik nedir? Verimlilik hesabı nasıl yapılır?
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
İŞ KALİTESİ VE MALİYET İLİŞKİSİ.
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
ISLETME BILIMINE GIRIS 1
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
FİNANSAL AMAÇ VE FİNANS FONKSİYONU
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
COĞRAFYA İÇERİSİNDEKİ YERİ
N Para ve sermaye piyasaları n Yatırımlar n İşletme Finansı Finans birbiriyle ilgili üç alanı içerir:
İKTİSAT Girişimcilik - İşimizi Kuruyoruz -. Girişimcilik - İşimizi Kuruyoruz  Faaliyet konusu. İşletme hangi ürün ve hizmetleri üretecektir?  Mülkiyet.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Yaşar Üniversitesi Finans, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü
TEDARİK (SATINALMA) TEDARİK FONKSİYONU:
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
İŞLETMELER TEMELDE DÖRT BAŞLIK ALTINDA SINIFLANDIRILIR;
9.BÖLÜM İŞLETMELERDE FİNANSMAN İŞLEVİ VE YENİ FİNANSMAN YÖNTEMLERİ
1. 2 İşletmelerin genel amaçları 3 Değer Arttırma: İş letme piyasa de ğ erini hissedarları açısından maksimum yapmalıdır 4.
Bölüm 10 KOBİ’LERİN GÜÇLÜ VE ZAYIF YANLARI
Hızlı Tüketim Ürünleri
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
STOK MALİYETİ.
İşletmeyi neden kurarız ?
Örn: Dönen varlıkları: 40 TL
TELEKOMÜNİKASYON SEKTÖRÜ
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Bilişim sistemlerinin türleri
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
GENEL İŞLETME İŞLETME EKONOMİSİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE İLİŞKİLİ OLDUĞU BİLİM DALLARI.
Emek Arzı; reel ücretin yanı sıra, gelecekteki kazançlar, alternatif işin fırsat ücreti, sosyal yardımlar ile zevk ve tercihlerin bir fonksiyonudur. Diğer.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Girişimcilik.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Girişimcilik.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
ODTÜ İŞLETME Özel sektör ve kamu kuruluşlarının, değişen çevre koşullarına uyum göstererek, etkili, kârlı ve verimli bir şekilde yönetilmelerine.
Öğr.Gör. Seda AKIN GÜRDAL
KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ
İŞLETME YÖNETİMİ-I Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO.
10- İŞLETMELERİN SINIFLANDIRILMASI Ekonomik İşlevleri (Faaliyet Alanları) Açısından İşletmeler Mal ve hizmetlerin üretilmesi, depolanması, taşınması.
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
İŞLETMELERDE BÜYÜKLÜK VE KAPASİTE
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 9. Hafta İşlevsel veya Bölümsel Stratejiler Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
©McGraw-Hill Education, 2014
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
ÜRETİM ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
İşletme Yönetimi.
Emek Arzı; reel ücretin yanı sıra, gelecekteki kazançlar, alternatif işin fırsat ücreti, sosyal yardımlar ile zevk ve tercihlerin bir fonksiyonudur. Diğer.
Pazarlama İlkeleri.
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
“İŞSİZLİKLE MÜCADELEDE MESLEKİ EĞİTİMİN ÖNEMİ”
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
İÇİNDEKİLER Finansal Amaç, Finans Fonksiyonu, Finansal Çevre Finansman Nedir? Finansal Yönetimin Amaçları Firmanın Organizasyonu İşletme Örgütlerinde Biçim.
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
GİRİŞİMCİ ÖZELLİKLERİ
Sunum transkripti:

KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ KOBİ; Bağımsız bir kişi tarafından sahip olunan, işletilen ve üretim yaptığı alanda lider konumda bulunmayan işletmelerdir. Bir diğer tanıma göre; ‘kredi,personel, stok seviyeleri, Üretim, servis, pazarlama ve satış gibi kritik kararların firmada görevli uzmanların yardımı olmaksızın, bir veya iki kişi tarafından alındığı işletmeler’’ küçük ve orta büyüklükte işletmelerdir.

KOBİ’LERİN SINIFLANDIRILMASI İşyerleri: Ücretli işçi çalıştırmayan, sadece işletme sahibinin ve aile bireylerinin çalıştığı işletmelerdir. Çok küçük sanayi işletmeleri: 1-9 arasında personel istihdam eden işletmelerdir. Bu sınıflandırmada aile bireyleri ve çıraklar dikkate alınmamaktadır. Sektörel farklılıklar dikkate alındığında üst sınırın 5 personele kadar düşürülmesi mümkündür. Küçük sanayi işletmeleri: 10-49 arasında personel istihdam eden işletmelerdir. Büyük sanayi işletmeleri: İstihdam edilen personel sayısı 200’den fazla ve makine parkı değeri 5 milyon doların üzerinde olan işletmelerdir.

KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ Bağımsız olma; Kobi’lerin bağımsız olması gereğinin özü, KOBİ’de büyük işletme hissesinin olmaması anlamında tamamen bağımsız olması veya varsa büyük işletme hissesinin sınırlandırılmış olmasıdır. KOBİ’lerin bağımsızlık özelliğinin bir diğer boyutu da, girişimcinin karar alma özgürlüğüdür. Bu ifadeden yöneticilerin istedikleri gibi hareket edebilecekleri sonucunu çıkarmak yanlış olur. Çünkü normal şartlar altında bir çalışan işverene veya idareciye karşı sorumluyken, grişimci bütün müşterilere karşı sorumludur.

Girişim (Teşebbüs ) Yeteneği Girişim yeteneği özel bir değerdir ve risk üstlenebilme, geleceği öngörebilme gibi temel nitelikleri içerir. Kişisel İlişkiler KOBİ’lerde genelde yönetim işlevini girişimci yürütür. Böylece sayısı az olan personelini daha yakından tanıma fırsatı bulur.İşverimini, çalışma performansını iyi ölçebildiği gibi, işyeri dışında da medeni durumunu, sağlık ve aile problemlerini takip edebilir.

KOBİ’LERİN NİTEL ÖZELLİKLERİ KOBİ Sahipliğine ilişkin Nitel Özellikler Sahip olduğu KOBİ’nin aynı zamanda yöneticisi de olan girişimci, işletmeyle sadece yöneticilik ilişkisi olan başka bir yöneticiden daha farklı bir konuma sahiptir. Girişimci işletmesi için herşeyini ve prestijini de ortaya koymuştur ve KOBİ’nin bütün riskini üstlenmiştir. Yönetici ise, işletmeye sadece maaşı veya ilaveten aldığı primleriyle bağlanmıştır. Zarar edilmesi yöneticiyi nispi olarak fazla etkilemez. Bu nedenle KOBİ yöneticisini profesyonel yöneticiden ayırmak üzere ‘ risk üstlenen yönetici’ deyimi kullanılabilir.

KOBİ’lerin Örgütsel Yapısına ilişkin Nitel Özellikler Yönetim, finansman, pazarlama, tedarik ve üretim işlevine ve çalışan personele ilişkin nitel özelliklerdir. KOBİ’LERİN NİCEL ÖZELLİKLERİ Personel Sayısı Makine Sayısı Üretim Kapasitesi Sabit Varlıkların ve Makine Parkının Değeri Sabit varlıklar, üretim faaliyetinde kullanılan makine,tesis, araz, bina vb. Makine Parkı Değeri, makinelerin fiziki birimleri değil, parasal değer olarak ele alınması. Satış Tutarı ve Katma Değer

KOBİ’LERİN FAALİYET ALANLARI 1.Üretim Sektörü; Üretim işletmelerinin bir araya gelerek oluşturdukları sektördür. Bu sektörde yer alan işletmeler, tedarik piyasalarından satın aldıkları üretim faktörlerini ürün veya yarı mamule dönüştürerek pazara sunmaktır. KOBİ’LER BÜYÜK İŞLETMELER KARŞISINDA PİYASADAKİ DURUMLARINA GÖRE İKİ KISIMDA İNCELENİR. Rakip Sanayi Rakip sanayi, büyük işletmelerle aynı ürünü piyasaya arz etmektedir. KOBİ’ler , talep yetersizliği olursa küçük kapasite ile piyasaya uyum sağlayabilmektir. Talep artarsa , kapasitelerini yükseltir yeterli seviyeye ulaşınca da büyük sanayiye dönüşürler.

2. Ticaret Sektörü Yan Sanayi Yardımcı(Tamamlayıcı ) İşletmeler Birden fazla büyük işletmeye ara malı üreten işletmelerdir. Taşeron İşletmeler Üretimlerinin tamamını veya çoğunu tek bir büyük işletemeye veren KOBİ’lerdir. 2. Ticaret Sektörü Ekonomik malların mülkiyet değişiminin gerçekleştirildiği bu sektörde faaliyet gösteren KOBİ’ler, temelde toptancı ve perakendeci işletmeler olarak ikiyew ayrılabilir. Toptancı İşletmeler; hammadde,yarı mamul veya mamul ürünleri üretim, hizmet, veya ticaret sektöründeki işletmelere satmak için toplu alımda bulunmaktadır. Perakendeci İşletmeler; malı doğrudan üreticiden ve çoğunlukla da komisyoncu,toptancı vb. aracılardan satın alıp, son tüketiciye satan işletmelerdir.

3. HİZMET SEKTÖRÜ Hizmet, maddi bir değer içermediği halde piyasaya sunulan, satın alındıktan sonra değiştirilemeyen veya geri verilemeyen ürün biçiminde tarif edilebilir. KOBİ’ler hizmet sektöründe de önemli bir yere sahiptirler. Çoğu kişisel hizmetler tarzında faaliyet gösteren KOBİ’ler bankacılık ve eğitim alanındaki hizmetlerin önemli bir bölümünü karşılarlar. Bunlar kişisel (kuru temizleme, berber gibi), ticari (muhasebe, finans), eğlence, hukuk, ulaşım gibi hizmetlerdir.