İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ ENFEKSİYON HASTALIKLARI VE KLİNİK MİKROBİYOLOJİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
2 SUNUM İÇERİĞİ 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER
ANABİLİM DALI TANITIM ALT BİRİMLER Servis (Yatak Sayıları) AçıkKapalıToplam Servis 1 (20)- Birim Sayısı (Oda Sayısı) AçıkKapalıToplam Poliklinik 1 (1)- Tetkik Birimi 1 (1)- Tablo 1: Anabilim Dalı Özellikleri
YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 2: Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Ücretsiz İzin Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı* Servis 99-- TOPLAM 99-- * Doğum öncesi, doğum sonrası, heyet raporu vb
BİRİM ADI Hamile hemşire sayısı Süt izni kullanan hemşire sayısı Emekli olacak hemşire sayısı Kronik hastalığı olan hemşire sayısı Açıklama Servis -1-1 Toplam 1
EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU N% SAĞLIK MESLEK LİSESİ 111 ÖNLİSANS 111 LİSANS 555 YÜKSEKLİSANS 222 TOPLAM 9100 Tablo 3: Hemşirelerin Eğitim Durumları SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 1 (ABH) 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2012 ⇨ % 26, ⇨ % 0 DEVİR HIZI ORANI 2012 ⇨ % 6, ⇨ % 1,30 YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI
YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı İFADELERNOrt.Std.S. Bu kurumda ilerleme imkanım olduğunu düşünüyorum92,110,93 Ücret olarak yaptığım işin karşılığını aldığımı düşünüyorum92,110,60 İşimin fiziki çalışma koşullarından (aydınlatma, havalandırma vb) memnunum 92,221,48 Bana verilen görevler bazen çok zor ve karmaşık oluyor92,331,32 Bu kurum başkalarının çalışmak isteyeceği bir kurumdur92,441,01 Yöneticim benimle ilgili konularda bana bilgi vermeden karar verir 94,001,00 Yöneticim kolay kolay yaptığım bir işi beğenmez94,000,50 İşlerim gittikçe karmaşıklaşıyor94,111,05 Gereksiz görev ve projeler üzerinde çalışıyorum94,110,93 Toplumda saygınlığı olan bir kurumda çalışıyorum94,110,78 TOPLAM ÖLÇEK93,200,44
YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi HEMŞİRE Çok YeterliYeterli Geliştirilme ye İntiyacı Var Geliştirilm eye Çok İntiyacı Var Çok YeterliYeterli Geliştirilmey e İntiyacı Var Geliştirilm eye Çok İntiyacı Var Kendisi Yönetici n%n%n%n%n%n%n%n% Mesleki Temel İlkelere Uyum 666,7333,3 777,8222,2 Profesyonel Davranış 555,6333,3111,1 555,6444,4 İletişim ve İşbirliği 333,3666,7 333,3666,7 Hasta Bakımı 666,7222,2111,1 555,6444 Tıbbi Tanı ve Tedavi Planının Uygulan. Katılma 666,7222,2111,1 666,7333 Eğitim ve Danışmanlık 333,3444,4222,2 888,9111,1 Araştırma 666,7333,3 666,7333,3 Yönetime Katılma 333,33 222,2111,11 888,9 GENEL 555,6333,311,1 444,4561,0 Tablo 5: Hemşire Performans Değerlendirmesi
YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi YÖNETİCİ Çok BaşarılıBaşarılıYeterli Çok Başarılı BaşarılıYeterli Kendisi Yönetici n%n%n%n%n%n% İletişim 125,0375,0 250,0125,01 Profesyonel davranış 250,02 375,0 125,0 Kuruma/işe bağlılık 250,02 375,0 125,0 Uygulama 4100,0 4 Kalite bilinci 4100,0 375,0125,0 Vizyonerlik 4100,0 4 Memnuniyeti Sağlama 125,0375,0 125,0375,0 Koçluk yapma 125,0375,0 125,0375,0 Problem çözme 250,02 125,0375,0 Ekip Liderliği 250,02 125,0375,0 Yönetsel değişim 250,02 125,0375,0 GENEL 125,0375,0 125,0375,0
YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 6. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi Yıl (Sayı) Boyutlar Çok Memnun MemnunKararsızım Memnun Değilim Hiç Memnun Değilim n % n % n % n % n % 2012 (N:138) Tanıtım ve Bilgilendirme 6144,26547,1107,210,71 İletişim ve İlişkiler 5640,66849,3118,032,2 Bakım ve Tedavi 6950,06043,575,110,71 GENEL MEMNUNİYET 6144,26950,064,310, (N:144) Tanıtım ve Bilgilendirme 5941,06746,5128,342,821,4 İletişim ve İlişkiler 6746,56847,242,84 10,7 Bakım ve Tedavi 6947,96746,553,510,721,4 GENEL MEMNUNİYET 6847,26645,874,910,721,4
Tablo 7: 2013 Yılı İndikatör Oranları 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri İNDİKATÖRLER YATAN HASTA SAYISI RİSKLİ HASTA SAYISI BİRİMDE OLUŞAN HASTA SAYISI Nn%nR% T% Basınç Ülseri (n:1) ,311,40,4 Oral Mukozit (n:72) ,821,40,9 Düşme (n:4) ,544,81,7 TOPLAM TAKILAN PVK SAYISI OLUŞAN PVK KOMPLİKASYONU Damar İçi Kateter (n:7) ,4
Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı - İTF Hastanesine Bağlı - 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri
EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ Oryantasyon Eğitimi ⇨ - Hizmet İçi Eğitimler ⇨ 5 eğitim- 42 hemşire CPR Eğitimleri ⇨ 1 eğitim- 1 hemşire Kurslar ⇨ EKG kurs-HIV Kursu- 2 hemşire Öğrenci Eğitimleri ⇨ 2 öğrenci Rehberlik Danışmanlık Hizmetleri ⇨ İ.Ü. Tıp Fakültesi öğrencileri 2013 YILI EĞİTİMLERİN SAYISI
Yapılan araştırmalar ve Destek olunan araştırmalar - 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI
SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ Sosyal Organizasyonlar: -Yılbaşı yemeği ( Anabilimdalı – HHM) : 9 hemşire -Kahvaltı (2 kahvaltı): 12 hemşire -Gezi: 4 hemşire -Hemşirelik Haftası Kutlaması : 3 hemşire - Turnuva (Bowling) : 4 hemşire. Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri: -
FİNANSAL PERFORMANS Çalışma Tarihi: Mart 2014 Yatak Sayısı: 20 Yatan Hasta Sayısı: 18 Hemşire Sayısı: 9 (7) Finansal Etkinlik Çalışması: Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Anabilim Dalı
FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI Toplam Girişim Çeşidi27 (12 SUT) (15 Kitapçık) Toplam Girişim Sayısı1760 (842 SUT) (918 Kitapçık) Girişim SıklığıMin: 2; Maks: 302 (İV ilaç infüzyonu) Toplam Sut Karşılığı Fiyat Fatura Edilen Fatura Edilemeyen TL TL (467 İşlem) TL (375 İşlem) İ.Ü. Kitapçık Girişim Tümü Geçerli Olsa Toplam TL TL
FİNANSAL PERFORMANS İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 1760 : 7 gün = 251 (Bir günlük işlem; 24 saat) 251 : 3 vardiya = x 3 dk = / 60 dk = 4 saat 6 dakika (Bir vardiyada işlemlere ayrılan süre)
FİNANSAL PERFORMANS YILLIK HEMŞİRELİK İŞLEVLERİ GELİRİ 1Haftalık Gelir: TL (SUT Toplam) Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir (Kitapçık): TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir (Fatura edilebilen SUT Toplam): TL Ortalama Yıllık Gelir = 1,879 TL x 52 hafta = TL Tümü geçerli olsa Toplam Yıllık Gelir: TL Fark: TL (2.5 kat artış)
FİNANSAL PERFORMANS 2013 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 16 / 68 SUT’A GİRİLEN TOPLAM İŞLEM SAYISI: FATURA EDİLEN TUTAR: TL AD TOPLAM GELİR: TL HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 111 BİR SERVİSİN ORTALAMA FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ : 1879 TL x 52 hafta = TL AD ORTALAMA YILLIK TAHMİNİ GELİRİ : TL x 1 servis = TL TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR : TL x 1 servis = TL 2013 YILI AD TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 40,9 ENFEKSIYON HASTALIKLARI VE KLINIK MIKROBIYOLOJI ANABİLİM DALI SUT GİRİŞİMİ
YÖNETSEL PERFORMANS İnsan Kaynakları Yönetimi * Diğer kliniklere destek amaçlı rotasyonla hemşire gönderilmesi ve sağlık sorunu olan hemşire nedeni ile kliniğimizin mevcut hemşire sayısı ile çalışamaması Bakım ve Tedavi Faaliyetleri *Hastalara etkin bakım verilebilmesi için kliniğin mevcut hemşire sayısı ile çalışmasının sağlanması. Komite ve Komisyon Faaliyetleri A - Bakım komitelerinin arttırılması *Yara konseyinde hemşirenin de görev alması EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ *Kurumun hemşire sayısı yeterli düzeye geldiğinde eğitim hemşiresi sayısının arttırılması 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER
FİNANSAL PERFORMANS -Hemşirelik İşlevlerinin Düzenlenmesi * Yaptığımız tüm hemşirelik girişimlerinin SUT da karşılığının olması * Hemşirelik girişimlerinin fiyatlarının arttırılması *Hemşirelik günlük girişim sayılarının arttırılması -Kliniğin fiziksel koşulların düzeltilmesi, izole edilen hastalar için uygun özel odaların düzenlenmesi -Birim hizmet içi ve diğer eğitimlerinde kurum olarak maddi destek olunması
TEŞEKKÜRLER Servis Sorumlu Hemşiresi Uzm. Hem. Meral SUSAM