GEÇMİŞTEN GELECEĞE KÜLTÜR KORİDORLARI PROJESİ İNÖNÜ İLKÖĞRETİM OKULU GEÇMİŞTEN GELECEĞE KÜLTÜR KORİDORLARI PROJESİ
PROJE ADI : Geçmişten Geleceğe Kültür Koridorları
PROJE KONUSU : Okul koridor ve sınıf girişlerini sanat, tarih ve teknoloji ile zenginleştirerek okulu öğrenciler için ilgi çekici hale getirme projesi.
PROJENİN GEREKÇESİ : Mustafa Kemal Atatürk’ün “Geçmişini bilmeyen bir toplum geleceğine sahip çıkamaz.” “Sanatsız kalan bir Milletin hayat damarlarından biri kopmuş demektir.” Sözlerinden de anlaşılacağı üzere öğrencilerimize satan, tarih ve bilim etkinlikleri hazırlatmak ve hazırlanan bu eserlerin okul içerisinde sergilenmesini sağlayarak öğrencilerimize tarihini, sanat dallarını, bilim-fen ve teknoloji çalışmalarını sevdirmektir.
PROJENİN AMACI : Öğrencilerimize geçmişi tanıtarak atalarını ve geçmişini tanıyan aynı zamanda sanatı sevdirerek yaşamından zevk almayı bilen ve ileri teknoloji ve fen bilimlerine ilgi uyandırarak geleceği ile ilgili planlar yapa bilen geleceğe ışık tuta bilen bir nesil yetiştirmek.
SORUMLU BİRİMLER : 1-Tarih Koridoru: Mevlüt ESER gözetiminde kültür ve edebiyat kulübü 2-Görsel Sanatlar Koridoru: Sevil YILDIZ gözetiminde sanat severler kulübü 3-Bilim ve Gelecek Koridoru: Halil GÖZEL gözetiminde Bilim, Fen ve teknoloji kulübü 4-Türk Büyüklerini Sınıflara İsim olarak verme ve tanıtma: Tüm Sınıf öğretmenleri gözetiminde bütün öğrenciler.
PROJE İŞLEYİŞİ : Koridorların Hazırlanması: Sorumlu öğretmenler ve seçilen öğrenciler aşağıda süresi ve yeri belirtilen etkinliklerini öğretmenlerin gözetiminde hazırlayacak ve sergileyeceklerdir. Resimlerin ve teknolojik aletlerin hazırlanması gönüllülük esaslarına dayanarak öğretmenlerin yardım ve rehberliğinde gerçekleşecektir. Koridorların sıradanlaşmaması için sürekli güncellenmesi sağlanacak ve öğrencilerce ilginç hale getirilecektir.
Sınıflara Türk Büyüklerinin İsimlerinin verilmesi: Tüm Sınıflar, sınıf öğretmenlerinin rehberlik ve gözetiminde seçecekleri bir Türk büyüğünün ismini sınıflara verecek ve seçtikleri Türk Büyüğünü sınıf kapılarında tanıtıcı etkinlikleri hazırlayacaklardır. Seçtikleri Türk Büyüğünü tüm okula tanıtarak bir etkinliği belirleyecekleri bir zamanda tüm okul öğrencilerine sunacaklardır.
PROJENİN HEDEF KİTLESİ : Okul koridorları ve sınıflarla ilgili olarak bu projemizde tüm okul öğrencilerinin katılımı esas alınmıştır.