Öğretim Tasarımı http://ceit.witikispaces.com.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
Tasarım Nedir? İhtiyaç duyulan bir ürünün, hizmetin ya da sürecin imalat için gerekli olan bütün özelliklerini belirleyerek, girdilerin sağlanması, işlenmesi.
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Öğretimde Planlama BENGÜ IŞIK VAHİDE YAKAR ÜMMÜHAN AKPINAR
Teknoloji Nedir?.
Temel Kavramlar Ar. Gör. Onur Dönmez.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
Özel Öğretim Yöntemleri
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
24 Kalite yönetimi.
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
BOTE218 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Birinci Bölüm: Temel Kavramlar Bayram Güzer.
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ VE ÖĞRETİM TASARIMI
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
Sistem Yaklaşımı.
EĞİTİM BİR KÜLTÜRLEME ARACIDIR Kasıtlılık: Planlı olma.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Teknoloji Nedir?.
7th International Congress of Research in Education
Öğretimin Planlanması
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
ÖĞRETİM tEKNOLOJİLERİ ve Materyal TasarIMI
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
Öğretim Sürecinin Tasarımı
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
PSİKOLOJİ VE EĞİTİM PSİKOLOJİSİNİN TANIMI VE İŞLEVLERİ
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

Öğretim Tasarımı http://ceit.witikispaces.com

Bu derste, öğretme – öğrenme sürecinin tasarlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi, çağdaş eğitim teknolojisi anlayışı çerçevesinde bir sistem bütünlüğü içerisinde ele alınarak işlenecektir.

BÖLÜM 1- Öğretim Tasarımı Süreci Eğitim teknolojisi farklı kişilerce farklı şekillerde anlaşılmakta ve yorumlanmaktadır. Ancak bu yaklaşımları iki grupta özetlemek mümkündür: Ürüne yönelik geleneksel yaklaşım Sürece yönelik sistem yaklaşımı

Ürüne yönelik geleneksel yaklaşıma göre eğitim teknolojisi, “iletişim devriminin yarattığı ve eğitim maksadıyla kullanılabilecek yeni ortamlar ve teknolojik sistemler” olarak tanımlanır (Alkan,1987).

Sürece yönelik sistem yaklaşımına göre eğitim teknolojisi, “daha etkili bir öğretim sağlamak için öğrenme ve iletişim ile ilgili araştırmalara dayalı, insan ve insan dışı kaynakları birlikte kullanarak öğrenme-öğretme süreci bütününün, belirli özel amaçlar açısından, sistematik olarak tasarlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi” şeklinde tanımlanmaktadır.

Öğretim Teknolojisi: Öğretimin, eğitimin bir alt kavramı olduğu anlayışına dayalı olarak ve belirli öğretim disiplinlerinin kendine özgü yönlerini dikkate alarak düzenlenmiş teknolojiyle ilgili bir kavramdır. (Alkan, 1995) Örn. Fen öğretimi teknolojisi

Öğretme-öğrenme süreçleri ile ilgili özgün bir disiplini Eğitim Teknolojisi mi? Öğretme-öğrenme süreçleri ile ilgili özgün bir disiplini Öğretim Teknolojisi mi? Bir konunun öğretimi ile ilgili öğrenmenin kılavuzlanması etkinliği Özel hedefler

Sistem nedir? Genel anlamda sistem, karşılıklı etkileşim içerisinde bulunan unsurların, tasarlanan amaçları gerçekleştirmek amacıyla bir bütün meydana getirecek şekilde organize edilmesidir.

Sistemin parçaları, girdiler ve çıktılar açısından birbirlerine bağlıdırlar ve bütün sistem arzu edilen amaca ulaşılıp ulaşılmadığını belirlemek için geri bildirim kullanır. Eğer sistem amacına ulaşmışsa, bunu sağlayana dek kendini düzenlemeye devam eder.

Sistem örneği: Soğukluk sağlamak amacıyla çeşitli parçaların birlikte çalıştığı bir sistem düşünebiliriz. Bu sistemde termostat, oda ısısını ayarlayan bir alt sistemdir. Termometre, oda ısısını sürekli kontrol ederek daha çok sıcaklık veya soğuğa ihtiyaç olduğunda sisteme sinyal veren bir dönüt mekanizmasıdır. Arzu edilen ısıya ulaşıldığında, sistem kendi kendisini devre dışı bırakır.

Öğretimde Sistem Yaklaşımı Öğretimin, bireyin ve toplumun gerçek eğitim ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde geliştirilmesini sağlamak amacı ile bugün öğretimde sistem yaklaşımı yaygın olarak kullanılmaktadır.

Öğretim sisteminin en önemli unsurları öğrenciler, öğreticiler, öğretim materyalleri ve öğrenme-öğretme ortamıdır. Bu unsurlar, öğretim amaçlarını gerçekleştirmek için organize edilirler.

Öğretim sürecini bir sistem olarak ele almak, süreçteki bütün unsurların rollerinin önemini kavramayı gerektirir. Sistem unsurları istenen amaçlara ulaşmak için birlikte, etkili ve uyumlu çalışmak zorundadırlar.

Sistemde herhangi bir öğenin diğer öğelerden önem bakımından farkı yoktur, fakat her bir öğenin sistem çıktısına olan tam katkısını belirlemek önemlidir. Açıktır ki, sistemin öğrenmeyi sağlamadaki etkililiğin değerlendirilmesi ve eğer öğrenme başarısızlıkla sonuçlanırsa, gerekli düzenlemelerin yapılması için sisteme bilgi veren bir mekanizmanın (dönüt) olması gerekir. Çünkü öğretimin planlanması/hazırlanması, uygulanması, değerlendirilmesi ve düzeltilmesi birbirini etkileyen bir süreçtir.

Sistem kavramı eğitim alanında; İhtiyaçların planlanmasını ve değerlendirilmesini Programın genel amaçlarının ve öğrencilere kazandırılacak yeterliklerin saptanmasını Amaçlara ulaşmak için uygun içeriğin seçilmesini Öğretim yöntemlerinin belirlenmesini Programın uygulanmasını ve değerlendirilmesini kapsar.

Eğitim ihtiyaçlarının karşılanması amacıyla geliştirilen sistem yaklaşımı bu durumda öğretim tasarımı ile birleşmektedir.

Sistem yaklaşımının temel amacı: Öğrencilerin bir şey yapabilme (bilgiyi uygulayabilme, beceriyi kullanabilme) kapasitelerini geliştirmektir.

Değerlendirme (kontrol) Sistem Yaklaşımı Girdi Süreç Çıktı Değerlendirme (kontrol)

Sistem Yaklaşımı Girdi: Öğrenci, öğretmen, içerik, kaynaklar, fiziki tesisler (okul, toplum, iş hayatı), kuram (ilke, politika). Sisteme girecek bireylerin niteliklerini içerir. İçeriğin seçilmesi, öğretim ortamının oluşturulması bu bölümün kapsamındadır.

Sistem Yaklaşımı Süreç: öğretim etkinlikleri, strateji, yöntem, teknikler,içeriğin ne şekilde işleneceğini, iletişimin nasıl sağlanacağını,kaynakların nasıl kullanılacağını, çeşitli yöntem ve teknikleri içerir.

Sistem Yaklaşımı Çıktı: kaliteli öğrenciler Girdi ve süreç bölümlerinin meydana getirdiği ürünle (kaliteli öğrenci) ilgilidir. Mezunların kazandıkları beceriler, topluma katkıları ve mesleklerinde tatmin olma durumları, gibi değerlendirme öğeleri bu bölümün parçasıdır.