EMR- İ B İ L MARUF NEHY- İ AN İ L MÜNKER İ Y İ L İĞİ TAVS İ YE ETMEK, KÖTÜLÜKTEN SAKINDIRMAK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
"Size iki şey bırakıyorum
Advertisements

Hüsn-ü Zan Su-i Zan.
DAVETİN GEREKLİLİĞİ ENFAL 24 Ey iman edenler, size hayat verecek şeylere sizi çağırdığı zaman, Allah'a ve Resulüne icabet edin. Ve bilin ki muhakkak Allah,
AHLAKİ TUTUM VE DAVRANIŞLAR
Atatürk’ün Çocukluk Anıları
ALLAH’ I NEDEN ÇOK SEVİYORUM?
 HAZIRLAYAN : MEHMET RAC İ KILIÇ.  Anne ve babalar!  Genellikle çocuklarımızın çok zeki oldu ğ unu dü ş ünürüz; ancak okulda bazı derslerden ba ş.
JOHARİ PENCERESİ HAZIRLAYAN: BEDİİ DURMUŞ
BAKARA SÛRESİNDEN SON İKİ AYETİ
BERÂT KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN
Sabır Örneği: Hz. Eyüp Hz. Eyüp denince akla hemen sabır gelir. Eyüp a.s. çok zengin idi. Sayısız malı-mülkü, birçok oğlu kızı bulunuyordu. Bu zenginliği.
Sabır Örneği: Hz. Eyüp Hz. Eyüp denince akla hemen sabır gelir. Eyüp a.s. çok zengin idi. Sayısız malı-mülkü, bir çok oğlu kızı bulunuyordu. Bu zenginliği.
İLMİHAL Bir müslümanın dinini en güzel şekilde yaşaması için öğrenmesi.
Rahmet Peygamberi Hz. Muhammed (S.A.V.).
RAHMAN'IN HAS KULLARINDAN
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
KOLAYLAŞTIRINIZ, GÜÇLEŞTİRMEYİNİZ. MÜJDELEYİNİZ, NEFRET ETTİRMEYİNİZ.
Elif Azize Odaba ş ı Elif Azize Odaba ş ı 6B – B – 1448 ALTIPARMAK FETH İ AÇANÇ İ ÇEK O.O. ALTIPARMAK FETH İ AÇANÇ İ ÇEK O.O. Bismillahirrahmanirrahim.
Kolayla ş tırıcı Mutluluk ipuçları…. Dostundan gelen kötülü ğ e iyilikle kar ş ılık ver. Dostundan/dü ş manından gelen iyili ğ e daha güzeli ile kar ş.
MELEKLERE İMANIN, FERT VE TOPLUM HAYATINDAKİ ETKİLERİ
KUR’AN-I KERİM’İN İÇ DÜZENİ
ADALET.
İlköğretim DKAB Dersi 4. Sınıf 5. Ünite Sunusu
Sevgi, Dostluk ve Kardeşlik
İSLAM ESASLARI (İSLAMIN ŞARTLARI)
KUL HAKKI BAŞKALARINA ZARAR VERMEK:
İSLAM DİNİNDE BAYAN ERKEK İLİŞKİSİ
Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi 11. Sınıf 1. Ünite
ZÜBEYR ABİ’DEN MERHAMET
** DEĞERLER EĞİTİMİ ** SORUMLULUK
DUA: Allahım benim, ailemin, yakınlarımın ve sana inanan bütün müslüman kardeşlerimin ve ahiri aleme göçmüş bütün akrabalarımın ve onlar gibi bütün.
NAMAZ Görmedin mi? göklerde ve yerde bulunan herşey; güneş, ay, yıldızlar, dağlar, ağaçlar, hayvanlar ve insanların bir çoğu Allah´a hakikaten secde ediyorlar.
GÖNÜL KÖPRÜSÜ.
Kim olduğunu Başına gelen Değil, Senin hareket Tarzın belirler, .
GÜNCEL DE Ğ ERLER ÜRET İ P YA Ş IYORUM….  Ça ğ ımızın problemlerinden biri olan payla ş ma konusunda ben ne yapabilirim? Bu sorunun cevabını bulmaya.
Hazırlayan: SERDAR ÜNLÜCÖMERT EGİAD ORTAOKULU
Değerler Eğitimi Hoşgörü
2. Ünite: İslam’da İman Esasları
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
İnönü Mesleki ve Teknik Anadolu lisesi
CEYHUN YILDIZ 7/C&955 KONU:VARLIKLAR ALEMİ.
EN SEVGİLİYE.
« Nerede olursan ol Allah’a karşı gelmekten sakın; yaptığın kötülüğün arkasından bir iyilik yap ki bu onu yok etsin. » HZ. MUHAMMED (S.A.V.)
Başkalarına Zarar Vermek- Kul Hakkı
Kur’an’a Göre Cin ve Şeytan
Sorumluluk Bilinci.
4. İYİLİĞİ EMREDİP KÖTÜLÜĞE ENGEL OLMALIYIZ
Şeytanın kötülüğünden korunma konusunda Kur'an'ın öğütleri
Rasulullah (sav) buyurdular ki ;
4. Kendimize Karşı Sorumluluklarımız :
MART AYI DEĞERLERİMİZ * CÖMERTLİK * TASARRUF
4. Küçükleri Sevmek, Büyükleri Saymak
Sabreden Zafere Ulaşır
İYİLİK YAP DENİZE AT
TEVEKKÜL.
PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İBADETİ OLARAK ZEKAT
RAMAZAN. ÖYLE BİR AY Kİ O !!! RAMAZAN.
ÜZEYİR GARİH DOSTLUK İLKÖĞRETİM OKULU 1-A SINIFI SAKARYA/ ARİFİYE
Bugün neler öğreneceğiz?
ZAMANIMIZIN ALTI HASTALIĞI
Hz. İsa Prof. Dr. Şadi Eren.
HIRISTIYANLIK. Hristiyanlık, 1.YY da Hz. İ sa’nın tebli ğ iyle ba ş lamı ş tır. Hz. İ sa’nın do ğ du ğ u yıllarda Filistin, Roma’nın hâkimiyeti altında.
BEYZANUR YILMAZ D SEÇMELİ TEMEL DİNİ BİLGİLER.
ALLAH’IN KULLARINI KONTROL ve DENETİMİ
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Salih (a. s.)
Hz. Peygamber İ slâm'ı tebli ğ ederken toplumun yenili ğ e açık, idealist ve enerjik kesimini olu ş turan gençlerden Büyükölçüde destek almı ş tır.
Sunum transkripti:

EMR- İ B İ L MARUF NEHY- İ AN İ L MÜNKER İ Y İ L İĞİ TAVS İ YE ETMEK, KÖTÜLÜKTEN SAKINDIRMAK

KUR’AN-I KER İ M’DEK İ YER İ “Ey iman edenler! İ çinizden hayra ça ğ ıran, iyili ğ i yayıp kötülükleri önlemeye çalı ş an bir topluluk bulunsun.” (Âl-i İ mrân, 3/104)

SÜNNETTEK İ YER İ “Sizden kim (sünnetimize uymayan) bir kötülük görürse (seyirci kalmayıp) onu eliyle düzeltsin. Buna gücü yetmezse diliyle düzeltsin. Buna da gücü yetmezse kalbiyle bu ğ z etsin. Bu kadarı da imanın en zayıf mertebesidir.” “Küçü ğ ümüze merhamet etmeyen, büyü ğ ümüze saygı göstermeyen, iyili ğ i yaymayan ve kötülü ğ ü önlemeye çalı ş mayan bizden de ğ ildir”

Bu Vazifenin İ hmali ve Kötü Sonuçları a. Umûmî Azap b. İ yilerin Dualarının Kabul Edilmemesi c. Lanete müstahak olma d. Aralarında Fitnelerin Zuhuru e. Mânevî Yok Olu ş Azabı

a. Umûmî Azap “Bir de öyle bir fitneden sakının ki o içinizden yalnız zulmedenlere dokunmakla kalmaz, hepinize ş âmil olur. Biliniz ki Allah’ın cezalandırması ş iddetlidir.” (Enfâl, 8/25) “Evet, kötülükler ve açıktan açı ğ a günahlar i ş lendi ğ i zaman (hepiniz birlikte helak olursunuz) (Buhari, 3: 1221; 3: 1317) “ İ çlerinde kötülükler i ş lenen bir toplum, bu kötülükleri bertaraf edecek güçte oldu ğ u halde seyirci kalır, müdahale etmezse, Allah’ın hepsini saran umumi bir bela göndermesi yakındır.” (Ebu Davud es-Sünen, 4: 510).

b. İ yilerin Dualarının Kabul Edilmemesi “Ya iyili ğ i yayar, kötülü ğ ü önlemeye çalı ş ırsınız veya Allah size öyle bir zalim idareci musallat eder ki, ne büyü ğ ünüze saygı, ne de küçü ğ ünüze sevgi gösterir. Ayrıca sizin en iyileriniz onun aleyhinde dua ederler de duaları kabul edilmez. Ve siz Allah’tan yardım dilersiniz size yardım edilmez; O’ndan yarlı ğ anma talebinde bulunursunuz sizi yarlı ğ amaz.” (Gazali, İ hya, 2: 311). “Nefsimi kudret elinde tutan Zât’a kasem olsun, ya iyili ğ i yayar ve kötülü ğ ü önlemeye çalı ş ırsınız veya Allah’ın katından umumî bir belâ göndermesi yakındır. O zaman yalvar yakar olursunuz da duanız kabul edilmez.” (Tirmizî, 4: 468).

c. Lanete müstahak olma “ İ srailo ğ ullarından küfre sapanlar hem Davud’un, hem de Meryem o ğ lu İ sa’nın lisanı ile lanetlendiler. Bunun sebebi onların isyan etmeleri ve ta ş kınlık edip haddi a ş maları idi. Onlar kötülük yaptıkları zaman, birbirlerini kötülükten vazgeçirmeye çalı ş mazlardı. Ne çirkin davranı ş tı bu tutumları! Onlardan ço ğ unun kafirleri veli edindiklerini görürsün. Bu i ş ki bizzat kendileri yapmı ş ve üzerlerine Allah’ın hı ş mını çekmi ş tir, ne kötü bir davranı ş tır! Onlar cehennem azabında devamlı kalacaklardır. E ğ er Allah’a, Peygambere ve ona indirilen vahye imanları olsaydı, kafirleri veli edinmezlerdi. Fakat onların ço ğ u yoldan çıkmı ş kimselerdir.” (Maide, 5/78-81) “Allah'a yemin olsun ki, siz iyili ğ i emredecek kötülü ğ e engel olacaksınız. Zalimin elini tutup zulüm etmesine engel olacaksınız ve siz onu do ğ ru yola geri çevirene kadar mücadele edeceksiniz.” (Ebu Davud, 4: 508).

c. Lanete müstahak olma İ srailo ğ ullarının lanete müstahak olmalarının sebepleri ş unlardır: 1. İ syan etmeleri ve ta ş kınlık yapıp haddi a ş maları, 2. Birbirlerini kötülükten alıkoymamaları, 3. Bugün ba ş kasının yaptı ğ ı kötülükleri kınadıkları halde ertesi günü aynı kötülü ğ ü birlikte yapmaları, 4. İ nkarcıları kendilerine dost edinmeleridir.

d. Aralarında Fitnelerin Zuhuru İ nsanlar fitneyi ortadan kaldırmak için ellerinden geldi ğ i kadar çaba ve gayret gösterecekler, kar ş ıla ş tıkları zorluklara gö ğ üs gerecekler, asla yılmayacaklar ve iradelerinin hakkını vereceklerdir. Daha açı ğ ı emr-i bi’l-ma’ruf ve nehy-i ani’l- münkeri ifadan bir lahza uzak kalmayacaklardır. Buna gücü yetmeyenler, her ş eyden önce fitnelere karı ş mayacaklar, dillerini tutacaklar, fitneye vesile olacak her türlü giri ş imden uzak duracaklar, ellerini Rahman’a açarak dua dua yalvaracaklardır. Peygamber Efendimiz’den bu anlamları içeren birçok hadis rivayet edilmi ş tir. Günümüzde teknik ve teknolojiyi ve ileti ş im vasıtalarını da kullanarak hem elle, hem dille, hem de yazıyla emr-i bi’l-ma’ruf ve nehy-i ani’l-münkerde bulunma imkanı mevcuttur. Bir kö ş eye çekilip de bu ulvi vazifeden uzak kalma gibi bir ortam söz konusu de ğ ildir.

e. Mânevî Yok Olu ş Azabı Kur’ân-ı Kerim ve dinler tarihine bakıldı ğ ında emr-i bi’l-ma’ruf ve nehy-i ani’l-münkeri ifa etmeyen ümmetlerin maddî veya fizikî yok olu ş la kar ş ı kar ş ıya kaldıkları görülür. Ümmet-i Muhammed, maddî yok olu ş a sebep olu ş turacak günahları i ş leseler de hayatta kalacaklar, tamamen yok olma gibi bir azapla kar ş ıla ş mayacaklardır. Bununla birlikte sayıları, malları, servetleri ve her türlü dünyevî imkânları bol oldu ğ u halde, hem Allah katında hem de di ğ er milletler arasında herhangi bir a ğ ırlı ğ a sahip olmayacaklardır. Dü ş manları onlardan korkmadıkları gibi, dostlarından da saygı görmeyeceklerdir. Dünya çapında alınan kararlarda kimse onları dikkate almayacak, yeniden ş ekillenen dünya muvâzenesinde de ğ il onların gözleri içine bakmak, umursanmayacaklar bile.