Eğitimciler İçin Yeni Bir Araç Yrd.Doç.Dr.Taner TANRISEVER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitici Bilişim Teknolojileri Formatör Öğretmeni
Advertisements

Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
Sistem Analizi ve Planlama
Mysql, PhpMyAdmin, PHP, Dinamik Web Sayfası, PHPNuke Kullanımı
Sosyal Ağların Eğitimde Kullanımı
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
İçerik Yönetim Sistemi (CMS)
Doç.Dr. Kürşat Çağıltay ODTÜ
Yıldız Teknik Üniversitesi
Web Programlama Kursu Bu kurs ne değildir? Neyi amaç edinmiştir?
İNTERNET.
İNTERNET.
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
BİL Temel Bilgisayar Bilimleri
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Diferansiyel Denklemler
E-SINAV Sistemi Halil Özmen
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
 Yapılan işler  Yapılan işlerin süreci  Personel.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Uygulamalı Örneklem Seçimi
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
BEYSİS BEYSİS olarak kuruluşumuzdan bu yana web tabanlı uzaktan eğitim ile ilgili  projeler geliştirdik. Bu çalışmalarımızı ilk olarak
1 DİNAMİK WEB SAYFASI. 2 Personel ve Öğrenciler ile tüm internet kullanıcılarına hizmet verebilecek, Ziyaretçilerin kolay anlaşılabilir bir ara yüz ile.
Soruya geri dön
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
(İNTERNET SAYFALARI YÖNETİMİ)
ÖĞRENME NESNESİ Sibel SOMYÜREK.  Çeşitli öğrenme ortamlarında tekrar kullanılabilen küçük parçalara bölünmüş olan e-içeriklere öğrenme nesnesi denir.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/20 BÖLME İŞLEMİ A B C D : 4 işleminde, bölüm kaçtır?
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
Uygulamalı Örneklem Seçimi
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
CONTENT MANAGEMENT SYSTEM (İÇERİK YÖNETİM SİSTEMLERİ)
Açık Ders Malzemelerinde (ADM) Teknik Alt Yapı R. Orçun Madran
Web Sitesi Hazırlama.
MEMNUNİYET ANKETİ ANALİZİ
(Kütüphanelerarası Kaynak Paylaşım Sistemi)
Proje Konuları.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
Boğaziçi Üniversitesi Web Site Tasarım Çalışması
KOBİ’LERE YÖNELİK TEMEL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ İÇİN
Yazılım Geliştirme Projesi
Web Tasarım Nedir? Web tasarımı, bir ürünü ya da hizmeti veya bir bireyin reklam ve tanıtımını yapmak üzere veyahutsa toplumu eğitici ve öğretici çalışmalarla.
;EEn Hazırlayan: Şahin GÖKÇEARSLAN Gazi Üniversitesi Enformatik Bölümü.
İÇERİK YÖNETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Emine TUNÇEL Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu.
İÇERİK YÖNETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Emine TUNÇEL Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu.
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI Yrd. Doç. Dr. Halil Ersoy.
KIRKLARELİ DEVLET HASTANESİ UZAKTAN EĞİTİM MERKEZİ Nisan 2017
Server Yönetim Programları
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
Ocak, 2013 Akdeniz Üniversitesi
Uzm. Rıdvan YAYLA – Bilecik Üniversitesi Müh. Fak. Bilg. Müh. Bölümü
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
Amazon Web Servisleri ve Javascript Dilinin Birlikte Kullanımı
Bu sununun aynısını (Animasyonlar vb
Bu sununun aynısını (Animasyonlar vb
Genel PHP Akademik Bilişim 2003 Adana, Şubat 2003 Hidayet Doğan
Sunum transkripti:

Eğitimciler İçin Yeni Bir Araç Yrd.Doç.Dr.Taner TANRISEVER Veli AKÇAKAYA akcakaya@sabanciuniv.edu Yrd.Doç.Dr.Taner TANRISEVER taner@balikesir.edu.tr XII. “Türkiye’de İnternet” Konferansı inet-tr’07 8-10 Kasım

İnternet ve Eğitim İnternet teknolojilerindeki gelişme Eğitimi çok önemli şekilde etkilemektedir. Bilgiye gitmek yerine bilgiyi getirme avantajı İnternetin getirdiği yeni kavram ve Teknolojiler Bu çerçevedeki çalışmalar İnternet Üzerinde yapılan eğitime MEB, Üniversitelerin, Devlet Dairelerinin, Organizasyonların, Kişilerin katkıları (MEB:Teknoloji sınıfları, Öğretmenlerin eğitimi, Ders içerikleri için alt yapı hazırlığı, Üniversiteler: Uzaktan eğitim çalışmaları, Web tabanlı ders çalışmaları, Açık Ders Malzemeleri Sistemi, Devlet Daireleri ve Organizasyonlar:Orman Sevgisi, Trafik Bilgisi, İnternet temelli eğitim, Uzaktan eğitim için üretilen yazılımların artışı, Belediyelerin yaptığı çalışmalar, Kişilerin web ve blog siteleri) inet-tr’07 8-10 Kasım

Eğitimcilerin Web Materyali Geliştirme Konusundaki Durumu Web konusundaki eğitim eksikliği Yazılım gereksinimi Yazılım açısından maddi imkan Gerekli zaman Web tasarımı öğrenme Yazılım/yazılımları öğrenme Tasarım açısından ortak bir yapı inet-tr’07 8-10 Kasım

Web Tasarım Araçları Ders web sayfaları , dersin öğretmeni tarafından oluşturulan, derse yardımcı olması düşünülen materyaller içeren sayfalardır. Kod yazma editörleri kullanılarak (WYSIWYN, What You See is What You Need) Görsel tasarım editörleri kullanılarak (WYSIWYG, What You See is What You Get) İçerik yönetim sistemleri kullanılarak CMS, Content Management System LMS, Learning Management System inet-tr’07 8-10 Kasım

Genel Bir Durum Değerlendirmesi Kod yazarak sayfa tasarımı zaman alıcıdır Tasarım programı kullanabilme zorluğu Tasarım programların maliyetleri Kod yazma ve tasarımdaki dosya transfer işlemleri İçerik yönetim sistemlerinin eğitime uygunluğu Ders yönetim sistemleri (Sakai, WebCT, moodle) kurulum ve kullanım zorlukları Maliyet açısından hangi web tasarım araçları tercih edilebilir? Açık kaynak kodlu yazılımların gücü inet-tr’07 8-10 Kasım

Web Tasarım Aracının Gerekliliği Ücretli yada ücretsiz web tasarım araçları tasarım bilgisi gerektirir İYS’ler ile hızlı içerik güncellemek mümkündür Genel amaçlı geliştirilen İYS’ler eğitimciler açısında yetersizdir Her eğitimcinin web sayfa tasarımı konusunda yeterli bilgi ve beceriye sahip olması beklenemez inet-tr’07 8-10 Kasım

Web Aracı ve Geliştirilme Aşamaları Eğitimcilerin web sayfa tasarımı konusundaki temel ihtiyaçlarını karşılayacak bir aracın geliştirilmesi amaçlanmıştır. Proje yapısının tasarlanması Kod yazımı ve grafik tasarımı Hosting İşlemleri (Celeron 400 CPU, 80 GB HDD, 64 MB RAM, markasız bilgisayar) Sunucu Yazılım Özellikleri (FreeBSD 6.1, Apache 1.3.36, PHP 5.1.4, MySQL 5.0.21, phpMyAdmin 2.8.1 http-analyze 2.01_5) Domain http://webaraci.balikesir.edu.tr Eğitimcilerin sistemi test etmeleri Anket çalışması Anket sonuçlarının değerlendirilmesi inet-tr’07 8-10 Kasım

Web Aracının Modülleri Web Tasarım Modülü Soru Bankası Modülü Çevrim İçi Sınav Modülü Öğrenci Liste Modülü Haber – Duyuru Modülü Bağlantı Modülü Anket Modülü Sistem Ayarları inet-tr’07 8-10 Kasım

Web Aracında Kullanılan Üçüncü Parti Yazılımlar Dosya Yöneticisi Modülü Web Tasarım Editörü (fckeditor) http://www.fckeditor.net Yazılı Sohbet Modülü (x7chat) inet-tr’07 8-10 Kasım

Web Aracı Veri Toplama Araçları Sunucu .log dosyaları Tarayıcı istatistikleri Servis Sağlayıcı İstatistikleri Web Aracı Sistemi Anket 20 Maddelik, 5’li likert tipli Temelde 2 bölümden oluşmuştur. 60 kişi üye olmasına rağmen 35 kişiden dönüt alınabilmiştir. inet-tr’07 8-10 Kasım

Tarayıcı İstatistik Tablosu Tarayıcı Tipi Frekans (Hit) Yüzde Dağılımı İnternet Explorer 77692 71.31 Mozilla Firefox 30107 27.63 Opera 279 0.26 Avant 10 0.01 Diğer 861 0.79 Toplam 108949 100 inet-tr’07 8-10 Kasım

Servis Sağlayıcılara Göre Bağlantı Oranı Tablosu Frekans (Hit) Yüzde Dağılım TTNet 920 70,12 Balıkesir Üniversitesi 392 29,88 Toplam 1312 100 inet-tr’07 8-10 Kasım

Sonuçlar   1 Oluşturulan bağlantılar sayesinde sayfalar arası geçiş rahatlıkla yapılabilmektedir Frekans 2 15 18 Yüzde Dağılım 5.71 42.86 51.43 Web aracı içerisindeki grafikler uygun olarak seçilmiştir 21 10 60 28.58 3 Sayfalar genellikle hızlı yüklenmektedir 13 20 2.86 37.13 57.15 4 Web aracı içerisindeki tüm bağlantılar (linkler) çalışmaktadır 8 17 22.86 48.57 5 Farklı web tarayıcılar ile uyum sorunu yaşanmaktadır 7 14 11.42 40 14.29 6 Web aracı içerisindeki açıklayıcı ve yönlendirici bilgiler yeterli değildir 11 8.57 11.43 31.43 Web aracı, genel olarak web sayfa tasarımındaki tüm ihtiyaçlarımı karşılamaktadır 16 20.59 11.76 47.06 Otomatik şekil ekleme aracı istediğim grafikleri oluşturmamda yeterli düzeyde yardımcı olmaktadır 12 5.88 35.30 9 Web sayfa tasarımında, web aracı dışında farklı bir araç kullanmak zorunda kalıyorum 26.47 41.18 8.82 2.94

Sonuçlar 10 Web aracı ile anket oluşturmak ve güncellemek kolaydır Frekans 1 5 14 15 Yüzde Dağılım 2.86 14.29 40 42.85 11 Web aracı ile çevrimiçi sınav oluşturmak kolaydır 4 11.43 31.43 12 Web aracına üyelik sırasında zorluk yaşadım 28 80 14.28 13 Soru bankası seçeneği, web üzerinde soru oluşturmak için yeterlidir 6 17.14 28.57 Öğrenci listeleri genel olarak ihtiyaçlarımı karşılamamaktadır 7 2 20 34.29 5.71 İçerik yönetim sistemleri hakkında bilgi sahibiyim 16 Kullanılabilen sayfa şablonları (temalar) görsel yeterliliğe sahip değildir 9 18 3 25.71 51.43 8.57 17 Grafik hazırlama programlarını (Photoshop, Paint Shop) etkili olarak kullanamıyorum 17.15 37.14 İyi düzeyde web tasarım bilgisine sahibim 8 22.86 19 Web Programlama dillerinden en az birini (PHP, ASP, Perl) kullanabiliyorum 34.28 Javascript ve Flash hakkında yeterli bilgiye sahip değilim 5.72

Katılımcı Görüşleri Yönlendirici ve açıklayıcı bilgilerin yeterli olmaması Çevrim içi sınavların güvenliği konusu Otomatik şekil ekleme aracının kısıtlı özellikler içermesi Web sayfalarındaki sıraların değiştirilemeyişi Çoktan seçmeli sınavlarda cevap seçeneği sayısının düzenlenemeyişi Tema seçeneği Moodle, sakai gibi uygulamaların çok daha başarılı oldukları

Katılımcı Görüşleri Yıllardır ihtiyacını hissettiğim bir Ders Yönetim Aracı’na kavuşmuş bulunuyorum. Site bir öğretmen için ideal sistemi geliştirmektedir, tüm soru bankamı aktarmak istiyorum. Bir eğitimcinin ihtiyaçlarını karşılıyor, öğretmenler için harika bir kolaylık olmuş. Çok zaman alacak duyurularda ve anket çalışmalarında ulaşmak istediğiniz kitleye ve sonuca ulaşmada kolaylık sağlıyor. Gerçekten gerekli olan bir konuda hazırlanmış bir proje, tüm öğretmenler için BDE’de yardımcı olabileceğine inanıyorum.

Öneriler Sunucu seçimi Donanım Yazılım Web aracının çalıştığı sunucuda; Farklı kullanıcılara shell erişimi verilmemeli, Farklı kullanıcılara veritabanı için yönetici erişim izninin verilmemesi Çevrimiçi sınavların güvenliği

Farklı alan ve görevlerdeki eğitimcilerin ihtiyaçları da çok farklı olmaktadır. Geliştirilen web aracının eksikleri olmasına rağmen, anket sonuçları ve yüz yüze yapılan görüşmelerden bu alanda yapılmış başarılı bir çalışma olduğu ortaya çıkmıştır.

Teşekkürler…

Ekran Görüntüleri