ULUSLARARASI PAZAR ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE BİLGİ KAYNAKLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ
Advertisements

T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
MAKEDONYA T.C. Üsküp Büyükelçiliği-Ticaret Müşavirliği
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
KOMŞU ÜLKELERLE TİCARETTE GAZİANTEP’İN ÖNEMİ
-Demografik- Nüfus Analizi
TÜRKİYE KÖMÜR İŞLETMELERİ KURUMUNUN
TOKKDER Operasyonel Kiralama Sektör Raporu 2012 Yıl Sonu
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
Zeynep İYİLER-Bölge Müdür Yrd. İGEME-Marmara Bölge Müdürlüğü
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Şubat.
Uluslararası İşbirliği Faaliyetleri
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
2012/4 SAYILI DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ.
Küresel Büyüme Oranları (%)
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
KATAR T.C. Doha Büyükelçiliği Ticaret Müşavirliği
Global Su Ürünleri Trendleri
TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Nüket YETİŞ’in Takdimi , İstanbul.
1 Süt Pazar Durumu Brüksel, 23 Şubat Şubat AB ÜRETİMLERİ AB-27 Tedarik/Üretim Gelişmeleri Ocak-Aralık 2011 ile Ocak-Aralık 2010 kıyaslaması.
İhracata Yönelik Devlet Yardımları Kapsamında
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
PAZAR RAPORLARI_2013.
Ülke Sohbet Toplantıları 5 Haziran 2009 İZMİR. GÜNEY VE KUZEY KORE ARASINDA VAKİ SAVAŞ NİHAYETLENMEMİŞ OLUP, HALEN BİR ATEŞKES ANLAŞMASI MEVCUTTUR. BU.
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 13 Aralık 2012.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİNİN DESTEKLENMESİ
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 18 Temmuz 2013.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
Süt Pazar Durumu Brüksel, 19 Ocak Pazar Durumu– 19 Ocak AB Üretimleri AB-27 Tedarik/Üretim Gelişmeleri Ocak-Ekim 2011 ile Ocak-Ekim 2010 kıyaslaması.
Mevcut Durum ve Gelecek Vizyonu 18 Temmuz 2012 Sakarya
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
İGEME’nin Ticari Bilgi ve Rehberlik Hizmetleri
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
1 Arjantin Ülke Sohbet Toplantısı (M.Serhan Kara) Ankara, 28 Mayıs 2007 T.C. BAŞBAKANLIK DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI T.C. BAŞBAKANLIK DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI.
Çelik Kapı Pazar Araştırması
DIŞ EKONOMİK İLİŞKİLER
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI DEVLET DESTEKLERİ.
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş)
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
DÜNYA TİCARET ÖRGÜTÜ TİCARET POLİTİKALARINI GÖZDEN GEÇİRME MEKANİZMASI TÜRKİYE V. İNCELEMESİ KOORDİNASYON TOPLANTISI 10 ŞUBAT 2012.
Strateji Geliştirme Başkanlığı 1 DÜNYA EKONOMİSİ REEL SEKTÖR.
SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 16 MAYIS AB TOPLAM SIĞIR HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ ARALIK-TOPLAM ÇİFTLİK HAYVANLARI SIĞIR.
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 22 Ekim AB TOPLAM BÜYÜKBAŞ HAYVAN VARLIĞI CANLI HAYVAN May / June SURVEY CANLI HAYVAN May / June SURVEY.
ALMANYA ÜLKE SOHBET TOPLANTISI
97/5 SAYILI ÇEVRE MALİYETLERİ DESTEĞİ. İhracat Genel Müdürlüğü | KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Çevre Desteği Amacı: Çevre, kalite, gıda.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı.
İHRACATA YÖNELİK DEVLET DESTEKLERİ ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ 2010/8 sayılı Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi.
2016 Kayseri Ticaret Odası.
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
SEMİNER TİM AKADEMİ 2023 – İNGİLTERE PAZARI 3 MAYIS GAZİANTEP
Sunum transkripti:

ULUSLARARASI PAZAR ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE BİLGİ KAYNAKLARI Sunulduğu Yer: İstanbul Sanayi Odası Sunan: Zeynep İYİLER (Ekonomi Bakanlığı) KOBİ ve Kümelenme Destekleri Dairesi, Şb. Md. 15 Ocak 2013

Strateji Yönetim Pazarlama E-Pazarlama

REKABETÇİ PAZAR ARAŞTIRMASI Ürününüzü kullanacak en karlı sektörleri belirleyin Ürünün GTİP numarasını bulun Trademap.org’dan dünya ithalat-ihracat rakamlarına bakın Sektörünüzün dünyadaki, Türkiye’deki ve hedef ülkelerdeki üretim/büyüklük/tüketim oranını belirleyin Hedef ülke seçin Seçtiğiniz ülkelerdeki pazar koşullarını araştırın Potansiyel müşteri adreslerini belirleyin Buralara yönelik pazara giriş eylem planı oluşturun Pazar araştırması desteğiyle hedef ülkelerdeki müşterilere ziyarete gidin Çok çok satın..... 3

Bilgi ve Know-How ile ilgili aktiviteler İş Yönetim Gereksinimlerinin Analizi Tüketici Tutum Araştırmaları Yapmak Standart Maliyetleri Hesaplama ve Kullanma Ürün Geliştirme Deneyleri Yapmak Pazar Potansiyelini Saptamak Denetim Yapma (İşletme içi) Kaynak Gereksinimlerini Saptamak Pazarı Değerlendirmek Satış Tahminleri Yapmak Fizibilite Etüdleri Hazırlamak Temel Araştırmalar Yapmak Bilgi ve Know-How ile ilgili aktiviteler Strateji Tasarımı

Veri + Bağlam = Bilgi (Haber, malumat) (Information) Bilgi + Hüküm = İstihbarat (Intelligence) İstihbarat + Emin Olma = Kanı (Knowledge) Kanı + Sentez = Bilgelik (Wisdom)

PAZAR ARAŞTIRMASI AKTİVİTELERİ ARAŞTIRMA ODAĞI Reklam Araştırması Ürün Araştırması Satış ve Pazarlama Araştırması ARAŞTIRMA TÜRLERİ Medya Seçimi Reklam Metni Geliştirme Müşteri Motivasyon Araştırması Ambalajlama Yeni Ürün Geliştirme Rakip Ürün Çalışmaları Pazar Büyüklüğünü Tahmin Etmek Pazar Payı Analizi Pazar Profili ve Tanımlamaları Satış Kotası Belirleme Satış Analizi Ürün Dağıtım Kanallarının Analizi Promosyon Taktikleri Mağaza Denetlemeleri

(Saldırgan rakipler, memnuniyetsiz müşteriler) PAZAR ARAŞTIRMASI Yeni Bir İş (Rakiplerin müşterisi) Rekabet Çok Yoğun (Saldırgan rakipler, memnuniyetsiz müşteriler) Büyüyen ve Olgun Bir Pazar (Mevcut müşterileri elde tutmak) Yeni müşteri kazanma teknikleri nelerdir? Nasıl müşteri arayacaksınız? Etkili satış mektubu nasıl yazılır? Reklam ve halkla ilişkilerle işinizi ne derece tanıtacaksınız? Rakiplerin müşterilerini çekmek için ne gibi teşvikler/özendiriciler vermelisiniz? (numune, garanti, promosyon malzemesi, hediye, fiyat indirimi?) Rakiplerin size tepkisi nasıl olacak, buna karşı ne yapmalısınız? Rakiplerin müşterilerinin servis, ürün ve fiyata tepkileri Problemleriniz için - Anket - Alan görüşmeleri - Fokus grup Rakiplerin pazar payı sizden hızlı mı büyüyor? Müşteriler yönetim, ürün ve servis kalitenizi rakiplerle kıyaslar. Pazar payını izlemek Yeni ürün sunumlarını izlemek Müşterilerin yeni ürünlerinize tepkilerini ölçmek Müşterileri elde tutmak için satış geliştirme ve müşteri memnuniyeti sağlamaya odaklanmak

BİLGİ TÜRLERİ Birincil Bilgi: Firmaya özel hazırlanan araştırma raporları İkincil Bilgi: Mevcut, basılı, kamuya açık bilgiler.

PAZAR POTANSİYELİNİN ÖLÇÜLMESİ PAZARIN DEĞERLENDİRİLMESİ PAZAR ARAŞTIRMASI MASABAŞI ARAŞTIRMASI ALAN ARAŞTIRMASI PAZAR POTANSİYELİNİN ÖLÇÜLMESİ PAZARIN DEĞERLENDİRİLMESİ

MASA BAŞI ARAŞTIRMASI DEZAVANTAJLAR Genel kalmaktadır. Güvenilirliğinin test edilmesi gereklidir. Çelişen istatistikler Farklı tanımlar Güncel olmayan bilgi AVANTAJLAR Verinin hızlı toplanması Düşük maliyetli Araştırmacıya öngörü sağlaması

ALAN ARAŞTIRMASI AVANTAJLAR Doğrudan pazarda yapılmaktadır Potansiyel müşteriler ile görüşme şansı Gerekli bilgiye göre ayarlama DEZAVANTAJLAR Maliyet daha yüksektir Zaman harcamak gereklidir

DIŞ TİCARET İSTATİSTİKLERİ 1- Ürün Sınıflandırması: HS No http://www.gumrukler.gov.tr; http://www.ibp.gov.tr 2- Türkiye’nin alım ve satım yaptığı ülkeler ve değerleri - tbrh@ibp.gov.tr -Ekonomi Bakanlığı (http://www.ekonomi.gov.tr) - TÜİK (www.tuik.gov.tr) 3- Dünya İhracat ve İthalat İstatistikleri - Interactive TradeMap: http://www.trademap.org - World Trade Atlas: http://www.gtis.com/gta (ABD, Arjantin, Avustralya, Brezilya, Çin, G. Afrika, Kanada, Şili, Hindistan, Litvanya, Meksika, Rusya, Ukrayna) 4- UN Stats: http://www.unstats.un.org/unsd/comtrade 13 13

PAZAR ARAŞTIRMASINDA KULLANILABİLECEK VERİ KAYNAKLARI Ülke Masaları (on-line): http://www.ibp.gov.tr Müşavirlikler Web Sitesi: http://www.musavirlikler.gov.tr DEİK: http://www.deik.org.tr 14 14

ULUSLARARASI KURULUŞLAR - Avrupa Birliği (http://europa.eu.int) - AB İhracat Yardım sayfası: http://export-help.cec.eu.int/ - Dünya Ticaret Örgütü (http://www.wto.org) - Uluslararası Ticaret Merkezi-ITC (http://www.intracen.org) - Dünya Bankası (http://www.wb.org) http://rru.worldbank.org (yatırım, iş yapma, yasal engeller vd.), http://www.doingbusiness.org - Birleşmiş Milletler (http://www.un.org) - UN Statistics: unstats.un.org/unsd/default.htm - UNCTAD: (http://www.unctad.org) - OECD (http://www.oecd.org) - APEC (Asia Pacific Economic Cooperation)-http://www.apec.org COMESA-Common Market for East and South Africa, 20 ülke): http://www.comesa.int Dünya Tarım Örgütü: http://www.fao.org 15 15

CIA World Fact Book: http://www.odci.gov/cia/publications/factbook/ GlobalEdge (Michigan State University) http://globaledge.msu.edu The Economist Intelligence Unit Country Reports-http://db.eiu.com Ülke raporları, ülke profilleri, Consumer Goods and Retail Forecast Energy and Electricity Forecast, Food, Beverages and Tobacco Forecast FITA-http://www.fita.org/ ABD Tarım Bakanlığı: http://www.fas.usda.gov-http://faostat.fao.org/ ABD Ticaret Bakanlığı-Trade Information Center (TIC): http://www.ita.doc.gov http://dataweb.usitc.gov/ The National Trade Data Bank (Ücretli): http://www.stat-usa.gov/tradtest.nsf Country Library of Tradeport: Ülke profilleri http://www.tradeport.org/ts/countries/index.html Eurasianet Country and market information about the Central Asian countries. http://eurasianet.org Hollanda: http://www.cbi.nl İngiltere: http://www.tradepartners.gov.uk Kanada: http://www.strategis.ic.gc.ca-http://www.infoexport.gc.ca Australian Trade Commission: http://www.austrade.gov.au/ Swiss Import Promotion Programme - http://www.sippo.ch Japonya: http://www.jetro.go.jp BDT Ülkeleri ve Rusya: http://www.itaiep.doc.gov/bisnis, http://www.bisnis.doc.gov Çin: http://www.stats.gov.cn, http://www.chinaonline.com, http://www.setc.gov.cn 16 16

İSTATİSTİK SİTELERİ www.Eurostat.com (AB istatistikleri) www.statistcis.gov.uk (İngiltere ulusal istatistikleri) www.statistics.bund (Almanya istatistikleri) www.statcan.ca (Kanada istatistikleri) www.insee.fr (Fransız istatikleri) www.abs.gov.au (Avustralya istatistikleri) www.stats.govt.nz (Yeni Zelanda istatistikleri) www.stats.go.jp (Japonya istatistikleri) www.census.gov (ABD istatistikleri) www.stats-usa.gov (ABD devlet bilgileri) www.fedstats.gov (ABD) http://www.stats.gov.cn, www.chinaonline.com, www.setc.gov.cn (Çin istatistik ve bilgi siteleri) 17 17

GÜMRÜK VERGİLERİ International Customs Tariffs Bureau http://www.bitd.org/Homepage.aspx ABD Gümrük Vergileri: http://www.dataweb.usitc.gov Avrupa Birliği Gümrük Vergileri ve Diğer Ülkeler http://mkaccdb.eu.int Asya-Pasifik Ülkeleri: http://www.apectariff.org Australia Brunei Darussalam  Canada, Chile, China, Chinese, Taipei, Hong Kong, China Indonesia, Japan, Korea, Malaysia, Mexico, New Zealand, Papua New Guinea, Peru, Philippines, Russia, Singapore, Thailand, United States of America, and Vietnam http://docsonline.wto.org Canada Customs - Tariff Wizard - http://207.61.56.166/services/twiz2001/twiz2001e.cfm AB Tekstil ve Çelik Kotaları http://sigl.cec.eu.int/. 18 18

19 TÜRKİYE İLE SERBEST TİCARET ANLAŞMASI İMZALAYAN ÜLKELER ÜLKE İMZA TARİHİ ONAY TARİHİ TCRG TARİHİ TCRG SAYISI YÜRÜRLÜK TARİHİ GÜM. VERGİSİ SIFIRLANMA TARİHİ EFTA (İsviçre,Norveç, İzlanda) 10 ARALIK 1991 28 MART 1992 18 NİSAN 1992 21203 MÜK. 1 NİSAN 1992 01 OCAK 1996 İSRAİL 14 MART 1996 4 TEMMUZ 1997 18 TEMMUZ 1997 23053 MÜK. 1 MAYIS 1997 01 OCAK 2000 MAKEDONYA 07 EYLÜL 1999 07 MART 2000 25 TEMMUZ 2000 24120 1 EYLÜL 2000 01 OCAK 2008 HIRVATİSTAN 13 MART 2002 30 OCAK 2003 27 MAYIS 2003 25120 MÜK. 1 TEMMUZ 2003 01 OCAK 2007 BOSNA HERSEK 03 TEMMUZ 2002 26 ŞUBAT 2003 05 MAYIS 2003 25099 FAS 07 NİSAN 2004 29 KASIM 2005 28 ARALIK 2004 25684 MÜK. 1 OCAK 2006 01 OCAK 2014 TUNUS 25 KASIM 2004 13 NİSAN 2005 10 MAYIS 2005 25811 MUK. 1 TEMMUZ 2005 01 TEMMUZ 2014 FİLİSTİN 20 TEMMUZ 2004 25 MAYIS 2005 01 HAZİRAN 2005 25832 MUK SURİYE 22 ARALIK 2004 03 EKİM 2006 06 KASIM 2006 26338 MÜK. 01 OCAK 2019 MISIR 27 ARALIK 2005 16 ARALIK 2006 30 OCAK 2007 26419 MÜK. 01 MART 2007 01 OCAK 2020 GÜRCİSTAN 21 KASIM 2007 05 EYLÜL 2008 24 EYLÜL 2008 27007 MÜK. 01 KASIM 2008 ARNAVUTLUK 22 ARALIK 2006 18 ŞUBAT 2008 12 MART 2008 26814 MÜK. 01 MAYIS 2008 01 OCAK 2013 KOSOVA - 01 MART 2008 26803 19 19

TÜRKİYE’YE GSP UYGULAYAN ÜLKELER ABD RUSYA FEDERASYONU YENİ ZELANDA JAPONYA BEYAZ RUSYA KANADA AVUSTRALYA 20 20

STANDARTLAR, TEKNİK MEVZUATLAR, BELGELENDİRME, ÇEVRE ETİKETLERİ, KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ International Organization of Standardization: http://www.iso.org/iso/home.htm / Uluslararası Ticaret Merkezi- ITC http://www.intracen.org AB Yasaları Sitesi http://www.eur-lex.europa.eu Avrupa Standardizasyon Komitesi: http://www.cen.eu Avrupa Telekomünikasyon Standartları Enstitüsü: http://www.etsi.org Avrupa Elektroteknik Standartlar Komitesi: http://www.cenelec.eu Amerikan Ulusal Standartlar Enstitüsü: http://www.ansi.org WTO- Technical Barriers to Trade: National Enquiry Points) http://www.wto.org/english/tratop_e/tbt_e/tbt_enquiry_points_e.htm Codex Alimentarius Commission http://www.codexalimentarius.net/web/contacts_en.jsp International Commission on Microbiological Specifications for Foods, ICMSF International Office of Epizootics (Animal Health) http://www.icmsf.iit.edu/main/home.html/ International Portal on Food Safety, Animal and Plant Health http://www.ipfsaph.org/En/default.jsp / International Organization of Legal Metrology:http://www.oiml.org Rusya-Fedaral Agency on Technical Regulations and Metrology http://www.gost.ru 21

ITC: http://www.p-maps.org Tarım Ürünleri: Public Ledger, Food News FİYAT BİLGİSİ ITC: http://www.p-maps.org Tarım Ürünleri: Public Ledger, Food News UNCTAD-Commodity Price Statistics http://stats.unctad.org/cpb http://www.agricommodityprices.com http://news.ctei.gov.cn (İplik fiyatları) AB Fiyat Hareketleri http://www.ecb.int/pub/pdf/scpops/ecbocp57.pdf (G.Doğu Avrupa) http://www.froogle.com (http://www.google.com/products): Aynı sitedir. http://shopping.yahoo.com http://www.kelkoo.com http://shopping.msn.com http://www.ciao.com (Microsoft Bing ile bağlantılı) http://www.pricerunner.co.uk http://www.akakce.com http://www.cimri.com 22 22

ULUSLARARASI FUARLAR ÇEVİRİ SİTELERİ http://www.auma-messen.de http://www.expodatabase.com http://www.expocentral.com ÇEVİRİ SİTELERİ http://babelfish.altavista.com http://europa.eu.int/eurodicautom/login.jsp http://dict.leo.org http://www.freetranslation.com http://translate.google.com 23 23

TERS AÇIK ARTIRMA, E-TEDARİK Aberdeen.com Procuri.com Ariba.com Bravosolution.com Vebdigital.com Supplyon.com Gratis.net (Sabancı Holding, satın alma sitesi) Osoline.net İtkibosap.com.tr 24

EKONOMİ BAKANLIĞI TİCARİ BİLGİ VE KURUMSAL İLETİŞİM ON-LINE KAYNAKLARI Kütüphane Hizmetleri Business and Company Resource Center with Newspaper and PROMT (2011-2012) Datamonitor360 (2011-2012) E-Consultancy (2011-2012) The Economist Intelligence Unit Country Reports (2011-2012) Europa World Plus (2011-2012) Food For Thought (FFT) (2011-2012) GRS (Global Reference Solutions) (2011-2012) Global Trade Atlas (World Trade Atlas) (2011-2012) Kompass International (2011-2012) Oxford Business Group (2011-2012) Passport GMID/ Global Market Information Database (2011-2012) World Markets Online: Automotive (UİB ile ortak abonelik) (2011-2012) World Trade Law (2011-2012) www.antidumpingpublishing.com (2012) www.emergingtextiles.com (2012) www.icis.com (Chemicals) (2012)

Kütüphane Hizmetleri African Affairs (2011) Dergi L: Lojistik (2011-2012) Foodnews (2011-2012) Fruitnet (America/ Asia/ Europa) (2011) Freshinfo (2011-2012) Industrial Minerals (2011-2012) Organic Standard (2011) Public Ledger (2011-2012) Technical Textile Markets (2011-2012) Textile Outlook International (2011-2012) Foreign Policy (2012)

Ürününüzün Armonize Sistem Numarasını (GTİP) biliyor musunuz? 1. Ürününüzün Armonize Sistem Numarasını (GTİP) biliyor musunuz? GTİP: 540761 90 90 11 AS Nom. Kodu CN Kodu Milli İstatistik kodu alt açılım kodu 27 27

Ürününüzü sınıflandırdığınızda hangi bilgilere kolaylıkla ulaşırsınız?  Ürün nereye ihraç ediliyor?  Ürün nereden ithal ediliyor?  Pazarın boyutları nedir?  Ürünün ticari trendi nedir? 28 28

(ULUSLARARASI TİCARET MERKEZİ) ITC (ULUSLARARASI TİCARET MERKEZİ) PAZAR ANALİZ ARAÇLARI http://www.intracen.org http://www.trademap.org http://www.macmap.org http://www.standardsmap.org http://www.p-maps.org

AVRUPA BİRLİĞİ’NİN DIŞ TİCARET WEB SİTELERİ http://mkaccdb.eu.int/mkaccdb2/datasetPreviewFormATpubli.htm?datacat_id=AT&from=publi http://exporthelp.europa.eu/index_en.html

SEKTÖREL PAZAR BİLGİSİ KAYNAKLARI ACNielsen Trends and Insights: http://www.acnielsen.com Agricultural Market Access Database: http://www.amad.org Arab Net: http://www.arab.net http://www.asiaintel.com http://www.countrywatch.com/ Datamonitor:http://www.datamonitor.com www.productscan.com http://www.marketlineinfo.com http://www.globalbusinessinsights.com/login.asp Dun & Bradstreet: http://www.dnb.com Economist Intelligence Unit: http://db.eiu.com Euromonitor GMID-http://www.euromonitor.com Frost & Sullivan: http://www.frost.com World Markets Online (Automotive): http://www.globalinsight.com   GfK, Growth from knowledge: http://www.gfk.com http://www.cmaiglobal.com (petro-kimya) http://www.freedonai.com http://www.icislor.com (petro-kimya) http://www.icongrouponline.com http://www.imriresearch.com http://www.indmin.com (Industrial Minerals) http://www.internationalbusinessstrategies.com http://www.irn-research.com/index.php?/main/sector_specific_services/reports (Hizmet sektörleri)

http://usa.infores.com http://www.isa-world.com http://www.keynote.co.uk/GlobalFrame.htm http://www.kellysearch.com http://www.marketresearch.com http://www.marketsearch-dir.com http://www.metalbulletin.com Htp://www.npd.com http://www.researchandmarkets.com http://www.businessmonitor.com http://www.snapdata.com IRI Information Resources: http://www.infores.com Mintel (http://www.mintel.com): Avrupa, ABD, İngiltere tüketim ürünleri pazarı Nielsen Netratings: http://www.nielsen-netratings.com Reuters: Değişik medya kaynaklarından anında bilgi, özel sanayi raporları Synovate : http://www.synovate.com Textiles Intelligence: http://www.textilesintelligence.com (Tekstil) Taylor Nelson EU tracking http://www.tns-sofres.com (Fransızca) WorldGlobalStyleNetwork: http://www.wgsn.com (Moda) http://www.zawya.com (Ortadoğu) http://www.luxuryboard.com http://www.bizminer.com http://www.onesource.com http://www.warc.com

PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARLAMA DESTEĞİ HAKKINDA TEBLİĞ (TEBLİĞ NO: 2011/1) Rapor Desteği Yurt dışına yönelik pazara giriş stratejileri ve eylem planlarının oluşturulabilmesi amacıyla uluslararası kuruluşlara yaptırılan ve satın alınan sektör, ülke, yabancı şirket veya marka odaklı raporlara (mali ve hukuki raporlar dahil) ilişkin giderlerin limitler dahilinde karşılanmasıdır. Kimler Yararlanabilir? Şirketler ve İşbirliği Kuruluşları Karşılanan Harcamalar (uygun görülen): Rapor ve danışmanlık için şirketler % 60, İşbirliği Kuruluşları %75 oranında ve yıllık en fazla 200.000 ABD Dolarına kadar desteklenir. Yararlanmak için önce Ekonomi Bakanlığı’na müracaat edilmesi ve ön onay alınması gerekmektedir. Raporlar en fazla 2 yıllık olabilir. Tüm ödemeler bankacılık kanalıyla yapılmalıdır.

PAZAR SEÇİM KRİTERLERİ 1. Yakınlık 2. Sosyo - politik koşullar 3. Ekonomik koşullar 4. Kültür 5. Teknolojik koşullar 6. Jeo fiziksel, iklimsel koşullar

HEDEF ÜLKE SEÇİMİ 1- Türkiye’ye olan mesafe 2- İthalattaki sırası 3- Türkiye’nin o ülkeye ihracatı 4- Türkiye’nin ihracatının artış oranı (5 ve 1 yıllık) 4- İthalatın son bir yıl içindeki artış oranı 5- İthalatın son beş yıldaki artış oranı 6- O ülkenin dış ticaret farkı 7- Dış ticaret açığı 8- Nüfus 9- Harcanabilir gelir

650590 İTHALATINDA DÜNYA VE TÜRKİYE KİŞİ BAŞINA MİLLİ GELİR, NÜFUS VE KİŞİ BAŞINA HAZIR GİYİM TÜKETİM RAKAMLARI, 650590 İTHALATINDA DÜNYA VE TÜRKİYE Kişi başına milli gelir (ABD $) 2008 Nüfus (2009) Eurostad Toplam Tekstil Tüketimi (2007) Milyon avro Kişi başına tekstil tüketimi 14194270 (6505) üretimi (Avro) İthalat 650590 (dünyadan) (USD) İthalatın 2004-2008 artış hızı İthalat (Türkiye’den 650590) Avro 2009 1 Norveç Almanya İngiltere İtalya Romanya 2 Danimarka Fransa Avusturya Polonya Bulgaristan 3 İrlanda Hollanda 4 İspanya Belçika Latviya 5 İzlanda İsveç Litvanya 6 Estonya Çek Cumh. 7 Çek cumh. 8 Yunanistan Slovakya 9 10 Portekiz Finlandiya Slovenya

  İthalatçılar 2007 2008 2009 2010 Dünya 325.043.521 344.162.162 309.753.251 338.562.253 1 ABD 78.920.207 76.363.556 66.795.357 75.646.794 2 Almanya 28.001.584 30.504.998 30.965.830 32.692.631 3 Japonya 22.597.549 24.216.340 24.069.826 25.262.227 4 İngiltere 23.619.492 23.427.436 20.765.953 21.959.431 5 Fransa 19.863.544 22.024.363 19.789.446 20.356.560 6 Hong Kong, Çin 18.136.716 17.563.369 14.706.372 15.709.269 7 İtalya 15.096.122 16.569.647 14.819.060 15.372.223 8 İspanya 12.805.467 14.830.428 12.618.613 13.302.590 9 Hollanda 7.468.432 8.426.853 8.011.177 8.531.479 10 Kanada 6.908.494 7.453.455 6.859.326 7.537.751 11 Belçika 8.597.036 9.737.187 8.381.598 7.530.856 12 Rusya 2.841.282 4.225.362 3.674.312 5.550.991 13 Avusturya 4.871.789 5.341.989 4.721.370 4.921.933 14 İsviçre 4.793.855 5.361.205 4.860.236 4.907.518 15 BAE 2.161.719 2.617.275 4.659.215 4.830.780 16 Avustralya 3.379.007 3.901.163 3.714.135 4.439.679 17 Güney Kore 4.084.586 3.993.304 3.161.659 4.123.711 18 Danimarka 4.197.726 4.463.890 3.749.590 4.027.737 19 Polonya 1.944.758 3.229.319 3.236.999 3.627.494 20 İsveç 3.250.301 3.493.746 3.047.313 3.426.803

Hazır giyim sektörü özelinde e-ihracat yapma konusunda hedef ülke belirlenirken incelenmesi gereken bazı parametreler Ülkedeki toplam hazır giyim satışları Ülkedeki hazır giyim satışlarında beklenen artış/azalış Ülkenin toplam hazır giyim ithalatı Ülkedeki internet kullanıcı sayısı Ülkedeki internet kullanım oranı (penetration) Ülkedeki toplam online harcamalar Ülkedeki kişi başı online harcamalar Ülkedeki hazır giyim e-perakende satışları Ülkedeki hazır giyim e-perakende satışlarında beklenen artış/azalış Ülkedeki tüketicilerin kültürel ve coğrafi yakınlığı Ülkedeki rakipler Ülkedeki yasal mevzuat (Vergiler, tüketici hakları vb.)

  Almanya İngiltere Fransa Rusya Polonya ABD S. Arabistan Türkiye Dünya Ülkedeki toplam hazır giyim satışları (Milyon dolar) 2010 74.024 61.543 45.869 45.369 8.125 276.485 9.951 15.960 1.295.505 Ülkedeki hazır giyim satışlarında 2010-2013 arasında beklenen artış (%) %3 %5 -%3 %39 %17 %0 %11 Ülkenin hazır giyim ithalatı (Milyon dolar) 2010 32.693 21.959 20.357 5.551 3.627 75.647 2.116 2.557  338.562 Ülkedeki internet kullanıcıları sayısı (Bin) 2011 66.125 51.442 45.262 59.700 23.900 245.000 11.400 35.000 21.107.656 İnternet kullanım oranı (penetration) 2011 %79,9 %82 %69,5 %43 %62 %78,2 %43,6 %44,4 %30,5 Toplam online harcamalar (Milyon dolar) 2010 20.982 37.837 20.702 7.004 3.305 113.660 600 1.101 337.798 Kişi başı online harcamalar (Dolar) 2010 257 611 330 49 87 368 23 15 Hazır giyim e-perakende satışları (Milyon Euro) 2010 3.031 4.565 1.817 738 195  14.048  3  2 37.727 Hazır giyim e-perakende satışlarında 2010-2015 arasında beklenen artış (%) %157,8 %42 %18,5 %128,4  %71,8  %19,1 %169,2  %156,3 %1001

RAKİPLER VEYA PAZAR SİZE SÜRPRİZ YAPMASIN 1- İkincil kaynakları takip edin 2- İkincil ve birincil kaynakları birleştirin 3- Kurum içindeki birincil kaynakları tespit edin 4- Önemli etkinlikleri belirleyin 5- Network oluşturun 40

RAKİPLER NE YAPIYOR? Ekonomi Bakanlığı İhracatçılar Rehberi (www. ekonomi.gov.tr) TOBB Sanayi Veri Tabanı (http://sanayi.tobb.org.tr) http://www.lonak.com/ihracatcilar

42

POTANSİYEL MÜŞTERİ BİLGİLERİNE ULAŞIM

International Trade Center- http://www.intracen.org/countries bölümünde “Trade Contacts Network” altında “World Directory of Importers’ Associations- Dünya İthalatçı Birlikleri Rehberi”

DİKEY ARAMA MOTORLARI VE REHBERLER www.allmyfaves.com Business.com Yahoo Directory ThomasNet GlobalSpec Jigsaw Knowledgestorm.com Findlaw.com Verticalsearch.com Zoominfo.com

DİĞER KURUM VE KURULUŞLAR Yurt Dışı Ticaret Odaları http://www.worldchambers.com http:// www.chamberofcommerce.com http://www.chamberfind.com http://www.webchamber.com http://www.chamberdirectory.worldchambers.com Arama motoruna yazarak arama

WEB SİTELERİNİN RATİNGİNİ ÖLÇÜN www.alexa.com www.compete.com Google Insights For Search Iconinteractive.com/Tools

DİĞER KURUM VE KURULUŞLAR Yurt Dışı Ticaret Odaları http://www.worldchambers.com http:// www.chamberofcommerce.com http://www.chamberfind.com http://www.webchamber.com http://www.chamberdirectory.worldchambers.com Arama motoruna yazarak arama 48 48 48

YURT DIŞI TİCARET ODALARINA İLAN BIRAKMA 1- BULGARİSTAN TİCARET ODASI http://www.bcci.bg/services/messages/post.htm 2- İSRAİL TİCARET ODASI http://www.chamber.org.il/Form.aspx?code=1218&cat=704&mn=41 3- HONG KONG TİCARET ODASI http://www.chamber.org.hk/opp/business_pslist.asp?m=post&P=B&type=product 49 49 49

50 50

İTHALATI DESTEKLEME KURULUŞLARI Kanada: TFOC (The Trade Facilitation Office Canada) www.tfoc.ca Almanya: GTZ (Deutsche Gesellschaft für Tchnische Zusammenarbeit GMBH). www.gtz.de İtalya: ICE (İtalyan Dış Ticaret Enstitüsü). www.italtrade.net Japonya: JETRO’nun (The Japan External Trade Organization) İthalatı Geliştirme Bölümü www.jetro.go.jp Hollanda: CBI (The Centre for the Promotion of Imports from Developing countries). www.cbi.eu İsveç: SIDA (The Swedish International Development Agency) Swedish Chambers of Commerce and Industry Afrika, Asya ve L.Amerika odaklı birlikte çalışmaktadır. www.cci.se/trade - www.chambertrade.com İsviçre: SIPPO - The Swiss Import Promotion Organisation. www.sippo.ch 51 51 51

DESTEK SİSTEMİ Yurt Dışı Pazar Araştırması Desteği Pazara Giriş Desteği Rapor Desteği Danışmanlık Desteği Yurt Dışı Tanıtım Desteği Sektörel Ticaret Heyeti ve Alım Heyeti Programları Desteği E-Ticaret Sitelerine Üyelik Desteği İhracat Genel Müdürlüğü | KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı 52

PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARA GİRİŞ DESTEĞİ 2011/1 SAYILI PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARA GİRİŞ DESTEĞİ 53

E-Ticaret Sitelerine Üyelik Desteği (Madde 13) Amaç: Nihai tüketiciye yönelik olmayan e-ticaret sitelerine üyelik giderlerinin desteklenmesi Hedef Kitle: Şirketler Destek Oranı: % 70 (Yıllık en fazla 10.000 Dolar) En fazla 5 e-ticaret sitesi için ve e-ticaret sitesi başına en fazla 3 yıl süresince yararlanabilir. En az bir yabancı dilde internet sitesine sahip olması şart Site içi reklam ve reklam bandı (banner) giderleri destek kapsamı dışındadır. İhracat Genel Müdürlüğü | KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı 54

E-Ticaret Sitelerine Üyelik Desteği Ön Onay Koşulu: E-ticaret sitesinin Ekonomi Bakanlığı’ndan ön onay almış olması gerekir. Ön onay verilmeden önce üye olunması durumunda, bu üyelik giderleri için yapılan destek başvurusu değerlendirmeye alınmaz. Ön onay verilen e-ticaret siteleri Bakanlığın resmi internet sitesinde (www.ekonomi.gov.tr) duyurulur. Başvuru süresi: İlk ödeme belgesi tarihinden itibaren 6 ay İhracat Genel Müdürlüğü | KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı 55

E-Ticaret Sitelerine Üyelik Desteği Başvuru Mercii: Ekonomi Bakanlığı Marmara Bölge Müdürlüğü: İstanbul, Tekirdağ, Edirne, Çanakkale, Bursa, Bilecik, Düzce, Sakarya, Kocaeli, Yalova, Bolu, Kırklareli illerinde yerleşik firmalar için Batı Anadolu Bölge Müdürlüğü: Afyonkarahisar, Antalya, Aydın, Balıkesir, Burdur, Denizli, Isparta, İzmir, Kütahya, Manisa, Muğla, Uşak illerinde yerleşik firmalar için İhracat Genel Müdürlüğü (KOBİ ve Kümelenme Destekleri Dairesi: Yukarıda belirtilen iller dışında yerleşik firmalar için İhracat Genel Müdürlüğü | KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı 56