The European University Association’s Institutional Evaluation Programme Prof.Dr. Gülsün Sağlamer EUA Board Member Üniversitelerarası Kurul Toplantısı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Avrupa Öğrenci Birliği Öğrenci Gözüyle Bologna Süreci Öğrencilere Yönelik Bölgesel Çalıştay İstanbul, Türkiye 13 Mayıs 2011 Magnus Malnes Akademik İlişkiler.
Advertisements

Prof. Dr. H. Nezih Dağdeviren - Tr TAHYK YK Başkanı
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Sayıştay Konferans Salonu Ankara,
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
Middle East Technical University
Meriç Belediyeler Birliği
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
1 2 HE in General …………… EM…………… EM Projects …………….. VenueVenue MEU KYK Info on EM in General Yüksek Lisans ve Doktora Programları İçin Hareketlilik.
“IP Universities” Istanbul, May 16 to 18, 2012 Albert Long Hall, BOGAZICI UNIVERSITY Institutional logo FM Ofisi – Üniversite İlişkisi Salih.
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER

BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
SON 3 YILDA BÖLÜMDE ÖZDEGERLENDİRME KONUSUNDA NELER YAPILDI? 7 Mart 2002.
eAvrupa, eAvrupa+ ve Türkiye
Bologna Süreci, Bergen Bildirisi, Kurumsal Değerlendirme Projesi ve Yeni Yönetmelikler Stratejik Planlama ve Kurumsal Değerlendirme Programı İzleme Komitesi.
EUA Kurumsal Değerlendirme Programı Felsefesi Prof. Dr. Nejat Erk.
Kurumsal Değerlendirme Programı (IEP) Prof. Dr. Nejat Erk Ç.Ü. Kurumsal Değerlendirme Programı Koordinatörü.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
5. Dünya Su Forumu bir sonraki Forumun programını oluşturma ortaklık WWC-Türkiye-Uluslar arası paydaş başlangıç toplantısı İstanbul– 19 Mart 2007.
 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak.
Avrupa Üniversiteler Birliği (EUA)
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
Prof. Dr. Nejat Erk, Türkiye Bologna Uzmanı ŞUBAT 2008 CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ-MANİSA.
BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI : BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 07 Aralık 2007, Uludağ Üniversitesi, BURSA BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE.
ADÜ TIP FAKÜLTESİ TEB MÜFREDAT VE ENTEGRASYON ALT BİRİMİ Başkan Doç.Dr. Mustafa ALTINIŞIK.
Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
Avrupa Üniversiteler Birliği Kurumsal Değerlendirme Programı
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
Türkiye ile Avrupa Birliği Arasında Hizmet Sunumu Serbestisi
TÜSİAD – Sabancı Üniversitesi Rekabet Forumu Ar-Ge’de İşbirlikleri Doç. Dr. Cemil Arıkan Sabancı Üniversitesi Ulusal İnovasyon Girişimi 6 Ocak 2009 İstanbul.
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Yükseköğretim Kurumlarında Bologna Eşgüdüm Komisyonları’nın (BEK) Yapılanması BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 1. BÖLGESEL TOPLANTISI.
Çalıştay: Başbakanlık Uzmanları için DEA 13 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 1 DEA Projesi Bileşenleri ve Çıktılar.
PROTOKOL.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
1 KURUMSAL YÖNETİM KOMİTESİ EYLEM PLANI (Yapılan Çalışmalar, Mevcut Durum ve Planlanan Çalışmalar) Ender ÇOLAK Sermaye Piyasası Kurulu Başkan Yardımcısı.
Bülent Şenver Liderlik Oyunları Kalıcı ve her durumda geçerli olan bir yaklaşım var mı? Etik Liderlik.
Belediye Ortaklık Ağları Projesi TUSENET – Türk –İsveç Belediye Ortaklık Ağları / Turkish – Swedish Municipal Network.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
10. Yılında Bologna Süreci Uygulamaları 15 Haziran 2011 Galatasaray Üniversitesi.
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
Çalıştay: Başbakanlık Üst Düzey Yöneticiler için DEA Oturum 2: DEA Projesi Bileşenleri ve Çıktılar 14 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR.
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
MDK ALT YAPI KIYASLAMA ÇALIŞMA GRUBU
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP) MEBGEP.
MÜDEK Mühendislik Dekanları Konseyi Toplantısı Ege Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi 11 Mayıs 2012, İzmir Dr. M. Yavuz Erçil Genel Sekreter.
27 Ağustos 2015, SAÜ Senato European University Association (EUA) Institutional Evaluation Programme (IEP)
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
10. Yılında Bologna Süreci Uygulamaları
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

The European University Association’s Institutional Evaluation Programme Prof.Dr. Gülsün Sağlamer EUA Board Member Üniversitelerarası Kurul Toplantısı Yükseköğretimde Sistem Değerlendirme EUA-TÜSİAD Projesi 8 Nisan 2008 Süleyman Demirel Üniversitesi

…2… European University Association EUA EUA, The European University Association, Avrupa’da üniversitelerin ve Ulusal Rektörler Konferanslarının sözcüsü olarak kabul edilen bir sivil toplum örgütü EUA, yaklaşık 800 üyesi, 36 Rektörler Konferansı ile 46 ülkenin temsil edildiği bir kuruluş 50 Türk üniversitesi EUA üyesi

…3… The European University Association (EUA) EUA’nın misyonu Avrupa yükseköğretiminin ve araştırma faaliyetlerinin güçlü ve bütünleşmiş bir sistem içinde gelişmesine, üyesi bulunan özerk üniversitelerin eğitim-öğretim-araştırma alanlarında kalitelerini iyileştirmek ve topluma hizmetlerini zenginleştirmek üzere destek vermektir. EUA Annual Report 2001/2002

…4… The European University Association Kalite Projeleri ve Programları EUA 2003 yılından beri Bologna Sürecine aktif katkı yapmaktadır. Bilindiği gibi Bologna Süreci özellikle Berlin Bakanlar toplantısından sonra Yükseköğretimde kalite konusuna odaklanmıştır. Prag2001 Berlin2003 Bergen 2005 London 2007

…5… The European University Association’s Kalite Projeleri ve Programları Quality Culture Project European Quality Assurance Forum Institutional Evaluation Programme European Quality Agency Register

…6… The European University Association’s Quality Culture Project EUA nın Kalite Kültürü Projesi 2002 yılında üniversitelerde kalite kültürü yaratılması ve hesap verebilirlik mekanizmalarının geliştirilebilmesi amacıyla başlatıldı 3 aşamada gerçekleştirilen proje 2006 yılında sonuçlandı “Kültür” sözcüğü kalitenin sadece yönetimlerin değil, kurumun tüm paydaşları ile paylaşması gereken bir kavram olması nedeniyle seçildi.

…7… The European University Association’s Quality Culture Project Bazı Sonuçlar Anahtar kavramlar Kalite çok boyutlu bir kavram Kurumsal Özerklik Öğrencilerin Rolü Dış Paydaşlar Kurumsal Liderlik İyi örneklerin EUA üyeleri arasında paylaşılması The European QA Forum’un başlatılması

…8… The European University Association’s The European QA Forum 4E EUA- ENQA-EURASHE-ESIB(ESU) 2006 yılından beri Avrupa Kalite Güvence Forumlarını düzenliyor. İlk Forum Munich 2006 İkinci ForumRoma 2007 Üçüncü ForumAntweb2008

…9… The European University Association’s The European QA Forum 4E EUA-ENQA-EURASHE-ESIB(ESU) 4 Mart 2008 de EQAR European Quality Agencies Register kurulmasını gerçekleştirdiler

…10… The Institutional Evaluation Programme (IEP) Bağımsız isteğe bağlı uygulanan bir değerlendirme Süreci olarak 1993 de başlatıldı Programın başlangıç amaçları  Farkındalık yaratarak EUA üyelerinin kalite konularına açık bir yapı geliştirmelerini  Bu değerlendirme sürecinin yöntemi, stratejik değişimi desteklemek üzere sistematik iç değerlendirme mekanizmalarının geliştirilmesini sağlamak

…11… The Institutional Evaluation Programme (IEP)  IEP, üniversitelerin değişimle başedecek kapasite zenginleştirmesini sağlayacak şekilde donatılmasını hedef almaktadır  15 yıl içinde, 36 ülkeden 200 den fazla üniversite değerlendirildi. Çoğu Avrupa’dan olan bu üniversitelerin yanında Latin Amerika ve Güney Afrika üniversiteleri de bulunmaktadır.

…12… The Institutional Evaluation Programme (IEP) IEP Programın uzun vadeli amaçları  Kurumsal özerkliği destekleyerek kurumsal değişime destek vermek  Her kuruma göre uyarlanan, her kurumun iç ve dış değerlendirme süreçlerini, misyon ve kültürünü dikkate alan özel bir değerlendirme süreci  Üniversitenin stratejik ve kalite yönetiminin gelişmesine ve iyileşmesine katkı yapmayı hedef alan bir süreç

…13… Institutional Evaluation Programme: ODAK  ODAK: Kurumsal Yapı ve Organizasyon  Kurumun Küresel görüşünü değerlendiriyor  Ana özelliklerini inceliyor  Misyonunu gerçekleştirmekte olduğunu saptamayı hedef alıyor  Kurumsal değişim için bir Stratejik Araç olarak işlevini tanımlıyor

…14… Institutional Evaluation Programme: Felsefesi Felsefesi  Kalitenin “Amaca Uygunluk” tanımına odaklanıyor  Öz-değerlendirme aşamasına odaklı bir yaklaşım  Mükemmeliyet için tek tanım değil farklı tanımları kapsayabiliyor.

…15… Institutional Evaluation Programme: 4 SORU  4 Anahtar Soru:  Kurum Ne yapmak İstiyor?(Misyon)  Bunu Nasıl yapıyor? (Aktiviteler)  Bunun Gerçekleştiğini Nasıl Ölçüyor? (Kalite Kültürü)  Kendisini Nasıl değiştiriyor? (Değişim için Stratejik kapasitesi var mı?)

…16… Institutional Evaluation Programme: Takım Değerlendirme Takımları  Avrupa Akran değerlendirmesi için Avrupa Rektörleri ve R ektör yardımcılarından değerlendirme grupları oluşturuluyor  Kalıcı güçlü bir değerlendirme uzman grubu ile uluslararası deneyim kazanmış durumda  Her yıl eğitim etkinlikleri ile değerlendirme grubunun bilgileri güncelleniyor.  Türkiye’den EUA-IEP evaluator Üstün Ergüder, Öktem Vardar, Erdal Emel, Gülsün Sağlamer

…17… Institutional Evaluation Programme: Prosedürler İki ziyaret yapılıyor:  1. ziyaret ulusal ve uluslararası sınır şartlarını ve fırsatları anlamak üzere  2. ziyaret üniversitenin zayıf ve güçlü yanlarını anlamak ve tavsiyelerde bulunmak üzere  Değerlendirme takımı tüm paydaşlarla toplantılar yaparak bilgi topluyor.

…18… Institutional Evaluation Programme: Sektör Düzeyinde Değerlendirme EUA-IEP Sektör düzeyinde Değerlendirme Yapıyor: Catalonia, Ireland, former Yugoslavia (Bosnia Herzegovina, Serbia) Slovakia Portugal Sonuç rapor ulusal ölçekte ortak konuları, sorunları ve tavsiyeleri içeriyor. Ana amaç,üniversiteleri daha yaratıcı, inovatif ve değişime açık bir yapıya ulaştıracak sistem seviyesinde gerekli olan değişiklikleri belirlemek

…19… Institutional Evaluation Programme: Sektör Düzeyinde Değerlendirme EUA-TÜSİAD PROJESİ EUA, TÜSİAD tarafından yılları arasında EUA-IEP sürecinden geçmiş 17 Türk üniversitesinin mevcut değerlendirme raporları ve deneyimlerine bağlı olarak Türkiye’de Yükseköğretimi sektör olarak incelemek ve sonuçları bir raporla sunmak üzere davet edilmiştir.

…20… EUA-IEP Sektör Düzeyinde Değerlendirme The EUA has conducted an evaluation of the following seventeen institutions: Bogazici University (1998 – 1999) University of Marmara (2000 – 2001) Middle East Technical University, Ankara (2001 – 2002) Uludag University (2002 – 2003) Istanbul Technical University (2003 – 2004) Erciyes University (2003 – 2004) Ankara University (2004 – 2005) Ataturk University (2005 – 2006) Cukurova University (2005 – 2006) Kocaeli University (2005 – 2006) Selcuk University (2005 – 2006) Suleyman Demirel University(2005 – 2006) Akdeniz University (2006 – 2007) Ege University (2006 – 2007) Gazi University (2006 – 2007) Hacettepe University (2006 – 2007) Yeditepe University (2006 – 2007)

…21… EUA-IEP Sektör Düzeyinde Değerlendirme I. Değerlendirmenin ana amacı Türk üniversitelerinin Avrupa bağlamında gelişmelerine katkı yapmaktır. Özel amacı ise Türkiye’de üniversitelerin içinde bulunduğu dış ve iç koşulları analiz ederek sektör bazında güçlü ve zayıf yönleri belirlemektir.

…22… EUA-IEP Sektör Düzeyinde Değerlendirme II. Amaç ve İçerik 2.1 Dış Koşullar Bu çalışmada: Üniversite özerkliğinin ana boyutları incelenecektir: örneğin, Yönetişim yapısını belirleyebilme, araştırma ve inovasyon hedeflerini belirleme kapasitesi, özel akademik profiller, mali özerklik, akademik ve idari personel alma ve yükseltme, öğrenci kabulü, fiziksel altyapı, Mevcut hesap verebilirlik mekanizmaları, örneğin Dış kalite güvence süreçleri, Dış Yönetim Kurulları, Hükümet, diğer kaynak yaratan kurumlar ve tüm paydaşlarla ile Üniversitelerin ilişkileri Kurumun iç denetim Süreçleri Koordinasyon, Denetim, Değişim kapasiteleri

…23… EUA-IEP Sektör Düzeyinde Değerlendirme 2.2 İç Koşullar Bu çalışma güçlü ve zayıf yönleri aşağıdaki başlıklar altında inceleyecektir. Mevcut kurumsal yapılar, kurumsal akademik öncelikler dahil olmak üzere etkin karar alma ve kurumsal stratejiyi desteklemede sorumlulukların tanımı/hesap verebilirlik Kurumun misyonunu etkin ve verimli olarak gerçekleştirmesi için uygun ve yeterli finans kaynaklarına ve insan kaynaklarına sahip olması Eğitim/Öğretim: Bologna Sürecinde sağlanan gelişmeler;eğitimin toplumsal ihtiyaçlara özellikle üniversiteye ve uluslararası değişim programlara eşit giriş olanakları sunması

…24… EUA-IEP Sektör Düzeyinde Değerlendirme Araştırma: i) üniversiteler hangi seviyede kendi araştırma stratejilerini ve politikalarını belirleyebiliyorlar ii) Araştırma, innovasyon ve teknoloji ofis ve altyapılarının rolü; iii) Kurumlar arası işbirliği düzeyi; ve iv) Türk üniversitelerinin Avrupa araştırma programlarına katılım düzeyleri. Mevcut iç kalite denetim mekanizmalarının güçlü ve zayıf yönleri Dış paydaşlarla ilişkiler

…25… EUA-IEP Sektör Düzeyinde Değerlendirme III. Yöntem 17 Üniversitenin katılımı ile sürecin gerçekleştirilmesi. Bu üniversitelerin temsilcilerinden bir Üst Kurul oluşturulmalı ve eksik bilgiler var ise bu temsilciler desteği ile sağlanabilmeli. Üç paralel oturumla Bir Odak Grup toplantısı yapılmalı Taslak rapor bir atölye çalışması ile tartışılmalı ve bu çalışmadan sonra Final rapor hazırlanarak TÜSİAD’a sunulmalı ve rapor açıklanmalı. TÜSİAD bir koordinatör ve koordinasyon kurulu belirlemeli, haberleşme için iki taraf birer görevli belirlemeli tüm organizasyonun yapılmasını sağlamak üzere

…26… EUA-IEP Sektör Düzeyinde Değerlendirme Bu projenin yöntemi aşağıdaki aşamalarla gerçekleştirilecektir EUA nın Masa başı araştırma aşaması EUA raporda incelenecek ana konularla ilgili ortak sorunları belirlemek üzere mevcut raporların analiz ve sentezini yapacaktır. EUA bu değerlendirmenin de yapıldığını dikkate alarak çalışmayı yürütecek ve SWOT analizi için eksik bilgileri tamamlamak üzere Odak Grup toplantılarından yararlanacaktır.

…27… EUA-IEP Sektör Düzeyinde Değerlendirme Uluslararası ve Avrupa Bağlamında Türk Üniversiteleri Türk Yükseköğretimi ile ilgili Avrupa bağlamındaki bilgiler EUA’nın TREND raporlarından elde edilecektir. Bu raporlar tüm Bologna ülkelerinin Bologna Sürecindeki durumlarını analiz ederek karşılaştırmalı olarak ortaya koymaktadır.

…28… EUA-IEP Sektör Düzeyinde Değerlendirme EUA’nın Sybille Reichert tarafından yürütülen “The Rise of Knowledge Regions” (2006) adlı çalışma raporu ve OECD tarafından yayınlanan “Study of the Regions of Knowledge” dökümanları araştırma ve inovasyon alanında karşılaştırmalar yapmak üzere değerlendirilecektir. Buna ek olarak masa başı araştırması EUA’nın tamamlanmakta olan Yönetişim ve Özerklik çalışması sonuçları ve OECD’nin 14 ulusal yükseköğretim sisteminin yönetişimi ile ilgili analizlerini içeren çalışmasını da değerlendirecektir.

…29… EUA-IEP: Sektör Düzeyinde Değerlendirme 3.2 External Panel EUA Türk Üniversitelerinin IEP değerlendirme süreçlerinde görev almış 3 üniversite liderini ve bir sekreteri bu projede “ Dış Panel” olarak belirleyecektir 3.3 Contact Group EUA Türk üniversitelerinin değerlendirme sürecine katılmış 6 değerlendirme uzmanından bir alt grup oluşturacaktır. Bu grup, projenin tüm aşamalarında gerektiğinde katkı yapacak ve odak grup toplantılarına katılacaklardır.

…30… EUA-IEP Sektör Düzeyinde Değerlendirme 3.4 Focus groups (3 Groups) Odak Grup tartışmalarına EUA-IEP den geçmiş üniversitelerin üst düzey temsilcilerinin (Rektör veya Rektör Yardımcısı), paydaşların birer temsilcilerinin katılması beklenmektedir. Contact Group üyeleri EUA-IEP de görevli Türk Değerlendirme Grubu üyeleri de Odak Grubu toplantılarına katılacaklardır.

…31… EUA-IEP Sektör Düzeyinde Değerlendirme 3.5 Rapor Taslak rapor masa başı araştırmalardan sonra yapılacak odak grup toplantıları ile gerçekleştirilecektir. 3.6 Workshop Bu sürecin sonunda EUA-IEP den geçmiş bulunan üniversitelerin de katılımıyla bir atölye çalışması yapılarak taslak rapor tartışılacaktır. Bu atölye üniversitelere kendi kurumsal eylem planlarını biçimlendirmede yardımcı olacaktır.

…32… EUA-IEP Sektör Düzeyinde Değerlendirme IV. Çıktılar Sonuç Değerlendirme raporu (Değerlendirme ve Tavsiyelerle birlikte) V. Önerilen program Desk Research EUA 1 February – 15 April 2008 Focus groups in Istanbul May 2008 Internal meeting of the EUA panel (Brussels) 5 June 2008 Workshop in Istanbul 19 June 2008 Final report to be delivered to TÜSİAD30 July 2008

…33… EUA-IEP Sektör Düzeyinde Değerlendirme External Panel Jarmo Visakorpi Fuada Stankovic Julio Pedrosa Secretary: Christina Rozsnyai Contact Group Helena Nazare Betrand Weil Jaques Lanares Noel Whelan Ivan Ostrovski Ken Edwards

…34… EUA-IEP Sektör Düzeyinde Değerlendirme TÜSİAD Koordinasyon Kurulu Ethem Sancak (TÜSİAD YK Üyesi) Nuri Çolakoğlu (TÜSİAD Eğitim Grubu) Gülsün Sağlamer (EUA Board Member) (EUA-IEP Member) Üstün Ergüder (EUA-IEP Member) Öktem Vardar (EUA-IEP Member) Erdal Emel (EUA-IEP Member) Sekreterya: Ebru Dicle, Seyda Dağlı

…35… EUA-IEP Sektör Değerlendirme Teşekkür ederim