İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÜNİVERSİTELERDE TAM GÜN ÇALIŞMA : Genel Bir Bakış Prof.Dr.Ahmet Cevat ACAR İstanbul Üniversitesi Prof.Dr.Ahmet Cevat ACAR İstanbul Üniversitesi.
Advertisements

REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
İŞ DEĞERLEME İş Değerleme: Bir iş yerinde mevcut işler arasındaki değer farklılıklarını ortaya çıkaran bir karşılaştırma yöntemidir. Böylece işlerin önem.
KONU: Verimlilik nedir? Verimlilik hesabı nasıl yapılır?
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
İNSAN-MAKİNA SİSTEMLERİNDE PERFORMANSI ETKİLEYEN SOSYAL FAKTÖRLER
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
İnsan Kaynakları Planlaması
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
YÖNETİM Toplum içinde yaşayan insanların yaşamlarını sürdürebilmeleri için ihtiyaçlarının karşılanması gerekir. İhtiyaçları karşılayacak olan mal ve hizmetlerin.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ VE ÖRGÜTLENMESİ
İNSAN KAYNAKLARI SAĞLAMA VE SEÇME
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
İnsan kaynakları yönetimi
İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMASI
3. İKY çevresi ve güncel sorunlar.
STRES.
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
19 İKY işlevleri.
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
12. Stratejik yönetim.
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI POLITICS.
Performans değerlendirme
İGEP Performans Yönetimi
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE GELENEKSEL YÖNETİM
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
Bölüm 10 Takımlar.
VERİMLİLİK ve VERİMLİLİK ÖLÇÜMÜ
E ğ itimde Kalite nedir? *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ögrencilerin ihtiyaçlarıdır. *Kalite, amaçlara uygunluktur.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
İnsan Kaynakları Planlaması ve İşgören Seçimi
İş Analizi ve İş Dizaynı
ÖRGÜT KURAMININ UYGULAMADAKİ YERİ Örgüt kuramı, örgütleri etkin bir şekilde yönetebilmemiz için gelecekte ne olabileceğini olduğu kadar geçmişte.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Öğretim Yılı Bahar Dönemi
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
Kariyer Yönetimi Uygulamaları
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
Insan kaynakları yönetimi ve ücret yönetimi
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
Kariyer Yönetimi ile ilişkili Kavramsal Çerçeve
DAVRANIŞ BİLİMLERİNİN ETKİLENDİĞİ ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
Bireysel Kariyer Planı Oluşturma
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME

Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
İŞGÖREN BULMA Örgütler organizasyondaki çeşitli işleri iyi anlarlarsa o pozisyonu dolduracak kaliteli çalışanları daha kolay bulabileceklerdir. Kapsamlı.
PERFORMANS DEĞERLENDİRME 2016-KOCAELİ Erdoğan TALİ
Örgüt Nedir? Neden Vardır?
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
Örgütsel sosyalizasyon ve kariyerler
Performans değerlendirme
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
İnsan Kaynakları Yönetimi
ÖRGÜTSEL SESSİZLİK VE STRES
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
GRUP İLETİŞİMİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ İKY Kavramı, amacı, tanımı İKY oluşturan işlevler İKY’de sorumluluk İKY ‘ni etkileyen çevresel faktörler

İKY kavramı ve amacı İKY günümüzde örgütlerin hedeflerine varmak amacıyla kullanmak zorunda oldukları kaynaklardan biri olan insanı ifade eder. İki temel amacı vardır: “Verimliliği artırmak ve iş yaşamının niteliğini yükseltmek”

İKY tanımı Herhangi bir örgütsel ve çevresel ortamda insan kaynaklarının örgüte, bireye ve çevreye yararlı olacak şekilde, yasalara da uyularak, etken yönetilmesini sağlayan işlev ve çalışmaların tümü olarak adlandırılır.

İKY’ nin Önemi 1. İşgücü ile ilgili maliyetler 2. Verimlilik 3. Değişimler 4. İşgücündeki olumsuzluk belirtileri

İKY İşlevleri 1. Planlama 2. Kadrolama 3. Eğitim ve Geliştirme 4. Performans değerlendirme 5. Kariyer Planlama 6. Ücret 7. Koruma 8. Ayırma, disiplin, İşveren işgören ilişkileri

İKY Etkileyen Çevresel Faktörler İç Çevre Faktörleri 1. Bireysel nitelikler 2. İş nitelikleri 3. Bireylerarası ilişkiler 4. Örgütsel özellikler Dış çevre Faktörleri 1. Dış işgücü 2. Dış kaynaklar 3. Rakipler 4. Düzenleyiciler

Bireysel Nitelikler (iç faktör) 1. İhtiyaçlar ve Değerler 2. Beklentiler 3. Algılama ve motivasyon 4. Rol çatışması 5. Yeterlilik

İş nitelikleri (İç faktörler) 1. İŞ güvencesi 2. İş yükü 3. Görev nitelikleri Görev çeşitliliği Özerklik Önem ve anlamlılık Kimlik Geri besleme 4. İş koşulları ve ortamı

Bireylerarası İlişkiler (iç faktör) 1. Gruplar 2. Önderlik

Örgütsel Özellikler (iç faktör) 1. Üst yönetim 2. Örgütün büyüklüğü 3. İş kolunun türü 4. İş kolunun büyüklüğü 5. Örgütün büyüme durumu 6. Örgütün bulunduğu sektör (Kamu/özel) 7. Farklılaşma derecesi 8. Örgütsel iklim

DIŞ ÇEVRE FAKTÖRLERİ 1. Dış işgücü 2. Dış kaynaklar 3. Rakipler 4. Düzenleyiciler

Personel Yönetimi İnsan Kay. Yön. Farkı İnsana üretim açısından bakar İnsan iş-üretim araçlarından biridir Bireyin yaşamı iki parçalıdır (iş ve özel) Dış kontrol, iş standartları, performans ölçütleri vardır (Amaç hatayı bulmak) Klasik yönetim (Bilimsel yönetim) İşe ve üretime insan açısından bakar Üretimin olmazsa olmaz öğesidir Yaşam bir bütündür, iş bu bütünün bir dilimidir İç kontrol, grup rehberliği amaç hatayı önleme ve yönlendirmedir Çağdaş yönetim (TKY, sistem, durumsallık vb) kuramları

Katı ve cezalandırıcı disiplin Gerektiğinde mesleki hizmet içi eğitim Yukarıdan aşağıya emir, aşağıdan yukarıya arz İş, salt bir geçim aracıdır İnsan kurumlar içindir Suçu ve hatayı önlemeye yönelik İş başında ve iş dışında kesintisiz gelişme İnformal ağırlıklı akıcı, çok yönlü iletişim İş sosyal boyutta başka insanlara yönelik bir etkinliktir Örgütler insanlar içindir

Maddi ödül yoğunlukludur Performans (verimlilik ölçütü) Bireyin ne bildiği, ne yapabildiği önemlidir İşe göre adam Düzenleyici ve kayıt tutucu (Uzmanlar) Dar işgören ve işveren çıkarları ile sınırlıdır (Örgütsel fayda) Manevi ödül yoğunlukludur Performans ve geri bildirim ile ulaşacağı başarı Kullandığı geliştirilmiş kapasitesi ve ne yapabileceği önemlidir Adama göre iş Problemleri anlayıp uygun çözüm üreten Toplumun çıkarları ve ahlaki sorumluluklar

Örgüt içi ilişkiler ve işlemler (ilgi alanı) Çatışmacı, uzlaşmaz, güvensiz, Rekabetçi, doyumsuz İlişkiler bireysel, hiyerarşik ve katı (örgüt havası) Uzun süre durağanlık, gecikmeli değişim Bölümsel düşünce ve hareket (Genel çıktı) Sistemin tümünü kapsayan etkinlikler ve süreçler Uzlaşmacı, işbirliği, grup ve takım çalışmasına gönüllü Örgüt kültürünü yenilemeye yönelik ve katılımcı Çevre sistemleri izyerek hızlı değişim Farklı düzeydeki insan kaynaklarını örgütün gereksinimleriyle birleştirm