OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDETİ ÖNLEME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ankara’da Öğretmenlerimizin Diyabet Konusundaki Bilgi ve Tutumları
Advertisements

ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKULUMA GÜVENLİ GİDİYORUM PROJESİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
7-19 YAŞ ETKİLİ ANNE BABA EĞİTİMİ
AVRUPA BİRLİĞİ SEVGİ BİLDİRİCİ Doç. Dr. CENGİZ HAKAN AYDIN SPOR YÖNETİCİLİĞİ.
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
1 Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği 2 Koç Üniversitesi
1 Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği, 2 Koç Üniversitesi
YIKICI DAVRANIM BOZUKLUĞU BELİRTİLERİ OLAN ÇOCUKLARDA RİSK FAKTÖRLERİNİN CİNSİYETE GÖRE KARŞILAŞTIRILMASI YIKICI DAVRANIM BOZUKLUĞU BELİRTİLERİ OLAN ÇOCUKLARDA.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme 1 İDARECİ EĞİTİMİ.
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
(TODUP Grup C-1) GRUP KAZASIZ BELASIZ.
TÜRKİYE HALK SAĞLIĞI KURUMU BAŞKANLIĞI 0-6 Yaş Çocuğun Psikososyal Gelişimini Destekleme Programı (ÇPGD)
COMENIUS – LEONARDO DA VINCI - GRUNDTVIG PROJELERİ VE GENÇLİK PROGRAMLARI.
SOSYAL HİZMET ÇALIŞMALARI
ŞİZOFRENİDE PSİKOSOSYAL TEDAVİLER PROJESİ
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
SİBEL KURNAZ SERAP ARIMAN YAKUP ARSLAN
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
TSM Çalışanlarına Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi
Patlangıç Ortaokulu Tanıtım Sunusu.
MUĞLA REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
1 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ Proje Tanıtım Kokteyli Doç. Dr. Abdurrahman EKİNCİ Proje Danışmanı Yeşilli Atatürk Ortaokulu.
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Türkiye Yetişkin Öğrenme Projesi Türkiye Yetişkin Öğrenme Profili Araştırması Sonuçları-2013 Yrd. Doç. Dr. Mustafa AKSOY.
GRUP SEMPTOM Konu : Kocaeli Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesine Başvuran Hasta ve Hasta Yakınlarının Sağlık Hizmetleri Hakkındaki Bilgi ve Yararlanma.
İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
ZİYARET İLKOKULU ANASINIFI
2012/2013 REHBERLİK ÇALIŞMALARIMIZ ÖĞRENCİLERİMİZE YÖNELİK ÇALIŞMLARMIZ ve 12. Sınıftaki öğrencilerimize YGS-LYS sistemi tanıtılmıştır. Özellikle.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
KONUTKENT İLKOKULU. Comenius, Avrupa Birliği Bakanlığı bünyesindeki Türkiye Ulusal Ajansı tarafından yürütülen ve finanse edilen bir programdır. Uluslararası.
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
ET İ HOLD İ NG İ LKÖ Ğ RET İ M OKULU PDR SERV İ S İ Ş ÜKRAN ÖZTÜRK PS İ KOLOJ İ K DANI Ş MAN
Etkinlikler ve Örnek Formlar
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.
Aile Atölyeleri Projesi
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Bölüm 10 Riskli Davranışlar ve Duygusal Rahatsızlık
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
GENEL ÖNERİLER. ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE NE TÜR PROGRAMLAR/ MÜDAHALELER ETKİLİ? BİREYSEL DÜZEYDE MÜDAHALELER: Bu kategorideki programlardan/müdahalelerden.
Leonardo da Vinci Ortaklık Projesi ÖĞRETMEN EĞİTİMİ ENGELLİ ÇOCUKLARLA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ EĞİTİMİ.
PROJESİ AÇILIŞ TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ Bu Proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti Tarafından Finanse Edilmektedir. Üçkuyu Mesleki ve Teknik Anadolu.
GÜVENLİ OKULLAR. GÜVENLİ OKUL KRİTERLERİ Olumlu ilişkiler kurulmasını sağlar. Çocukların duygularını özgürce ifade edebilecekleri olanaklar yaratır. Çocuk.
Dr. Mustafa Ayral: Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Erol Bozkurt : Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürü Vural Çakır : Altındağ İlçe Milli Eğitim.
BİZ KİMİZ 2000 Yılından bu yana farklı organizasyonlarda aktif olarak görev almış; alanında uzman ve akademik anlamda ciddi projelere imza atmış bir ekibiz.
ÇOCUK İHMALİNİN VE İSTİSMARININ ÖNLENMESİ ESKİŞEHİR MODELİ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
YÜREĞİR KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
SHB-221 TÜRKİYENİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
ŞİDDET.
SHB-221 TÜRKİYENİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
İDARECİ EĞİTİMİ.
OKUL TEMELLİ ÖNLEYİCİ REHBERLİK ve PSİKOLOJİK DANIŞMA
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
Sunum transkripti:

OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDETİ ÖNLEME Uzm. Psk.Dan. Itır Tarı1, Doç. Dr. Kültegin Ögel1, Uzm. Psk. Ceyda Eke1 1 Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği İstanbul’da okullarda gözlenen suç ve şiddetin yaygınlığı konusunda 2004 yılında İstanbul’da yaptığımız anket çalışmasında son bir yıl içinde en az bir kez fiziksel kavgada bulunanlar grubun yaklaşık yarısını oluşturmaktadır. Hayatı boyunca en az bir kez bir başkasını yaralayanların oranı %26.3 olarak bulunmuştur. Şiddet olayları sonucunda bir başkasını yaraladığını belirtenlerin yarıya yakını bunu ilk kez 13-15 yaşları arasında yaptıklarını belirtmişlerdir. Çalışmaya katılanların %10’u çeteye girdiklerini belirtmişlerdir. Bunların yaklaşık %3’ü çeteye kendi istekleri ile girdiklerini ve halen üye olduklarını söylemişlerdir. Araştırma bulguları suç ve şiddetin okullarda oldukça yaygın olduğunu göstermektedir. Bu nedenle sorunu çözmeye yönelik girişimlere ihtiyaç olduğu açıktır. Bu nedenle, Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği, İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Caritas Türkiye işbirliği içinde “Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme” çalışması başlattı. Neden okullarda suç ve şiddeti önleme ile ilgili bir çalışma yapma ihtiyacı doğdu. Bu posterde adı geçen proje tanıtılmaktadır. Amaç: Bu çalışmayı hazırlarken amacımız okullarda suç ve şiddeti önlemek değil, bu konuda öncelikle öğrencileri, öğretmenleri ve idarecileri daha sonrada içinde yaşadığımız toplumu bilgilendirmek ve farkındalığı arttırmaktır. İçerik: Okullarda suç ve şiddeti önleme projesi kapsamında bir kitapçık hazırlanmaktadır. Bu kitapçıkta 12 ana konu ve bir aile broşürü bulunmaktadır. “İstanbul’daki Okullarda Suç Ve Şiddetin Yaygınlığı” bölümünde 2004 yılında yapılan Gençlik Araştırma Anketi bulgularından yararlanarak bir derleme yapılmıştır. “Suç ve Şiddet” bölümünde genel olarak suç ve şiddettin tanımları ve risk faktörleri ve ekolojik model üzerinde durulmuştur. “Suç, Şiddet ve Psikososyal Gelişim” bölümünde suç/şiddetin psikososyal gelişim basamaklarında nasıl görüldükleri ve neler yapılabileceğinden bahsedilmiştir. “Güvenli Okul” bölümünde Türkiye için yeni olabilecek bir kavram olan güvenli okulun ne olduğu, güvenli okul kriterleri, güvenli okulları kurmanın ve devam ettirmenin ilkelerinin neler olabileceği üstünde durulmuştur. “Erken Tanıma ve Uyarı İşaretleri” bölümünde okullarda şiddet ve suç olayları gerçekleşmeden takip edeceğimiz ip uçları ile bunların nasıl farkına varacağımız ve okul içindeki şiddeti/suçu nasıl önleyeceğimiz hakkında bilgiler verilmiştir. “Önleme” bölümünde gençlerde suç ve şiddeti engellemeye yönelik programları, şiddet riskini arttıracak “Risk Faktörleri” ve riski azaltacak “Koruyucu Faktörler” tanımlanmıştır. “Suç ve Şiddete Eğilimli Çocuklara Müdahalede” bölümünde okullarda şiddet ve suçu önlemeye yönelik müdahale programlarının geliştirilmesinin önemi, neler yapılması gerektiği, şiddet ve suç riski taşıyan çocuklara nasıl davranılacağı konuları işlenmiştir. “Krize Müdahale” bölümünde okullarda şiddet ve suç ile karşılaşıldığında izlenecek yolların neler olabileceği, kimler ile irtibata geçmek gerektiği, öğrencilerin ve velilerin nasıl bilgilendirileceği konuları üstünde durulmaktadır. “Okulda Öğretmen ve İdareci Eğitimi” bölümünde okulda rehber öğretmenler dışında bulunan öğretmenler ve idarecilerin eğitimi için hazırlanmış slaytlar bulunmaktadır. “Çeteler” bölümünde okullarda suç ve şiddete neden olabilecek çete yapılanmalarının neler olabileceği ve okullarda bunları önlemek için neler yapılabileceği üstünde durulmaktadır. “İlişkide Şiddet” bölümünde ilişkide şiddetin ne olduğu, nasıl anlaşılacağı ve neler yapılması gerektiği konuları işlenmektedir. Kitapçığın son bölümü olan “Zorbaca Davranışlar” kısmında zorbaca davranışların ne olduğu, okul içinde hangi tür davranışlar görüleceği ve okulda neler yapılması gerektiği konuları ele alınmaktadır. Kılavuzda “Aileye Öneriler” başlığı altında bir broşür bulunmaktadır. Uygulama: Bu kapsamda İstanbul ili genelinde 300 rehber öğretmen okullarda suç ve şiddeti önleme için eğitimine alındı. Bu 300 rehber öğretmen 100 kişilik üç gruba ayrılmıştır. Her grup ile iki eğitim yapılmıştır. Bu eğitimi alan rehber öğretmenlerden kendi bölgelerinde bulunan diğer öğretmenleri (sınıf ve branş öğretmenleri) eğiterek bir ağ oluşturmaları hedeflenmektedir. Bu sene yeni bir eğitim programı düzenlenmiştir. Sonuç: Projenin bugüne kadar uygulanan bölümünde tepkiler çok olumlu olmuş, eğitime katılanların bu konuda oldukça yeterli bilgi ve beceriye sahip olmadığı ama öğrenmeye istekli oldukları görülmüştür. Eğitimler sırasında elde ettiğimiz geri bildirimler sonucu, okullarında yaşadıkları sorunun ciddi boyutlarda olmasının projeye katılımı ve isteği arttırdığına inanıyoruz. İletişim: itir@yeniden.org.tr