Uzaktan eğitimde etkili teknikler
Uzaktan eğitimdeki eğilim verilen eğitimi aktif ve dinamik bir hale öğrenim deneyimi haline getirmek
Buz kırıcılar Bir tanıtımdan/girişten daha fazlası Yararları gösterme Örnekler
Aktif Öğrenme “Pasif soğurma olmayan aktif araştırma, öğrencileri birbirine bağlar. Müfredat bununla doldurulmalıdır.” Johnson, Spalding, Paden & Ziffen, 1989
Aktif öğrenme “Öğrencileri birşeyler yapmaya ve yaptıkları hakkında düşünmeye zorlar” Bonwell & Elson, 1991
Dağıtımdan etkileşime geçiş Öğrenci bazlı destek
Eğitimsel Stratejiler Dersin başında neler yapıldığı hakkında konuşmaya vakit ayırın Etkileşimi sağlamak için stratejiler geliştirin Dersin genel amacını ve yan amaçlarını sunun Verimlilik yerine etkililik üzerinde durun
Eğitimsel Stratejiler Öğrenimi yazılı metinlerle destekleyin Öğretmen katılımını kişiselleştirin Özlü konuşun, kısa ve anlaşılır cümleler kullanın. Bırakın çoğunlukla öğrenciler konuşsun İçerik dağıtımındaki adımlarınızı değiştirin
Ders planını değiştirmek Amaçlarınıza açıklık getirin Beklentilerinizi açık tutun –Aktif katılım –Hazırlık Kaynakları gözden geçirin Etkileşim sağlayın Sİze nasıl ulaşacaklarını söyleyin Farklı lojistiklerden haberdar olun Destek ekibinin önemini vurgulayın
Etkileşimde kilit noktalar Öğrenci –Öğrenci-öğrenci etkileşimine ihtiyaç –Sistemi kullanmaya destek ihtiyacı –Öğretmene bağlı olmayı hissetme ihtiyacı Öğretmen –Öğrencileri anlama ihtiyacı –Teknolojiyi rahat kullanma ihtiyacı –Öğrenmeyi kolaylaştırma gerekliliği
problem merkezli simulasyon karar verme panaller sınıf tartışmaları durum çalışma grup tartışmaları özel ders yazılı egzersizler okuma eğitimsel oyun araştırmaları
Dersi planlama Anahtar içerik noktaları Zamanlama Öğrenme stilleri Eğitimsel stratejiler Aktiviteler Görsel öğeler Diğer destek materyalleri
Sınıf yönetimi Sınıfın fonksiyonları Çevresel dizayn Kurallar ve rutinler Disiplin Öğrenciyi rayda tutma Kolaylaştırıcılar
Telif Hakkı Sorunu Eğer bir derste yapılanlar kayda alınıyorsa, Fair Use(Kurallara uygun kullanım) kuralı geçersiz kalır.
Sınıfta etkileşim ÖğrenciÖğrenci ÖğrenciÖğretmen ÖğrenciÖğrenci ÖğrenciÖğretmen
Uzaktan eğitimde görsel öğeler
Görsel öğeler neden kullanılmalı Yüksek etkisi Bugunün dinleyicileri stil, görsellik ve anlamlı mesaj aramaktadır Öğrenme stillerindeki farklılık Açıklık getirmek ve örneklemek Öğrencinin ilgisini çekmek
Görsel öğelerin teknolojik avantajları Öğrenciler rahatça görebilir Yüksek kalite Ölçeklenebilir fontlar ve grafikler Daha önce hazırlanmış olabilmesi Gerçek-zaman(real-time) gönderimi yapılabilmesi Çıktı olarak alınabilmesi
6 x 6 Kuralı Bir sayfada 6 satırı aşmamak Bir satırda 6 kelimeyi aşmamak Sıkıştırmak = Fazlalık Her sayfa bir konuya değinmeli Bu kurala bağlılık okunabilirliği artırır
Renk Organizasyon ya da vurgu için kullanılır Kontrast çok önemlidir Açık arkaplan/koyu yazılar –Siyah, larcivert ve kırmızı açık mavi, açık yeşil ve beyaz arkaplanda güzel durur Koyu arkaplan/açık yazılar –Beyaz, sarı, açık mavi siyah ve larcivert zeminlerin üzerinde güzel durur. Renk kullanımında tutarlı olun
Görsel öğelerin teknolojik sınırları Çözünürlük farklılıkları Palet farklılıkları Bakış açısı farklılıkları Sistem bozukluğu Kullanıcı hataları Yazılın/donanım elverişliliği
Uyarılar Görüntüsel öğeleri kullanmadan önce mutlaka kullanacağınız ortamda kontrol edin Televizyon ekranında göstereceğiniz şeyler bilgisayar ekranınızda gördüğünüz gibi yansımayabilir.
Font ölçüleri Başlıklar için 36 veya 48 Gövde metni için 24 veya 36 punto 18 den küçükler kullanılmamalı –Etiketleme –Açıklama için kullanılmalı