Yetişkin Eğitimi. Yetişkin, kendi yaşamının sorumluluğunun kendisine ait olduğunu bilen kişidir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

PDR Bağlamında Öğrenci Koçluğu
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
HACETTEPE MALİYE TOPLULUĞU
Eğitim Psikolojisi ve Öğretmen
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
SUNUM.
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
TEKNOLOJİYİ KULLANMAK VE TEKNOGERÇEKÇİ OLABİLMEK
HOŞGELDİNİZ. HOŞGELDİNİZ Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat Fakültesi Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
GIDA MÜHENDİSLİĞİ NEDİR? GIDA MÜHENDİSLİĞİ, gıdaların üretiminden tüketimine (tarladan sofraya) kadar ki bütün süreçlerde mesleki bilgi ve deneyimleri.
Yükseköğretimde Çevrim-içi Öğrenme: Sistemde Yaşanan Sorunlar ve Bu Sorunları Çözmeye Yönelik Öneriler Fatma Kübra ÇELEN Aygül ÇELİK Doç. Dr. Süleyman.
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Comenius Programı Onur AYDEMİR
VERİMLİ SU KULLANIMI NE DEMEKTİR?
Yüz yüze Akademik Danışmanlık Hizmetleri Öğrenme-öğretme süreçlerinin ve uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesi.
REHBER ÖĞRENCİ PROJESİ
İnternet Kullanımının Aile ve Çocuğa Etkisi Prof. Dr. H. Ferhan ODABAŞI Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim.
Ergenlik Dönemi.
ÖZEL EĞİTİM HİZMET İÇİ EĞİTİM PROGRAMI
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
Portfolyo Nedir? Portfolyo Nasıl Hazırlanır? Elektronik Portfolyo Nedir? Fatma Taşkıran.
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
YETİŞKİN EĞİTİMİ “SAĞLIK İÇİN HERKES, HERKES İÇİN SAĞLIK.” ÇOKLU DUYUSAL ÖĞRENME ÖĞRENME HATIRLAMA  TAT YOLUYLA %1 OKUMA İLE %10  DOKUNMA İLE %1,5 DUYMA.
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
İstanbul Tıp Fakültesi İlkyardım Eğitimcisi Eğitimi Deneyimi
T.C. MURATLI KAYMAKAMLIĞI HALK EĞİTİMİ MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ YAYGIN EĞİTİMİ GELİŞTİRME PROJESİ
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Bölümü
UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
MOTİVASYON.
TURİZMDE EĞİTİM SORUNLARI
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTİMDE PEDAGOJİK VE ANDRAGOJİK YAKLAŞIM
Probleme Dayalı Öğrenme
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONUSUNDA FARKINDALIK GELİŞTİRME PROJESİ
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Uzaktan ve Karma Eğitim
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
YAYGIN EĞİTİM.
Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Yetişkin Eğitimi.
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Sağlık Bilimleri Fakültesi
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Kariyer Danışmanlığı Uygulaması
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
Andargojinin varsayımları
Eurocert European Academy
2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERLERİ
TANIMLAR EĞİTİM «Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla, «kasıtlı (amaçlı-bilinçli) olarak istendik (toplumca uygun görülen-istenilen yönde)
Sunum transkripti:

Yetişkin Eğitimi

Yetişkin, kendi yaşamının sorumluluğunun kendisine ait olduğunu bilen kişidir.

Yetişkin eğitimi, yetişkinlerin öğrenmelerini konu edinen bir disiplindir. Yetişkin eğitim andragoji olarak da adlandırılmaktadır.

İlerleyen yaşla birlikte insan bedeninde bazı değişimler yaşanmaktadır. Fiziksel dayanıklılığın azalması, tepki süresinin artması, görme ve işitme duyularının zayıflaması bu değişimlere örnektir.

Öte yandan yetişkinler benlik ve zaman algısı açısından da çocuk ve ergenlerden farklıdır. Yetişkinler kendilerine yönelik benlik algısına sahip, zamanın sınırsız olmadığının bilincine varmış bireylerdir.

Öğrenme yaşantıları bakımından yetişkinler, çocuk ve ergenlerden farklıdır. Yetişkin eğitimi de çocuk ve ergenlerin eğitiminden farklı özellikler taşımaktadır.

Yetişkinlerin öğrenmeye yönelik güdüleri işinde ilerlemek, gelirini artırmak, boş zamanlarını değerlendirmek, yeni insanlarla tanışmak, kişiliğini geliştirmekle ilgili olabilir.

Yetişkin eğitiminin temel ilkeleri şunlardır: Yetişkin, geçmiş deneyimleriyle ilgili öğrenmelerde daha başarılıdır. Yetişkin, bilinçli öğrenen kişidir. Yetişkin, bir amaç doğrultusunda eğitim sürecine katılır. Yetişkin, öğrenme sürecine aktif olarak katılmak ister. Yetişkin, eğitime ayırdığı zamanı kayıp zaman olarak görmez. Yetişkin, sorun çözümüne odaklı öğrenme yaşantılarını tercih eder.

Diğer taraftan yetişkinler; yüksek beklentiye sahiptir, kendilerine saygılı davranılmasını isterler, gereksiz sıkı otoriteden hoşlanmazlar, alıngandırlar, başkalarının yanında küçük düşmekten çekinebilirler, öğrenme sürecinde sahip oldukları deneyimlerini kullanmak isterler, aldıkları eğitimin ihtiyaçlarını karşılamasını beklerler, zamana değer verirler amaçlarına uygun düşmeyen öğretim etkinliklerinden hoşlanmazlar, eğitimcinin küçümseme, alay etme gibi davranışlarından rahatsız olurlar.

Yetişkinlere eğitim hizmeti sunan bir eğitimci şu noktalara dikkat etmelidir: Onların kendilerini rahat hissedebilecekleri bir öğrenme ortamı oluşturma. Onlara saygılı davranma. Eğitim sürecini iyi planlama. Zamanı verimli kullanma. Onların ihtiyaçlarına uygun öğrenme hedefleri belirleme. Öğrenme sürecine aktif katılımlarını sağlama. Tartışma tekniklerini yerinde kullanabilme.

Ülkemizde yetişkin eğitiminin öncülüğünü okuma yazma kursları yapmıştır. Bu kursların yanı sıra MEB bünyesinde kurulan halk eğitim merkezleri, ve mesleki eğitim merkezleri de yetişkin eğitimi ile ilgilenmektedir.

Yetişkin eğitimi ile ilgilenen diğer kurumlarsa yerel yönetimler ve girişimciler tarafından açılan kurslardır.

Üniversiteler de uzaktan eğitim merkezleri, sürekli eğitim merkezleri ile yetişkin eğitimi hizmeti sunmaktadır.

Kaynaklar Yayla, D. (2009). Türk Yetişkin Eğitimi Sisteminin Değerlendirilmesi. Millî Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı. Ankara. Yazar, T. (2012). Yetişkin Eğitiminde Hedef Kitle. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4, 7.