X. HALKLA İLİŞKİLER VE İLETİŞİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖRGÜTLERİN KİTLE İLE OLAN İLETİŞİMLERİ
Advertisements

İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Halkla İlişkiler ve Empatik İletişim
Halkla İlişkiler Sıtkı ASLANHAN.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
ÜNİTE: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ KONU: KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
Medya  Medya, her türden sözlü, yazılı, basılı, görsel metin ve imgeleri içeren çok geniş iletişim araçlarını kapsayan bir kavramdır. Bu kavramın içine.
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
SOSYAL BİLGİLER 7.SINIF KONU: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ
KAYSERİ HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ DESTEK HİZMETLERİ ŞUBESİ EĞİTİM BİRİMİ
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
Hazırlayan : Sevgi YAYLAGÜL Bölüm : Bilgisayar Programcılığı
Pazarlama araştırmalarında veriler üç yöntemle elde edilir
İletişimde Süreç Yaklaşımı
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
HALKLA İLİŞKİLER Elif KUŞLU PİŞKİN 2005.
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
Halkla İlişkiler ve Halk Kütüphaneleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Sözlükte "iletişim" ne demek?
İletişim ve Empati.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
HALKLA İLİŞKİLER Öznur Sarıahmetoğlu-Uzman Tıbbi Hizmetler Başkanlığı
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
İLETİŞİM VE İLETİŞİMİN ÖĞELELERİ Yrd. Doç. Dr. Bahadır KÖKSALAN
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama İletişimi Araçları
SPORDA KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
SPOR KULÜPLERİNDE İLETİŞİM
Reklam ve Halkla İlişkiler
Pazarlama İletişimi.
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
HALKLA İLİŞKİLER -Tanım Halkla ilişkiler, bir örgütün toplumdaki kişiler ve gruplar ile etkileşim içine girerek, eylemlerini açıklamasını; toplumun desteğini.
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 3. Hafta*
İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.
Halkla İlişkilerin Temel Kavramları 3.Hafta
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi
İLETİŞİM NEDİR??.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

X. HALKLA İLİŞKİLER VE İLETİŞİM

Halkla İlişkiler Temel işlevleri; kuruluşun amaç ve faaliyetleriyle kamu yararını bütünleştirmek, halka bilgi vermek, halkın anlayış ve kabulünü sağlamaya yönelik programlar uygulamak olan bir bilim ve sanattır. Örgütün içinde yer aldığı çevrenin tutum ve davranışlarını ölçen, değerlendiren ve yorumlayan; hedef kitlelerin amaç, ihtiyaç ve ilgilerinin kurumun amaçları ile denkleştirilmesini sağlayan, uygulamalı bir toplum ve davranışlar bilimidir. (Edward Robinson)

Halkla İlişkiler Kamusal ya da özel bir kuruluşun, işlevleri gereği doğrudan veya dolaylı ilişkide bulunduğu kitlelerin güven ve desteğini sağlamak üzere giriştiği, iki yönlü iletişime dayalı ve sonuçta kitlede kuruluşun, kuruluşta kitlenin taleplerine uygun değişimlerin gerçekleştirilmesine yönelik sistemli ve sürekli çabaları içeren bir süreçtir. (Birkan Uysal) Halkla ilişkiler, doğru olanı yapıp halk tarafından beğenilmektir. (Nuri Tortop)

Public Relation News’e göre halkla ilişkiler;

Ne yapmalı?

HALKLA İLİŞKİLERDE HADEF KİTLE Tedarikçiler İşletme Çalışanlar Pay Sahipleri Rakipler Aracılar Toptancı Perakendeci ve Bayiler Kredi verenler Müşteriler

HALKLA İLİŞKİLERE YAKIN KAVRAMLAR PROPAGANDA:Propaganda, bir öğretinin düzenli ve sistematik olarak yayılması, bir fikrin ya da davanın duyurulmasıdır.(Mıhçıoğlu, 1971: 5). Propaganda, özgürlüklere ters düştüğü ve çoğu kez otoriteye dayandığı için, beyin yıkama süreci olarak değerlendirilir.

Halkla İlişkilerin Reklam ya da Propagandayı İndirgenmesinden Kaynaklanan Sorunlar A-Propaganda: Daha çok siyasal alandaki iletişimi anlatmada kullanılır. Dikkat dağılımını etkileyerek, dikkatlerin belli konulara çekilmesine yönelik bir etkileme aracıdır. Propaganda ikna etmeye dayanmaktadır. İnsanların düşünce ve davranışlarını etkilemeyi amaçlar (tek görüş sunar) Kimi kez gerçekler saptırılabilir, Olumsuz değer yüklü bir kavramdır.

REKLÂMCILIK Amerikan Pazarlama Birliği’nin tanımına göre reklâm, herhangi bir ürünün, hizmetin ya da düşüncenin bedeli ödenerek ve bedelin kim tarafından ödendiği anlaşılacak biçimde yapılan ve kişisel satışın dışında kalan tanıtım eylemleridir. (Odabaşı ve Oyman, 2001:98);

REKLÂMLARIN ÖZELLİKLERİ Reklâm bir bedel karşılığı yapılmaktadır, Reklâm kişisel bir sunuş değildir, Reklâm mesajlarında ürünler, hizmetler ya da düşünceler yer alabilir, Reklâm yapan kişi ya da kurum bellidir.

Halkla İlişkilerin Reklam ya da Propagandayı İndirgenmesinden Kaynaklanan Sorunlar B-Reklam: Pazar ya da piyasa koşullarının geçerli olduğu koşullarda ve daha çok özel sektörde kullanılan ikna edici iletişim türüdür. Herhangi bir ürün veya hizmetin kitle iletişim araçlarında bedeli ödenerek yapılır.

PAZARLAMA Halkla ilişkiler ile pazarlama kavramları arasındaki yakın ilişkiler her ikisinin de dışa dönük olmasından kaynaklanır. Pazarlama biliminin önde gelen teorisyenlerinden Philip Kotler 1986 yılında yazdığı bir makalede halkla ilişkilerin (Ürün, dağıtım, fiyat ve tutundurmadan sonra) pazarlamanın beşinci “P“ si olarak ele alınması gerekecek kadar önemli olduğunu savunmuştur (Horatçıoğlu, 1988: 8). Günümüz pazarlamacıları ise halkla ilişkilere tutundurma araçları (Kişisel satış, Reklam, satış promosyonu, tanıtım ve halkla ilişkiler) arasında yer vermektedir.

HALKLA İLİŞKİLERİN TEMEL İLKELERİ Çift yönlü ilişkiye dayanmalı, Dürüst uygulama ve doğruları yansıtmalı, İnandırıcı olmalı, Sabır isteyen bir iştir, Bir uzmanlık işidir, Yaygın sorumluluk gerektirir, Yineleme ve süreklilik, İşletme imajı, Belli bir bütçesi olmalıdır.

HALKLA İLİŞKİLER VE İLETİŞİM Halkla ilişkiler faaliyetinin de en temel unsuru iletişimdir. İnsanoğlu gün boyunca, günlük yaşamının önemli bir bölümünü sürekli çevresinde bulunan insanlarla iletişim kurarak geçirir. Bateson’a göre “insanlar günlük yaşamlarının yüzde yetmişini iletişim içinde geçirmektedirler.” Bu görüşe göre, bireyler günde 17, yılda 6 bin 205 saat iletişimle iç içe bulunmaktadırlar. Ülkemizde doğumla ölüm arasındaki çizgide yaş ortalaması 65 yıl olarak kabul edildiğinde, insanlar bu sürecin 403 bin 325 saatini çeşitli biçimlerde iletişim kurarak geçirirler (Bülbül, 2004:8).

İletişim Nedir? Düşünce, bilgi ve duyguların; sözcük, yazı ve resim gibi semboller kullanarak anlaşılır hale getirilmesi, paylaşılması ve etkileşim sağlanmasıdır. Etkili iletişimin amacı; iletmek istediğimiz mesajı karşımızdaki kişiye amaçladığımız biçimde iletebilmek, istenen tutum değişikliğini sağlamak ve ortak bir anlayış oluşturmaktır.

İLETİŞİM SÜRECİ KANAL Gürültü Kaynak Alıcı Geri Besleme Kodlama Kod Açma KANAL MESAJ İLETİŞİM; Duygu, düşünce ya da bilgilerin bireyler, gruplar ve toplumlar arasında akla gelebilecek her türlü yolla (söz, yazı, görüntü, hareketler vb.) karşılıklı olarak aktarılmasıdır

İletişim Süreci Modeli (Robert Schemel’den)

İletişim Süreci Düşündüğünüz Söylemek istediğiniz Söylediğinizi sandığınız Söylediğiniz Duymak istediği Duyduğu Anladığını sandığı Anladığı

Ben onlardan bir şey yapmalarını istiyorum, Neden onlar gidip bambaşka şeyler yapıyorlar? Hastalarımın söylediklerimi hep yanlış anlamalarını, bir türlü anlamıyorum

TEK YÖNLÜ İLETİŞİM Alıcı Kaynak Mesaj

ÇİFT YÖNLÜ İLETİŞİM Kaynak Mesaj Alıcı GERİBİLDİRİM

Etkili İletişim için; Uygun dil seçmek Açık ve doğru mesaj vermek Saygı duymak, güven vermek Göz teması sağlamak Beden diline dikkat etmek İki yönlü iletişim kurmak Geri bildirimde bulunmak Dinlemeyi öğrenmek Empati kurmak

Algılarımız bizi yanıltabilir mi?

HALKLA İLİŞKİLERDE KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI Yazılı ve Basılı Araçlar İşletme gazeteleri, Dergiler, Broşürler ve el ilanları, Afişler, İlan tahtaları, Bültenler, Yıllık raporlar vb.

Sözlü Araçlar Yüz yüze konuşma, Telefonla görüşme, Toplantılar, Konferanslar, Seminerler, Sempozyumlar, Paneller vb.

Görsel ve İşitsel Araçlar Televizyon, Radyo, Bilgisayar, Yarışmalar, Kokteyller, Telekonferans vb,