21. Yüzyıl Öğreneni
Öğrenen Okuma-Yazma Sınıf
Bölüm 1 Öğrenen
Dışarıda Açık Sınıf
Her Zaman Açık
Beklenen; etkileşim
Sosyal
Özelleştirilmiş Birçok Deneyim
Giderek Artan Sayısallaşma
sürekli bağlantı
Anında erişim
üreticiler + tüketiciler
Deneyim
Sizin sınıfınız ne durumda? 21.Yüzyıl Öğrenci Becerileri Sizin sınıfınız ne durumda?
Bölüm 2 Okuma yazma
21.Yüzyılda Okuma yazma?
Etkili öğrenme Independent learners Focus on learning how to learn with technology Motivated and engaged in self improvement
öğrenme Hayat boyu Etkili öğrenme… Lifelong learners Can learn how to learn Independent learners Metacognitive Intrinsically motivated Focus on self improvement
Etkili öğrenme… … doğal kılavuzlar Natural navigators.
Eleştirel düşünce ve değerlendirme Etkili öğrenme… Eleştirel düşünce ve değerlendirme Are critical thinkers. Evaluate information for authenticity, relevance and bias. Evaluate tools for applicability and effectiveness. Intuitively filter and focus.
iletişim & yaratıcılık etkili iletişim & yaratıcılık Able to create something new and communicate those ideas with a wide audience in an appropriate way Using multiple media to send a message
Becerikli ve yeni birşeyler ortaya çıkaran etkili iletişim & yaratıcılık… Becerikli ve yeni birşeyler ortaya çıkaran
kültür, zaman & uzaklık Bir uçtan diğer uca iletişim etkili iletişim & yaratıcılık… … Bir uçtan diğer uca iletişim kültür, zaman & uzaklık
etkili iletişim & yaratıcılık…
etkili küresel işbirliği… Time, space, location are not boundaries Intercultural understanding Successful collaboration around a focused goal
Etkili küresel işbirliği… İşbirliğiyle hedefe ulaşmak ortak amaçlar
yol göstermek ve izlemek Etkili küresel işbirliği… yol göstermek ve izlemek
Etkili küresel işbirliği… Ülke sınırları yok
Bölüm 3 sınıf
Ağ tabanlı öğrenciler
Problem çözmeye odaklı
Parçalanmış sınıf duvarları
Kabul edilmiş dijital cihazlar
Tasarım: gerçek-dünya zorluklar
Gerçek dinleyiciler
ağlar Öğrenme bağlantıları
Özelleştirilmiş öğrenme deneyimi
Paradigmalar
Paradigmalarınız Değişmiyor mu?