Türkiye’de Lisansüstü Eğitimde Güncel Konular Dr.Sefa DEREKÖY

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Advertisements

LİSANSÜSTÜ EĞİTİMDE STAJ EĞİTİMİNİN YERİ VE ÖNEMİ
Erhan AKKAŞ Araştırma Görevlisi
Ö Ğ R E T İ M Ü Y E S İ Y E T İ Ş T İ R M E P R O G R A M I (Ö Y P ) Ö Z E T Ş E M A S I • Şemada, Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı (ÖYP) ile ilgili aşamalar.
“ Doktora Eğitiminde Dokuz Eylül Modeli ” Prof. Dr. Gül GÜNER
Eğitim Bilimleri Bölümü

İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
HÜTF TIP-BİLİM DOKTORU (MD-PhD) BÜTÜNLEŞİK PROGRAMI YÖK’nin tarihli sayılı yönetmeliği ile açıldı ve eğitim yılında faaliyete.
HÜTF TIP-BİLİM DOKTORU (MD-PhD) BÜTÜNLEŞİK PROGRAMI
Ö ğ retim Üyesi Dı ş ındaki Ö ğ retim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI ERZ İ NCAN ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖRLÜ Ğ Ü.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İSTANBUL BARIŞ ÇALIŞMALARI ve UYGULAMALI ETİK ENSTİTÜSÜ KURULUŞ ÖNERİSİ Doç. Dr. Havva Kök Arslan.
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
3. Teknoloji Fakültelerinde Mühendislik Eğitimi Çalıştayı
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
H.Ü. ONKOLOJİ ENSTİTÜSÜ 1.Ocak – 15.Şubat 2012
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
HÜTF TIP-BİLİM DOKTORU (MD-PhD) BÜTÜNLEŞİK PROGRAMI
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
18 Mart Yalova.  22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuş olan Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Öğretim.
Erzurum Teknik Üniversitesi Erzurum Teknik Üniversitesi’nin Misyonu Prof. Dr. Muammer YAYLALI Erzurum Teknik Üniversitei Rektörü.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
HÜTF TIP-BİLİM DOKTORU (MD-PhD) BÜTÜNLEŞİK PROGRAMI YÖK’nin tarihli sayılı yönetmeliği ile açıldı ve eğitim yılında faaliyete.
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Fen Bilimleri Enstitüsü Akademik Kurul Toplantısı
KURULUŞ Karabük Üniversitesinin 2007 yılında kurulmasıyla, Fen Bilimleri Enstitüsü 3 Yüksek Lisans Programı ile eğitime başlamıştır. Kurulduğu günden.
FATİH ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU TIBBİ LABORATUVAR BÖLÜMÜ Meslekİ Bilgilendirme ve Tanıtım Sunumu.
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ 2015/2016 BAHAR DÖNEMİ PROGRAMLARI.
T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI.
Ö ğ retim Üyesi Dı ş ındaki Ö ğ retim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalar GÜMÜ Ş HANE ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖRLÜ Ğ Ü PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
EGE ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 40.YIL Adres Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü Bornova,
Ö ğ retim Üyesi Dı ş ındaki Ö ğ retim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalar GÜMÜ Ş HANE ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖRLÜ Ğ Ü PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
HÜTF TIP-BİLİM DOKTORU (MD-PhD) BÜTÜNLEŞİK PROGRAMI
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Kurulu 30 Kasım 2016 Ayşegül AYTEKİN.
MİSYONUMUZ VİZYONUMUZ Özgün Değerlerimiz Etkinliklerimiz
Engellilik Araştırmaları Tezli Yüksek Lisans Programı
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Veteriner Hekimliği Tarihi ve Deontoloji Anabilim Dalı
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜNE HOŞGELDİNİZ
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
HÜTF TIP-BİLİM DOKTORU (MD-PhD) BÜTÜNLEŞİK PROGRAMI
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ 6550 Sayılı Kanun Kapsamında
TIBBi LABORATUVAR TEKNiKLERi PROGRAMI
Sunum transkripti:

Türkiye’de Lisansüstü Eğitimde Güncel Konular Dr.Sefa DEREKÖY Sağlık Bilimleri Enstitü Müdürü

25-27 Mayıs 2006 tarihinde İzmir-Ürkmez’de 18. Türkiye Üniversiteleri Sağlık Bilimleri Enstitü Müdürleri Toplantısı yapıldı 40 Devlet Üniv’nin 34’ü ve 8 Vakıf Üniv’nin 2’si katıldı Tıp-Sağlık Konseyi’ne SBE’lerini temsilen ilk kez AÜ SBE Müdürü Prof.Dr.Rıfat VURAL seçilerek katıldı

ÜLKEMİZDE BİLİMİN ÖNÜNDEKİ ENGELLER (*) Bilim politikasının olmayışı Türkiye’nin gündeminde bilimsel araştırma’nın olmayışı ve bu konuda özdeğerlendirmenin eksik oluşu Araştırma kültürünün olmayışı Araştırma vizyonu ve misyonunun olmayışı Ölçülebilir hedeflerin olmayışı (*) Prof.Dr.Gül GÜNER DEÜ

ÜLKEMİZDE BİLİMİN ÖNÜNDEKİ ENGELLER Tam-zaman eşdeğer bilim insanı sayısının ve nüfusa oranının, gerek AB, gerekse ABD’den çok düşük oluşu Araştırma projelerinin kabulü için net kriterlerin yetersiz oluşu Araştırma projelerinin ürüne dönüşümlerinin denetlenmesindeki eksiklikler

Sağlık Bilimleri Enstitüsünün Rolü Üniversitelerin nitelikli öğretim üye ihtiyacının karşılanması Enstitüler; bilginin üretildiği kurum içi birimlerle, bilimi finanse eden kurum içi birim ve kurum dışı kuruluşların kesişim noktası Enstitülerde tamamlamış tezlerin özellikle bilim hayatı ve toplumsal hayata olan katkıları

Sağlık Bilimleri Enstitüsünün Rolü Bilimsel araştırmaların üniversite içindeki durumu, yönelimler ve uluslararası entegrasyona dair enstitüler üzerinden doğrudan bilgi akışı sağlanabilmesi Üniversitelerin saygınlığı; enstitülerin bilimsel araştırma düzeyleri ile ilişkili

Sağlık Bilimleri Enstitüsünün Rolü Lisansüstü eğitim, akademik bir eğitim dışında aynı zamanda endüstri ve hizmet sektöründe de istihdam sağlayabilecek nitelikte bir karakter kazanmıştır. Mezunlar, iş ortamına hızlı şekilde uyum sağlayabilen, yaratıcı ve bilgi toplumuna ait temel becerilerle donatılmış olarak yetiştirilmelidir. Enstitünün bu konuda rolü büyük olup anabilim dallarıyla yakın işbirliği gereklidir.

DOKTORA EĞİTİMİ AMAÇ: Yetkin, güvenilir, bağımsız araştırma yeteneğine sahip, yüksek düzeyde bilimsellik sergileyen çağdaş bilim insanları yetiştirmek; Doktora ünvanını alan kişiler, bir araştırma problemini çözerek anlamlı bir sonuç çıkarmış ve temel ya da uygulamalı bilimin gelişimine önemli katkı sağlamış olmalıdır.

DOKTORA’NIN HEDEFLERİ Çağdaş bilim insanları yetiştirmek Etkin akademisyen kadrolar yetiştirmek Mesleğinde yetkin olup, bilgi ve becerisini farklı alanlara uygulayabilen bireyler yetiştirmek

PhD eğitimi Lisans eğitimini tamamlamış bir kişiyi orijinal ve kaliteli araştırmalar yapabilen bağımsız bir araştırmacıya dönüştürmek için gerekli eğitim ve öğretim süreci

DOKTORA EĞİTİMİ İLE İLGİLİ MEVCUT SORUNLAR Bazı öğrencilerin kadrosuzluk nedeniyle motive olamaması Bazı öğrencilerin yabancı dil sorunları Öğrenci seçiminde bilimsel araştırmaya yatkınlık özelliğinin değerlendirilmemesi Eğitim ve araştırma ortamının her zaman yeterli olmayışı Araştırma görevlisi kadrolarındaki öğrencilerin, “rutin” görevlerde kullanılmaları ve bu nedenle, teze ayırabildikleri zamanın “az” oluşu Araştırmaya katkı yapabilecek bazı cihazların atıl duruyor olmaları Merkezi araştırma laboratuvarlarının bulunmaması

DOKTORA EĞİTİMİ İLE İLGİLİ MEVCUT SORUNLAR Danışman konusunda öğrencinin görüşünün alınmaması Doktora eğitiminde ders döneminin uzunluğu Ders sayısının ve toplam kredi sayısının bazı programlarda çokluğu Derslerin niteliğindeki sorunlar Derslerin öğrencinin tez konusunun gereksinimlerine göre olmaması Dördüncü yarıyıl sonuna kadar ders konması Yeterliliğin beşinci yarıyıl sonuna kadar alınabilmesi Tez konusunun altıncı yarıyıl sonuna kadar alınabilmesi

DOKTORA EĞİTİMİ İLE İLGİLİ MEVCUT SORUNLAR Danışmanların yetersizliği (bazen) Her öğretim üyesine rastgele danışmanlık verilmesi Danışman’ın alabileceği lisansüstü öğrenci sayısında sınırlama olmaması ve bazı öğretim üyelerinin 18’e kadar varan sayıda lisansüstü öğrenciye aynı anda danışmanlık yapıyor olması Danışmanlık kriterlerinin olmayışı Danışmanlık eğitiminin mevcut olmaması Danışmanın yürümekte olan projesinin olmayabilmesi

PhD Danışmanı Rolü Tez Danışmanı Eğitmen Yönlendirici İzleyici Mental Koç

Kimler PhD Danışmanı Olabilir? Tam zamanlı bir profesör veya doçent Uluslar arası Doktoral Bilim ve Teknoloji Okulunun Üyesi olmalı Danışmanlık ataması öncesinde bir komite tarafından doktora süpervizyonu için gerekli özellikler yönünden değerlendirme

Süpervizyon için gerekli özellikler Makale yazma ve değerlendirme Laboratuvar yönetimi Proje yazma Alanındaki iş olanakları Zaman yönetimi Bilimsel-Mesleksel Etik Kurallar konularında bilgi ve deneyim Liderlik yeteneği İletişim Becerileri

TOPLU DEĞERLENDİRME Genelde iki değişik ekol göze çarpıyor: Doktora Eğitiminin odak noktası araştırma (İngiltere, Kıta Avrupası, Japonya, Avustralya) 2. Doktora eğitimi, ders ve araştırma süreçlerinden oluşuyor- ancak,ders sırasında öğrenci tez danışmanını seçmiş oluyor ve araştırmayı yürütüyor (ABD, Kanada, Almanya)

TÜM ÖRNEKLERDE ORTAK NOKTA… Doktora öğrencisi danışmanını seçiyor, danışmanı ile anlaşıyor ve danışmanının araştırma alanında çalışıyor Araştırma projesi bulunmayan bir öğretim üyesinin doktora öğrencisinin de bulunma şansı olmuyor Tez, yayın / yayınlar ile birlikte yürüyor

DEÜ MODELİNİN ÜÇ ÖNEMLİ ÖZELLİĞİ 1. Doktora eğitiminin odak noktası: TEZ 2. Projesi Onaylanmış Olan Öğretim Üyesi danışmanlık Yapıyor 3. Tez savunması öncesinde genişletilmiş SCI kapsamında ”yayın” koşulu

Öğrenci Kabul Koşulları: 50 LES ya da 50 TUS + 60 ÜDS (KPDS) veya 70 Yabancı Diller Okulu

Kontenjanların Belirlenmesi Kontenjanlar, mevcut proje/tez konusu sayısına göre belirleniyor Web sitesinde aday danışmanlar ve tez konuları duyuruluyor Öğrenci adayları danışman adayları ile giriş sınavı öncesinde görüşüyor

Danışmanlık Adaylığı Koşulları: Projesi (konusu) olmak ve etik kurul onayı almış olmak Önceden yönettiği doktora tezlerini genişletilmiş SCI kapsamında yayımlattırmış olmak Başvuru ile birlikte en çok beşten fazla lisansüstü öğrencisi bulunmak Profesör, doçent ya da en az üç yıl deneyimli yardımcı doçent olmak

Toplam Ders: En az yirmibir ve en çok otuz kredi Tamamlama süresi: Dört yarıyıl Dersler haftalık bloklar şeklinde düzenlenir Haftalık bloklarda 15 saat teorik (ya da 30 saat uygulama) 1 krediye karşılık gelir

DÖRT GRUP DERS: GRUP 1: Bilim ve Araştırma Kültürü Dersleri GRUP 2: SBE Dersleri (Entegre, Probleme Dayalı, ya da Projeye Dayalı) GRUP 3: Anabilim Dalına Özgü Dersler GRUP 4: Seçmeli ve/veya Teze Özgü Dersler

Dersleri (7 kredi) GRUP 1: Bilim ve Araştırma Kültürü Bilim Tarihi ve Felsefe (1 K) 2. Bilimde Yaratıcılık, Buluşçuluk ve Girişimcilik (1K) 3. Sağlıkta Araştırma Teknikleri ve Analiz Yöntemleri (3K) 4. Sağlık Alanında Bilgiye Ulaşma ve Kanıta Dayalı Tıp (1K) 5. Deneysel Araştırma Projelerinin Hazırlanması ve Değerlendirilmesi

MULTİDİSİPLİNER PROGRAMLAR Tıbbi Bilişim YL (Tezli) Biyomekanik YL (Tezli) Laboratuvar Hayvanlarının Sağlık Bilimlerinde Kullanımı YL (Tezli) Sinirbilimler YL ve Doktora Programları Önerilen Programlar Sağlıkta Kalite Geliştirme ve Akreditasyon YL (Tezli)

“BİYOMEKANİK” İnsanın ve diğer canlı sistemlerin mekaniğinin fizyolojik ve patolojik durumlarını, temel fizik, matematik, kimya, biyoloji gibi temel disiplinlerden, fizik tedavi ve rehabilitasyon, ortopedi ve travmatoloji gibi klinik bilimlerden yararlanarak inceleyen bilim dalı

“BİYOMEKANİK YL” Amaç Tıp ya da Mühendis formasyonlu kişilerde biyomekanik bilim dalında bilgi ve beceri birikimi oluşturmak, Türkiye’de bu alandaki bilim uzmanı açığını kapatmak, Yeni teknolojilerin geliştirilmesine katkıda bulunmak 06.10.2003 tarihinde açıldı. 9 öğrencisi var.

Neden “Multidisipliner Yaklaşım”? Sorunların etkili ve kapsamlı çözümüne ancak  ekip çalışması ile varılabileceği gerçeği, Bilimsel başarıların, multidisipliner yaklaşımı benimseyen ve uygulayan grup ve kurumlara ait olacağı gerçeği, Bilim dallarının kendi içinde özgülleşen konulara bölünmesi sonucu bilim dalları arasında kopukluk

Multidisipliner, Enstitülerarası, Üniversitelerarası Bir Lisansüstü Program “Tıbbi Bilişim- TB” Tıp ve Sağlık Hizmetleri Bilgisayar Temelli Bilişim Sistemleri TB Değerlendirme Metodolojisi

İLGİLİ DİSİPLİNLER Sağlık Bilimleri ve Fen Bilimleri Enstitüleri işbirliği ile: Ortopedi ve Travmatoloji Anatomi, Biyofizik, Fizyoloji Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Halk Sağlığı Tıbbi Biyoloji ve Genetik Makine Mühendisliği Metalurji ve Malzeme Mühendisliği

Dünya’daki uygulamalar ve ülkemizde PhD eğitiminin uluslararası standartlarda sürdürülebilmesi için neler yapılabilir? Konunun tartışılmaya başlanması Durum belirleme Danışmanın ve öğrencilerin beklentilerini belirleme Öğrenci bilgilendirme toplantıları Danışmanlık eğitimleri ve kursları

AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ 2004-2006 EĞİTİM/ÖĞRETİM YILLARI ARASINDA ENSTİTÜMÜZE BAĞLI ANABİLİM DALLARI BİTİRİLEN TEZ PROJELERİ VE YAYINLANDIKLARI DERGİLER

VETERİNER FAKÜLTESİ ANABİLİM DALI TEZLER-DÖNEM PROJELERİ YAYINLANAN DERGİLER BİYOKİMYA - HAYVAN BESLEME VE BESLENME HASTALIKLARI 1+1 FARMAKOLOJİ VE TOKSİKOLOJİ 0+2 DOĞUM VE JİNEKOLOJİ 1 ANATOMİ CERRAHİ ZOOTEKNİ 2 MİKROBİYOLOJİ PARAZİTOLOJİ BESİN HİJYENİ VE TEKNOLOJİSİ İÇ HASTALIKLARI 4 FIRAT ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ DERGİSİ (YAYINA KABUL EDİLMİŞTİR) PATOLOJİ HAYVAN SAĞLIĞI EKONOMİSİ VE İŞLETMECİLİĞİ MEDİKAL BİYOLOJİ VE GENETİK FİZYOLOJİ DÖLERME VE SUN’İ TOHUMLAMA VİROLOJİ HİSTOLOJİ-EMBRİYOLOJİ

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ANABİLİM DALI TEZLER-DÖNEM PROJELERİ YAYINLANAN DERGİLER BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR 3 -

TIP FAKÜLTESİ ANABİLİM DALI TEZLER-DÖNEM PROJELERİ YAYINLANAN DERGİLER BİYOKİMYA 2 - TIBBİ GENETİK 3 ASUMAN ÖZGÖZ 1. EUROPEN HUMAN GENETİCS CONFERENCE 2006 AMSTERDAM, HOLLANDA 2. IX. ULUSAL TIBBİ BİYOLOJİ KONGRESİ, MANİSA 3. KOCATEPE TIP DERGİSİ (BASIMDA) MİHRİCAN AYDIN ÖZGÜR MİKROBİYOLOJİ 6 ANATOMİ FİZYOLOJİ HİSTOLOJİ-EMBRİYOLOJİ

AFYON SAĞLIK YÜKSEKOKULU ANABİLİM DALI TEZLER-DÖNEM PROJELERİ YAYINLANAN DERGİLER İÇ HASTALIKLARI 15 - GENEL CERRAHİ 23 KADIN HASTALIKLARI VE DOĞUM 11 ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI