TEST HAZIRLAMA SÜRECİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Advertisements

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
Test Geliştirme ve Madde Analizi
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Madde : Ölçme değerlendirme ve test tekniğinde her bir soru için kullanılan terimdir. Madde analizi temelde; belli niteliklere sahip olması gereken bir.
Çoktan Seçmeli Sınavlar
MERHABA.
ÖLÇME ARACINDA BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER
Ölçme Araçlarının Nitelikleri
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU.
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
2  OECD’nin 67 ülkede uyguladığı PISA ölçme ve değerlendirme Yöntemi’ne göre değerlendirilen yarışma sınavıdır.
ÇOKTAN SEÇMELİ TESTLER
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -6-
2010-ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi. 1.AŞAMA: Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2.AŞAMA: Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS)
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Ölçme Araçlarında Bulunması Gereken Nitelikler
GEÇERLİLİK Kapsam Geçerliliği
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ölçme Aracının Özellikleri
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
RİSKLERİN TESPİT EDİLMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Ölçme ve Değerlendirme
Ölçemediğiniz bir şeyi geliştiremezsiniz…
MERHABA.
SEVİYE BELİRLEME SINAVI (SBS) 2013
Ölçüm Geçerliği Murat Coşar Afyon Kocatepe Üniversitesi
ÜNİTE 5: PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
ÖLÇME ARAÇLARININ NİTELİKLERİ
F.Ç Soru : 1 F.Ç Cevap : 1 F.Ç Soru : 2 F.Ç Cevap : 2.
2 - ÖLÇME ARAÇLARININ TAŞIMASI GEREKEN NİTELİKLER
Ölçme ve değerlendirme, sınıf içi öğrenme sürecinde öğrencide istenilen davranış değişikliğinin ne derece gerçekleştiğini belirlemede, eğitim sürecinin.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE Kısa Cevaplı Testler Yazılı Yoklamalar
BENER CORDAN İLKÖĞRETİM OKULU
Sbs 2013 Yeni Seviye Belirleme Sınavı Bilgilendirme Sunusu.
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SEMİNERİ KASIM 2012.
TEST VE MADDE ANALİZİ.
Çoktan seçmeli testler
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 6
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
TEST PLANI MADDE ANALİZİ.
YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Sınav Analizleri. Sınav Analizleri SINAV ANALİZLERİ 1- FREKANS 2- MADDE ANALİZLERİ FREKANS Dağılımdaki her puanın kaç kez tekrar etiğini gösteren sayı,
Yrd.Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
KLASİK TEST KURAMI VE GÜVENİLİRLİK
GÜVENİRLİK ve GEÇERLİK
Ölçme ve Değerlendirme
KGO KR-20 ve KR-21 Korelasyon Hesaplamaları.
TEST GELİŞTİRME.
EĞİTİMDE KULLANILAN ÖLÇME ARAÇLARI
Geçerlik ve Kullanışlılık
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Psikolojik Testlerin Çeşitli Kriterlere Göre Sınıflandırılması
ÖLÇME ARACININ YAPISAL NİTELİKLERİ
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Sınav Türleri: Uzun Yanıtlı ve Kısa Yanıtlı
TEST.
Sunum transkripti:

TEST HAZIRLAMA SÜRECİ

1)Testin amacının belirlenmesi - Hangi değişkenlerin ölçüleceği sonuçlar için hangi değerlendirme türünün kullanılacağı işlemleri belirleme sürecidir.

2)Ölçülecek davranışın belirlenmesi Hangi davranışın ölçüleceğinin belirlenmesidir. Testin kapsamına hangi davranışlar alınacak.

3)Belirtke tablosu hazırlama - Kapsam geçerliliğinin yüksek olması için hazırlanır.

4)Kullanılacak soru türünün belirlenmesi -Testte kullanılacak sorunun testin amacına uygun olması gerekir. 5)Madde yazımı - Hangi soruların testte yer alacağının belirlenmesidir

6)Soruların gözden geçirilmesi -Sorular uygun davranışı ölçüyormu,dilbilgisi kurallarına uygun mu? 7)Uygulama 8)Puanlama -Puanlama sınavın türüne göre değişir. -Mümkün olduğunca objektif puanlama yapılmasına dikkat edilmelidir.

9)Test ve madde istatistiklerinin belirlenmesi -Test davranışları ne kadar ölçtü - Hangi davranışları ölçmede yetersiz kalma 10)Testin amacının belirlenmesi