1 TÜRKİYE’DE VE ÖZEL SEKTÖR’DE GÖNÜLLÜLÜK ARAŞTIRMASI KASIM 05.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Saydığımızda 15 tane sayı olduğunu görürüz.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
Farklı Kültürlerde Liderlik Yapmak Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş
KÜLTÜR MÜDÜRLÜĞÜ. KÜLTÜR MÜDÜRLÜĞÜ ETKİNLİKLERİ Sosyal, sanatsal ve kültürel bir eğitim-öğretim merkezi olan Kültür Müdürlüğümüz, Öğrenci kulüpleri ve.
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
1-2-3 Şubat 2012 tarihinde Bingöl Merkez İlköğretim Okulu Öğretmenlerine ‘Okullarda Afet Bilincini Oluşturma’ konulu eğitim semineri düzenlenmiştir.
1www.turkegitimsen.org.tr Şuayip ÖZCAN Türk Eğitim – Sen Genel Başkanı ÖĞRENCİLERİN, EĞİTİM VE EĞİTİM SORUNLARINA BAKIŞI.
Küresel Büyüme Oranları (%)
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
TC ÇAVDARHİSAR KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2011 – 2012 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİ.
Nicel / Nitel Verilerde Konum ve Değişim Ölçüleri
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Veri Toplama, Verilerin Özetlenmesi ve Düzenlenmesi
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
Kadir Has Üniversitesi Türk Dış Politikası
“Ülke ekonomisinin verimlilik ilkelerine uygun olarak gelişmesini sağlamak, işçi, işveren ve hükümet kesimlerine eğitim ve danışmanlık desteği sağlamak.
“ AKT İ F YA Ş LANMA VE KU Ş AKLARARASI DAYANI Ş MA” Prof. Dr. Emine ÖZMETE AVRUPA B İ RL İĞİ BAKANLI Ğ I KASIM, 2012 Gaziantep.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
1/20 BÖLME İŞLEMİ A B C D : 4 işleminde, bölüm kaçtır?
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
HIV+ Farkındalık Araştırması Raporu.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
Türkiye’de Kayıt Dışılık
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
Bülent Şenver Liderlik Oyunları Kalıcı ve her durumda geçerli olan bir yaklaşım var mı? Etik Liderlik.
DEMO-VILLAGE Orda Bir Köy Var Demokrasiyle!
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
Ek-2 Örnekler.
İKİNCİ DERECEDEN FONKSİYONLAR ve GRAFİKLER
24 Mart 2015 Haliç Üniversitesi Kağıthane Kampüsü
Diferansiyel Denklemler
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Türkiye Yetişkin Öğrenme Projesi Türkiye Yetişkin Öğrenme Profili Araştırması Sonuçları-2013 Yrd. Doç. Dr. Mustafa AKSOY.
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
“YETİŞKİNLERİN OYUN OYNAMA ALIŞKANLIKLARI” ARAŞTIRMASI
İSMİN HALLERİ.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 Betimleme Yöntemi Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Diferansiyel Denklemler
Kantitatif Araştırma Özeti 8 Mayıs 2015
Araştımanın Kapsamı Her ay Türkiye kent / kır genelini temsili nitelikte, toplam 18 ilde gerçekleştirilen OMNIBUS araştırmanın EYLÜL ayı çalışmasında C-LINE.
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
SAĞLIĞIN GELECEĞİ şubat 2017.
Sunum transkripti:

1 TÜRKİYE’DE VE ÖZEL SEKTÖR’DE GÖNÜLLÜLÜK ARAŞTIRMASI KASIM 05

2 PROJE EKİBİ Danışman Dr. Halil İ. ZEYTİN……………………………..………………………….…….Genel Müdür Doç. Dr. İzzet BOZKURT……………………………Araştırma Yöntemleri Uzmanı Proje Ekibi Fatma KAMİLOĞLU………………………….…………..…..………..Proje Koordinatörü Gamze KAVLAK…………….………………….………….……………………. Proje Uzmanı Işıl ŞAHİNÖZ…..……………………………….………..…….……………..….Proje Uzmanı Mihriban TEKİN……………………………….….…….….……………..Alan Koordinatörü Nadire MÜJDE……………………………….……….….……………Alan Koordinatör Yrd. Serkant TÜNAY…………………………….…..…….…………………….İstatistik Uzmanı Tuğçe İNDEAL ………………………….……….…….…..……Bilgi İşlem Koordinatörü Emine KAYA…..……………….……………………..……………………Bilgi İşlem Uzmanı Özel Sektör Gönüllüler Derneği Başak Güçlü Arzu Kaykı Zeynep Uluer

3 Özel Sektör Gönüllüler Derneği Özel sektör çalışanlarının bilgi ve birikimini topluma gönüllülük yolu ile aktarmak misyonu ile yola çıkan Özel Sektör Gönüllüler Derneği, 60 üye şirketi ile çalışmalarını sürdürmektedir. İstanbul’da İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile birlikte yürütülen Okul Dostu Programı’ni yürüten Özel Sektör Gönüllüleri, çocuklara “Kitap Okuma” Projesi ile birlikte ilköğretim okullarındaki çocuklara hayal gücü, liderlik vasıfları, sosyal beceriler, mesleki bilgiler gibi çeşitli özellikleri kazandırmayı hedeflemektedir. Özel Sektör Gönüllüleri, sivil toplum kuruluşları ile de işbirliği yapmakta, ve gönüllülerini, profillerine uygun olarak sivil toplum kuruluşlarının projelerine yönlendirmektedir. Bu sivil toplum kuruluşları ve projelerinden bazıları; Sosyal ve Kültürel Yaşamı Geliştirme Derneği ile Gönüllü Abla ve Abi Projesi, Anne ve Çocuk Eğitim Vakfı’nda Yetişkinlerle Okuma çalışmaları, Kültür Bilincini Geliştirme Vakfı’nda Kültür Karıncaları Projesi. Özel Sektör Gönüllüler Derneği, şirketler için, ayrıca, Gönüllü Takımı çalışmaları ve kurumsal sosyal sorumluluk projelerine şirket çalışanlarının gönüllü katılımı konularında çalışmalar yürütmektedir.

4 ARAŞTIRMANIN AMACI

5 Türkiye’de ve Özel sektörde Gönüllülük araştırması ile; Türkiye’deki gönüllülerin genel bir profilini ortaya koymak Gönüllülük kavramının ne şekilde algılandığını saptamak Gönüllülük olarak algılanan kavramları belirlemek Kamuoyunun toplumsal duyarlılığını ortaya koymak amaçlanmıştır.

6 ARAŞTIRMANIN METODOLOJİSİ

7 YÖNTEM ÖRNEKLEME YAPISI KAPSAMI Önceden Oluşturulan Soru Formuna Bağlı Yüz Yüze Görüşme A, B, C1, C2, DE Sosyo Ekonomik Statüye Sahip 18 Yaş üstü kişiler KANTİTATİF ARAŞTIRMA Türkiye Geneli 7 İl İstanbul, Ankara, İzmir, Samsun, Adana, Erzurum, Diyarbakır n (Örneklem): 743 Kamuoyu: 586 Özel Sektör Çalışanları: 157

8 ÖRNEKLEM DAĞILIMI Baz:743 İLn Adana 100 Ankara 103 Diyarbakır 100 Erzurum 103 İstanbul 136 İzmir 101 Samsun 100 Toplam 743

9 GÖNÜLLÜLÜK DENİNCE AKLA İLK GELEN DÜŞÜNCE (SPONTANE HATIRLAMA) Baz:743 Gönüllülük kavramı denince oransal çoğunluğun ilk aklına gelen düşüncenin yardımlaşma olduğu görülmektedir (%41,5). Bu oranı istekli olarak çalışmak (%19,7) ve sosyal dayanışma (%12,2) takip etmektedir.

10 GÖNÜLLÜLÜK KAVRAMI İÇERİSİNDE DEĞERLENDİRİLEN FAALİYETLER (SPONTANE HATIRLAMA) Baz:743 Çok cevap Araştırma kapsamında görüşülen kişilerin oransal çoğunluğu maddi yardım yapmayı gönüllülük olarak algılamaktadır (%68,4). Yiyecek/içecek, kıyafet yardımını gönüllülük olarak algılayanların oranı yüzde 52,6 iken topluma fayda sağlayan çalışmalarda aktif olarak yer almak gönüllülüktür diyenlerin oranı yüzde 48,2’dir.

11 GÖNÜLLÜLÜK FAALİYETİ OLARAK GÖRÜLEN DAVRANIŞLAR (YARDIMLI) Baz:743 Çok cevap

12 Baz:743 BUGÜNE KADAR HERHANGİ BİR GÖNÜLLÜLÜK FAALİYETİNE KATILMA DURUMU BUGÜNE KADAR GERÇEKLEŞTİRİLEN GÖNÜLLÜLÜK FAALİYETLERİNİN YAPILDIĞI ALANLAR Baz:246 Çok cevap Bugüne kadar gönüllülük faaliyetine katıldığını belirtenler üzerinden değerlendirilmiştir.

13 Baz:246 Çok cevap GÖNÜLLÜLÜK FAALİYETİNE KATILANLARIN GÖNÜLLÜLÜK FAALİYETİNİ GERÇEKLEŞTİRME NEDENLERİ

14 GÖNÜLLÜ OLMANIN KİŞİYE KAZANDIRDIKLARI (SPONTANE HATIRLAMA) Baz:246 Çok cevap *Gönüllülük faaliyetine katılan 246 kişi üzerinden değerlendirilmiştir.

15 Baz:497 Çok cevap BUGÜNE KADAR GÖNÜLLÜLÜK FAALİYETİNE KATILMAYANLARIN GÖNÜLLÜLÜK FAALİYETLERİ GERÇEKLEŞTİRMEME NEDENLERİ

16 TOPLUMSAL SORUNLARA KARŞI DUYARLI OLMA DURUMU Baz:743 Kamuoyunun oransal çoğunluğu toplumsal sorunlara karşı duyarlı olduğunu ancak çözümü için hiçbir şey yapmadığını belirtmektedir (%68,1). Toplumsal sorunlara karşı duyarlı olduğunu ve çözümü için aktif olarak rol aldığını belirtenlerin oranı ise; yüzde 25,4’tür.

17 BOŞ ZAMANLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ Baz:743 Çok cevap

18 ÖZEL SEKTÖR ÇALIŞANLARINA YÖNELİK ANALİZLER

19 ÖZEL SEKTÖR ÇALIŞANLARININ GÖNÜLLÜLÜK FAALİYETLERİNDE YER ALMASINDA ETKİLİ OLAN UNSURLAR Baz:157 Çok cevap

20 ÖZEL SEKTÖR ÇALIŞANLARININ GÖNÜLLÜLÜK FAALİYETLERİNİ DEĞERLENDİRİLMESİ Mean Line:3,80 Likert ölçeğine göre 5’li skalada belirtilen unsurlara katılma derecesi belirtilmiştir. 1-Kesinlikle katılmıyorum, 3-Ne katılıyor ne katılmıyorum, 5-Kesinlikle katılıyorum anlamına gelmektedir. Baz:157

21 GÖNÜLLÜLÜK FAALİYETİ GERÇEKLEŞTİRİLEN KURUMLARDA HANGİ TÜR FAALİYETLERİN GERÇEKLEŞTİRİLDİĞİ Baz:22 Çok cevap

22 Baz:22 KURUMDAKİ GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARINA KATILMANIN KİŞİYE KAZANDIRDIKLARI Baz:15 Çok cevap

23 DEMOGRAFİK ÖZELLİKLER

24 Baz:743

25 Baz:743 Baz:410

26 GÖRÜŞÜLEN KİŞİNİN EĞİTİM DURUMU HANE REİSİNİN EĞİTİM DURUMU Baz:743

27 GÖRÜŞÜLEN KİŞİLERİN MESLEĞE GÖRE DAĞILIMI Baz:743

28 SOSYO EKONOMİK STATÜ Sosyo ekonomik statü, cinsiyet, yaş ve coğrafi dağılım gibi kriterler gibi görüşülen örneklemin ana kitleyi (popülasyon) temsil etme düzeyini belirleyen değişkenlerden biridir. Sosyo ekonomik statü hesaplamasında baz alınan unsurlar, haneye en çok gelir getiren kişinin (hane reisi) mesleği, eğitim düzeyi, gelir düzeyi ile görüşülen kişinin mesleği, eğitim düzeyi ve gelir düzeyidir. Bununla birlikte görüşülen kişinin ve/veya birlikte yaşanılan hane bireylerinin eşya, ev ve araba sahiplik durumu sosyo ekonomik statü hesaplamasına kombine edilir. Temel olarak 5 sosyo ekonomik sınıf bulunmaktadır. Bu sosyo ekonomik sınıflar çoğunlukla şu gruplardan oluşmaktadır; A (Üst Tabaka):Bedensel olmayan işler, üst düzey yönetici/İdareci/İşveren/Uzmanlık gerektiren işler B (Orta Üst Tabaka):Bedensel olmayan işler, orta düzey yönetici/İdareci/İşveren/Uzmanlık gerektiren işler C1 (Orta Tabaka):Bedensel olmayan işler, alt düzey yönetici/İdari işler/Memurlar/Küçük ticaretle uğraşanlar/Esnaflar vb. C2 (Orta Alt Tabaka):Vasıflı, eğitim görmüş kol ve beden işçileri D/E (Alt Tabaka):Vasıfsız veya az vasıflı bedenen çalışan kesimler, işçiler, topraksız köylüler, uzun süreli işsizler, geliri olmayanlar vb.

29 Baz:743 SOSYO EKONOMİK STATÜ