Derya Duygu KARSLI 060012.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Advertisements

Uzaktan Eğitimde Bilişim Ortamları ve Teknolojileri
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Eğitim Öğretimde Planlama
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımları
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMDE EĞİTİCİNİN ROLÜ BİLGİSAYAR NEDİR? Bilgisayar, verileri belirli bir program mantığı içinde okuyarak, onları kendi anlayabileceği.
ALIŞTIRMA UYGULAMA PROGRAMLARI Bilgisayar Destekli Öğretim
Ders Etkinlikleri Hazırlama
MERHABA.
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Bilgisayar Destekli Öğretim
ALIŞTIRMA YAZILIMLARI (Practice and Drills)
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
3.
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Bilgisayar Destekli Eğitim
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR.
Bilgisayar Destekli Eğitim
Hazırlayanlar: MELİHCAN İMDAT BİROL KAYA ONUR ALP KILIÇ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
UZAKTAN EĞİTİMDE BİLİŞİM ORTAMLARI VE TEKNOLOJİLERİ
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLARIN ÖNEMİ VE KULLANIMI
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
B İ LG İ SAYAR DESTEKL İ Ö Ğ RET İ M GENEL BAKIŞ.
UZAKTAN EĞİTİM.
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
AÇIK KAYNAK KOD F.Merve SARIKAYA. Açık kaynak kod, ürünün kayna ğ ına rahatça erişebilme imkanı sunan bir uygulama geliştirme yöntemidir.
ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ Öğrencilerin, Fiziksel Ve Zihinsel Yeteneklerini Keşfettirir. ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi ve Bilgisayar Destekli Öğretim Programları.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR. Dr. Soner YILDIRIM Bilgisayar Destekli Eğitim (BDE) Gündem E ğ itimde bilgisayar uygulamaları Bilgisayar Destekli E.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
1 Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları Dr. Hüseyin Arak.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
Eğitimde Yapay Zeka Uygulamaları
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Dijital Öyküleme
I Ğ DIR ÜN İ VERS İ TES İ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DA İ RE BA Ş KANLI Ğ I Kütüphane kullan ı m ı ve elektron İ k kaynaklara er İŞİ m Kütüphanec İ : Ercan.
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

Derya Duygu KARSLI 060012

Geçen hafta neler öğrendik ? Eğitimde bilgisayar uygulamaları Bilgisayar Destekli Eğitim (BDE) BDE’in Türleri Avantajları ve Sınırlılıkları ve Araştırma Sonuçları

BDÖ NELERDEN OLUŞUR??? Öğretim Yazılımları Hiper metin ve hiper ortam Sanal gerçeklik Yapay zeka Zeki öğretim sistemleri

Öğretim Yazılımları Belirli bir konuyu öğretmek için tasarlanmış yazlımlardır. Genele olarak hazırlanış ve kullanılış amaçlarına göre, öğretim yazılımları beş grupta toplanabilir. Tekrar ve alıştırma yazılımları Birebir öğretim yazılımları Benzetim yazılımları Öğretim amaçlı oyun yazılımları ve Sorun çözme yazılımlarıdır.

Tekrar ve alıştırma yazılımları kullanıcıya; Öğrenmesiyle ilgili anında dönüt sağlamak Öğrenme isteği uyandırma Yeni öğrendiği bilgileri kısa süreli bellekte uzun süreli belleğe aktarma gibi konularda yardım etmekle birlikte öğretmene de zaman kazandırırlar.

2.Birebir öğretim yazılımları; Tamamen öğretmenin rolünü üstlenecek şekilde tasarlanmışlardır. Ayrıca öğretim sonunda bir performans değerlendirmesi de yapabilmektedirler.

3.Benzetim yazılımları; gerçek yaşamdaki olayların kontollü bir şekilde temsil edilmesine olanak sağlayan yazılımlardır.

4.Öğretim amaçlı oyun yazılımları; Öğrenme etkilerine oyun özelliği verilerek hazırlanan ve öğrencinin güdülenme düzeyini yükseltmeyi amaçlayan yazılımlardır.

Bu yazılımlarla sorun çözme becerisini kazanan bir kullanıcı; 5. Sorun çözme yazılımları; Bu yazılımlarla sorun çözme becerisini kazanan bir kullanıcı; Karşılaştığı bir sorunu tanımlayabilir, Sorunu çözmek için strateji geliştirebilir, Stratejiyi uygulamaya koyabilir ve Sonucu değerlendirebilir.

Hiper Metin Ve Hiper Ortam Metin,grafik,resim,çizim vb. gibi tabloları içeren düğüm ve düğümlerin birbirine bağlanmasını sağlayan bağlantıların birarada kullanılmasıdır.Hiper ortamlar hareketli görüntü ve ses içerirler.

Hiper ortam ile; Okuyucuların geçmiş bilgilerine,ihtiyaçlarına göre bilgiye ulaşmaları kendi kontrollerindedir. Basılı materyallere göre saklanan bilgi miktarı daha fazladır. Basılı materyallere göre bir sayfada daha zengin içeriğe ulaşılabilir.(ses,video,vb.)

GÜL DEMiR 060010

Sanal gerçeklik Sanal gerçeklik,bilgisayara dayalı,etkileşimli bir çokluortam teknolojisidir. Bu teknoloji aynı zamanda insan-makine etkileşiminde sadece görsel ve işitsel iletişimle yetinmeyip hissetme yoluyla iletişimi artırma çalışmalarını kapsamaktadır.

Veri ve mimari görüntüleme Modelleme,tasarım ve planlama Sanal gerçeklik pahalı olmasına karşılık birçok alanda kullanılmaktadır; Eğlance ve spor Veri ve mimari görüntüleme Modelleme,tasarım ve planlama Eğitim ve tecrübe artırımı Birlikte çalışma

YAPAY ZEKA Yapay zeka,insanlar tarafından gerçekleştirildiğinde zeka gerektiren işlerin bilgisayarlara yaptırması çalışmaları ile uğraşan bilimdir.

Yapay zeka olguyu değiştirme çabasındadır Yapay zeka olguyu değiştirme çabasındadır.Bunun için bilgi tabanlı sistemlere iki temel becerinin kazandırılması amaçlanmıştır. İnsanın karar verme mekanizmasını taklit edebilme Kendi kendine öğrenebilme.

Başarılı bir uzman sistemin dört temel özelliği vardır. Önemli performans yeteneği Makul cevap süresi Güncellenebilirlik Etkileşimli kullanıcı arayüz

ZEKi ÖGRETiM SiSTEMLERi Zeki öğretim sistemleri,neyi öğreticeğini,kime ve nasıl öğreteceğini bilen,yapay zeka uygulamaları ile desteklenmiş bilgisayar yazılımlarıdır.

kaçınılmaz olarak aşağıdaki dört öğeyi içlerinde barındırmışlardır. Zeki öğretim sistemleri kaçınılmaz olarak aşağıdaki dört öğeyi içlerinde barındırmışlardır. Öğrenci modeli birimi Öğretici birimi Konu alanı uzmanı birimi Kullanıcı arayüz birimi

BDÖ Uygulamalarının Yararları ve Sınırlılıkları Öğrencilerin düsünme kabiliyetlerini gelistirir. isbirlikli öğrenmeyi artırır.

Anlaşılmayan konular için sürekli tekrar olanağı vardır. Geleneksel eğitime göre daha çok kaynak sunar. Bireysel öğrenmeyi etkin kılar. Öğrenciye kendi hızlarında ve düzeylerinde ilerleyebilme olanağı sunar.

Çokluortam ve etkileşim olanakları sayesinde sıkıcı çalışmaları cazip hale getirebilir. Zamanın etkin kullanılmasını sağlar. Bedensel ve zihinsel engelli öğrenciler için eğitimde fırsat eşitliği sağlar. Gerçekleştirilmesi tehlikeli ve pahalı olan uygulamaların yapılmasına olanak sağlar.