İntörn Doktor Eğitimi Doç. Dr. Metin AYDOĞAN
Ana Sorunlar Kimlik sorunu Hasta sorumluluğu ve takibi yapmaksızın yalnızca teknik işler yapmaları Planlanmış eğitim programlarının olmaması Geri bildirimin (öğrenci ve anabilim dalı) olmaması
Kimlik sorunu Öğretim üyeleri intörn doktorları eğitimi tamamlanmış gibi görmesi, Diğer taraftan asistan, hemşire ve diğer personelin ise halen öğrenci gibi görmesi
Planlanan Çözüm (Kimlik sorunu) Dönem VI öğrencilerinin intörn doktor olarak kimlik kartlarının oluşturulması Primer hasta takibinin yapılması ile beraber asistan doktor, hemşire ve personelin hitap ve bakış açılarının değişmesi
Hasta sorumluluğu ve takibi yapmaksızın yalnızca teknik işler yapmaları İntörnlerin hastaların tanı ve tedavi süreçlerinde rol ve sorumluluk almaksızın Yalnızca “teknik” işler (EKG çekmek, kan almak, NST izlemi, epikriz yazmak vs) yapması
Planlanan Çözüm (Yalnız Teknik işler Yapılması) İntörn doktorların bütün rotasyonlarında kıdemli asistan gözetiminde primer hasta takibi ve sorumluğu verilmesi konusunda tüm anabilim dalları ile fikir birliğine varılarak Yeni dönemde tüm rotasyonlarda primer hasta takibi şeklinde çalışma düzenine başlanacak
Planlanmış bir intörn eğitim programının olmaması Neler yapacak ? Nasıl çalışacak ? Hangi yeterliliklere sahip olacak? Hangi becerilere sahip olacak?
Planlanan Çözüm (Planlanmış İntörn doktor eğitim programının olmaması) İntörn doktor karnesi hazırlanması İntörnlük dönemi yönergesi Anabilim dalı tanıtımı ve çalışma düzeni Stajdaki İntörn sorumlulukları Stajdaki nöbet şartları Stajdaki hedeflenen yeterlilikler Stajdaki hedeflenen beceriler Stajda intörn doktorun nasıl değerlendirileceği Stajdaki İntörn doktor eğitim toplantıları başlıkları Anabilim dalı sorumlusunun belirlenmesi
Planlanan Çözüm (Planlanmış İntörn doktor eğitim programının olmaması) Planlan eğitim toplantıları ile hedeflenen eğitim hedeflerine yönelik tamamlayıcılık sağlanacak
Planlanan Çözüm (Geri bildirimin olmaması) Her iki aylık rotasyon sonlarında Anabilim dallarından geri bildirim alınması İntörn doktorlardan geri bildirim alınması Bu geri bildirimler dönem VI koordinatörlüğü tarafından rapor haline getirilip rotasyondan bir tafta sonra Dekan ve/veya Dekan yardımcıları Anabilim dalı sorumlusu Dönem VI koordinatörlüğü Katılımı ile değerlendirme toplantısı yapılması
Şu ana kadar yapılanlar Toplantılar Dekan Dekan yardımcıları Eğitim komisyonu Başkanı Anabilim dalı Başkanları Anabilim dalı intörn sorumlusu Dönem VI koordinatörlüğü Üç büyük katılımlı, iki intörn sorumluları ile toplam 5 toplantı yapıldı
Şu ana kadar yapılanlar Anabilim dalları Staj programlarını Hedeflenen yeterlilik ve becerileri İntörn eğitim toplantılarını belirledi Pediatride plot uygulama başlatıldı Karne taslağı hazırlandı
Planlanlar Karne Son şekli 25 mayıs’da büyük katılımlı toplantıda verilecek Temmuzdaki yeni yıl ilk gruba verilecek Temmuz ayındaki yeni yıl ilk grupla planlanan değişikliklerin tümü başlatılacak