C ile Programlamaya Giriş

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OPERATÖRLER.
Advertisements

Bilgisayar Bilimlerine Giriş-2
STRİNG FONKSİYONLARI.
Soru1: 1’den 4’e kadar olan tamsayıları ekrana tek satırda görülecek şekilde yazdıran bir programı aşağıdaki metotları kullanarak yazınız. Bir printf ifadesi.
Diziler.
Bölüm 8 Diziler Dizi Tanımı Dizi Elemanlarına Değer Atama
Bölüm 12 ÜST DÜZEY KONULAR Dinamik Bellek Ayırma Önişlemci
BÖLÜM Atama Deyimi (Assignment)
Karar Verme: Eşitlik ve Karşılaştırma Operatörleri
Değişkenler ve bellek Değişkenler
Göstericiler (Pointers)
TEMEL C PROGRAMLAMA DERSİ - 1
C PROGRAMLAMA DİLİNE GİRİŞ
Bölüm 7 Fonksiyonlar GÖSTERGELER Gösterge Tanımı
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri
Değişken Tanımlamaları
C Programlama Diline Giriş
Değişken Bildirimleri
Atama ve Girdi/Çıktı Komutları
OOP4 LAB.
Soru1: kuvvet(taban,us) Şeklinde bir yinelenen fonksiyon yazın
Bölüm 9 Dizgiler Dizgi Tanımı Dizgi Girdi İşlemleri
String Kütüphanesindeki Arama Fonksiyonları
Bölüm 10 Yapılar ve Birleşimler
Operatörler.
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri Genel Kavramlar
Soru1: Kullanıcıdan iki tam sayı girmesini isteyen ve daha sonra büyük olan sayı ile beraber ‘en büyüktür’ ifadesi yazan, ancak sayılar birbirine eşitse.
Fonksiyonlar.
C++ Yapısı Giriş-Çıkış Komutları Döngü Komutları
Bilgisayar Programlama
C++ Temelleri C++ genel amaçlı, nesne tabanlı, yüksek seviye programlama dilidir.
Temel Veri Türleri ve Operatörler
FONKSİYONLAR.
DEĞİŞKENLER.
Diziler Adres Kavramı Nesnelerin Adresleri sizeof Operatörü
Bilgisayar Programlama
Diziler Dizi Tanımı Dizi Elemanlarına Değer Atama Diziler ve Göstergeler 2-Boyutlu Diziler.
Fonksiyonlar Fonksiyon Tanımı Değer Döndürmeyen Fonksiyonlar
Fonksiyonlar Fonksiyon Tanımı
© Copyright 1992–2004 by Deitel & Associates, Inc. and Pearson Education Inc. All Rights Reserved. 1 Bölüm 2 - C ile Programlamaya Giriş Başlıklar 2.1Giriş.
C Programlama Diline Giriş
Diziler. Dizi Tanımı Dizi Elemanlarına Değer Atama Diziler ve Göstergeler 2-Boyutlu Diziler.
Bölüm 6 Fonksiyonlar Fonksiyon Tanımı Değer Döndürmeyen Fonksiyonlar
STRING‘LER Karakter Kütüphanesi Fonksiyonları
Değerler ve Değişkenler
Bugünkü konular Programlama dilleri ve Syntax Generic C Program yapısı
2. HAFTA 2. Hafta.
Bölüm 3 Atama ve Girdi/Çıktı Komutları Bölüm 3 Atama ve Girdi/Çıktı Komutları Atama Komutu Operatörler İsim Sabitleri Veri Tipi Dönüşümü Çıktı Fonksiyonu.
BMS-301 Kabuk Programlama Güz 2015 (5. Sunu) (Yrd. Doç. Dr. Deniz Dal)
Fonksiyonlar.
Adım Adım Algoritma.
SAYISAL ANALİZ Doç.Dr. Cüneyt BAYILMIŞ.
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 5: Döngüler
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 6: Diziler Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT Trakya Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği.
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri Genel Kavramlar Yazım ve Noktalama Kuralları C Kütüphaneleri C Dilindeki Sözcükler Değer Sabitleri Veri Tipleri Değişkenler.
Programlamaya Giriş-I Bölüm-1. Algoritma Algoritma günlük yaşamımızda yaptığımız işler sırasında sıklıkla kullandığımız bir yöntemdir. Algoritma, bir.
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ.
Bölüm 3 Atama ve Girdi/Çıktı Komutları
Fonksiyonlar ve Diziler
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 6: Diziler
C Programlama Dili Bilgisayar Mühendisliği.
Bölüm 2 - C ile Programlamaya Giriş
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 6: Diziler
Bölüm 7 Fonksiyonlar GÖSTERGELER Gösterge Tanımı
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri
Bilgisayar Bilimi Problem Çözme Süreci-2.
Bölüm 3 Atama ve Girdi/Çıktı Komutları
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri
C ile Programlamaya Giriş
Sunum transkripti:

C ile Programlamaya Giriş Başlıklar Giriş Basit C Programları: Bir Metni Yazdırmak ( printf() ) Veri Tipleri ve Değişkenler Basit C Programları: İki Tam Sayıyı Toplamak ( scanf() ) Atama Komutu Operatörler C’de Aritmetik Kütüphaneler ve Matematik Kütüphanesi Lab Çalışmaları

Basit C Programları: Bir Metni Yazdırmak 1 /* Şekil 2.1: 2 C ile ilk program */ 3 #include <stdio.h> 4 5 /* program çalışmaya main fonksiyonundan başlar */ 6 int main() 7 { 8 printf( "C diline hoşgeldiniz!\n" ); 9 10 return 0; /* programin başarı ile sonlandığını gösterir */ 11 12 } /* main fonksiyonunun bitişi */ C diline hoşgeldiniz! Yorumlar Derleyici /* ve */ çevrili metinlere işlem yapmaz Programın okunurluluğunu artırmak için kullanılır. #include <stdio.h> Önişlemci talimatı Belirli bir dosyanın içeriğini bilgisayara yüklemesini söyler. <stdio.h> standart giriş/çıkış işlemlerine izin verir.

Basit C Programları: Bir Metni Yazdırmak int main() C programları bir yada daha fazla fonksiyon içerebilirler. Ama bunların içinden mutlaka bir tanesi main olmak zorundadır. Parentezler fonksiyon olduğunu gösterir. int tamsayı değerinde main fonksiyonun bir değer döndüreceği anlamına gelir. Küme parantezi ({ ve }) bir blok olduğunu gösterir. Her fonksiyonun gövde kodları küme parantezleri içinde yazılır.

Basit C Programları: Bir Metni Yazdırmak printf( "C diline hoşgeldiniz!\n" ); Komutu bilgisayara bir iş yaptırır. Yaptırdığı iş: tırnak içindeki (" ") karakterleri ekrana yazdırmaktır. Bu satıra ifade (statement) denir. Her ifade noktalı virgül (;) ile bitmelidir. Ters bölü (\) printf olağan dışı bir şeyler yapıyor. \n yeni satır karakteri

Basit C Programları: Bir Metni Yazdırmak

Basit C Programları: Bir Metni Yazdırmak return 0; Fonksiyondan çıkış için bir yöntem return 0, bu durumda, program normal olarak sonlandırıldı anlamını taşır. Sağ küme parantezi } main fonksiyonun bitişini gösterir. Bağlayıcı Fonksiyon çağrıldığı zaman, bağlayıcı fonksiyonu kütüphanede arar. Uygun kütüphane fonksiyonlarının kodlarını programa yerleştirir. Böylece makine diline çevrilmiş program tamamlanır. Eğer fonksiyon ismi yanlış yazılmış ise, bağlayıcı kütüphanede o isimde fonksiyon bulamadığından hata üretir.

Program Çıktısı C diline hoş geldiniz

Program Çıktısı C diline hoş geldiniz

Çıktı Fonksiyonu – printf()

Veri Tipleri

Değişkenler Program içinde kullanılan temel nesnelerdir. Farklı tipteki verilerin (int, double, char) bellekte tutulması için kullanılır. Bu isimler ile bellek hücrelerine veri aktarabilir ve bu hücrelerde saklanan veriler program içinde kullanılabilir. toplam Bellek görüntüsü Örnek: char cinsiyet; double maas; int x,y;

Basit C Programları : İki Tam Sayıyı Toplamak Önceki programlar gibi Yorumlar, #include <stdio.h> ve main int tamsayi1, tamsayi2, toplam; Değişken tanımı Programın kullanabileceği bir değerin saklandığı hafıza konumlarıdır. int değişkenlerin sadece tamsayı değerlerini saklamasını sağlar(-1, 3, 0, 47) Değişken isimleri Tamsayi1,tamsayi2, toplam Tanıtıcılar: harf,rakam (rakam ile başlanılmaz) ve alt çizgi( _ ) Büyük küçük harf duyarlılığı vardır. Bildirimler çalıştırılabilir ifadelerden önce yazılmalıdır. Örn: 12 satırdan sonra bildirimleri yapsaydık , programda yazım hatası olacaktı. Bu hataya derleyici hatası da denir.

Basit C Programları : İki Tam Sayıyı Toplamak scanf( "%d", &tamsayi1 ); Kullanıcıdan bir değer ister scanf standart giriş (çoğunlukla klavye) kullanır. scanf ifadesinin iki argümanı (bağımsız değişkeni) vardır. %d – verinin tamsayı olması gerektiğini belirtir. &integer1 – değişken değerinin saklanacağı hafıza yerini belirtir. & operatörü başlangıçta karışık gelebilir – şimdilik, scanf ifadelerinde değişkenle beraber kullanılması gerektiğini hatırlamanız yeterlidir. Program çalışmaya başladığı zaman kullanıcı scanf ifadesine rakam yazarak cevap verir, ardından enter tuşuna basarak sayıyı bilgisayara gönderir.

Basit C Programları : İki Tam Sayıyı Toplamak = (atama operatörü) Bir degeri bir değişkene atama İki operatör kullanılmış toplam = degisken1 + degisken2; Toplam degisken1 + degisken2 elde edilmiş; Değişken değerini eşitliğin sol tarafında alır. printf( “Toplam %d\n", toplam ); scanf benzer %d bir tamsayının yazdırılacak anlamında kullanılır. toplam hangi değerin yazılacağını belirler. Hesaplamalar printf ifadesinin içindede oluşturulabilir. printf( “Toplam %d\n", tamsayi1 + tamsayi2 );

İlk tamsayıyı giriniz 45 İkinci tamsayıyı giriniz 72 Toplam 117 dir Program Çıktısı

Komut Bellek Görüntüsü Atama Komutu Değişkenlerin yani bellek hücrelerinin içine veri saklamak için kullanılan yöntemlerden birisi atama komutudur. değişken = ifade; Komut Bellek Görüntüsü

Atama Komutu Tanımlama Komutu Bellek Görüntüsü

Atama Komutu int k; double z;

Atama Komutu Değişkenlere İlk Değer Ataması Tanımlama ve Atama Ayrı Komut Olarak: Tanımlama ve Atama Tek Komut Olarak:

Aritmetik hesaplamalar * çarpma işlemi ve / bölme işlemi için kullanılır. Tamsayı bölümü kalanı iptal ederek sonucu verir 7 / 5 sonucunu 1 olarak verir Mod operatörü (%) bölüm işleminde kalanı geri dönderir. 7 % 5 sonucunu 2 olarak verir Operatör önceliği Bazı aritmetik operatörler bazılarından önce işleme girerler. (i.e., çarpım toplamdan önce gelir) İhtiyaç oldukça parantezler kullanılmalı Örnek: a, b ve c değişkenlerinin ortalamasının bulunması Bu şekilde kullanmayın: a + b + c / 3 Doğrusu: (a + b + c ) / 3

Aritmetik Arithmetik operatörler: Operatörlerin öncelik kuralları:

Örnek Aritmetik Operatörlerin Öncelik Sırası

C Kütüphaneleri Yapılan işin özelliğine göre programa dahil edilir. Kodu daha önce yazılmış, programcının kullanımına hazır fonksiyonları içerir. Bu fonksiyonların her defasında tekrar tekrar yazılması engellenmiş olur ve daha standart bir yapıda yaygın olarak kullanımı sağlanır. Standart girdi/çıktı: <stdio.h> Matematiksel işlemler: <math.h> Dizgiler: <string.h>

Matematik Kütüphanesi

Lab Çalışması - 1 (50p) Kullanıcının pay ve paydasını girdiği kesirlerin toplamını ve çarpımını aşağıdaki şekilde ekrana basan programı yazınız. İlk kesirin payını giriniz : 4 İlk kesirin paydasını giriniz : 10 İkinci kesirin payını giriniz : 12 İkinci kesirin paydasını giriniz : 17 4/10 + 12/17 = 188/170 4/10 * 12/17 = 48/170

Lab Çalışması - 2 (50p) Kullanıcının bilgilerini girdiği iki noktanın uzaklığını bulan programı yazınız. İlk noktanın x koordinatını giriniz : 2 İlk noktanın y koordinatını giriniz : 5 İkinci noktanın x koordinatını giriniz : 14 İkinci noktanın y koordinatını giriniz : 0 İki nokta arası uzaklık 13 birimdir.