TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ “Bir Okul, Müdürünün Yönetim Kalitesi Kadar İyidir” Öğretmenlik Programları Programlar genellikle, % 50 alan bilgisi ve becerileri, % 30 öğretmenlik meslek bilgisi % 20 genel kültür derslerini içermektedir. Bu oranlar ve ders saatleri öğretmenlik dallarına göre farklılık göstermektedir. Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, hem alan bilgisi, hem de öğretmenlik meslek bilgisi ve becerisi ile ilgili bir derstir.
Yükseköğretim Kurulu’nca 1997 yılında eğitim fakültelerinde yeniden yapılanma süreci başlatılmış ve bu çerçevede yeniden düzenlenen öğretmen yetiştirme programları uygulamaya konulmuştur. Bu kapsamda eğitim fakültelerinin programlarına “Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi” dersi konmuştur.
Dersin İçeriği (Konu Başlıkları) Türk Eğitim Sisteminin Genel Yapısı (Amaçlar, Temel İlkeler Okul Sistemi) Eğitimle İlgili Yasal Düzenlemeler Yönetim Bilimine Giriş ve Örgüt Kavramı Yönetim Kuramları Yönetim Süreçleri Okul Örgütü, Yönetimi ve Okul Yöneticiliği Okul Yönetiminde Çalışan (Personel) İşleri Okul Yönetiminde Öğrenci İşleri Okul Yönetiminde Eğitim-Öğretim İşleri Okul İşletmesi Okula Toplumsal Katılım (Okul-Çevre İlişkileri) Öğretim Liderliği
DERSİN AMAÇLARI 1. Öğretmen adaylarına içinde görev yapacakları sistemi tanıtmak 2. Okul yönetimine ilişkin bilgi ve beceri kazandırmak Türk Eğitim Sistemi bütün boyutlarıyla ve yasal temelleriyle betimlendikten sonra, yönetim bilimi ve örgüt kavramı bağlamında okul yönetimi kuramsal ve uygulamalı yönleriyle ele alınacaktır.
Ders İşleme Yöntemi Anlatım Tartışma Soru-Cevap Örnek Olay Beyin Fırtınası Ödev…
Öğrenci Sorumlulukları Derse devam, Derse hazırlıklı gelinmesi, Aktif katılım,
KAYNAKÇA Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi – Hasan Basri Memduhoğlu ve Kürşad Yılmaz. Pegem Yayıncılık Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi - İ. Ethem Başaran. Ekinoks Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi – Mehmet Şişman ve İbrahim Taşdemir. Pegem Yayıncılık Uygulamalı Okul Yönetimi – Haydar Taymaz. AÜ EBF