Davranış Bilimleri Hafta II.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Günlük Akış ve Günlük Akışın Önemi
Advertisements

HAYVANLAR.
Hazırlayan: Öğr.Gör. Funda YORULMAZ
EKOSİSTEM Yeryüzü kendiliğinden işleyen bir denge ve düzene sahiptir.Bu düzenin oluşmasında canlı varlıklar ve cansız varlıklar bir yapbozun parçaları.
Beyin Temelli ve Basamaklı Öğrenme S
Öğrenci Merkezli Eğitim
ANTROPOLOJİ.
SAĞLIKLI YAŞLANMA: SOSYAL BİR OLGU
HÜMANİSTİK ÖĞRENME Hümanistik yaklaşımlar bireyin öznel algıları üzerinde yoğunlaşırlar. Buna göre bireyin kendine dünyayı ve olayları yorumlama biçimi.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
3.Ünite Öğrenme,Bellek, Düşünme ÖĞRENMEYİ ETKİLEYEN ETMENLER
MERSİN ÜNİVERSİTESİ. Yaz Dönemi Öğretiminin Tanımı ve Amacı MADDE 5-(1) Yaz Dönemi Öğretimi, bir eğitim öğretim yılının güz ve bahar yarıyıllarının dışında,
MOTİVASYON.
1. Sağlık ve Sağlık Düzeyini Etkileyen Faktörler
YEREL YÖNETİMLER EYLÜL ALTUN.
“Bilgi” Kavramıyla Anlaşılan şey Nedir?
EĞİTİM DİZGESİNİN BİR ÖĞESİ OLARAK KÜLTÜREL FARKLILIK
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Davranış Bilimleri Hafta III.
İyi ve etkili bir vatandaş yetiştirmektir.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ. Yaz Dönemi Öğretiminin Tanımı ve Amacı MADDE 5-(1) Yaz Dönemi Öğretimi, bir eğitim öğretim yılının güz ve bahar yarıyıllarının dışında,
GEREKS İ N İML ER İMİ Z YAŞAMSAL.
DEĞERLERİM VE HAYATIM Kazanım: Değerlerinin hayatı üzerindeki etkilerini açıklar. 10. Sınıf 25 nolu kazanım etkinliği.
Okullardaki sosyal sermaye anlayIŞI
FİİLLER (EYLEM) Hoca, karısına kızmış. Hoca, ilçeye gitmek için yola koyulmuş. Hoca’ya Konya’nın yolunu sormuşlar. Bu cümlelerde geçen “kızmış, koyulmuş,
ÇEVRE.
Büyükçekmece Güzelce Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
SINAV KAYGISI DENİZLİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ.
BARIŞ KALENDERFEN VE TEKNOLOJİ 4.Maddenin Değişimi Çevremizdeki maddelerin büyük bir kısmı doğada kendiliğinden oluşur. Örneğin, toprak, ağaç, su, maden.
PSİKOLOJİ İLE DİĞER BİLİM DALLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
Buluş Yoluyla Öğrenme.
ESRA AYDİN Fen ve Teknoloji. ESRA AYDİN Fen ve Teknoloji Çevremizdeki maddelerin büyük bir kısmı doğada kendiliğinden oluşur. Örneğin, toprak, ağaç, su,
İŞLETMELERDE MOTİVASYON
Eğitimin ve Toplum.
6. BÖLÜM EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
MODERN YÖNETİMDE SİSTEM YAKLAŞIMI Didem PEKUYAR
ÇEVRE NEDİR?.
PSİKOLOJİDE EKOLLER.
GÜDÜLER.
CANLILAR DÜNYASINI GEZELİM TANIYALIM.
HAZIRLAYANLAR ALİ DUMAN OSMAN NURİ DURAL MEHMET RENDECİ
Motivasyon Dürtüler Güdüler
GÜNLÜK YAŞAM AKTİVİTELERİ
Kurgusal Tarih Tasarımları
DİKKAT EKSİKLİĞİ VE ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ
İnsan ve Çevre.
Kırsal Alanları Kentlerden Ayıran Farklılıklar Prof. Dr
İyimserlik.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
İNSAN VE PSİKOLOJİ. Psikoloji Psikoloji “insan ve hayvan davranışlarını inceleyen bilim dalı”dır (Morris, 2002). Psikoloji üç alanda bireylere fayda sağlamaktadır.
Hümanistik Yaklaşım Maslow.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
4.Maddenin Değişimi Çevremizdeki maddelerin büyük bir kısmı doğada kendiliğinden oluşur. Örneğin, toprak, ağaç, su, maden gibi maddeler doğanın bir parçasıdır.
4.Maddenin Değişimi Çevremizdeki maddelerin büyük bir kısmı doğada kendiliğinden oluşur. Örneğin, toprak, ağaç, su, maden gibi maddeler doğanın bir parçasıdır.
ÖĞRENME.
EĞITIME FELSEFI YAKLAŞıMLAR IDEALIZM REALİZM NATÜRALİZM PRAGMATİZM VAROLUŞÇILIK (EGZİSTANSİYALİZM)
“Bilgi” Kavramıyla Anlaşılan şey Nedir?.  Bilgi edinme insanın en temel güdülerinden birisidir.  İnsan bu özelliği sayesinde diğer canlılardan ayrılır.
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
ÖĞRENME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Kurgusal Tarih Tasarımları
PEYGAMBERİN HAYATI SUNU.
Davranış Bilimleri Hafta II.
EKOLOJİ VE ÇEVRE BİYOLOJİSİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Özel Eğitim Öğretmenliği Programı Öğretim Yılı Güz Yarıyılı AÖE 105 ÇOCUK GELİŞİMİ Dr. Ayşegül Ergül.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ÖĞRENME VE TÜRLERİ Öğrenme; tekrar ve yaşantı sonucu davranışlarda meydana gelen oldukça kalıcı bir değişmedir. Mesela; sobadan eli yanan bir çocuğun.
MOTİVASYON Dr. Ege AKGÜN.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Davranış Bilimleri Hafta II

Güdüler ve İhtiyaçlar

İhtiyaç nedir?

İhtiyaç, İnsan hayatının yaşanması, dengeli olması, iyiliği ve rahatlığı için giderilmesi gereken eksikliklerdir.

İhtiyaç, Bu eksikliklerin bir kısmı, insan organizması için tamamlanması gereken zorunluluk olarak belirirken, diğer kısmı da kişi bilinci tarafından algılanan ve kurgulanan eksikliklerdir.

İhtiyaçlar, İnsan hayatının devamlılığı ile fiziki ve sosyo-kültürel çevreye uyum sağlanması için gerekli olan fiil ve hareketlerin yapılmasını zorlayan davranış nedenleridir.

İhtiyaçlar, Yeterince karşılansın ya da karşılanmasın organizmayı harekete geçirir. Organizmanın harekete geçmesinin temelinde güdüler yatar.

Güdüler, ihtiyaçların ortaya çıkmasına imkan hazırlayan potansiyel davranış belirleyicileridir.

Güdü Açlık İhtiyaç Davranış

Güdüler Doğal güdüler Sosyal güdüler

Doğal güdüler – Dürtüler - İçgüdüler Bireyin doğuştan getirdiği, belirli bir bilgi veya öğrenme olmadan kendiliğinden doğan amaca yönelik davranışlardır. Doğal güdünün amacı bireyin yaşamsal fonksiyonlarının sürdürülmesidir.

Açlık Susuzluk Dışkılama Uyku Nefes alma Hayati dürtüler

Hayati olmayan dürtüler Cinsellik Merak Analık

Sosyal güdüler Bireyin kendisinin dışındaki insanlarla birlikte yaşama zorunluluğu ve onlarla karşılıklı ilişkiler içerisinde olması gereği sosyal güdüleri ortaya çıkarır. Sosyal güdü bireyin sosyal varlık olarak yaşamasından kazandığı davranış etkinlikleridir.

İnsan toplulukları, diğer canlıların tersine, doğal güdülere ilave olarak, toplumsal süreçlerden yeni davranış kalıpları öğrenirler.

Vahşi Hayat Belgeselleri