/ 181 BolognaSürecinde 20 Nisan Dr. Zekeriya Aktürk Ders Bilgi Paketi Hazırlama - Amaç - Öğrenim Çıktıları - Program Çıktıları - AKTS Kredisi
/ 182 Amaç – Hedefler – Yöntem Amaç: Bu oturumda Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyelerine Ders Bilgi Paketi hazırlanması konusunda danışmanlık verilmesi amaçlanmaktadır Hedefler: Bu oturum sonunda katılımcıların –Ders Bilgi Paketi’ni açıklayabilmeleri –Dersin amacını yazabilmeleri –Dersin öğrenim çıktılarını yazabilmeleri –Geçici program çıktıları yazabilmeleri ve bunları kendi dersinin öğrenim çıktılarıyla ilişkilendirebilmeleri –AKTS kredisini hesaplayabilmeleri hedeflenmektedir. Yöntem –20 dk sunum, 10 dk tartışma, 30 dk uygulama
Bologna Süreci nedir? 1999’da 29 Avrupa ülkesi sağlık bakanı tarafından başlatıldı Halen 46 ülke üyedir. Bir Avrupa Birliği Projesi olmayıp sivil inisiyatiftir Türkiye’de 2005’ten beri ulusal yeterlilikler çerçevesi oluşturulmasına yönelik çalışmalar var / 183
Amacı: eğitimde asgari standartlar oluşturmak –Ülkeler arasında örenci-eğitici değişimi –Avrupa’da yükseköğretimin çekiciliğini artırmak –Avrupa’da eğitim alanında kaliteli bir bilgi temeli oluşturmak –Amerikan eğitim sistemi ile uyumlu ve rekabet edebilir bir sistem oluşturmak / 184
Temel Kalite Prensibi: Yaptığımızı yazmalı, yazdığımızı da yapmalıyız! / 185
ULUSAL YETERLİKLER ÇERÇEVESİ UYÇ (NQF) Sektörel Yeterlikler Program çıktıları Program Çıktıları Ders ler Öğrenme Çıktıları YÖK Fakülteler Bilim Dalları Eğiticiler Konular Öğrenim hedefleri 6/ 18
Ders Bilgi Paketi / 187
8
9
10
Dersin Program Çıktılarına Katkısı - Aile Hekimliği - / 1811
AKTS Hesap Matrisi / ACTS kredisi = saat iş yükü. 175/30=5,8 = 6 ACTS Kredisi
Program Çıktısı Örneği Birinci basmak sağlık kuruluşlarında hekimlik ve yöneticilik yapabilir / 1813 Ulusal Çekirdek Eğitim Programı (ÇEP)
Ders Çıktısı Örneği Ders: Aile Hekimliğinin Temelleri Bu ders sonunda örenciler aile hekimliğinde sık görülen sağlık sorunlarının birinci basamaktaki sevk ölçütlerini tartışabilir / 1814
Konu Amacı Örneği Konu: Baş ağrısı Amaç: Bu ders sonunda katılımcılar baş ağrısının birinci basamakta sık görülen nedenleri ve uygun yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olacaklardır. / 1815
Ders Çıktısı – Öğrenim Hedefi Farkı Çıktı: vital bulguları ölçebilir Öğrenim hedefleri: –Kan basıncını ölçebilir –Koltuk altı ateşini ölçebilir –Dakikadaki nabız sayısını ölçebilir –… / 1816
Hedef Örneği Kim Ne (fiil) Ne kadar Neyi? Ne kadar iyi (ölçüt) Ne zaman? / 1817 Öğrenciler Sayabilecek En az 7 adet Baş ağrısının ayır. tanısını Hatasız (%100) Bu dersin sonunda
Uygulama Bir ders için uygulama yapalım… / 1818