AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TEMEL FAKTÖRLER
Advertisements

EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Strateji Tasarımı İlker acar.
Yrd. Doç. Dr. Gültekin ALTUNTAŞ
Kalite Kavramı.
KONU: Verimlilik nedir? Verimlilik hesabı nasıl yapılır?
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
PROJE KAVRAMI Artık iş sonuçlarımızın başarısı, yürüttüğümüz projelerin başarısı ile gerçekleşiyor… y.
KALİTE NEDİR? Şüphesiz bu tanımın tek bir karşılığı yoktur.Toplumun dinamik yapısı sayesinde sürekli değişmektedir.Kalitenin tanımları,onu tanımlayan.
TKY 405 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ CROSBY’ NİN KALİTEYE BAKIŞ AÇISI
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİ GELİŞTİRME
24 Kalite yönetimi.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
KÜÇÜK İŞLETMELERDE ÜRETİM İŞLEVİ VE YENİ ÜRETİM SİSTEMLERİ
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ & İÇ TETKİKÇİ EĞİTİMİ
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
Yeni Pazarlama Teknikleri
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Performans ölçme ve değerlendirme güz
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
SAĞLIK TESİSLERİNDEKİ KALİTE UYGULAMALARI DOĞRULTUSUNDA KURUMLARINDA YAPILAN UYGULAMALAR İLE İLGİLİ; ÇALIŞAN PERSONELİN BİLGİ, ALGI VE DÜŞÜNCELERİ Emre.
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
E ğ itimde Kalite nedir? *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ögrencilerin ihtiyaçlarıdır. *Kalite, amaçlara uygunluktur.
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme. BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
Toplam Kalite Yönetimi
HİZMET KALİTESİ.
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
DAVRANIŞ BİLİMLERİNİN ETKİLENDİĞİ ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
Kalite nedir? Kalite nedir? Kalite “ bir mal veya hizmetin müşteri beklenti ve gereksinimlerini karşılayabilme yeteneğidir” diye de tarif edilebilir. Tüketicilerin.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
SATIŞ ve PAZARLAMA TEKNİKLERİ
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
Tedarik Zinciri Performans Ölçümü
Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ (CRM)
Kalite Yönetimi Yrd.Doç.Dr. Murat Tanık.
5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI
Kalite ile ilgili kavramlar
KAVRAMLAR.
Süreç Yönetimi.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TKY UYGULAMASI.
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İSTANBUL KRAFT TORBA AMBALAJ SAN. TİC. A.Ş.
Sunum transkripti:

AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI TKY FELSEFESİ, TEMEL KAVRAMLAR, İLKELER PROF. DR. FULYA SARVAN 2013 Bahar

ÜRÜN KALİTESİ NEDİR? BU SORUNUN YANITI ÖNCE KENDİMİZDE ARAYALIM… BİZ NEYİ KALİTE OLARAK TANIMLIYORUZ? ALIŞVERİŞE ÇIKTIĞIMIZ ZAMAN ALACAĞIMIZ ÜRÜNÜ NASIL SEÇİYORUZ?

ÜRÜN KALİTESİ NEDİR? KALİTELİ ÜRÜN müşteri açısından, o ürün için ayırabileceği bütçeyle satın alabileceği, beklentilerini ve isteklerini en iyi karşılayan üründür. Dolayısıyla ürün kalitesi bir ürünün müşteri istek ve beklentilerini (ihtiyaçlarını) karşılama derecesidir.

TKY’de KALİTE KAVRAMI TKY’de kalite kavramı ürün kalitesinden daha geniş bir anlam içermektedir. TKY’de kalite, müşteri, süreç gibi sözcüklerin daha geniş ve felsefesini yansıtan anlamları vardır. Bu nedenle TKY’nin kendine özgü dilini öğrenmek gerekir.

TKY DİLİ-KALİTE NEDİR? KALİTE: Kurumun çalışanlarının ve/veya müşterilerinin kullandığı, yararlandığı, tükettiği veya etkilendiği, mal veya hizmet şeklindeki iş sonuçlarının, önceden tespit edilmiş veya tahmin edilen ihtiyaçları karşılayan özelliklere (FARKLI BOYUTLARIN BİR BİLEŞİMİ) sahip olma derecesidir.

KALİTENİN BOYUTLARI Garvin’in önerdiği 8 adet kalite boyutu: Performans-temel işleyiş özellikleri (Örneğin: öğrenci otomasyon sisteminin hatasız işlemesi) Özellikler –fazladan değer kazandıran özellikler (Örneğin: bir bölüm programının bilgi yanında öğrencilere liderlik özellikleri de kazandırması) Güvenilirlik- performansını tutarlı bir şekilde sürdürme (Öğrencinin transkript talebinin her seferinde 15 dakika içinde karşılanması) Uygunluk- önceden belirlenmiş standartlara uygun olma (Atama ve yükseltmelerin kriterlere uygun olarak gerçekleşmesi)

KALİTENİN BOYUTLARI Dayanıklılık- yararlı olabilme süresi (Bilgisayarların ömrü) Servis verebilirlik- hız, nezaket ve ustalık (Öğrenciye hizmet veren birimlerin talebe ne denli hızlı ve olumlu yanıt verdiği) Estetik-görünüş, koku, ses, tat duyularına hitap etmesi (Kampusun ve binaların estetiği) Algılanan kalite-imaj, marka ve tanıtımdan kaynaklanan öznel görüş (Öğrencilerin ve çalışanların üniversitede yararlandıkları hizmetleri nasıl algıladıkları.)

TKY SİSTEMİ HEDEF: Sürekli iyileştirme (Kaizen) KİMİN İÇİN: İç ve dış müşteriler (İş sisteminin sonuçlarından etkilenen, yararlanan, bunları kullanan ya da tüketen tüm insanlar) NASIL: Süreç yönetimi (kurum çalışmalarının girdiler-birbirine bağlı işlemler-çıktılar bağlantısı içinde ele alınması) KİM YAPACAK: Toplam katılım (kurum amaçları için tüm çalışanların işbirliği)

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR? Sürekli iyileştirme sağlayarak insan mutluluğunu ve tatminini arttırmayı temel alan bir yaşam tarzıdır. Kurumun yaptığı işlerin tüm yönlerini kapsayan bir iş mükemmelliği modelidir. Mal ve hizmetleri, hem iç hem dış müşterileri açıkça belirtilmiş ya da tahmin edilen beklentilerini karşılamak suretiyle tam anlamıyla tatmin edecek şekilde sunan bir iş stratejisidir. Kalitenin iyileştirilmesi, verimliliğin arttırılması ve maliyetlerin düşürülmesi çabalarına kurumun tüm çalışanlarının katılmasını sağlayan bir yönetim sistemidir.

NEDEN TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ? İş sonuçlarından etkilenen insanların (müşterilerin) ihtiyaç ve beklentilerini dikkate alır; çalışan ve müşteri tatminini ve bağlılığını arttırır. (İNSANCILLIK) İş süreçlerinin sürekli gözden geçirilerek iyileştirilmesini ve kurumun yaptığı işlerin kalitesini her yönüyle yükseltmeyi mümkün kılar. (PERFORMANS) Kaynakların daha etkin kullanılmasını sağlayarak verimliliği yükseltir, maliyetleri düşürür, mevcut kaynaklarla daha fazlasının üretimini mümkün kılar. (VERİMLİLİK) Çalışma ortamında iletişimi, takım çalışmasını ve çalışanların bilgi ve becerilerini geliştirir. (YÖNETİM)