GİRİŞİMCİLİKTE YENİLİK (İNOVASYON)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GİRİŞİMCİLİK Mustafa Özhan KALAÇ.
Advertisements

İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
ABR İ NTOZ ME G.  AB – TOBB – Yerel Odalar  Ekim 2002’de ilk 3 ABİGEM kuruldu.  Gaziantep  Kocaeli  İzmir  € 17,5 Milyon bütçe  € 55 Milyon – Katma.
TEKNOLOJİ YÖNETİMİNE GİRİŞ HAFTA I-II
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
İKTİSAT Girişimcilik - İş Stratejisi -.
TÜBİTAK 1512 Girişimcilik Aşamalı Destek Programı
Girişimcilik.
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
1512 Girişimcilik Aşamalı Destek Programı.
Garanti’de İnovasyon 26 Mayıs Garanti’nin İnovasyon Yolculuğu Yenilikçilik anlamında sektörün farkındalığının düşük olması Etkili ve büyük teknolojik.
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
GİRİŞİMCİLİKTE YENİLİK (İNOVASYON)
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
Doç. Dr. Esvet AKBAŞ YYÜ Rektörlüğü PDO Koordinatörü 2013-VAN.

ÖRGÜT KÜLTÜRÜ MODELLERİ Prof. Dr. RANA ÖZEN KUTANİS
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
DERS-2: Milli Güvenlik Stratejimiz
GİRİŞİMCİ YAVUZ SELİM MURATOĞLU.
Ekonomik Sistemler Pazar EkonomisiPazar Ekonomisi: Kaynaklar fiyat mekanizmasına göre tahsis edilir. Pazar fiyatı talep ve arzın güçlerine göre belirlenir.
Bilgi ve Yenilik İktisadı
12. Stratejik yönetim.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
KAŞİFLİK/MUCİTLİK ve YENİLİK ve GİRİŞİMCİLİK
Uygarlık Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün S S
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
ISLD 514 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ ISLT318-Hafta2 : Yenilik Süreci Prof. Dr. Atilla ELÇİ Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, ISLD 5141.
YNT/YNTZ 514 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ ISLT318-Hafta2 : Yenilik Süreci Prof. Dr. Atilla ELÇİ Aksaray Ü., İ şletme Bölümü, YNT/YNTZ 5141.
EKONOMİK YAŞAM SINIRSIZ İNSAN İHTİYAÇLARININ KIT KAYNAKLARLA
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün Kaynak: H. Erkan (1998); Kültür Politikamızda Yeni Boyutlar KÜLTÜREL ALAN EKONOMİK ALAN P.SÜREÇ S.SÜREÇ K.SÜREÇ DIŞ.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Ekonomi Bölümü Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi. Behiye Çavuşoğlu Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Aynı durumda kalmamak Başka bir biçim veya duruma geçmek.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
UĞUR MUSLU B  Friederich List’ in 1841 de yayınlanan ulusal politik ekonomi sistemi çalışmasına dayandırılmaktadır.  Bu çalışmada List ulusal.
İNKÜBASYON HAKKINDA TEMEL KAVRAMLAR / ANKARA.
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
GİRİŞİMSEL KARAR VERME SÜRECİ GİRİŞİMCİLİĞİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
GİRİŞİMCİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
Bölüm 1 Giriş. Bölüm 1 Giriş Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür.
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
Capacity Building Sorun ve Çözüm Önerileri
ENDÜSTRİ 4.0: FIRSATLAR VE TEHDİTLER
İŞLETME’DE KAYNAK YÖNETİMİ
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
İŞ PLANI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
ISLD 318 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
Girişimcilik: Yaratıcılık ve Yenilik
VENTURE CAPITAL Risk (Girişim) Sermayesi
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
Girişimcilik: Yaratıcılık ve Yenilik
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
Sunum transkripti:

GİRİŞİMCİLİKTE YENİLİK (İNOVASYON) INNOVATION IN ENTREPRENEURSHIP

GİRİŞİMCİLİKTE YENİLİK Yenilik: Yaratıcılık tarafından üretilen yeni fikirlerin uygulanmasına yenilik denir. M. Porter’ ın verimlilik konusunda düşünceleri: a) Ürün kalitesini yükseltebilme b) Ürüne ek özellikler kazandırma c) Üretimde verimliliği yükseltebilme d) Yüksek otomasyon Girişimcilikte yenilik: Farklı kişiliklere sahip girişimcilerin ortak yönleri, kendilerini sistematik olarak yeniliğe adamış olmalarıdır. Kişileri girişimcilikte birleştiren odak nokta, yeniliktir. Yenilik, girişimcinin yeni zenginlik üreten kaynaklar yaratmasının ya da mevcut kaynaklarla zenginlik yaratma potansiyelinin arttırılması aracıdır. Yenilik kaynakları: Peter F. Drucker yenilik kaynaklarını iki gruba ayırmaktadır.

GİRİŞİMCİLİKTE YENİLİK a) Birinci grup: Şirketin veya sektörün içinde yer alan kaynaklardır. (BUSS) Beklenmedik gelişmeler :Beklenilmeyen bir alandaki başarı yenilik kaynağının farkındalığını artırır. Küresel terör, güvenlik sektöründeki yenilikler gibi. Uyumsuzluklar: Olması gerekenle olan arasındaki farktır. Endüstride, pazarda veya süreçteki uyumsuzluklar yenilik fırsatı oluşturabilir. Süreç değişimleri: Var olan süreci daha iyi tasarlanmış bir süreçle değiştirmektir. Sektör ve pazar yapısındaki değişmeler :Sektör ve pazar sürekli gözlenip analiz edilmelidir. b) İkinci grup: Şirketin dışındaki sosyal ve entellektüel ortamlarda bulunur. (DAY) Demografik yapıdaki değişiklikler: Nüfus değişmeleri yeni ihtiyaçlar doğuracak yeni ihtiyaçlarda yenilikleri tetikleyecektir. Algılama değişiklikleri: Üretilen ürünle tüketicilerin algıları örtüştürmeye çalışılır. Sağlıklı ve dengeli beslenme alışkanlıkları organik tarım gibi yenilik alanlarını artırmıştır. Yeni bilgi :Bilgiye dayalı yeniliklerin doğuşu ve ticari hale getirilmesi uzun zaman alır. Pazar riski taşır ve üreticilerin insan ihtiyaçlarını iyi analiz yapması gereklidir. Pazara bağımlılığı en yüksek olandır.

GİRİŞİMCİLİKTE YENİLİK Bilgi sistemi ile piyasa üretim sistemlerinin bütünleşmesini sağlayan araçlar: . Aracı kurumlar . Üniversite araştırma merkezleri . Elektronik bilgi erişim imkanları . Finansman desteğidir. Yenilikçilik ilkeleri: 1) Yenilik kaynaklarının ortaya çıkardığı fırsatların analizi 2) Algılamak, soru sormak ve dinlemek 3) Belirli, Basit ve odaklanmışlık 4) Küçük başlangıçlar 5) Dehanın değil, çalışmanın ürünü olması 6) Kapsamlı ve açık iletişim 7) Ödül ve takdir

GİRİŞİMCİLİKTE YENİLİK Etkileşimli bir yenilik (İnovasyon) süreci modeli: Birinci aşama: Biribirinden farklı fikirler geliştirilir ve içinden en uygun olanı seçilir. İkinci aşama: Yapılabilirlik ( fizibilite ) aşamasında son karar verilir. Üçüncü aşama: İş planına dökülür. İş planları yönetimin karar ve beklentilerine odaklanmasını sağlar, strateji geliştirme konusunda yardımcı olur, döküman oluşturur, performans karşılaştırmasında kullanılır. Dördüncü aşama: Tüm testleri ( üretim, pazarlama, finans gibi) yapılır ve arza hazır olup olmadığına karar verilir. Beşinci aşama: Yenilik ticarileşir. 3 M Firmasının yenilik hunisi: Yenilik, karalama yoluyla (ilk çizim ) başlar, tasarımla devam eder ve yönlendirme (en kolay aşamadır) ile sona erer. Her aşamada huni etkisiyle azalarak sadece çok az sayıda yenilik ticari hale gelebilmektedir.

GİRİŞİMCİLİKTE YENİLİK Yenilik türleri : 1) Teknolojik ürün yenilikleri :Ürün ve hizmetlerde yapılan değişimlere ürün yeniliği denir.3M teknolojik ürün yeniliğini üçe ayırır. . A tipi yenilik: En radikal olanıdır. Asıl özelliği dile getirilmemiş ihtiyaçları karşılamaya yöneliktir. . B tipi yenilik: Tüketicinin istediği bilinen bir ürünle ilgili yeniliktir. Rekabet tabanını değiştirir. . C tipi yenilik: Dile getirilen tüketici ihtiyaçları ile ilgilidir. 2) Teknolojik süreç yenilikleri: Şimdiye kadar bilinmeyen süreçse buna yeni süreç, bilinen veya var olan bir süreçse geliştirilmiş süreç denir. Teknolojik ürün süreçleri ile teknolojik süreç yenilikleri birbirini tamamlar. 3) Örgütsel yenilik: Örgütsel yapıda, işleyişinde, yönetim tekniklerinde veya stratejilerde yapılan yeniliktir.

GİRİŞİMCİLİKTE YENİLİK Yenilik kültürü: Yenilik kültürü, toplumun genel kültürü ve örgüt kültürü içinde ele almak gerekir. Bu iki kültür içinde yenilikçi kültürü yerleştirebilmek mümkündür. Yenilikçi toplum kültürü: Gunnar – Törnqvist göre; . Depolanmış bilgi . İnsanlar arası enformasyon . Yaratıcılık . Dış ortamın ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik Ake Enderson göre; . Düzenlenebilir finans sistemi . Yeni bilgi ve yetkinlik . İhtiyaçlar ve imkanlar arasında dengesizlik . Kültürel çeşitliliği olan bir topluluk . Başarılı iletişimdir.

GİRİŞİMCİLİKTE YENİLİK Toplumlarda yenilikçi kültürün değişimi: İlk AR - GE 1872’ de Almanya’da Siemens tarafından kurulmuştur. Devletin yenilikçiye müdahalesi (desteği) ilk olarak Almanya’ da askeri amaçlı olmuştur. Endüstri yörelerinin özellikleri: . Liman ya da ticaret merkezidir. . Yenilik, kenti geliştirmektedir. . Patlama şeklinde büyüme görülebilir. . Ekonomik ve kültürel bölgelere yakındır. . Yalıtılmış değil, marjinaldirler. . Endüstri diyaloğu ile bağlantı kurar ve gelişme gösterirler. . Belirli bir kültürel özgürlük vardır. . Fikir alışverişi ve ücretsiz eğitim vardır. . Risk sermayesine isteklilik vardır. Toplumun yenilikçi olmasını etkileyen faktörler: Ekonomi, din, siyaset, eğitim ve ailedir.

GİRİŞİMCİLİKTE YENİLİK Yenilik yönetimi: Peter F. Drucker, yeniliğin yetenek, zeka ve bilgi gerektirdiğini, ancak bunların yanında gayret, sebat ve adanmışlık yoksa, yönetimlerin iş yeniliklerinde başarı şansının olmadığını belirtmişlerdir. Roger Appledorn teknolojik yeniliğin yönetilmesinde kurum kültürü, iletişim ve yönetim tarzının etkili ve gerekli olduğunu ileri sürmüştür. Yönetimin olmazsa olmazları: Planlama, Örgütlenme, Yönetme, Eşgüdüm, Denetleme. Şirketlerin, yenilikçi yönetim teknikleri uygulamaları açısından ISO 9000 kalite ve ISO 14000 çevre standartları sertifikalarının önemli bir payı bulunmaktadır.