TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

TANITIM OTURUMU Nuri A Başoğlu, Prof.Dr. İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü.
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TÜRKİYE’DEKİ TURİZM SORUNLARI
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
Avrupa Birliği Ortak Tarım Planı -AB OTP-
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI:
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Kütahya Porselen, 1970 yılında temelleri atılan, 1984 yılında %75’i Güral ailesine geçmiş, %26’sı hissesi de halka açık olarak İMKB de işlem görmekte.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
PAZAR RAPORLARI_2013.
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Mardin’de Sürdürülebilir Turizmin Geliştirilmesi için Teknik Yardım Otel Temsilcileri Odak Grup Toplantısı No: Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye.
T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Stratejisi &
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
GİRİŞİMCİ YAVUZ SELİM MURATOĞLU.
Bölüm 10 Olgunlaşmış Pazarlarda Pazarlama Stratejileri
Yeni Pazarlama Teknikleri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
ŞİRKET PROFİLİ Gençoğlu ailesi tarafından 1989 yılında, Bursa’da 7 bin 500 m2 alanda kuruldu. Kuruluş amacı tümüyle ihracat olan Penguen Gıda, Avrupa.
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Soru; Türkiye’nin üyeliğinin muhtemel etkileri neler olabilir?
Pazarlama İlkeleri.
GİRİŞ Ülkenizde ya da coğrafi bölgenizde turizm ne kadar önemlidir? Şehrinizde ya da kasabanızdaki mevcut istihdamın ne kadarlık kısmı turizm ile.
Reklam ve Halkla İlişkiler
“Tüm hayatım boyunca dolaştım, seyahat de ettim
Sosyal Medyada Tanıtım ve Pazarlama
“Günde defa karar anıyla karşı karşıya kalıyoruz.” Jan Carlzon, İskandinav Hava yolları Başkanı.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
İHRACATA YÖNELİK DEVLET DESTEKLERİ ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ 2010/8 sayılı Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
Faaliyet gösterdiğimiz hizmet sektöründe en büyük eksikliğin kalifiye iş gücü olduğundan yola çıkarak; ‘Aslolan insana verilen değerdir’ anlayışıyla kaliteli,
2016 Kayseri Ticaret Odası.
KKTC TURİZM VE ÇEVRE BAKANLIĞI TURİZM YATIRIM POLİTİKALARI Doç. Dr
KIRSAL ALANDA YENİLİKÇİ HİZMET SUNUMU
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
KONGRE TURİZMİNİN DİĞER TURİZM TÜRLERİ İLE İLİŞKİLERİ
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Türkiye’nin Alternatif Turizm SWOT Analizi -Tartışma-
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
ÖZEL İLGİ TURİZMİ (Alternatif ve Sürdürülebilirlik Kavramları)-2
Yeni Turist • daha sık ve kısa süreli tatile çıkıyor,
Prof. Dr. İge Pırnar Yrd. Doç. Dr. Ferika Özer Sarı Yrd. Doç. Dr
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET SEKTÖRLERİNE YÖNELİK DESTEKLER VE ÇALIŞMALAR
TEZ SUNUMU AVRUPA YAKASINDA BULUNAN ULUSLARARASI OTEL VE OTEL ZİNCİRLERİNDE SOSYAL MEDYA KULLANIMI Hazırlayan Gizem KEÇECİ Danışman Dr. Meltem T. Kayhan.
Sunum transkripti:

TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine çekmek için gerçekleştirilen faaliyetlerdir.

TANITMA STRATEJİLERİ Tanıtım/Pazarlama stratejilerinde teorik olarak 4 alternatif strateji vardır. Tek-Hedef-Kitle Tanıtma Stratejisi Yoğunlaştırılmış Tanıtım Stratejisi Bütünsel Tanıtım Stratejisi Ayrıştırılmamış Tanıtım Stratejisi

BAKANLIĞIMIZ TANITMA STRATEJİLERİ Bakanlığımızca izlenen tanıtım faaliyetlerinde; Genelde Ayrıştırılmamış Tanıtım Stratejisinin uygulandığını söylemek mümkündür. Kongre ve insentif ya da inanç turizmi gibi turizm çeşitlerinin geliştirilmesinde daha çok tek-hedef-kitle stratejisi uygulanmaktadır.

BAKANLIĞIMIZ TANITMA STRATEJİLERİ 1980’li yıllar: Düşük fiyat ve düşük tanıtım harcamaları 1990’lı yıllar: Düşük fiyat ve yoğunlaştırılmış tanıtım faa Ancak 2005 ve sonraki yıllar için; Mal ve hizmetlerin kalite standartlarına yoğunlaşan, Düşük fiyat yaklaşımını tek rekabet unsuru olmaktan çıkaran, Turistik arza eklenen kaliteli ürünlerin doğru hedef kitleye ve piyasa değeri ile sunumuna olanak veren Stratejik yaklaşımlar ortaya konmaya başlanmıştır.

BAKANLIĞIMIZ TANITMA STRATEJİLERİ Bakanlığımızca uygulanan tanıtım stratejisinde öncelikli daha çok önem verilmelidir. Ülke imajı yaratılması, markalaşmaya gidilmesi Ülkemiz turizm ürününün tanıtılması, turist sayısının ve gelirlerinin artırılması Akdeniz çanağındaki diğer destinasyonlardan farkımız ve göreceli üstünlüğümüzün anlatılması ile markaya bağlılığın yaratılması üç unsura

BAKANLIĞIMIZ TANITMA STRATEJİLERİ Bakanlığımızca kuruluşundan bu yana yürütülmekte olan tanıtım ve pazarlama faaliyetlerinde üç ana Pazar ülkeler grubu belirlenmiştir. Buna göre: Oturmuş Pazar Ülkeler (Batı Avrupa ve Rusya Federasyonu) Kıta Ötesi-Gelişmekte Olan Pazar Ülkeler (ABD, Japonya) Potansiyel Pazar Ülkeler (Körfez ve Asya Pasifik)

HEDEF KİTLEMİZ Eğitim ve gelir düzeyi orta ve üzeri, Fiyat/hizmet oranı ve kaliteye önem veren Gelir düzeyi orta ve yüksek, Genç, orta yaş grupları ile 3.yaş grubu Seyahat deneyimi yüksek, Farklı bir tatil deneyimi yaşamak isteyen tüketiciler.

VİZYONUMUZ Bu tanıtım stratejilerinde vizyonumuz; Destinasyon odaklı sürdürülebilir turizm, Üründe çeşitlilik, Üründe toplam kalite sağlanmış, Çevreye duyarlı yaklaşım, Üründe markalaşma, Rekabet edebilme yeteneğine sahip, Turist memnuniyeti sağlanmış, Yüksek turizm geliri elde edilen, Kitle turizminin yanı sıra “bireysel turizmi” de geliştirebilen bir destinasyon olmak

MİSYONUMUZ Kültürel mirasımızı ve tarihi değerlerimizi ön plana çıkaran, Turistlerin farklı ve doyurucu bir tatil deneyimi yaşamalarına olanak veren, Sürdürülebilir turizmin gerçekleştirilebilmesini sağlayacak çeşitlilikte ve kalitede ürün ortaya koyabilen, Değişen ve gelişen taleplere paralel olarak kendini yenileyen bir turizm sektörünü destekleyen, Zengin kültür ve turizm potansiyelinin, gelişen teknolojilerden yararlanılarak, iç ve dış pazarlarda tanıtılmasına imkan veren bir kültür ve turizm politikasının yürütülmesi.

Özetle, yeni tanıtım stratejilerinin temel ayakları şunlardır: PR Devlet-Özel Sektör İşbirliği İnternet Kullanımı Markalaşma -Reklam -Tanıtıcı Yayınlar -Araştırma -İmaj Yaratımı -Logo / Kimlik Arzın talebe göre şekillenmesi, Ürün çeşitliliğinin vurgulanması, Sürdürülebilir turizm, Yeni tanıtım stratejilerinde tanıtım teknikleri olarak bu öğelerin kullanımı artık daha çok internet üzerinden yapılacaktır.