TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Advertisements

Eğitim Psikolojisi ve Öğretmen
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
DR. Tuba YAVAŞ -Zirve Üniversitesi Eğitim Fakültesi EYTPE ABD
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
PROJE HAZIRLAMADA ALANA ÖZGÜ KONU SEÇİMİ
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
Öğretmenlik Uygulaması
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
İTF Eğitiminde Mevcut Durum Tespiti WFME-UTEAK-TTB Tıp Fakültelerinin Misyon ve Hedefler Temel Alanı Ölçütleri ile İlgili Değerlendirmeleri Misyon.
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
İLERİ ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ DERSİ MAKALE SUNUMU
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
MERHABA.
TOPLUM HİZMETLERİ PROGRAMI
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
İkinci Dil Olarak Türkçe Öğretimi
Balık Kılçığı Tekniği Nedir?
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Eğitimde Program Geliştirme
Öğretmenin öğrenme üzerindeki etkisi Pek çok deneysel çalışma, öğretmenin öğrenci başarısı üzerinde büyük bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir.(Bkz.
ÇOCUK EDEBİYATI ÖĞRETİMİ
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri ve İlkeleri
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
SPOR YÖNETİMİNE GİRİŞ.
SERHAT YILMAZ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2.SINIF 2.ÖĞRETİM
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
SINIF YÖNETİMİ.
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
OKUL VE ÇEVRE GÜVENLİĞİ SEMİNER KONUSU
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Karşılaştırmalı Eğitim
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
1. Hafta: Tanışma ve dersin içeriğinin tanıtılması
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı İncelenmesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Programdan Sorular.
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER.
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Sunum transkripti:

TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ

TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ “Bir Okul, Müdürünün Yönetim Kalitesi Kadar İyidir” Öğretmenlik Programları Programlar genellikle, % 50 alan bilgisi ve becerileri, % 30 öğretmenlik meslek bilgisi % 20 genel kültür derslerini içermektedir. Bu oranlar ve ders saatleri öğretmenlik dallarına göre farklılık göstermektedir. Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, hem alan bilgisi, hem de öğretmenlik meslek bilgisi ve becerisi ile ilgili bir derstir.

Yükseköğretim Kurulu’nca 1997 yılında eğitim fakültelerinde yeniden yapılanma süreci başlatılmış ve bu çerçevede yeniden düzenlenen öğretmen yetiştirme programları uygulamaya konulmuştur. Bu kapsamda eğitim fakültelerinin programlarına “Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi” dersi konmuştur.

Dersin İçeriği (Konu Başlıkları) Türk Eğitim Sisteminin Genel Yapısı (Amaçlar, Temel İlkeler Okul Sistemi) Eğitimle İlgili Yasal Düzenlemeler Yönetim Bilimine Giriş ve Örgüt Kavramı Yönetim Kuramları Yönetim Süreçleri Okul Örgütü, Yönetimi ve Okul Yöneticiliği Okul Yönetiminde Çalışan (Personel) İşleri Okul Yönetiminde Öğrenci İşleri Okul Yönetiminde Eğitim-Öğretim İşleri Okul İşletmesi Okula Toplumsal Katılım (Okul-Çevre İlişkileri) Öğretim Liderliği

DERSİN AMAÇLARI 1. Öğretmen adaylarına içinde görev yapacakları sistemi tanıtmak 2. Okul yönetimine ilişkin bilgi ve beceri kazandırmak Türk Eğitim Sistemi bütün boyutlarıyla ve yasal temelleriyle betimlendikten sonra, yönetim bilimi ve örgüt kavramı bağlamında okul yönetimi kuramsal ve uygulamalı yönleriyle ele alınacaktır.

Ders İşleme Yöntemi Anlatım Tartışma Soru-Cevap Örnek Olay Beyin Fırtınası Ödev…

Öğrenci Sorumlulukları Derse devam, Derse hazırlıklı gelinmesi, Aktif katılım,

KAYNAKÇA Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi – Hasan Basri Memduhoğlu ve Kürşad Yılmaz. Pegem Yayıncılık Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi - İ. Ethem Başaran. Ekinoks Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi – Mehmet Şişman ve İbrahim Taşdemir. Pegem Yayıncılık Uygulamalı Okul Yönetimi – Haydar Taymaz. AÜ EBF