ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

Bilişsel süreçler Ömer Faruk KOCAMAN
ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
Duran Uygur
Bilgiyi İşleme Modeli TAHİR BENEK
15. BÖLÜM BİLGİYİ İŞLEME KURAMI
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Bilişsel Öğrenme Kuramı
KONU: BİLGİYİ İŞLEME MODELİ
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 6.Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TEST – 1.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
BELLEK VE BELLEK SÜREÇLERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar Dr. Süleyman Sadi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
Öğretim Durumlarını Planlama
3.Ünite Öğrenme,Bellek,Düşünme DÜŞÜNMENİN YAPITAŞLARI
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Gözleyerek Öğrenme Kuramı
Çoklu ortam mesajları hazırlanırken “zihin nasıl çalışır?” kavramı neden önemlidir ?
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğr. Gör. Dr. Şirin KARADENİZ
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
Gestalt Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
KISIM 1 Bilgi İşleme Teorisi
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
KISIM 1 Bilgi İşleme Teorisi BÖLÜM 2 Duyusal, Kısa Süreli ve İşleyen Bellek.
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
Bilişşsel Yük Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT II. Algı açısından baktığımızda, insanın bilişsel sistemi, etrafımızdaki dünyayı gelen bilgileri  Bağlam.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT IV. İnsan beyninde kısa süreli ve uzun süreli olmak üzere iki tane bellek merkezi vardır. Kullanıcılar, internet.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT II
ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
BİLGİ İŞLEME MODELİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
ÖĞRENMEDE BİLİŞSEL YAKLAŞIM: BİLGİYİ İŞLEME MODELİ
Sunum transkripti:

ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

Yaşantı ürünü değişmedir. ÖĞRENME, Yaşantı ürünü değişmedir.

Öğrenme bireyin, etkileşimli ortamlarda kendi öznel bilgi ve anlamını oluşturmasıdır.

7 Bilgiyi İşleme (Öğrenme) Süreci Duyusal Kayıt Kısa Süreli Bellek Uzun Süreli 1. Anısal 2. Anlamsal 3. İşlemsel Dikkat Algı (Seçici) Anlamlı Kodlama DAVRANIŞ Uyarıcılar

Uyarıcılar Çevremizden bize ulaşan ve bizi düşünsel, duygusal ya da fiziksel bir eyleme yöneltme potansiyeline sahip olan her şey uyarıcıdır. Bunlardan, herhangi bir özelliği açısından farklı olan ya da ihtiyacımıza uygun düşen dikkatimizi çeker ve ona yönelmemizi sağlar.

O halde öğretim süreçleri, öğrenilecek olana(uyarıcı), onu diğerlerinden farklı kılacak özellikler kazandırma çabalarıyla başlamalıdır. RENK HAREKET UYARICI BELİRSİZLİK SES KOKU TAT

Kısa Süreli Bellek (Çalışan Bellek) Duyusal kayıttan, dikkat ve seçici algı süreçlerinden geçerek, gelen uyarıcı burada işlenir. Kapasitesi ve süresi sınırlıdır. Bilişsel yükü azaltıcı önlemler alınmalıdır. Gruplama yoluyla, işleyebileceği birim sayısı artırılmalıdır. Tekrarlarla, uyarıcının bellekte kalış süresi uzatılmalıdır. Görsel ve sözel uyarıcılar birlikte sunularak kapasitesi tam kullanılmalıdır.

Bilişsel Yük Bilişsel yük, belli bir zaman dilimi içinde kısa süreli belleğin gerçekleştirmek durumunda kaldığı ya da bırakıldığı zihinsel etkinlik miktarına işaret eder. Bilişsel yükü belirleyen temel faktör, çalışan belleğin yönelmesi gereken öğe miktarıdır. Aşağıdaki ifadelerin her birine birkaç saniye süreyle bak ve sayıları sırasıyla hatırlamayı dene. 392 597 462 846

YARATICILIK HERKESİN İÇİNDE FARKLI OLMAKTIR YARATICILIK FARKLILIKLARI ÖDÜLLENDİRMEKTİR

Kapasitesi ve süresi sınırsızdır. Uzun Süreli Bellek Kısa süreli bellekte işlenen ve dönüştürülen uyarıcının depolanıp, saklandığı bellek birimidir. Kapasitesi ve süresi sınırsızdır. Anlamlı kodlama süreci ve uyarıcıyla etkileşimin niteliği öğretim açısından iki önemli boyutu oluşturmaktadır. Öğrenilenin daha önce öğrenilmiş olanla ve yaşamla ilişkisi kurulmalıdır. Yeni öğrenilenler arasında ilişkiler kurulmalıdır. Benzer ve farklı örneklerle transfer kolaylaştırılmalıdır. Grafikler ve kavram haritalarıyla bilgilerin örgütlenmesi kolaylaştırılmalıdır. Bazı örgütlenmiş bilgi örnekleri

Öğrenme Materyali Kuramsal Temelleri Çeşitleri, Örnekleri Geliştirme Süreci Bilişsel Yük Kuramı Gerçek Eşyalar Tasarımlar Bilgiyi İşleme Kuramı ve Bellek Mimarisi İkili Kodlama Kuramı Bilginin (İçeriğin) Organizasyonu Görsel Tasarım İlkeleri

YARATICILIK VAZGEÇMEMEKTİR

Öğrenmenin ne olduğu ve nasıl gerçekleştiğini bilmek, öğretim faaliyetlerini yönlendirebilmenin önkoşuludur. Örneğin öğretim süreçlerinin bir dikkat çekme etkinliği ile başlamasını zorunlu kılan öğrenme gerçeği, bireyin yalnızca dikkatini çeken uyarıcıyla ilgileniyor oluşudur. Öğrenme-Öğretme.ppt