“Genel DEA Eğitimi” EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 7 Geleneksel Düzenleme Alternatiflerin Değerlendirilmesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Proje Döngüsü ve Proje Yönetimi
Advertisements

Toplumsal Cinsiyet Etki Değerlendirmesi
KONU: UZAKTAN EĞİTİM TÜRLERİ
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
SAİT FAİK GÜLŞEN Dış Ticaret Uzmanı
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Yeniden Yerleşim Planlaması
YÖNETİMİN İŞLEVLERİ- KARAR ALMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
EN İYİ UYGULAMALAR KİTAPÇIĞI Şubat ’in ikinci yarısında, CDP Türkiye İngiliz Hükümeti Refah Fonu’ndan aldığı destek ile yeni bir proje başlattı.
Yönetim Danışmanlığı Nisan 2006
T.C. Başbakanlık Başbakanlık Düzenleyici Reform Grubu
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
ÖZEL EMEKLİLİK SİSTEMLERİ:
Düzenleyici Etki Analizi (DEA) ve Sivil Toplum Regulatory Impact Assessment and Civil Society Dr. Esra LaGro, DEA Danışmanı ve Türkiye Kurumsal Yönetim.
TÜRKİYE'DE TRANSFER FİYATLANDIRMASI UYGULAMALARI Ersin NAZALI, LL.M., MSc Avukat, E.Hesap Uzmanı Vergi Bölümü Yöneticisi 12 HAZIİRAN 2013.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
4703 SAYILI ÜRÜNLERE İLİŞKİN TEKNİK MEVZUATIN HAZIRLANMASI VE UYGULANMASINA DAİR KANUN Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Çevre Sağlığı Daire Başkanlığı Çevre.
Çalıştay: Başbakanlık Uzmanları için DEA 13 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 3 DEA’lerin İncelenmesi Problem Tanımı ve Amaçlar.
İYİ YÖNETİŞİM.
“Genel DEA Eğitimi” EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 4 Politika Sürecinde DEA Organize Edilmesi: Kurumsal Stratejiler.
Çalıştay: Başbakanlık Uzmanları için DEA 13 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 1 DEA Projesi Bileşenleri ve Çıktılar.
Düzenleyici Etki Analizi’nin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması “Eğiticilerin Eğitimi” Kasım 2008 AB’de DEA Hazırlayan: Lydia Jørgensen, Üst Düzey.
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Teknikler 1. Gün 3. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
Çalıştay: Başbakanlık Üst Düzey Yöneticileri için DEA Oturum 2: DEA konusunda bazı Uluslar arası Deneyimler 14 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR.
Çalıştay: Başbakanlık Uzmanları için DEA 13 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 4 DEA’nin Kalitesinin Sağlanması.
Kamu Yararına Sunulan Hizmetlerin Özelleştirilmesi ve Serbestleştirilmesi Michael Schmidt ICCR Viyana 5 Eylül 2007 Türkiye’ye Köprü Projesi 4. Atölye Çalışması.
29 Kasım Direktifin Uygulanması Macaristan’da Kamu Gözetimi Katalin Fekete Başkan Yardımcısı Macaristan Denetçiler Odası.
“Genel DEA Eğitimi” EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 3 Düzenleyici Reform ve DEA.
Öğretim Tasarımı
Ayhan TÖZER Bilişim Baş Uzmanı, BTK
“Genel DEA Eğitimi” 6-8 Temmuz 2009 Karen Hill, DEA Proje Ekip Lideri Oturum 5 “Problemi Tanımlamak ve Mevcut Durum Tespiti”
Organizasyon Teorileri
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması DEA’ların Şeffaflık, Konsültasyon ve İletişim Unsurlarının Artırılması Mart 2009 Oturum.
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması “Eğitimcilerin Eğitimi” Kasım 2008 Oturum 5 Problemin Tanımlanması ve Mevcut Durumun.
DERS-1 SİMÜLASYON (BENZETİM) Prof. Dr. Hüseyin BAŞLIGİL
Çalıştay: Başbakanlık Uzmanları için DEA 13 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 2 DEA Süreci – Önerilen Yönetmelik ve Rehber.
Çalıştay: Başbakanlık Üst Düzey Yöneticiler için DEA Oturum 2: DEA Projesi Bileşenleri ve Çıktılar 14 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR.
Düzenleyici Etki Analizi’nin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması “Eğiticilerin Eğitimi” Kasım 2008 EuropeAid/125317/D/SER/TR.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Pazarlama Yönetimi Süreci
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Metin DURAN Genel Müdür
9 - PERFORMANS ÖLÇÜLMESİ
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
TÜRK İ YE’DE TÜKET İ C İ N İ N B İ LG İ LEND İ R İ LMES İ VE ÖRGÜTLENMES İ KONUSUNDA İ ZLENMES İ GEREKEN ADIMLAR.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Probleme Dayalı Öğrenme
22 Aralık 2010 Maliye Bakanlığının Planlama ve Kontrol Çemberi Rogier Tesson Thijs Leijen.
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Projenin Kontrolü Rogier Tesson Thijs Leijen. Projenin değerlendirilmesine ilişkin kriterler Yatırım kararları, iş planları temel alınarak, mantıklı gerekçelere.
Toplam Kalite Yönetimi
BÖLÜM 14 SU ARITMA TESİSİ PROSES SEÇİMİ VE ENTEGRASYONU.
SAHA GÜVENLİK BELGELENDİRMESİ Dr. Gökhan ŞENGÜL.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
EKONOMİK DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Planlama.
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Sunum transkripti:

“Genel DEA Eğitimi” EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 7 Geleneksel Düzenleme Alternatiflerin Değerlendirilmesi

Geleneksel düzenlemenin ana alternatifleri Alternatiflerin kullanımından yararlanmak DEA’nın bir bölümü olarak alternatifleri değerlendirme Alternartif Biçimleri Alternartif araçlar Alternatifleri nasıl seçebiliriz? Alternatifleri nasıl karşılaştırabiliriz? Alternatifleri değerlendirmeye yönelik bazı iyi uygulamalar Genel Görünüm

Üç ana kategori: Piyasa araçları, Kendi kendine düzenleme veya ortak düzenleme yaklaşımları, Bilgi ve eğitim. Geleneksel düzenleme alternatifleri

Bunlar hükümet ya da düzenleyicilerin ne derece belirli seçenekleri göz önüne aldıklarına dair sorular bütünü olarak düşünülebilinir: Açıkça belirlenmiş politika amaçları göz önüne alınmış mı? Bu amaçlar diğer düzenlemelerle entegre ve tutarlı mı? Etkili izleme ve uygunluk mekanizmalarına sahip mi? Yararlar en yüksek seviyede ve maliyetler en alt seviyede mi? Belirli gereklere uygunluk bakımından en düşük maliyete ulaşmada belli bir esneklik sunuyor mu? Uygulamada maliyetleri en aza indirgiyor mu? Operasyonel olarak ve etki olarak şeffaflık içeriyor mu? Belirli bir politika kapsamına dair değişik politika araçlarını değerlendirmek için kontrol listesi

Örnek: Deniz Ürünlerinin Güvenliğini düzenleyen ABD - programı. Yaklaşım: Süreç esaslı düzenleme Üreticilerden, risklerin (tehlikelerin) ortaya çıktığı anahtar noktaları tespit ederek ve bu risklerin yönetimi için gereken alana özgü stratejileri işleve geçirerek, üretim sürecini belgelendirmeleri ve analiz etmeleri istenmektedir. Faydalar, (daha önceki düzenleyici yaklaşımlarla karşılaştırıldığında), –1.4 milyar Amerikan doları ile 2.6 milyar Amerikan doları arasında olduğu tahmin edilmektedir, –Yılda, kirli deniz ürünlerinden kaynaklanan hastalığın önlenmesi. –Ayrıca, söz konusu yaklaşım BM Uluslararası Gıda Standartları Komisyonu tarafından önerilmektedir. –Kaynak; OECD ’Düzenleme Alternatifleri, 2002 Alternatiflerin kullanılmasından faydalanma

Bütün DEA rehberlerinde düzenleyicilerin alternatfileri değerlendirmesi öngöürülür... Ancak Alternatiflerin tam olarak değerlendirildiği hiç bir ülke yoktur. Bu bir yapısal sorundur: düzenleyiciler alternatifleri değerlendirmek bakımından yeterli bilgiye sahip değildirler çünkü alternatifler konusunda analistlerin ellerinde ana değişkenlere dair yeterli deneyim ve vaka analizi bulunmaz. Klasik düzenlemeler daha güvenli olduğu kabul edilir Alternatifler ekstra risk ve belirsizliğe neden olmaktadırlar Ancak, Klasik düzenlemeler daha yüksek maliyetli olabilirler Uyum sağlamayabilir Alternatifleri değerlendirmek DEA’nın bir parçasıdır

Sadece bir kaç kusursuz çözüm vardır. En iyi çözüm genellikle alternatfilerle geleneksel düzenlemenin bir karışımıdır. Bir çok alanda alternatifler konusunda az tecrübe mevcuttur, dolayısıyla tüketicilerin ve işyerlerinin farklı teşviklere nasıl tepki verebileceklerini ampirik olarak ölçmek zordur. Alternatifler sık sık geçmiş performansları açık olmayan yeni veya alışık olunmayan bazı kurumların ve aktörlerin sürece katılımını gerektirir. İlk bakışta alternatifler daha çok belirsizlik içerir, ancak uygulamada bu belirsizliğin derecesi farklılık gösterebilir. Alternatifleri değerlendirmek kolay değildir

Alternatif teşviklerDaha etkin düzenleyici tasarım Alternatif Biçimleri

Alternatif teşvikler: Düzenlemeler genel olarak teşvik araçlarıdır ve çok değişik türde teşvik mümkündür. Daha etkin düzenleyici tasarım: Temel teşvikler seçildiğinde, düzenlemelerin tasarımı etkiler bakımından önemli bir role sahiptir. ALTERNATİF OLMAYAN Araçlar: Hukuki araçlar arasında bir seçim yapılması – düzenleme ve yasa arasında bir seçim gibi – bir alternatif değildir. Alternatif Biçimleri

Serbest piyasa Gönüllü standard ve uygulama kodları Tüketicilere açıklama, bilgi verme, etkileme, ikna etme ve güçlü kılmak için zorunlu bilgi verme ve eğitim kampanyaları (etiketleme, kalite işaretleri, bilgi verme vb.) Kendi kendine düzenleme Piyasa teşvikleri (vergiler, sübvansiyonlar, sigorta, vb) Ticari mülkiyet hakları yoluyla yeni piyasaların yaratılması (ticari emisyon izinleri) Performans düzenlemeleri Ortak düzenlemeler Mülkiyet kuralları Rekabet Düzenleme Devlet Mülkiyeti Alternatif araçlar

OECD Ülkelerinde Düzenleme Alternatiflerinin Kullanımı (ana eğilimler)

Yapılan girişimler elektrik bataryalarının atılması, araba kullanırken yapılan hızın azaltılması ve içme suyu tüketiminin azaltılmasına ilişkin bilgilendirme kampanyalarını içermiştir. Her yıl sadece trafik güvenliği konusunda yaklaşık 7 kampanya: –Hızın azaltılması, emniyet kemerlerinin kullanılması, alkollü araba kullanımlarının azaltılması, vs. Neden? Bilgi asimetrilerinin ele alınması Vatandaş ve tüketicilerin, amaçlarını belirleyebilmelerini ve bilinçli seçimler yapabilmelerini sağlamak. Bazıları ise bir davranışın değiştirilmesi konusunda daha açıktır. Örnek: Danimarka’da yürütülen Bilgilendirme Kampanyaları

Problem ve hedefleri net bir şekilde tanımlayın Erken başlayın ve danışın Araç ve teşvikleri eşleştirin Araç, uzmanlık ve deneyimlerinizi eşleştirin Araçlar polik gerçeklik, teslimatlar ve izleme kapasiteleriyle uygun olmalıdır. Alternatifler nasıl seçilebilir?

Opsiyon 1+3 Opsiyon 2 Opsiyon 1 Opsiyon 3 Opsiyon 2 Net bir hedef belirlenmesi gereklidir Farklı alternatiflerin (opsiyonların) karşılaştırılması için

Erken başlayın ve danışın Alternatifler, DEA’nin başlangıç incelemesinin bir parçasıdır Teşviklerin değerlendirilmesi için konsültasyon ve alternatiflerin kabulü Özellikle yenilikçi ya da bilinmeyen alternatiflerle

Teşvikleri Kullanın Problem tespitinde vurgulanan teşvikler, hangi aracın en fazla etkiyi sağlayacağına karar vermede kullanılmalıdır. Örnek: Eğer sözkonusu problem tüketici risklerinin yeterli düzeyde anlaşılamaması ise, bilgilendirme kampanyaları ya da etiketleme kullanılabilir.

Uzmanlık, deneyim ve verileri kullanın Uzmanlar, alanı daha iyi anladıklarından dolayı, hedeflerin gerçekleştirilmesi için gereken araçlar konusunda tavsiyede bulunabilir. İyi deneyimle kullanılmış olan alternatifler, analizin maliyetinin kontrol altında tutulmasını sağlayabilir. Veri sınırlaması, alternatiflerin seçiminde karşılaşılan önemli bir sıkıntıdır.

Teslimatları, politik gerçeklikleri ve izleme konusunu dikkate alın Araçların uygulanması için doğru noktada kuruluşların katılımını sağlayın. Mümkünse, mevcut kuruluşlardan faydalanın. Güven kazanmak için izleme yöntemini kullanın.

Alternatifleri nasıl karşılaştırabiliriz? Net faydalarda büyük farklar aramak Ana analitik boyut net faydaların düzenleyici alternatif seçimine olan duyarlılığıdır. Alternatifleri karşılaştırırken birebir uygunluktan ziyade büyük farklara bakmaktır. İyi uygulama iki adımda yapılan değerlendirmeden oluşur: Değişik teşvik araçlarının fayda ve maliyetlerini değerlendirin ve onları karşılaştırın. Seçenekler azaldığında da, tercih edilen aracın değişik biçimlerini/varyasyonlarını değerlendirin (tasarım)

Yetki İkamesine aykırı Opsiyon 3 – AB çatısı altında uyumlaştırılan evrensel hizmet standart ve yükümlülükleri Teorik olarak çekici, ancak içerik konusunda detaylı bir anlaşmaya varılması neredeyse imkansız Opsiyon 7 – USO’nun hesaplanması da dahil olmak üzere uyumlaştırılmış finansman koşulları, sınırlı alan kaldırılmıştır. Gönüllü anlaşmaların yeterli olduğu durumlarda aşırı düzenleme Mülkiyet hakları ihlal edilebilir; mevcut Direktif’de, tamamlayıcı “destek” sağlayan Art82 EC ile özel tarifeler konusunda rehber şart ve koşullar açıklanmaktadır. Opsiyon 13 – aşağı yönde zorunlu erişimin uygulanması ve Direktif’de uyumlaştırılmış kurallar Örnek – İncelenen AB Posta hizmetleri opsiyonları

Alternatifleri değerlendirmede bazı iyi uygulamalar Alanınızı iyi öğrenin. Benzer sorunlarla karşılaşıldığında kullanılmış olan tecrübelerin farkında olun ve onları izleyin. Bilgi dağarcığı oluşturun. Öğrenmeyi hızlandırın. Alternatif değerlendirmelerine ilişkin vaka analizlerini bir araya getirin ve bunları eğitimlerde ve tarışmalarda kullanın. Alternatiflerin analizine ilişkin rehberliği iyileştirin. Varsayımlarınızda tamamıyla şeffaf olun. Bunların dikkatlice gözden geçirilmesi gerekecektir. Belirsizliği izleme yoluyla yönetin. Örneğin: AB DEA Kuralları: Gelecekte izleme ve değerlendirme nasıl organize edilebilinir?