Acil Servis Temizliği.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SLAYT GEÇİŞLERİ OTOMATİKTİR
Advertisements

Sağlık ve Hijyen.
ENFEKSİYON KONTROL BİRİMİ HEM.GÜLSEREN SAVAŞ
HASTA TRANSFERİ: AMERİKAN HASTANESİ ÖRNEĞİ
Temizlik / Hastane temizliği
Enfeksiyon Kontrol Hemşireliği Eğitimi
HASTANE TEMİZLİĞİ.
YOĞUN BAKIM HİZMETLERİ
MSS® GRUP – Mop Sil Sistemi Copyright©MSS Grup Ltd Şti.
DOĞUMHANE HİZMETLERİ HOŞGELDİNİZ.
Temizlik Personeli Görev Yetki ve Sorumlulukları
 Hastane Yönetimi.  İzdihamın önlenmesi ve sağlık personelinin emniyeti için gerekli güvenlik tedbirleri alınır,  Sağlık Bakanlığı ve Emniyet Teşkilatı.
STERİLİZASYON DEZENFEKSİYON
Eğitim ve Araştırma Hastanesi
Hasta Taşıma ve Transferi
Hastane Enfeksiyonları Kontrolünde ÇAMAŞIRHANE
20. Sağlık insangücü planlaması
Temel Temizlik Kurallarımız
HASTANIN TRANSFERİ Giriş : Acil Serviste ilk müdahalesi yapılan ve acil servisten, hastane içindeki bir başka birime veya hastane dışında bir sağlık kurumuna.
Hasta Bakıcı Görev Yetki Ve Sorumlulukları
İŞYERİNDE İŞÇİ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİ ORGANİZASYONU
SAĞLIK PERSONELİNİN SAĞLIĞI
LABORATUAR GÜVENLİĞİ Fazilet TAVUKÇUOĞLU
KAN BAĞIŞÇISI BİLGİLENDİRME, KAYIT VE SORGULAMA FORMU
TIBBİ MALZEME YÖNETİMİ
Hastalıklar Nasıl Yayılırlar
Atık Yönetimi.
WC Temizliği.
İzolasyon Odalarının Temizliği
ŞANLIURFA EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ
Doktor ve Hemşire Odaları Temizliği
DR. ŞAFAK KAYA ENFEKSİYON HASTALIKLARI UZMANI
İzlenecek yol kimyasalın sınıfı ve miktarına göre değişir
KORUYUCU HEKİMLİK.
Hasta Odası Temizliği.
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
HAZIRLAYAN EĞİTİM HEMŞİRESİ
Uluslarası Katılımlı 1. Ulusal Aile Hekimliği Günleri
SINIF TEMİZLİĞİ.
ÇİFT KOVALI PASPAS ARABASI KULLANIMI
ENFEKSİYON KONTROL KOMİTESİ
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
HASTANE TEMİZLİĞİ HASTANE TEMİZLİĞİNDE ÇALIŞAN KİŞİNİN BİLMESİ VE UYMASI GEREKEN KURALLAR.
ARABAN İLÇE DEVLET HASTANESİ
STERİLİZASYON DERSİ 6. HAFTA DERS NOTLARI
Mutfak Temizliği ve Hijyeni
Kamu Hastaneleri Birliği
EFELER TOPLUM SAĞLIĞI MERKEZİ EVDE SAĞLIK BİRİMİ
PROSEDÜRLER PROSEDÜRLER Acil durum prosedür Yangın prosedür
NARKOTİKLER Ağrının algılanmasını ve ağrıya karşı gelişen reaksiyonu azaltmak amacıyla kullanılan ilaçlara narkotik analjezik ilaçlar denir.
MESLEK HASTALIKLARINDAN KORUNMA
TAŞIMA TEKNİKLERİ.
1.  2  Afet durumları için uluslar arası bir tıbbi ağı organize etme ihtiyacı bulunmaktadır.  Bu ağda yer alacak sağlık servislerinin çeşitli tıbbi.
Hastane Enfeksiyonları Kontrol Komitesi
Hastane Enfeksiyonları Kontrolünde ÇAMAŞIRHANE Nilgün Deniz KÜÇÜKLER Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Enfeksiyon Kontrol Hemşiresi Dr. Güven ÇELEBİ.
T EMIZLIK EĞITIMI Hazırlayan : Elif Demirci EĞİTİM HEMŞİRESİ.
Hastaneler ve Bina Yönetimi
HASTA KİMLİKLENDİRME VE KİMLİK DOĞRULAMA
KAT HİZMETLERİ YÖNETİMİ
Acil Servis Temizliği. ACİL SERVİS BİRİMLERİ a) Alçı Odası b) Acil Müdahale Odası c) Acil Gözlem Odası d) Nöbetçi Doktor Odası.
Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018
1. Hasta kimlik bilgilerinin tanımlanması ve doğrulanması 2. Hastanın rızasının alınması 3. İletişim güvenliğinin sağlanması 4. İlaç güvenliğinin sağlanması.
Hasta ve Çalışan Güvenliği. HASTA GÜVENLİĞİ Hasta güvenliği; sağlık hizmeti sunumu sırasında bu hizmetlerden dolayı oluşabilecek zararları önleme eylemleridir.
Atık Yönetimi.
2017 YILI MAVİ BAYRAK ETKİNLİK DOSYASI.
Sağlık Personelini Koruyucu Ekipmanlar
İzolasyon Odalarının Temizliği
Sunum transkripti:

Acil Servis Temizliği

ACİL SERVİS BİRİMLERİ Alçı Odası Acil Müdahale Odası Acil Gözlem Odası Nöbetçi Doktor Odası

ACİL SERVİS TEMİZLİĞİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER Acil servis birimleri temizliğinde öncelik sıralaması; hasta sayısı, içinde bulunulan zaman, gelen hastanın durumu gibi faktörlere göre değişiklik gösterebilir. Acil servis birimlerinde temizlik esnasında farklı ürünler (dezenfektan) kullanılabilir.

ACİL SERVİS TEMİZLİĞİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER Acil servis birimlerinde tıbbi atıkların daha sık alınması, poşet ve tıbbi atık kovalarının sıklıkla değiştirilmesi gerekebilir. Acil servis birimleri yüksek risk grubu içindedir.

ACİL SERVİS TEMİZLİĞİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER Kat arabasının; sedye ve tekerlekli sandalye trafiğini engellememesi için dikkat edilmelidir. Birimlerden her hasta çıkışında sedye örtüsü değiştirilmelidir.

ACİL SERVİS TEMİZLİĞİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER Acil servis birimlerinde zeminin ıslak kalmaması için çabuk kurulama veya sadece nemli moplama yapılmalıdır. Enfeksiyon komitesinden onaylanmış, dezenfektan kolay ulaşılabilir yerde ve hazır durumda olmalıdır. Dezenfektanın etki süresi ve kullanımı talimat olarak bilinmelidir.

ACİL SERVİS TEMİZLİĞİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER . Acil servis birimlerinden toplanan tıbbi atık poşetlerine tarih ve saat mutlaka yazılmalıdır. . Acil servis temizliğinde temiz bez ve mopların fazla sayıda yedeği bulunmalıdır. . Alçı odası toz alımı işlemi yapılırken müsait ise kuru vakum yapılmalıdır.

ÇALIŞAN SAĞLIĞI İÇİN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER Acil serviste çalışacak personelin tıbbi atık toplama, taşıma ve oluşabilecek sızıntı sonrası temizliğini bilmesi şarttır. Acil serviste çalışan personelin gerekli koruyucu aşılarını yaptırmış olmaları gerekir.

PERSONEL İÇİN ÖNEMLİ NOKTALAR Acil serviste çalışan personelin kişisel temizliğine dikkat etmesi kendi ve aile sağlığı için çok önemlidir. Acil serviste çalışan personelin gerekli durumlar için 2. bir üniformasının hazır bulunması gereklidir.

ACİL SERVİS BİRİMLERİ TEMİZLİĞİ Atıkların tahliyesi, Yatak – sedye üzerinde kirli sedye örtülerinin toplanması Yatak ve sedyelerin hazırlanması Oda içi toz alımı

ACİL SERVİS BİRİMLERİ TEMİZLİĞİ Hemşire nezaretinde muayene dolap ve raflarının sanitize edilmesi Lavabo temizliği Zemin temizliği Kontrol