GÖRSEL OKUMA GÖRSEL SUNU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “ŞUBAT AYI BÜLTEN”
Advertisements

Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
A1PEMBE SINIF SAĞLIKLI BESLENME VE YAŞAM PROJE SUNUMU
BATIKENT İLKYERLEŞİM ANAOKULU
Sözlü Anlatım Sınavının Amaçları
Ders Kitaplarında Tasarım
Yılın Bölümleri.
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Resimlerin Kullanımı.
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
B. ŞEKİLLER VE SEMBOLLER
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”
ÖZGÜN MATERYAL GELİŞTİRME VE ÖRNEK UYGULAMALAR
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
ROL OYNAMA.
Görsel / Uzaysal Zeka.
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
OCAK AYI BÜLTENİMİZDE NELER VAR? OCAK AYINDA NELER YAPTIK?
OKUMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç. Dr. Dilek BELET.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
 Bir dönemi daha geride bıraktık. 2 haftalık bir tatile girmiş bulunuyoruz. Öğrencilerimizin bu süre içinde kontrollü bir şekilde tatil yapmalarını sağlamasınız.
KASIM AYINDA NELER YAPTIK? ETKİNLİKLERİMİZ KASIM AYI KAVRAMLARIMIZ KASIM AYI GEZİMİZ ŞENLİKKÖY POSTANESİ KASIM AYI TİYATROMIZ ÇİZGİ TİYATRO.
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
KİTLE İLETİŞİMİ VE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ
TANIŞMA GÜNÜMÜZ OKULUMUZUN BÖLÜMLERİNİ GEZEREK TANIDIK.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Hazırlayan: Çağlar KÜPELİ
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
EYLÜL AYI BRANŞ BÜLTENİ.
GÖRSEL SANATLAR Mehmet KURTBOĞAN.
TASARRUF NE GÜZELDİR.
Araçları Sınıflandırma İşlemi
AYŞEGÜL ÖÇAL NASREDDİN HOCA İLKÖĞRETİM OKULU ANKARA 2006
ÇOCUK OYUN HAKKI Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından 20 Kasım 1989’da kabul edilen Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’de güvence.
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
Hangi duygularımız var ve bu duyguları nasıl ifade ediyoruz? Drama yaparak her duyguyu yaşadık. Parmak izlerimiz farklımıdır? deneyi ile büyüteçle tanıştık..
GÖRSEL OKUMA GÖRSEL SUNU Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Dr. Yener ATASEVEN Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
HAYAT BİLGİSİ 2.SINIF DÜNYA VE UZAY
KASIM AYI BÜLTENİMİZDE NELER VAR?
ZİHİNSEL ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILANABİLECEK MATERYALLER
(EBA) EĞİTİM BİLİŞİM AĞI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
HİKÂYE ANLATMA TEKNİKLERİ
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
DRAMA Drama;doğaçlama,rol oynama ve tiyatro tekniklerinden yararlanarak öğrencilerin yaşantıyı,bir olayı,bir fikri veya soyut bir kavramı oyunsu süreçlerle.
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI Yrd. Doç. Dr. Halil Ersoy.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ.
SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ. Serbest etkinlikler Talim Terbiye Kurulunun tarihli ve 75 sayılı kararıyla ilköğretim 1. kademe literatürüne girmiştir…
e sesi 1.Sınıf Müzikli, Oyunlu Ses Sunumları Aşamalar Hissettirme
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Programın Karşılaştırılması Sunusu
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Yaratıcı Drama.
BİL1007 BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE UYGULAMALARI
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
Sunum Teknikleri - Prof.Dr. Durmuş Dündar Arş.Gör. Nurten Çalışkan
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Çalışma Dilim Tasarım Başarı İçin Çalışmak.
Sunum transkripti:

GÖRSEL OKUMA GÖRSEL SUNU ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET

İÇİNDEKİLER Görsel okuma Görsel sunu Sınıflara göre görsel okuma – görsel sunu kazanımları Örnek etkinlikler

Görsel okuma NEDİR? GÖRSEL OKUMA: Yazılı metinlerin dışında kalan resim, sembol, şekil, renk vb. ve doğa olaylarını ve sosyal olayları anlamlandırma, yorumlama

Görsel sunu nedir? GÖRSEL SUNU: Duygu, düşünce ve bilgilerin; resim, şekil, sembol ve görsellerle anlatılması.

görsel okuma ve sunu kazanımları 1. sınıf Evden okulu giderken karşılaştığı trafik işaretlerini anlama Sınıfa getirilen resim yada fotoğrafta gördüklerinin anlatma Televizyonda izledikleri çocuk programları hakkındaki düşüncelerini arkadaşları ile paylaşma Reklamlarda verilen mesajları sorgulama Doğayı izleme doğadaki değişimleri fark etme ve yorumlama ( Ör: bulutların kararmasının yağmurun habercisi olduğunu anlamlandırma)

1. Sınıf kazanımları Görsel Sunu Verilen bir kelime, cümle ya da paragraftan anladıklarını resimleme Bir diyalog işledikten sonra aynı ya da benzer diyalogu canlandırma Basit bir hikayenin bir kısmı ya da benzer diyaloğu canlandırma Bilgi, düşünce ve izlenimlerin resim, şekil ve sembol kullanarak görselleştirme Sunularında gerçek nesne ve modeller kullnama (ör: anlatacağı konu ile ilgili oyuncak, meyve, sebze ya da modellerden yaralanarak görsel sunu yapma).

2. Sınıf kazanımları Görsel okuma Sınıftaki öğrencilerin yaş, boy, kilo, kız-erkek öğrenci grafiklerini yorumlama İzledikleri reklamları beğenme ve beğenmeme nedenlerini açıklama Gösterilen fotoğrafların hangi sosyal olaya ait olduğunu nedenleriyle tahmin etme. Televizyondan izledikleri ya da gazeteden okudukları haberler hakkındaki düşüncelerini sınıfta anlatma Doğada gördüğü ağaç, çiçek, dağ, dere, gökyüzü vb. nin renklerini söyleme Çevresinde gördüğü yönlendirme ve uyarı işaretlerinin ne anlama geldiğini söyleme Doğayı izleyip, doğadaki değişmeleri fark etme ve yorumlama

2. Sınıf kazanımları Görsel sunu Verilen bir kelime, cümle ya da parağraftan anladıklarını resimleme Bakkal, market ya da kitapöıdan alış veriş yapma gibi serbest oyunlar oynama. El kuklası, eldiven kuklası, ip kukla ve gölge kuklarından yaralanarak diyalog yapma ya da hikaye anlatma.

3. Sınıf kazanımları Gruplara ayırarak bir reklam hazırlama ve hazırladıkları reklamlarda verilen mesajları sınıfça sorgulama Hava durumu, veli, ağırlık vb. grafiklerin ve basit tabloları yorumlama Sevinç, kızgınlı, öfke, endişe gibi duyguları beden dilini kullanarak anlatma Duygularını anlatanın beden dilini doğru kullanıp kullanmadığını değerlendirme Verilen kroki (ev, okul) ve haritayı (yaşadığı il, ilçe) yorumlama Farklı mevsimlere ilşkin fotoğraflardaki doğadaki değişikleri yorumlama Kış yaz sonbahar ve ilkbahar mevsimlerine ilişkin kavram haritası yaptırma

3. Sınıf kazanımları Mevsim değişikliklerinde düzenlenen, (ilkbahar ve sonbahar) çevre gezisi ya da piknikte doğadaki değişiklere ilişkin izlenimlerini ifade etme Sırayla veirlmiş bir dizi resmi herbiri için birer cümle kurarak anlamlı bir parağraf oluşturma Bayramları, toplantıları anma töernlerini yöreye özgü sosyal olayları vb. toplum açısından önemini ve anlamanın üzerinde tartışma Görsellerden hareketle cümleler ve metinler yazma Bir öğrenci elindeki resmi ayrıntılarıyla anlatırken

3. Sınıf kazanımları Diğerlerinin anlatılanlara göre bu resmi çizmeleri Okudukları bir kitap için “farklı bir kitap kapağı” hazırlama Görselleştirdiği ürünü arkadaşları ile paylaşma Görseleştirilen ürünün sınıf ve okul panosunda sergilenmesi El kuklası eldiven kuklası iplik kukla ve gölge kuklalarından yararlanarak diyalog yapma El kuklası eldiven kuklası iplik kukla ve gölge kuklalarından yararlanarak hikaye anlatma

3. Sınıf kazanımları Sonunun anlaşılmasını desteklemek amacıyla sunacağı konu ile ilgili bri nesne ya da modelin sınıfa getirip kullanılması Duygu düşünce ve izlenimlerinin drama, tiyatro, müzikli oyun, kukla vb. yollarla sunma Sunu öncesinde araç gereç hazırlma, sunacağı konu ile ilgili bilgi toplama ve prova yapma

4. Sınıf kazanımları Bir haftalık hava durumunu grafikten takip ederek okuma Tablo (çizelge) inceleme etkinliğini yapma Grafiği yorumlama etkinliği yapma Harita üzerinde incelmeler yaparak haritanın sembollerini açıklama Gruplara ayrılarak hazırladıkları reklamlarda veirlen mesajları sınıfça sorgulama Resimlerin söylediklerini çözümleme Gruplara verilen farklı karükatürlerden analdıklarını yazma ve yazılanları sınıfla paylaşma.

4. Sınıf kazanımları Televizyonda izledikleri haber spor belgesel vb. programlar hakkında yorum yapma Bir tiyatro oyununda Televizyon oyununda veya sınıf içinde sergilenen bir oyunda rol alanların rollerini oynarken beden dilini nasıl kullandıklarını tartışma, konuşmasını örneklerle destekleme Yaşadıkları bölgenin dağ, ova, akarsu, göl vb. yeryüzü şekillerine ilişkin kavram haritası yapma Mevsim değişikliklerinde düzenlenen (ilkbahar ve sonbahar) çevre gezisi ya da piknikte doğadaki değişikliklere ilişkin izlenimlerini ifade etme Farklı meslekler hakkında bilgi toplama Bayramlar, toplantılar, yöreye özgü sosyal olayların vb. nin toplum açısından önemi ve anlamı üzerine tartışma Verilen eşya listesinden seçim yapılarak kendi odası ya da sınıfını hangi eşyalarla ve nasıl düzenleyeceğini planlaması ve planın çizilmesi

4. Sınıf kazanımları Okudukları bir kitap için “farklı bir kitap kapağı” hazırlama Görselleştirdiği ürünü arkadaşları ile paylaşma Görselleştirilen ürünün sınıf ve okul panosunda sergilenmesi Serbest oyunlar oynama Radyo televizyon haberleri ya da çevresindeki herhangi bir sosyal olayı canlandırma Bilgisayardan yararlanarak poster hazırlama

5. Sınıf kazanımları Gruplara verilen karikatürlerden anladıklarını yazma ve yazılanları sınıfla paylaşma Tablo (çizelge) inceleme etkinliğini yapma Hava durumu, veli, ağırlık vb. grafiklerin ve basit tabloları yorumlama Farklı meslekler hakkında bilgi toplama Televizyonda izledikleri haber spor belgesel vb. programlar hakkında yorum yapma Doğa ile ilgili bir olayı (yağmur yad a kar yağması vb.) kavram haritası ile anlatma Doğayı kirleten unsurlarla ilgili bir film izleme ve konuyla ilgili görüşlerini sunma Görsellerden hareketle cümleler ve metinler yazma Okudukları bir kitap için “farklı bir kitap kapağı” hazırlama

Görselleştirdiği ürünü arkadaşları ile paylaşma Görselleştirilen ürünün sınıf ve okul panosunda sergilenmesi Hikayenin unsurlarını ya da aldığı notları renklerle kodlama Belirtilen bir konuda bilgisayar kullanarak sunumlarını geliştirme Bilgisayardan yardımıyla poster hazırlama

Resimlere uygun hikaye oluşturma etkiliği Örnek etkinlikler Görsel okuma Resimlere uygun hikaye oluşturma etkiliği

Örnek etkinlik 2 Karikatürlerden yola çıkarak anlatma etkinliği Resme bakarak düşüncelerinin ne olacağını tahmin ederek hikaye oluşturma