PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 1 Mühendislik Eğitimi Akreditasyonunda Küresel Eğilimler A. Erbil PAYZIN PAYZIN Danışmanlık.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

DE NASIL VERİLİR ? DİPLOMA EKİ ÇALIŞTAYI
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ MÜDEK AKREDİTASYONU
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
Aviva Sigorta olarak, İngiliz sigorta grubu Aviva'nın bir üyesi ve dünyada 316 yıllık bir geçmişe sahip. Bugün İngiltere, ABD, Kanada, Fransa, Hollanda,
T.C. Yükseköğretim Kurulu
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Bologna Süreci Kapsamında Alan Yeterliklerinin Belirlenmesi ve Kalite Güvencesinde Dekanlar Konseylerinin Rolü: Mühendislik.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
ÜÇ KADEMELİ AKADEMİK DERECELENDİRME (Three Cycle System) Prof. Dr
Prof.Dr. Koray Boduroğlu Yeterlikler Çalışma Grubu Üyesi
1 2 HE in General …………… EM…………… EM Projects …………….. VenueVenue MEU KYK Info on EM in General Yüksek Lisans ve Doktora Programları İçin Hareketlilik.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Türkiye’de Bologna Süreci Uygulamaları Projesi Dönemi Ömer AÇIKGÖZ Gönül AKÇAMETE Miraç AKÇAY Burak ARIKAN Süheyda.
BOLOGNA SÜREÇLERİ VE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ Avrupa Yükseköğretim Alanı (AYA)‏ Avrupa Üniversiteler Birliği (EUA) Avrupa Öğrenciler Birliği (ESIB)‏ Avrupa.
BOLOGNA SÜRECİ ULUSAL TOPLANTISI
İKMEP / HRD-VET Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bileşeni Etkinlikleri
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANI FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Tanınma / AKTS ve DE 7 Mayıs 2012 Prof. Dr. Lerzan.
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ Balıkesir Üniversitesi Ziyareti Mayıs 2009 Prof. Dr. Süheyda Atalay Prof. Dr.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Prof. Dr. Nezih Güven ODTÜ
 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak.
Yüksek Öğretim Kurumlarında ve Mühendislik Programlarında Çeşitlilik
T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri.
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
PAZAR RAPORLARI_2013.
Ülke Sohbet Toplantıları 5 Haziran 2009 İZMİR. GÜNEY VE KUZEY KORE ARASINDA VAKİ SAVAŞ NİHAYETLENMEMİŞ OLUP, HALEN BİR ATEŞKES ANLAŞMASI MEVCUTTUR. BU.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Türkiye’de Bologna Süreci Uygulamaları Projesi Dönemi Ömer AÇIKGÖZ Gönül AKÇAMETE Miraç AKÇAY Burak ARIKAN Süheyda.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
TR-GRID ULUSAL GRID OLUŞUMU GRID PROJELERİ TÜBİTAK ULAKBİM Ankara, Şubat 2007.
1 BASINTOPLANTISI 5 Kasım 2012 İstanbul. 2 ALEXANDER KÜHNEL Hannover-Messe International Istanbul.
TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ ve YETERLİK KURULLARI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
Sunum İçeriği Lisansüstü program akreditasyonu için Avrupa’dan örnekler: Mühendislik Enformatik Kimya Diğer Mühendislik yüksek lisans programları için.
Süt Pazar Durumu Brüksel, 19 Ocak Pazar Durumu– 19 Ocak AB Üretimleri AB-27 Tedarik/Üretim Gelişmeleri Ocak-Ekim 2011 ile Ocak-Ekim 2010 kıyaslaması.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
Yükseköğrenimde BOLOGNA Süreci
/ 181 BolognaSürecinde 20 Nisan Dr. Zekeriya Aktürk Ders Bilgi Paketi Hazırlama - Amaç - Öğrenim.
MÜDEK Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği 14. MDK Toplantısı 4-5 Mayıs 2007 Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
HEMŞİRELİK EĞİTİMİNDE AKREDİTASYON
Mühendislik Eğitiminde Akreditasyon ve MÜDEK Deneyimi
UYEK 5. Dönem Yönetim Kurulu Faaliyet Sunumu.
Diploma Eki (DE) Diploma Supplement (DS)
MAKİNA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ ABET HAZIRLIKLARI Makina Mühendisliği Bölümü Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi (LEÖDK) Mühendislik Fakültesi Sunumu.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu DİPLOMA EKİ PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (KAZANIMLARI) DİPLOMA EKİ EĞİTİM SEMİNERİ Dönemi Bologna Sürecinin Türkiye’de.
21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 1 Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme.
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Building Mutual Trust Between the Labour Market and Education Panel Session.
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Başkanları Toplantısı Turgut Özal Üniversitesi 20 Mayıs Mayıs 2011 A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Mezunları ile.
TYUYÇ T ÜRKİYE Y ÜKSEKÖĞRETİM U LUSAL Y ETERLİLİKLER Ç ERÇEVESİ Yrd. Doç. Dr. Sedat Uçar.
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
Sunum İçeriği MÜDEK YL Değerlendirme Ölçütleri geliştirme süreci ve gözetilen kısıtlar MÜDEK Değerlendirme Ölçütleri: Genel yapı ve Lisans/YL kıyaslaması.
MÜDEK Mühendislik Dekanları Konseyi Toplantısı Ege Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi 11 Mayıs 2012, İzmir Dr. M. Yavuz Erçil Genel Sekreter.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Mesleki ve Teknik Eğitimin Kalitesinin Geliştirilmesi Projesi Improving.
Bu proje Avrupa Birliği ve Tu ̈ rkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Technical Assistance for Increasing Primary School Attendance Rate of.
Sunum İçeriği Mühendislik Eğitimi Akreditasyonu ve MÜDEK
Türk Yükseköğretiminde Bologna Süreci Uygulamaları ve Geleceğe Bakış “Bologna Süreci ve Program Akreditasyonu” u Prof. Dr. Süheyda Atalay Ege Üniversitesi.
Ulusal Eczacılık Eğitimi Akreditasyon Kurulu (ECZAK) –
TÜRK YÜKSEKÖĞRETİMİNDE BOLOGNA SÜRECİ VE GELECEĞE BAKIŞ I. BOLOGNA SÜRECİ ARAŞTIRMALARI KONGRESİ HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ, EYLÜL 2015 Prof. Dr. Mehmet.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Mühendislik Eğitimi ve Akreditasyon Ramazan YILDIRIM Boğaziçi Üniversitesi Kimya Mühendisliği Bölümü Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon.
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ MÜDEK AKREDİTASYONU
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Sunum transkripti:

PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 1 Mühendislik Eğitimi Akreditasyonunda Küresel Eğilimler A. Erbil PAYZIN PAYZIN Danışmanlık Ltd. Şti.

PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 2 Dünyadaki mühendislik programları yılda kaç mezun veriyor? H. Mandal, 17.MDK Toplantısı, Kasım 2008, Gaziantep

PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 3 Sunum İçeriği Bolonya Süreci ve Bolonya Sonrası Avrupa’da Mühendislik Dereceleri EUR-ACE Çerçeve Standartları: Avrupa’da Mühendislik Programlarının Akreditasonu International Engineering Alliance (IEA): Mühendislik Akreditasyonu için bir başka küresel kamp IEA Graduate Attributes: Washington, Sydney ve Dublin Accord Program Çıktıları Türkiye’deki Durum: MÜDEK Program Çıktıları Özeti

PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 4 Bolonya Süreci 1999 yılında, k olay anlaşılabilir ve karşılaştırılabilir bir akademik derece sistemine dayalı Avrupa Yüksek Öğretim Alanı oluşturmak amacıyla başlatıldı: –2/3 kademeli (Lisans, Yüksek Lisans, Doktora) yükseköğretim sistemi –Kademeler arası geçiş –Avrupa/Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi

PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 5 Ön Lisans/Short Cycle Lisans/First Cycle Y. Lisans/ Second Cycle Doktora/Third Cycle) EQF Level 5 EQF Level 6 EQF Level 7 EQF Level 8 Yüksek Öğretim EQF Level 1 EQF Level 2 EQF Level 3 EQF Level 4 İlk ve Orta Öğretim ??? AKTS/ECTS QF-EHEA (2005) EQF-LLL (2008) Avrupa Yeterlikler Çerçevesi (European Qualifications Framework)

PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 6 Teorik (Araştırma) Ağırlıklı Bolonya Sonrası Avrupa’daki Mühendislik Dereceleri ve Profilleri BSc MSc (4+2) MEng BEng BSc MSc PhD İŞ PİYASASI Uygulama Ağırlıklı 3 yıl-180 ECTS 4 yıl-240 ECTS 5 yıl-300 ECTS İş bulabilme ÇokAz

PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 7 EUR-ACE ® Akreditasyon Sistemi Avrupa’daki Mühendislik Eğitim Programları’nın akreditasyonu için ortak bir çerçeve oluşturuyor 2006 da kurulan European Network for Accreditation of Engineering Education (ENAEE) adlı dernek tarafından yönetiliyor ( Akretitasyon ölçütleri ve prosedürleri EUR-ACE standartları ile uyumlu olan ulusal/bölgesel akreditasyon ajansları akredite ettikleri mühendislik programlarına EUR-ACE® Etiketi vermeleri için ENAEE tarafından yetkilendiriliyor.

PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 8 ENAEE Tarafından EUR-ACE® Etiketi Verme Yetkisi Tanınan Akreditasyon Ajansları 2010 sonu itibariyle ENAEE tarafından EUR-ACE Etiketi verme için yetkilendirilmiş 7 akreditasyon ajansı bulunuyor: –ASIIN (Almanya) –CTI (Fransa) –Engineering Council (Birleşik Kırallık) –Engineers Ireland (Irlanda) –MÜDEK (Türkiye) –OE (Portekiz) –RAEE (Rusya) Ocak 2011 itibariyle aşağıdaki 5 akretitasyon ajansı yetkilendirilmek için ENAEE tarafından değerlendiriliyor: –ARACIS (Romanya) –KAUT (Polonya) –NVAO (Hollanda ve Belçika’nın Flaman Bölgesi) –OAQ (İsviçre) –SKVC (Litvanya)

PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 9 Mühendislik Programlarının Akreditasyonu için EUR-ACE ® Çerçeve Standartları Temel özellikleri: Bütün mühendislik dalları ve profilleri (teorik/uygulamalı) için geçerli Öğrencilere ne öğretileceğini değil, mezunlara kazandırılması gereken nitelikleri (program çıktıları) tanımlıyor Lisans (First Cycle) ve Yüksek Lisans (Second Cycle ) programlar için farklı program çıktıları tanımlanıyor Genel yapısı: 1.Lisans ve Y. Lisans programları için farklı program çıktıları tanımları 2.Program değerlendirme ve akreditasyonu için sağlanması gereken ölçütler 3.Program değerlendirme ve akreditasyonu prosedürleri

PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 10 EUR-ACE ® Çerçeve Standartları Program Çıktıları (*) Lisans ve Y. Lisans programları için farklı program çıktıları: –Lisans (First Cycle ) programları için 21 program çıktısı –Yüksek Lisans (Second Cycle ) programları için 23 program çıktısı Program çıktıları 6 başlık altında toplanıyor: 1.Knowledge and Understanding (Bilgi ve Anlama) 2.Engineering Analysis (Mühendislik Analizi) 3.Engineering Design (Mühendislik Tasarımı) 4.Investigations (İncelemeler) 5.Engineering Practice (Mühendislik Uygulaması) 6.Transferable (personal) Skills (Kişisel Beceriler) (*) EUR-ACE Framework Standards for Accreditation of Engineering Programmes, 5 Kasım 2008,

PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 11 EUR-ACE Program Çıktıları Örneği: Engineering Analysis (Mühendislik Analizi) First Cycle graduates should have: – the ability to apply their knowledge and understanding to identify, formulate and solve engineering problems using established methods; – the ability to apply their knowledge and understanding to analyse engineering products,processes and methods; – the ability to select and apply relevant analytic and modelling methods. Second Cycle graduates should have: – the ability to solve problems that are unfamiliar, incompletely defined, and have competing specifications; – the ability to formulate and solve problems in new and emerging areas of their specialisation; – the ability to use their knowledge and understanding to conceptualise engineering models, systems and processes; – the ability to apply innovative methods in problem solving.

PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 12 International Engineering Alliance (IEA) Mühendislik Yeterliklerinin ve Profesyonel Yetkinlikleri karşılıklı tanınması için yapılmış 6 anlaşma: –Washington Accord: 4-5 yıllık mühendislik programlarının akreditasyonunun karşılıklı tanınması –Sidney Accord: 3 yıllık mühendislik teknolojisi programlarının akreditasyonunun karşılıklı tanınması –Dublin Accord: 2 yıllık teknisyenlik programlarının akreditasyonunun karşılıklı tanınması –Engineers Mobility Forum: Mühendislerin profesonel yetkinliklerinin karşılıklı tanınması –Engineer Technologists Forum: Mühendislik Teknologlarının profesonel yetkinliklerinin karşılıklı tanınması –APEC Engineers Forum: APEC ekonomik bölgesi profesonel yetkinliklerinin karşılıklı tanınması

PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 13 Washinton Accord Üyeleri (WA Signatories) 1.Avustralya - Engineers Australia (1989) 2.ABD - ABET (1989) 3.Birleşik Kırallık - Engineering Council UK (1989) (*) 4.Chinese Taipei - Institute of Engineering Education Taiwan (2007) 5.Güney Afrika - Engineering Council of South Africa (1999) 6.Güney Kore - Accreditation Board for Engineering Education of Korea (2007) 7.Hong Kong China - The Hong Kong Institution of Engineers (1995) 8.Irlanda - Engineers Ireland (1989) (*) 9.Japonya - Japan Accreditation Board for Engineering Education (2005) 10.Kanada - Engineers Canada (1989) 11.Malezya - Board of Engineers Malaysia (2009) 12.Singapur - Institution of Engineers Singapore (2006) 13.Yeni Zelanda - Institution of Professional Engineers NZ (1989) (*) EUR-ACE Etiketi verme yetkisi var

PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 14 Washinton Accord Geçici Üyeleri (Provisional Status) 1.Almanya - German Accreditation Agency for Study Programs in Engineering and Informatics (ASIIN) (*) 2.Hindistan - National Board of Accreditation of All India Council for Technical Education 3.Pakistan - Pakistan Engineering Council 4.Rusya - Russian Association for Engineering Education (RAEE) (*) 5.Sri Lanka - Institution of Engineers Sri Lanka 6.Türkiye – MÜDEK (*) (*) EUR-ACE Etiketi verme yetkisi var

PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 15 Washington, Sydney ve Dublin Accord Program Çıktıları: IEA Graduate Attributes (*) 12 başlık altında toplanmış: 1.Engineering Knowledge 2.Problem Analysis 3.Design/ development of solutions 4.Investigation 5.Modern Tool Usage 6.The Engineer and Society 7.Environment and Sustainability 8.Ethics 9.Individual and Team work 10.Communication 11.Project Management and Finance 12.Life long learning Her başlık için WA, SA, DA için farklı özellikler tanımlanıyor (*) Intenational Engineering Alliance Graduate Attributes and Professional Competencies, version 2, 18 June 2009,

PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 16 IEA Graduate Attributes (1-4)

PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 17 IEA Graduate Attributes (5-8)

PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 18 IEA Graduate Attributes (9-12)

PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 19 IEA Graduate Attributes Örnek: Problem Analysis

PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 20 Türkiye’deki Durum: MÜDEK Program Çıktıları (*) İlk sürümünde ABET program çıktıları kullanılmıştı İkinci sürümü EUR-ACE program çıktıları ve WA program çıktıları (2005 ver.) gözetilerek hazırlandı Örnek: Problem analizi ile ilgili MÜDEK Çıktısı (iii) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. (*) Mühendislik Lisans Programları Değerlendirme Ölçütleri, Sürüm 2.0, ,

PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 21 Teşekkürler