P robleme D ayalı Ö ğrenme Dr Arzu ARSLAN Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

ÇOCUK NASIL ÖĞRENİR?.
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri.
Öğrenme Öğrenme, bu anlamda kendi öğrendiği bilgilerin yükü altında ezilmeyen, öğrendiklerinin egemenliği altında savrulmayan, öğrendiklerini yorumlayabilen,
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
REİS BEY ÜNİTE TANITIM SUNUMU
ARABULUCULUK EĞİTİMİ PROGRAMI SONUNDA
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
BİLİŞSEL AĞIRLIKLI DAVRANIŞÇI YAKLAŞIM EDWARD C. TOLMAN ( )
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
PROJEYE DAYALI FEN DERSİ Proje tabanlı öğrenme yöntemi, öğrencilere problem çözmeyi, karar vermeyi ve araştırmayı öğretir. Ayrıca öğrencilere belirlenen.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
SORUNLARIM VE ÇÖZÜMLERİM
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
PROJE TABANLI ÖĞRENME Konu Adı: Dünyamızın İklim Zenginliği.
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
Kültür.
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Bir dilim pasta ya ne dersiniz?
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
KWELE PROJESİ ULUSAL ÇALIŞTAY SUNUMU Ulusal Çalıştayın Hedefleri ve Beklenen Sonuçları.
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
DİL VE ANLATIM.
HOŞGELDİNİZ… ODTÜ TOplum Gönüllüleri Grubu ARJANTİN İLKÖĞRETİM OKULU
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
MESLEKLER AMAÇ &Haberleşme araçlarını tanıma &Yararlarını bilme &Haberleşme ile ilgili meslekleri tanıma
Probleme Dayalı Öğrenme Dr. Betül Kalender 3 Ocak 2009.
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning)
HAYATI ANLAMLANDIRMAK
AMAÇ BELİRLEME.
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ ŞEHİT ALBAY İBRAHİM KARAOĞLANOĞLU ORTAOKULU.
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
Öğretim yöntemlerinden Balık Kılçığı Tekniği
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ. MESLEK SEÇİMİ NEDEN HAYATINIZIN DÖNÜM NOKTALARINDAN BİRİDİR?
7. BÖLÜM KAVRAM, BECERİ ve SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK.
9. BÖLÜM ENGELLİ HAKLARINA GENEL BİR BAKIŞ ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK.
PARA BİRİKTİRİYORUM.
HABERLEŞME ARAÇLARI MESLEKLER.
7 yeni kalite aracı Doç.Dr. Nihal ERGİNEL 2010.
Şimdiye kadar Ne yapdiğniz ? Bariş Bireyden Baslar 2.3 Önyargilar ve Öteki kavramı s Önyargilar ve Öteki kavramı s Taşıdığım Etiketler.
Yapılandırmacı [Constructivist] Öğrenme Yaklaşımı Prof. Dr. Özcan DEMİREL ve Arş. Gör. Bünyamin YURDAKUL Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim.
BİLGİSAYAR NEDİR?.
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
ITEC PROJESİ KAPANIŞ SEMİNERİ TRABZON İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ PROJELER BİRİMİ AĞUSTOS,2014.
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
BİRİKİM YAPACAĞIM.
“Günde defa karar anıyla karşı karşıya kalıyoruz.” Jan Carlzon, İskandinav Hava yolları Başkanı.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
Küresel olarak, en yaygın kullanılan cep telefon takip programı. Bu uygulamanın en temel özelli ğ i, kullanım kolaylı ğ ı ve öncelikli olarak izlenecek.
Kendini Geliştirme Amaçlı Hızlı Dönüşüm Kampı (v 5.0)
2 SINIF YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Dosyabak.com T.C ……………………. İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ……………… İLKÖĞRETİM OKULU …………………….. ÖĞRETMENİ …………………………….
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta VI Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
21. YY BECERİLERİ.
KAVRAM HARİTALARI.
Sunum transkripti:

P robleme D ayalı Ö ğrenme Dr Arzu ARSLAN Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi

Geleneksel Eğitim

PDÖ Oturumu

Öğrenciler problemi çözerken kendilerine şunları sorar: Burada olan nedir ? Çözmeye çalıştığım problem nedir ? Burada olan nedir ? Çözmeye çalıştığım problem nedir ? Bu veriler ne anlama geliyor ? Bu veriler ne anlama geliyor ? Ne biliyorum ? Ne biliyorum ? Ne bilmeye ihtiyacım var ? Ne bilmeye ihtiyacım var ? Nereden bulabilirim ? Nereden bulabilirim ? Bu bilgiye güvenebilir miyim ? Bu bilgiye güvenebilir miyim ? Yapacak en iyi ve doğru olan nedir ? Yapacak en iyi ve doğru olan nedir ?

Yedi Adım Yaklaşımı 1. Senaryonun okunması 2. Kavramların netleştirilmesi 3. Problemin tanımlanması 4. Analiz - Beyin fırtınası - Sistematik sınıflama - Sistematik sınıflama 5. Öğrenim hedeflerinin belirlenmesi 6. Bireysel çalışma 7. Raporlama

Senaryonun Okunması Aslı öğrenci olarak gittiği şehirde bir kız arkadaşıyla birlikte küçük, fakat sevimli bir öğrenci evi kiralamıştır. Bu küçücük eve nasıl sığacaklarını hiç dert etmezler, çünkü pek de fazla eşyaları yoktur. Zaten okul arkadaşları da yardıma gelmiştir. Bu arada kapı çalar ve kargo dağıtıcısı Almanya’daki ağabeyinden koca bir paket getirir. Paketten çıkan şeyin ne olduğunu kimse anlayamamıştır. Bu bir ev hediyesi, ama ne ? Ne işe yarar ? Aslı öğrenci olarak gittiği şehirde bir kız arkadaşıyla birlikte küçük, fakat sevimli bir öğrenci evi kiralamıştır. Bu küçücük eve nasıl sığacaklarını hiç dert etmezler, çünkü pek de fazla eşyaları yoktur. Zaten okul arkadaşları da yardıma gelmiştir. Bu arada kapı çalar ve kargo dağıtıcısı Almanya’daki ağabeyinden koca bir paket getirir. Paketten çıkan şeyin ne olduğunu kimse anlayamamıştır. Bu bir ev hediyesi, ama ne ? Ne işe yarar ?

Kavramların netleştirilmesi Senaryo içinde anlamını bilmediğimiz sözcük- terim- deyim var mı ? Senaryo içinde anlamını bilmediğimiz sözcük- terim- deyim var mı ? Varsa birbirimizden veya sözlüklerden destek alarak bu kavramları netleştirmemiz gerekiyor. Çünkü senaryoyu anlamadan, problemin ne olduğunu anlamak ve çözmek mümkün değildir. Varsa birbirimizden veya sözlüklerden destek alarak bu kavramları netleştirmemiz gerekiyor. Çünkü senaryoyu anlamadan, problemin ne olduğunu anlamak ve çözmek mümkün değildir.

Problem(ler)in Tanımlanması

Ortada bir “problem” var

Problem(ler)in tanımlanması  Ovoid, gri, keskin hatlarla içiçe geçmiş parçalardan oluşan bu ev hediyesi nedir ?  Ne işe yarar ?  Nasıl kullanılır ?

Beyin Fırtınası (Bu ne olabilir ?)

Beyin Fırtınası Sonuçları Füze Füze Roketatar mermisi Roketatar mermisi Tarihi eser Tarihi eser Küp Küp Koltuk (bu da nereden çıktı ?) Koltuk (bu da nereden çıktı ?) Oturma grubu (daha neler ?) Oturma grubu (daha neler ?) Anfora Anfora

Sınıflama Füze Füze Roketatar mermisi Roketatar mermisi Oturma grubu Oturma grubu Koltuk Koltuk Tarihi eser Tarihi eser Küp Küp Anfora Anfora

Öğrenim Hedeflerinin Belirlenmesi Füze, roketatar gibi silahların yapısı Füze, roketatar gibi silahların yapısı Küp biçimindeki (örn. Anfora) tarihi eserler hakkında bilgi Küp biçimindeki (örn. Anfora) tarihi eserler hakkında bilgi Oturma grubu parçaları bu biçimde yerleştirilebilir mi ? Oturma grubu parçaları bu biçimde yerleştirilebilir mi ?

Bireysel Çalışma Çıkarılan öğrenim hedeflerinin öğrenilmesi Çıkarılan öğrenim hedeflerinin öğrenilmesi

II. Oturum I. Bölüm: Öğrendiklerini birbiriyle paylaşma (kaynak göstererek) I. Bölüm: Öğrendiklerini birbiriyle paylaşma (kaynak göstererek) II. Bölüm: Yeni veriler (senaryonun ikinci bölümü) II. Bölüm: Yeni veriler (senaryonun ikinci bölümü)

Senaryonun ikinci bölümü: Yeni veriler Tam bu sırada Aslı’nın cep telefonuna ağabeyinden bir mesaj geliyor : Tam bu sırada Aslı’nın cep telefonuna ağabeyinden bir mesaj geliyor : “Umarım hediyemi beğendin. Üzerinde oturup sohbet edecek şık bir şeyiniz olsun istedim. Parçaları ayıramadıysanız kullanma kılavuzuna bir gözatın” “Umarım hediyemi beğendin. Üzerinde oturup sohbet edecek şık bir şeyiniz olsun istedim. Parçaları ayıramadıysanız kullanma kılavuzuna bir gözatın”

Yeni verilerin değerlendirilmesi Bu üzerinde oturulan bir şey Bu üzerinde oturulan bir şey Parçalara ayrılabiliyor Parçalara ayrılabiliyor Kullanma kılavuzundan yararlanabilirim Kullanma kılavuzundan yararlanabilirim

Yeni veriler ışığında tekrar beyin fırtınası ve yeni öğrenim hedefleri belirlenmesi

Öğrenim hedeflerinin grupla paylaşılması

Raporlama: tüm sürecin özetlenmesi

P robleme D ayalı Ö ğrenme Nedir ?

Çözümleyici bakış açısı kazanmaktır

Kendi kendine öğrenmedir Ama tam bir takım çalışmasıdır

Eğlenerek öğrenmedir

Kendi kendine öğrenmeyi öğrenmektir

P robleme D ayalı Ö ğrenme ile, artık P roblem D eğil Ö ğrenme