Beş Aşamalı Mesleki Rehberlik ve

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
This project is produce with the financial assistance of EU
Advertisements

ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership.
Danışmanlık Becerileri I
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
REHBERLİK.
Temel Mesleki Rehberlik ve Danışmanlık Becerileri
Technical Assistance on Increasing the Implementation Capacity of the Seveso II Directive This Project is co-financed by the European Union and the Republic.
Bilgi Okuryazarlığı Bu çalışma Prof. Dr. Buket Akkoyunlu’nun “Bilgi Okuryazarlığı ve Yaşam Boyu Öğrenme” başlıklı bildirisine dayanılarak hazırlanmıştır.
5. BÖLÜM GELİŞİMSEL YAKLAŞIMLAR
Member of Consortium This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey Rolf Bracke International Geothermal Center Jeotermal.
REHBERLİK DERS II.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
Çocukta Hastalık Algısı
Member of Consortium This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey Düşük Sıcaklık Güç Üretimi Section 14.
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
REHBERLİK.
2. BİLGİ TOPLAMA VE SUNMA HİZMETİ
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI UYGULAMALI DANIŞMANLIK EĞİTİMİ
This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY ORTAK İZLEME.
REHBERLİK DERSİ III.
Aykut MANDUZ Onur ARABACIOĞLU UZAKTAN EĞİTİM İlteriş KOCAEFE.
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
EĞİTİM SÜRECİ Yönetim ve Denetim PDR ve diğer öğrenci kişilik hizmetleri Akademik:Öğretim ve araştırma.
Eğitimde Rehberlik 2008 – 2009 yaz okulu.
Sağlık Ortamlarında İletişim
GELİŞİMSEL YAŞAM KRİZLERİNE MÜDAHALE SÜRECİ
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
Sağlıkla ilgili önlemler alma
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
Rehberliğin Temelleri
Beş Aşamalı Mesleki Rehberlik ve
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Çağdaş Mesleki Rehberlik ve
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Rehberlik kavramından ne anlıyorsunuz?
SERVING WATER TO A THIRSTY PERSON Bu Proje AB Tarafından Finanse edilmektedir. This Project is funded by European Union. Responsibility for the information.
Kişisel Rehberlik.
ÖRNEK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK YÜRÜTME KURULU TOPLANTISI
Koşullar ve Beceriler Grup Dinamiğini ve Süreci Anlama.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Öğrendiklerinizin aktif bir seçicisi olmak.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Öğrenmede yetişkinleri ne güdüler? Developed with the support of the EU Leonardo.
Technical Assistance to Avian Influenza Preparedness and Response An EU-funded project managed by the Central Finance & Contracts Unit Project No. TR 06.AI/SV.
BİREY MERKEZLİ TERAPİ.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Amaç ve yetenek Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Developed with the support of the EU Leonardo.
AVRUPA BİRLİĞİ GUNDTVİG ÖĞRENME ORTAKLIĞI ‘ALTIN ÇOCUKLAR ALTIN EBEVEYNLER’ PROJESİ EUROPEAN UNION GRUNDTVIG LEARN PARTNERSHIP GOLDEN PARENTS FOR GOLDEN.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENME KABİLİYETİMİ VE YAKLAŞIMIMI BİLME Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi stilimle.
MUNZUR WATER Bu Proje AB Tarafından Finanse edilmektedir. This Project is funded by European Union. Responsibility for the information and views set out.
Psikolojik Danışma Basamakları ve Becerileri
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
SABUNCUOĞLU ŞEREFEDDİN SAĞLIK HİZMETLERİ
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,
REHBERLİK SERVİSİ.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
GELİŞİMSEL YAŞAM KRİZLERİNE MÜDAHALE SÜRECİ
Gençlerle Grup Çalışması
Adler’in Yaklaşımı Temel Kavramlar Aile bütünlüğü:
Öğretim Tasarımı Analiz.
BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ 1. Amaçlarımız Bu bölümde, yasal ve toplumsal temellere bağlı olarak öğretmenin görevleri ve bu görevleri yerine getirebilme.
BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ. BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ.
REHBERLİK DERSİ III.
REHBERLİK DERS II.
GRUP REHBERLİĞİ HİZMETLERİ
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA
Sunum transkripti:

Beş Aşamalı Mesleki Rehberlik ve Danışmanlık Süreci Doç. Dr. Tuncay Ergene ergene@hacettepe.edu.tr

İş Danışmanlığı Aşamaları 1. Basamak: İlişki kurma 2. Basamak: Problemin belirlenmesi 3. Basamak: Amaç oluşturma 4. Basamak: Danışma Müdahalesi 5. Basamak: Değerlendirme, Sonlandırma veya Sevk

İş Danışmanlığı Aşamaları 1. Basamak: İlişki Oluşturma 2. Basamak: Problemi Belirleme 3. Basamak: Amaç Oluşturma 4. Basamak: Danışma Müdahalesi 5. Basamak: Değerlendirme, Sonlandırma veya Sevk

1. Basamak: İlişki Kurma Etkili İlişkinin Özellikleri Empati Saydamlık Sözel olmayan iletişim Sözel iletişim Saydamlık Danışmanın tutarlılığı Açıklık ve kendini açma İlişkinin şimdi ve buradalığı Koşulsuz kabul Danışana karşı saygı

2. Basamak: Problemi Belirleme Kimlik bilgilerinin toplanması Ad Soyad, adres, ,üniversite, eğitim ve çalışma hayatı hikayesi Danışan tarafından sunulan problem Neden şimdi. Bir olaydan sonra mı ortaya çıktı Danışanın dış görünüşü, giyimi, bakımı: Fiziksel görünüm, giyim, bakım Gözle İletişimi ve beden dili Genel beden durumu ve duruşu Kişisel alışkanlıkları Genel etkinlik düzeyi İşbirliği ve danışmaya katılma düzeyi

2. Basamak: Problemi Belirleme 3. Sağlık durumu Engel durumu Madde bağımlığı Sınırlayıcı sağlık koşulları (Renk körlüğü, alerji) 4. Aile bilgisi Ailenin şu anki ve geçmişteki durumu 5. Sosyal ve gelişimsel durumu Kültürel ve dini geçmiş Sosyal etkileşimler Geçmiş problemler hakkında bilgi verme

2. Basamak: Problemi Belirleme 6. Yaşam rolleri Halihazır çalışma rolü Ev Hanımı Eş Ebeveyin Ağabey

2. Basamak: Problemi Belirleme 7. Mesleki Karar Üzerinde Etkisi Bulunan Unsurlar Yetenek düzeyi, akademik yetenek ve yeterlilik eksikliği İlgi düzeyindeki sınırlılıklar Düşük benlik algısı Mesleki kimlik Bilgi işleme becerileri Yeterli bilgi ve eğitimden yoksunluk Mesleki olgunluk düzeyi Sınırlılıklar

2. Basamak: Problemi Belirleme 8. Mesleki Gelişimi Etkileyen Problemler Hatalı iş uyumuna neden olan davranışlar İş psikopatolojisi İş ile ilgili hastalıklar Çarpıtılmış iş ile ilgili inançlar Yaşam sırasında karşılaşılan problemler

3. Basamak: Amaç Oluşturma Her hangi bir etkinlik gibi danışmanında bir amacı olmalıdır. Psikolojik danışmanın uygulamalar sırasında odaklandığı alanlar: Danışan Psikolojik danışma süreci Danışanın sahip olduğu problemler Psikolojik danışmadan beklenen sonuçlar Amaç belirleme sürecinde danışan ve danışmanın değerleri, inançları, yaşam biçimi kısaca dünya görüşü danışma amaçlarını belirleyen unsurlardır.

Danışmada Amaç Oluşturmanın İşlevleri Amaçların motive edici bir etkisi vardır. Amaçların eğitsel bir işlevi vardır. Amaçların psikolojik danışmada bir değerlendirme işlevi vardır. Amaçların müdahale değerlendirici bir işlevi vardır.

Süreç ve Sonuç Amaçları Süreç (Process) Amaçları Raport kurma Tehdit edici olmayan ortam oluşturma Uygun empati kurma Danışana karşı koşulsuz kabul ve saygı gösterme Sonuç (Outcome) Amaçları Danışanın kendine saygı düzeyini yükseltme Gelecek altı haftalık süre boyunca danışanın kendisini cesaretlendirici ifadelerini % 50 oranında artırmak.

Süreç ve Sonuç Amaçları Süreç amaçları tüm danışanlar için genellikle aynıdır. Sonuç amaçları danışandan danışana değişiklik gösterebilmektedir.

Sonuca İlişkin Amaç Oluşturmanın Üç Temel Özelliği Bir değişimi vurgular Davranış değişiminin hangi koşullarda oluşacağını belirtir Değişim düzeyi ve miktarı hakkında bilgi verir.

Amaç Oluşturmada Karşılaşılan Güçlükler Danışmandan kaynaklanan Danışandan kaynaklanan Çalışma koşulları ve ortamdan kaynaklanan İçinde bulunulan toplumsal koşullardan kaynaklanan

Amaç Oluşturma Amaç oluşturmanın danışanlar üzerindeki etkisi Çocuklarla amaç oluşturma Varoluşsal ve Manevi amaçlar oluşturma Amaç oluşturmada direnç

4. Basamak: Danışma Müdahalesi Bilişsel Duyuşsal Davranışsal Sistemik, müdahale yaklaşımları

5. Basamak: Değerlendirme, Sonlandırma ve Sevk Sonlandırmanın kuramsal belirleyicileri Sonlandırmanın Pratik belirleyicileri Danışan veya danışmanın sonlandırması ne anlama gelmektedir? Erken sonlandırma Sonlandırma raporu Gelişimin belirlenmesi Gelişimin özetlenmesi Değişimin genellenmesi İzleme çalışması Sevk Süreci Sonlandırma ve sonlandırma engelleri

Beş Aşamalı Mesleki Rehberlik ve Danışmanlık Süreci Doç. Dr. Tuncay Ergene ergene@hacettepe.edu.tr

AB SORUMLULUK REDDİ Bu yayın Avrupa Birliği’nin desteğiyle hazırlanmıştır. Bu yayının içeriği sadece Cambridge Education liderliğindeki WYG Türkiye, LSN, WYG International ve Project Group konsorsiyumunun sorumluluğundadır ve hiç bir şekilde Avrupa Birliği’nin görüşlerini yansıtmamaktadır. Bu Projenin Sözleşme Makamı Merkezi Finans ve İhale Birimi’dir. EU DISCLAIMER This publication has been produced with the assistance of the European Union. The contents of this publication are the sole responsibility of the consortium led by Cambridge Education and including WYG Turkey, LSN, WYG International and Project Group and can in no way be taken to reflect the views of the European Union. Contracting Authority of this Project is Central Finance and Contracts Unit.