Çağdaş Yöneticilerin Üç Temel Görevi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Bireysel Çalışma Teknikleri
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME
Liderlik ve Örgütsel Adalet
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc UNİTE 5 Dinleme ve Cevap verme 1.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
İLETİŞİM.
ROL OYNAMA.
Klinik Yetiştiricilik
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
1 Öğretme yöntemleri Hazırlayan:A.Nevzat TANIŞIK.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
STRES VE STRES YÖNETİMİ
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
BÖLÜM 8. İtibar kavramı, Türk Dil Kurumu’nun Türkçe Sözlüğü’nde şöyle tanımlanmıştır: Saygı görme, değerli, güvenilir olma durumu, saygınlık, prestij.
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
PROGRAM TASARIMI
Aile Eğitimi Etkinlikleri
İletişim Sanatı 1.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Farklılaştırılmış Öğretim
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
zamanı belirlenmiş amaçlar ve saptanmış öncelikler doğrultusunda programlı kullanmak. eğlenme dinlenme aile sevdiklerim hobilerim Yeni reçete…….. Etkili.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
-İLETİŞİM- SUNUSU.
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
Okul Rehberlik Servisi
İLETİŞİM.
CEBİRSEL İFADELERİ ÇARPANLARINA AYIRMA
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
ETKİLİ İLETİŞİM.
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
YETKİNLİK NEDİR? Yetkinlik; mükemmel performansın elde edilmesinde ayırt edici bilgi, beceri ve tutumları kapsayan gözlemlenebilir davranışlardır. Yetkinlik;
Öğretim Yılı Bahar Dönemi
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
Kişisel Rehberlik.
BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler. BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler.
Etkili Eğiticinin Özellikleri Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

YÖNETİM, YÖNETİM ALANINDA MEYDANA GELEN SON GELİŞMELER VE ÜST SEVİYE LİDERLİK

Çağdaş Yöneticilerin Üç Temel Görevi 1. İş ve organizasyonu yönetmek, 2. İnsanları yönetmek, 3. Hizmet/ürün ve faaliyetleri yönetmek.

Yönetim Fonksiyonları 1. Planlama 2. Teşkilatlandırma 3. Yöneltme 4. Koordinasyon 5. Kontrol 6. Karar Verme

Çağdaş Yöneticilerin Üç Temel Görevi ve Yönetim Fonksiyonları Organizyon İnsanlar Ürün ve Faaliyetler Planlama Kontrol Teşkilatlandırma Yöneltme Koordinasyon Karar Verme

Yönetim ve Organizasyonun Üç Kademesi 1. Stratejik Kademe 2. Teknik Kademe 3. İcraat/Faaliyet Kademesi

Yöneticiler ve Çalışanlar 1. Üst Düzey Yöneticiler 2. Orta Düzey Yöneticiler 3. Alt Düzey Yöneticiler 4. Çalışanlar

Temel Yönetim Becerileri 1. Kavramsal Beceriler 2. İnsan İlişkileri ile İlgili Beceriler 3. Teknik Beceriler

Yönetim Kademeleri Yöneticiler,Çalışanlar ve Temel Yönetim Becerileri Üst Yönetim Kademesi Orta Yönetim Kademesi Alt Yönetim Kademesi Çalışanlar (Erbaş/Erler, Svl.Me. Vs.) Stratejik Kademe (Kavramsal Beceri) Teknik Kademe (Kavramsal ve Teknik Beceri) İcraat/Faaliyet Kademesi (Teknik Beceri) İnsan İlişkileri İle İlgili Beceri

Çağdaş Yöneticilerin Rolleri 1. Kişilerarası İlişkilerle İlgili Roller 2. Bilgiye Dayalı Roller 3. Karar Verme İle İlgili Roller

Kişilerarası İlişkilerle İlgili Yönetici Rolleri 1. Temsil Etme 2. Liderlik / Yöneltme 3. İrtibat

Bilgiye Dayalı Yönetici Rolleri 1. Gözlem 2. Bilgilendirme 3. Konuşmacı Rolü

Karar Verme Faaliyetine İlişkin Yönetici Rolleri 1. Girişim/Yatırım Kararı Almak 2. Karmaşa Gidermek ve Problem/Kriz Çözmek 3. Kaynak Tahsis Etmek 4. Uzlaşma Sağlamak

Çağdaş Yöneticilerin Rolleri Kişilerarası İlişkilerdeki Yönetici Rolleri Temsil Etme Liderlik İrtibat Bilgiye Dayalı Gözlem Bilgilendirme Konuşmacı Karar Vermeye İlişkin Yatırım Kaynak Tahsisi Uzlaşı

Yönetim Alanında Meydana Gelen Son Gelişmeler 1. Amaçlara Göre Yönetim 2. Çatışma ve Çatışma Yönetimi 3. Stres ve Stres Yönetimi 4. Kriz ve Kriz Yönetimi 5. Örgüt Geliştirme 6. Kariyer Yönetimi 7. İmaj ve Vizyon Yönetimi 8. Toplam Kalite Yönetimi 9. Değişim Mühendisliği 10. Öğrenen Organizasyonlar

ÜST SEVİYE LİDERLİK “Eğer bir insanı akıl yönünden eğitip de ahlak yönünden eğitmiyorsanız, toplumun başına yalnızca bir bela yetiştiriyorsunuz demektir.” Theodore Roosevelt < > SUNUŞ

Gücün üç türü < > SUNUŞ

Lider Olarak Zor Anlarda Gerekli Güce Sahip Olmanızın Beş Yolu Tutamayacağınız bir söz vermeyin. Doğru yolda anlamlı sözler ve kararlar verin ve bunları bir yakınınızla paylaşın. Bilginizi kullanın ve vereceğiniz sözler için seçici olun. Verdiğiniz sözleri bütünlüğünüzün ve bağlılığınızın bir göstergesi olarak kabul edin. Unutmayın ki; ilişkilerimizde başarılı olmamızın temelinde kişisel bütünlük yatar. < > SUNUŞ

ÖZGÜN LİDERİN ON ÖZELLİĞİ 2000 HARBİYE ÖZGÜN LİDERİN ON ÖZELLİĞİ Özgün liderler, yaşamlarının sonuna dek gerçek işler yapmaya, üretken olmaya devam ederler. Özgün liderler, hukuka, köklere ve mirasa saygı gösterirler. Özgün liderler, her şeyi olduğu gibi anlatırlar. Özgün liderler, aileden başlayan uzun bir eğitim sürecinin ürünleridir. < > SUNUŞ

ÖZGÜN LİDERİN ON ÖZELLİĞİ 2000 HARBİYE ÖZGÜN LİDERİN ON ÖZELLİĞİ Özgün liderler, kendi yeteneklerini, zamanları ve diğer kaynakları kullanarak yardımcı olmayı severler. Özgün liderler sahip olmak ve elde etmek değil, olmak ve oluşmakla ilgilidirler. Özgün liderler ilişkilerini koruyup geliştirirler. < > SUNUŞ

ÖZGÜN LİDERİN ON ÖZELLİĞİ 2000 HARBİYE ÖZGÜN LİDERİN ON ÖZELLİĞİ Özgün liderler yüksek düzeydeki kendine güvenleri ve proaktif olmaları sayesinde bir sonraki düzeye ilerlemekte bir sakınca görmez ve ölçülü riskleri göze alabilirler. Özgün liderler, herkese özellikle de yetersizlikleri olanlara sevgi ve saygı gösterirler. < > SUNUŞ

ÖZGÜN LİDERİN ON ÖZELLİĞİ 2000 HARBİYE ÖZGÜN LİDERİN ON ÖZELLİĞİ Özgün liderler gerektiği kadar alçakgönüllü ve hakça bir otoriteye saygılı olurlar. < > SUNUŞ

İLKE MERKEZLİ LİDERLERİN ÖZELLİKLERİ Sürekli olarak öğrenirler Hizmete adanmıştırlar Pozitif enerji yayarlar Diğer insanlara inanırlar Dengeli bir yaşam sürdürürler Sinerjiktirler Kendini yenileme egzersizi yaparlar Yaşamı bir serüven olarak görürler < > SUNUŞ

Bir liderin diğerleri karşısında onurunu ve gücünü arttıracak on öneri İkna, sebep ve mantık paylaşımını içerir. Sabır, süreç ve kişiyle ilgilidir. Kibarlık, izleyenlerin ifade edebilecekleri yaralanılabilecek şeylerle, açıklıklarla ve duygularla uğraşırken, kabalık, sertlik, ve zorlamaktan uzak kalmaktır. Öğretebilirlik, her cevaba, her içeriğe sahip olmadığınızı, ve izleyicilerinizin farklı bakış açılarına, kararlarına, ve tecrübelerine değer verdiğinizi varsayarak operasyona devam etmektir. Kabul edicilik, yargıdan uzak durmak, şüphenin faydasına inanmak, hiç bir kanıta veya spesifik performansa gerek duymadan yüksek öz değerin devamını sağlamak, ve onları gündeminiz yapmaktır. < > SUNUŞ

Bir liderin diğerleri karşısında onurunu ve gücünü arttıracak on öneri Yüzleşme, hatayı, yanlışları izleyicilerin “yön düzeltme” ihtiyaçlarını özel ilgi, alaka, ve sıcaklık çerçevesinde izleyicilerin riske girebilmelerini de güvenli kılarak teyit etmektir. Duyarlılık, umursamak, düşünmek, ilişkilerdeki küçük şeyleri (ki büyük şeylerdir) hatırlamaktır. Açıklık, izleyiciler hakkında eksiksiz ve doğru bilgi oluşturarak perspektifler edinmek ve aynı zamanda sahip oldukları, kontrol ettikleri veya yaptıkları bir kenara, tamamen niyetlerini,arzularını, değerlerini, ve amaçlarını göz önüne alarak, şu anki durumlarında saygıya layık olabilmeleridir < > SUNUŞ

Bir liderin diğerleri karşısında onurunu ve gücünü arttıracak on öneri Tutarlılık, liderlik stiliniz nedeniyle istediğinizi elde edemediğinizde, kriz veya meydan okumayla karşılaştığınızda, veya köşeye sıkışmış hissettiğinizde oynamaya başladığınız manipülatif bir teknik olsun diye değil; aksine, bu bir değerler grubu, kişisel bir kod, karakterinizin manifestosu, kim olduğunuzun ve kime dönüştüğünüzün bir yansımasıdır. Bütünlük, dürüstçe kelime ve hisleri, başkalarının iyiliğinden başka bir düşünce olmadan, avantaj sağlama, manipüle etme veya kontrol arzusu olmadan, düşünce ve hareketlerle uyuşturmak; eşitlik için çabalarken niyetinizi sürekli olarak gözden geçirmek. < > SUNUŞ

Çoğu İletişim Sorununun Kökünde Algılama Ya Da İnanılırlık Problemleri Vardır. Hepimiz dünyayı kendisi gibi değil kendimiz gibi, kendi referans çerçevemizde, ya da bölgeyi “haritalarda” tanımlarız. Tecrübeden doğan algılamalar hislerimizi, inançlarımızı, ve davranışımızı önemli ölçüde etkilerler. < > SUNUŞ

ETKİLİ OLABİLMENİN BAZI İPUÇLARI Bir liderin etkili olmasının esasında üç temel yolu vardır: 1) Örnek göstererek açıklamak (Görülür), 2) Önemli ilişkiler kurmak (Hissedilir) 3) Talimatlarla önderlik yapmak (İşitilir) < > SUNUŞ

SEN KİMSİN VE NASIL DAVRANIRSIN? 1. Çok yorulduğunuz ve tahrik edildiğiniz zamanlarda kaba ve olumsuz şeyler söylemeyin. 2. Başkalarına karşı sabırlı olun. 3. Kişi ile davranışı birbirinden ayırın. 4. Kamu hizmeti verin. 5. Proaktif tepkinizi seçin. 6. Başkalarına verdiğiniz sözleri tutun. < > SUNUŞ

ANLIYOR VE ÖZEN GÖSTERİYOR MUSUNUZ? 7. Etki çemberine odaklanın. 8. Sevginin yasasını yaşayın. 9. Başkalarını olumlu varsayın. 10. Önce anlamaya çalışın, sonra anlaşılmaya... 11. Açık, dürüst ifade ve soruları ödüllendirin. 12. Anladığınızı gösteren bir tepki verin. 13. Saldırıya uğrarsanız inisiyatifi ele alın. 14. Hatalarınızı kabul edin, özür dileyin. 15. Kavgalı tartışmalarla ya da sorumsuz suçlamalarla karşılaştığınızda yanıt vermeyin. < > SUNUŞ

BANA SÖYLEDİKLERİN 16. Bire bir ilişkilerinize önem verin. 17. Ortak şeylere olan bağlılığınızı yenileyin. 18. Önce onlardan etkilenin. 19. Kişiyi ve durumu kabul edin. 20. Konuşmanızı hazırlamadan önce kalbinizi ve beyninizi hazırlayın. 21. “Savaş ya da kaç” durumundan kaçının – farklılıklar içinden iletişim kurun. 22. Farkına varın ve öğretmeye zaman ayırın. 23. Sınırlar, kurallar, beklentiler ve sonuçlar üzerinde uzlaşın. < > SUNUŞ

BANA SÖYLEDİKLERİN 24. Teslim olmayın, hafife almayın. 25. Kavşaklarda yerinizi alın. 26. Mantığın ve duygunun dilini kullanın. 27. Yetki dağıtımında etkili olun. 28. İnsanların anlamlı projelere katılmasını sağlayın. 29. İnsanlara hasadın yasasını öğretin. 30. İzin verin, doğal sonuçlar güvenilir davranışlar yaratsın. < > SUNUŞ

Başkalarını etkilemeye çalışırken, aşağıdaki üç etkileme kategorisini göz ardı ederek üç büyük hata yaparız: HATA 1. Anlamadan tavsiyede bulunmak 2. Tutumunuzu değiştirmeden yeni ilişkiler kurmak 3. İyi örnek ve ilişkilerin yeterli olduğuna inanmak REÇETE Empati yani, önce anlamak sonra anlaşılmak Tutarlı ve samimi olun Vizyon, misyon, roller, hedefler ve standartları öğretin < > SUNUŞ

KENDİ ANAYASANIZI NASIL YAZACAKSINIZ? * Perspektifi genişletin. Gerek kurumsal gerek bireysel bazda, günlük yaşamın uğraşlarıyla o kadar meşgul oluruz ki, durup da perspektifimizi değerlendirmeye ya da genişletmeye ve asıl önemli olan şeyleri hatırlamaya zaman bulamayız. * Değerleri netleştirin. Perspektif genişletildikten ve pek çok yeni görüş üretildikten sonra, bazı bireylerin nelerin göz önünde tutulması gerektiğini unutmadan, kurumun taslak misyon ifadesini yazması gerekir. < > SUNUŞ

KENDİ ANAYASANIZI NASIL YAZACAKSINIZ? * Misyonu kendinize karşı sınayın. Nihai misyon ifadesi taslağını (anayasayı) ele alalım ve taslağı şu sorularla sınayalım: “Benim değerlerimle uyum içinde mi? Beni motive ediyor mu? Bana esin veriyor mu? Kuruluşun kalbini ve ruhunu yakalıyor mu? Kurumdaki en iyiyi simgeliyor mu?” * Kendinizi misyona karşı sınayın. Sözü edilen sürecin sonunda, kurumu bir süre elde edilen misyon ifadesine karşı sınamak gerekir. Paylaşılan değerler kurumun kalbi ve ruhu olduğundan tüm programlar, stratejiler, politikalar, yapılar ve sistemler bu değerlerle uyum içinde olmalıdır. < > SUNUŞ