SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Advertisements

Duran Uygur
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖZEL DERS YAZILIMLARI (Tutorials)
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
SİMÜLASYONLAR.
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Simülasyonların Kullanımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
A NALIZ EĞİTSEL YAZILIM GELİŞTİRME. A NALIZ İçeriğin Analizi Öğrenci Özelliklerinin Analizi Sınırlıkların Belirlenmesi Bütçe Oluşturulması Proje Planı.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMDE EĞİTİCİNİN ROLÜ BİLGİSAYAR NEDİR? Bilgisayar, verileri belirli bir program mantığı içinde okuyarak, onları kendi anlayabileceği.
ALIŞTIRMA UYGULAMA PROGRAMLARI Bilgisayar Destekli Öğretim
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar Dr. Süleyman Sadi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Derya Duygu KARSLI
Bilgisayar Destekli Öğretim
ALIŞTIRMA YAZILIMLARI (Practice and Drills)
SİMÜLASYONLAR.
Benzetim (Simulasyon)Tekniği
Eğitsel Oyunlar.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
DERS-1 SİMÜLASYON (BENZETİM) Prof. Dr. Hüseyin BAŞLIGİL
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
TESTLER. 2 Değerlendirme  Öğretim sürecindeki değerlendirme basamağı etkili öğretim için vazgeçilmezdir.  Değerlendirme; Konunun ne düzeyde anlaşıldığını.
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
Fuat AYDEMİR Psk. Dnş. KAZIM ÖZDEMİR İLKÖĞRETİM OKULU
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
B İ LG İ SAYAR DESTEKL İ Ö Ğ RET İ M GENEL BAKIŞ.
Eğitimde Program Geliştirme
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
SINIF YÖNETİMİ.
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi ve Bilgisayar Destekli Öğretim Programları.
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR. Dr. Soner YILDIRIM Bilgisayar Destekli Eğitim (BDE) Gündem E ğ itimde bilgisayar uygulamaları Bilgisayar Destekli E.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
1 BDE Türleri Dr. Hüseyin Arak. 2 Öğretici Programlar/Bire-bir Uygulama Alıştırma Uygulama Programları Benzeşim (Simülasyon) Programları Eğitsel/Öğretici.
SİMÜLASYONLAR (BENZETİMLER)
WEB TABANLI ÖĞRENME.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
ARAÇLAR VE AÇIK-UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Teknoloji Nedir?.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
7th International Congress of Research in Education
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar Dr. Süleyman Sadi.
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Sunum transkripti:

SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations) Sibel Somyürek

Simulasyonlar Bir takım olay ve durumları modelleyerek, öğrenciye bu olaylar ve durumlar hakkında bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlayan ders yazılımlarıdır.

Simulasyonlar Bir benzetişim yazılımı üç temel unsurdan meydana gelir: Senaryo Modelleme ve Öğretim taktik ve stratejileri

Simulasyonlar/Senaryo Senaryo gerçek durumu yansıtır. Ne olacağı, Karakterlerin kimler olduğu, Hangi nesnelerin kullanıldığı, Öğrenenin rolü ve Etkileşim şeklini belirler.

Simulasyonlar/Model Benzetilen gerçek durumdaki sebep sonuç ilişkilerini yansıtan kurallardır. Modelleme, genellikle eşitliklerin ve mantıksal ilişkiler gibi gerçekliğin bazı yönlerinin sembolik biçimde gösterilmesi sürecidir.

Simulasyonlar/Öğretim Taktik ve Stratejileri Öğrenme ve Motivasyonu artırmak için kullanılır.

Simulasyonlar Simulasyon oluşturma ise insanların modelle etkileşime girebilecekleri bir bilgisayar programında modeli bütünleştirme sürecidir. STELLA PowerSim gibi yazılımlar kullanılabilir bu amaçla.

Simulasyonlar Öğrenciler karmaşık becerileri gerçek durumlarla karşı karşıya gelerek öğrenmekte, Bir oyun çerçevesinde belli roller alarak sosyal,ekonomik ve çevre sorunlarını önlemeye çalışmaktadırlar.

Simulasyonlar Simulasyonlar, Öğrencilerin konuların değişik boyutlarını görmelerini sağlamakta, Öğrenilenlerin genellenmesini kolaylaştırmaktadır.

Simulasyon Türleri İşlemlerle ilgili simulasyonlar Kavramlarla ilgili simulasyonlar Fiziksel Tekrarlayan İşlemlerle ilgili simulasyonlar Yöntemsel Durumsal

Fiziksel Simulasyonlar Nesne ya da olgunun ekranda gösterildiği simulasyonlardır. Fizik, biyoloji, mühendislik ve Bazı sosyal bilimlerde çok sayıda örneği vardır.

Fiziksel Simulasyonlar Nesne ya da olgunun ekranda gösterildiği simulasyonlardır. Fizik, biyoloji, mühendislik ve Bazı sosyal bilimlerde çok sayıda örneği vardır.

Örnek Panama kanalı

Tekrarlayan Simulasyonlar Süreç simulasyonları olarakta adlandırılır. Fiziksel simulasyonlar ile arasındaki temel fark bu simulasyonlarda kullanıcının etkileşimde bulunmasıdır. Kullanıcı bazı parametreleri girerek simulasyonu tekrar tekrar izlemekte ve yeni değerlerin sonuçlarını görebilmektedir.

Örnek Eğik atış

Yöntemsel Simulasyonlar Yöntemsel simulasyonlar belirl bir hedefe ulaşmak için gerçekleştirilmesi gereken etkinlikler ve bu etkinliklerin sırasının öğretilmesine odaklanır. Örneğin bir uçağı uçurma ya da bir aracın çeşitli fonksiyonlarını kullanma gibi.

Örnek Uçuş

Durumsal Simulasyonlar Durumsal simulasyonlar beceriye dayalı performans yerine farklı koşullar içinde insanlar ve organizasyonların tutumları ve davranışları ile ilgilenir. Pazarlama eğitimi Avukat eğitimi Öğretmen eğitimi gibi alanlarda kullanılabilir.

Durumsal Simulasyonlar Kapitalizm

Simulasyonlar Gerçek durum Tehlikeli, Pahalı, Çok karmaşık, Logistik olarak zor olduğu durumlarda kullanılır.

Simulasyonlar Kısa bir giriş sayfası Simulasyonla elde edilmek istenen öğretimsel hedeflerin sunulması, Bir şeyimi anlatıyor yoksa bir şeyin nasıl yapılacağınımı açık şekilde söylenmeli, Yönergeler ilk başta verilmeli ve kullanıcı istediğinde yönergelere ulaşabilmeli, Kullanıcı istediğinde anda ilk ayarlara dönebilmeli.

Faydaları Süreyi hızlandırma/yavaşlatma Öğrenci katılımı Deneyleri güvenilir kılma Olanaksızı olanaklı kılma Maddi kazanç Farklı değişkenleri/durumları test edebilme Karmaşık süreçleri gözlemleyebilme

Kaynakça Yalın, H. İ. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme.Nobel Yayın Dağıtım. Ankara Alessi, S. M. ve Trollip, S. R. (2001). Multimedia For Learning. Allyn and Bacon, Boston, London, Toronto, Sydney,Tokyo, Singapore.