EĞİTİCİ GÖZÜYLE ZİYARET SÜRECİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Türk Cerrahi Yeterlik Kurulu 2000 Genel cerrahi eğitiminin Ulusal cerrahi yeterliği Kurumları standartlarını belirlemek belgelendirmek eşyetkilendirmek.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1.TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÖĞRENCİ ANKETİ.
TTB- UDEK Asistan ve Genç Uzman Hekimler (AGUH) Genel Kurulu Yer: İstanbul Tarih: 10 Aralık 2010 Saat:10:00- 17:00 Kolaylaştırıcılar: Berivan TUNCA, Emre.
Tıpta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği Taslağı Dr.İskender Sayek TTB Merkez Konseyi Üyesi TUEK 2008 Ankara.
TÜRK GÖĞÜS HASTALIKLARI YETERLİK KURULU RESERTİFİKASYON ESASLARI
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
ASİSTAN GÖZÜYLE ZİYARET SÜRECİ
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
Bologna Sürecinde Enstitümüz
TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ ve YETERLİK KURULLARI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
TAM GÜN YASASI VE ASİSTAN HEKİMLER DR.AYSUN ERBAHÇECİ.
ÇOCUK CERRAHİSİ UZMANLIK EĞİTİMİ ÇALIŞMALARI
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
Güncel Tıpta Uzmanlık Eğitimi Dr.İskender Sayek Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi 9 Ocak 2013.
TIBBİ KAYITLARIN YÖNETİMİ VE BİR HASTANE UYGULAMASI
SAĞLIK HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ GRUBU ÇALIŞTAY RAPORU Prof. Dr
Prof. Dr. Mustafa Dülger Hocamız.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Tıpta Uzmanlık Eğitimi ve Çalışma Süreleri
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
İntörn Doktor Eğitimi Doç. Dr. Metin AYDOĞAN.
UZMANLIK TEZLERİ Dr. Süheyla Ocak Cerrahpaşa Tıp Fakültesi
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 9 Ocak 2013.
H.Ü. ONKOLOJİ ENSTİTÜSÜ 1.Ocak – 15.Şubat 2012
.. HASTANEMİZE HOŞ GELDİNİZ. .. EGE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ HASTANESİNİN TARİHÇESİ 20 Mayıs 1955 günü Türkiye Büyük Millet Meclisinde kabul edilen.
UYEK 5. Dönem Yönetim Kurulu Faaliyet Sunumu.
EĞİTİM VE MÜFREDAT KOMİSYONLARI ÇALIŞMALARI-İŞLEVLERİ
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
Dünyada ve Türkiye’de Aile Hekimliği
UZMANLIK EĞİTİMİ “TTB-UDEK DEĞERLENDİRMELERİ” Dr
Panel Enfeksiyon kontrol mevzuatında güncel durum
ÜNİVERSİTE HASTANESİNDE ÇALIŞMA KOŞULLARI VE UZMANLIK EĞİTİMİ
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi
Prof. Dr. Seher Nilgün Ünal
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 4 Ocak 2013 Tarihindeki Fakülte Kurulu’nda kabul edilen ilkeler ve çalışmalar.
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ARAŞTIRMA VE YAYIN DESTEK BİRİMİ.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU 19 Aralık 2012.
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
Uzmanlık derneklerinin amaçları ve uzmanlık alanının temsiliyeti Prof. Dr. Mustafa Ünlü TTB-UDEK Yürütme Kurulu.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
Kesişen Alanlar “Genel Cerrahi” Dr. Osman Abbasoğlu Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Türk Cerrahi Derneği Genel Sekreteri 30 Kasim 2008,
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
Hastane Odası Tefrişi
Ulusal Eczacılık Eğitimi Akreditasyon Kurulu (ECZAK) –
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU
Çalıştay, Mayıs, 2016 VI. DÖNEM Doç. Dr. Cem Cerit Doç. Dr. Yiğit Çakıroğlu Yrd. Doç. Dr. T. Utku Yılmaz İnt. Dr. Emre Eserli.
T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI.
Aile Hekimliği Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr. 1.
Uzmanlık Eğitimi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 211.
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler SİNAN BERTAŞ
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ BAŞHEMŞİRE Ayla KARAPINAR
Sağlık Sistemindeki Değişimin Genel Çocuk Cerrahisi Uzmanlık Eğitimi Üzerine Etkisi Dr. Hamit Okur.
Sunum transkripti:

EĞİTİCİ GÖZÜYLE ZİYARET SÜRECİ PROF.DR.HALİL ÖZGÜÇ ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ GENEL CERRAHİ ANABİLİM DALI

Uzmanlık Eğitimi 20. yüzyıl başlarında “usta-çırak” eğitimi Bak-yap-öğret 1916 ilk yeterlik kurulu ve sertifikasyon (ABD) ACGME / Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi

Gelişim ve Değişim Aşırı bilgi artışı Maliyetlerde artma Tedavi edici uygulamalarda artma İş yükünde artma Yasal ve etik konularda değişim Hizmet veren kurumlarda farklılıklar

Uzmanlık Eğitimi Rehberlik Uygun gözetim altında çalışma Mesleki ve kişisel gelişimin sağlanması Güvenli ve uygun sağlık hizmeti

Uzmanlık Eğitimi Yasa ve yönetmelikler Eğitim kurumu (altyapı, eğiticiler, program, asistan) Performansın değerlendirilmesi

AKREDİTASYON Belirli eğitim standartları koruduğunu Sahip olduğu özelliklere benzer kurumlarla aynı Mezunlarının belli bir nitelikte

Eğitim Denetimi ABD: AVRUPA Accreditation Council for Graduate Medical Education (ACGME) Residency Review Committee Inservice examinations (ABSITE) American Boards of Medical Specialties (ABMS) AVRUPA UEMS: Avrupa Uzmanlık Yeterlilik Kurulları

Türkiye’de Uzmanlık Eğitim Denetimi Tıpta Uzmanlık Tüzüğü : 2002 Tıpta Uzmanlık Kurulu Eğitim Kurumlarını Değerlendirme Komisyonu Eğitim ve Müfredatı Değerlendirme Komisyonu Tababet Uzmanlık Yönetmeliği: 1974 İnceleme ve değerlendirme grubu

GENEL CERRAHİDE EĞİTİM DEĞERLENDİRİLMESİ TÜRK CERRAHİ DERNEĞİ Çekirdek Eğitim Programı Yeterlilik sınavı Eğitim kurum ve programının değerlendirilmesi

Eğitim Kurumlarının Özellikleri Alt yapı olanaklarına sahip olmalı Belli yatak kapasitesi olmalı Belli hasta sayısı (Yatan / Poliklinik) Belli girişim sayısı (Ameliyat / Uygulama) Eğitim / Araştırma / Hizmet hedefi olmalı Yeterli insangücüne sahip olmalı Eğitim programı olmalı

Değerlendirme Program ve kurum Eğiticiler Akademik ortam Hasta / tanı tedavi alt yapısı yeterliliği Hasta ve deneyim çeşitliliği Temel dallarda laboratuar – ekipman vs durumu Ek disiplinlerin durumu Eğiticiler Sayısı - ekspertiz – deneyim- sertifikasyonları –katılım oranları Akademik ortam Toplantılar – yayınlar – kaynaklar – diğer disiplinlerle toplantılar Asistanlar ... Kişisel birikimler – kayıtlar Program içi değerlendirmeler

NEDEN AKREDİTASYON İSTENİR Kalitenin onanması ve belgelenmesi Kalitenin artması Prestij ........ Sıkıntılı ve gerçek anlamda bir getirisi yok

Akreditasyon Süreci Niyet ve ön hazırlıklar Kayıtların incelenmesi ve istatistiklerin çıkması Eğitim revizyonu Devamlılık

UYGULAMA Doğru tutulmuş mu? Anabilim dalları kayıt sürecini tamamlandı. Eğitim programın da düzenleme yapıldı. Asistan karnesi hazırlandı ve uygulamaya kondu. Doğru tutulmuş mu? Kayıtlar ne diyor?

PROGRAM AMACI Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi AD’nda gerçekleştirilen tıpta uzmanlık eğitiminin (TUE) standartlarını saptamak, bu standartları yükseltmek, tıpta uzmanlık öğrencilerinin (TUÖ) verilen eğitime uyum ve başarılarını değerlendirmek, “kıdem” yükseltmelerini bu değerlendirmeye göre gerçekleştirmek, eğitim sistemindeki öznel ve nitel değerlendirmeleri nesnel ve nicel bir özelliğe kavuşturmak, alınan ve verilen eğitimin Türk Cerrahi Yeterlik Kurulu’nun “Genel Cerrahi Uzmanlık Eğitimi Çekirdek Eğitim Programı” içerecek düzeyde olmasını sağlamak ve TUÖ’nin eğitim sistemine aktif katılımlarını özendirmek amaçlanmaktadır

ALT YAPI 9 profesör,1 doçent, 1 yard.doç., 1 uzman Asistan sayısı 15 (şu an 10) Yatan hasta sayısı yaklaşık 12-13 bin Ameliyat sayısı 2-2500 Acil sayısı ~%10 Yoğun bakım var Endoskopi var Asistanların vaka yapma oranı %40-50(acillerde %60-70)

ALT YAPI Ameliyat çeşitliliği Üst gastrointes. Sistem %12 Endokrin cerrahi %17 Meme cerrahisi %18 Kolorektal cerrahi %16 Hepatobiliyer cerrahi %34 Diğer % 3 Ameliyatların %75’ büyük ve özellikli Ulusal : 25 Uluslararası : 52 Kütüphane ve online erişim olanakları yeterli Merkezi arşiv vardır.

ALT YAPI-EĞİTİM Acil toplantısı Konseyler Seminerler Mortalite-morbidite saati Asistan dersi

ALT YAPI-EĞİTİM Normal rotasyonlara ek olarak deneysel cerrahi ve devlet hastanesi rotasyonları eklenmiştir(2’şer ay). Hastaneye ait merkezi uyum programları ve kurslar vardır(mikrobiyoloji,kan merkezi, nutrisyon,deney hayvanları, CPR,travmalı hastaya yaklaşım).

EĞİTİM PROGRAMI 5 yıllık çalışma programı Seminer ve asistan dersi içeriği Asistan karnesi

Asistan Karnesinde neler var Asistanın kısa özgeçmişi Her asistana özel ihtisası süresince yapılmış eğitim planı Programın genel ilkeleri Çalışma programı Yıla göre beklentiler Yapması gereken operasyonlar (ÇEP’e uygun) Geri bildirim formları Rotasyonlarla ilgili bilgiler Yönergeler ve tez yazım ilkeleri Değerlendirme sınav sonuçları Katıldığı araştırmalar – yayınlar ve bildiriler

EĞİTİM-ÖLÇME DEĞERLENDİRME Asistan sınavı Karne inceleme Board sınavı Tez ve sınav

TAVSİYELER Liderlik Komplike olmaya gerek yok Otokontrol şart Basit ve pratik Ama disiplinli Otokontrol şart Kendini değerlendirme süreci

AVANTAJLARIMIZ Bazı aşamaları tamamlanmıştı. Hastane hizmetleri akredite idi. Akreditasyon yükselen değerdir.

DEZAVANTAJLAR Kayıt tutma sorunu Yeniliğe karşı direnç Personel ve mali eksiklikler Hastaneye ait uygulama zorlukları Sosyal program eksikliği Süreklilik

Sorunlar Asistanların aşırı uzun çalışma saatleri mevcut Sosyal program eksik Kişisel gelişim programı yok Tıp dışı çalışma fazla Seksiyonlaşmaya ait sorunlar Süreklilik, denetim ve geri bildirime ait sorunlar Yasal sorunlar

"Eğitimdir ki bir milleti ya özgür, bağımsız, şanlı, yüce bir sosyal toplum hâlinde yaşatır veya bir milleti esaret ve sefalete terk eder