14. Müh. Dek. Konseyi 4-5 Mayıs 2007, KTÜ, Trabzon.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Presentation of the 21 ETCF II Partnerships ETCF-II is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey TOBB.
Advertisements

HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMI’na GENEL BAKIŞ
TÜRK İNŞAAT SEKTÖRÜ ÇALIŞANLARININ MESLEKİ DİL EĞİTİMİNDEN BEKLENTİLERİ TÜRK İNŞAAT SEKTÖRÜ ÇALIŞANLARININ MESLEKİ DİL EĞİTİMİNDEN BEKLENTİLERİ EVLAC GROUP/P1.
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
KnowTech3D 3 Nisan 2014.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Erasmus AB Yüksek Öğretim Programı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi.
TARİHÇE Makine ve İmalat Mühendisliği Bölümü, Bilecik Üniversitesi Mühendislik Fakültesine bağlı olarak tarih ve sayılı resmi gazetede.
Engelli Yetişkinler için Mesleki Uygunluk Modülü Geliştirme
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Gömülü ve Akıllı Sistemler Öğretimi ve Laboratuvarı
EVRE 1 BLOK 1 Uygulamalı Bilgisayar Eğitimi Öğr. Gör. A. Murat ERGİN E.Ü.T.F. Biyoistatistik ve Tıbbi Bilişim A.D.
Hacimsel Moleküler Modellemede Kütle-Yay Sisteminin Kullanımı
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
KARABÜK İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Comenius Regio Projesi Yerel Ortaklar Toplantısı.
GAZİ ÜNİVERSİTESİ PATENT DESTEK BİRİMİ İstanbul, 07 Haziran 2010.
SAN-TEZ Bilgilendirme ve Tecrübe Paylaşım Günü
Mayıs 2013 GAZİ ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ TRANSFER OFİSİ (TTO)
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
TESTLER. 2 Değerlendirme  Öğretim sürecindeki değerlendirme basamağı etkili öğretim için vazgeçilmezdir.  Değerlendirme; Konunun ne düzeyde anlaşıldığını.
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
YAŞAMBOYU ÖĞRENME BAĞLAMINDA BATI AVRUPA e-SERTİFİKA PROGRAMLARI
Türkiye’de Açık ve Uzaktan Öğretim Temel Politikası (Çalıştay Raporu) Prof. Dr. Üstün Özen Atatürk Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Dekanı.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
MEKANİK ANABİLİM DALI TANITIMI
MÜDEK Mühendislik Dekanları Konseyi Toplantısı Ege Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi 11 Mayıs 2012, İzmir Dr. M. Yavuz Erçil Genel Sekreter.
Bilgi Destek Sistemlerin Kurulması Yrd. Doç. Dr
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ HALK SAĞLIĞI ENSTİTÜSÜ
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. House of Lifelong Learning and Quality Assurance Thomas Gruber German Reference.
Fiz 113 Fizik I Laboratuarı Yrd. Doç. Dr. Haydar ARSLAN
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
Avrupa Birliği Eğitim Programları
Makine Mühendisliğine Giriş
MUSTAFA YAZICI DEVLET KONSERVATUVARI TANITIM GÖSTERİMİ Yrd. Doç. Dr. Metin REYHANOĞLU HATAY – MAYIS, 2013.
prof. dr. ahmet celal apay
Proje Adı Proje Yürütücüsü Proje Ortağı
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
Yrd. Doç. Dr. Nesrin ADIGÜZEL
ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLERİNİN GÜNEŞ ENERJİSİ SEKTÖRÜNDEKİ YERİ Yrd.Doç.Dr. F.Görkem Üçtuğ Bahçeşehir Üni. Enerji Sis. Müh. Öğr. Üyesi Enerji Sis. Müh.
Gazi Üniversitesi Gazi Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Endüstriyel Tasarım Mühendisliği Bölümü Tanışma ve Tanıtım Toplantısı
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ.
ERZURUM TEKNİK ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ GÜZ DÖNEMİ İNM 223 DİNAMİK DERSİ DERS BİLGİLENDİRMESİ.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümü
YYÜ Mühendislik Mimarlık Fakültesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
İnşaat Mühendisliği Bölümü
İnşaat Bölümü / Yapı Denetimi Programı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
SONLU ELEMANLAR YÖNTEMİ
HAKAN GÜRSU HAYATI. Doğumu: 1959, İstanbul Endüstriyel Tasarımcı, doktoralı öğretim üyesi 1959 yılında İstanbul'da doğan Hakan Gürsu, 1984 yılında Orta.
«Metalurji Teknikerliği» nedir?
MADEN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
Prof. Dr. Ali Yazıcı TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi
Makine Mühendisliği nedir?
ETKİNLİK PROGRAMI 24 Kasım 2014 Saat: 17:00 Kokteyl 18:00
AVRUPA UZAKTAN RADYO LABORATUVARI AURL
Makine Resim Ve Konstrüksiyon Programı ve amaçları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Doç. Dr. Yalçın KIRDAR Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğretim Üyesi.
Metalurji Teknikeri nedir?
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

14. Müh. Dek. Konseyi 4-5 Mayıs 2007, KTÜ, Trabzon

CEMLIB : Development of Class and Lab Experiments Model Library to Enhance the Quality of Engineering Education Mühendislik Eğitiminin Kalitesinin İlerletilmesi için Sınıf ve Laboratuvar Deneyleri Model Kütüphanesinin Geliştirilmesi Avrupa Birliği Eğitim ve Kültür Leonardo da Vinci Programı Pilot Proje Prof.Dr. Gürel ÇAM Proje Yürütücüleri: Yrd.Doç.Dr. Babür Deliktaş Yrd.Doç.Dr. Hakan Türker Yrd.Doç.Dr. Murat Bikce Yrd.Doç.Dr. Hilmi Coşkun

14. Müh. Dek. Konseyi 4-5 Mayıs 2007, KTÜ, Trabzon Sunu İçeriği CemLib proje kısa tanıtımı CemLib proje kısa tanıtımı –Ortaklık yapısı –Amaç –Hedefler –Hedef kitle Proje kapsamında yapılanlar Proje kapsamında yapılanlar –Ders ve deney modülleri

14. Müh. Dek. Konseyi 4-5 Mayıs 2007, KTÜ, Trabzon Ortaklık Yapısı –Koordinatör ve O1: Mustafa Kemal Üniversitesi (MKU), Mühendislik-Mimarlık Fakültesi, Hatay, Türkiye –O2: Czech Technical University (CTU), Computing and Information Centre, Prag, Çek Cumhuriyeti –O3: University of Bremen, Centre for Multimedia in Higher Education (ZMML), Bremen, Almanya –O4:University of Maribor (UM), Faculty of Mechanical Engineering, Maribor, Slovenya –O5: Ekintaş İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş., İstanbul, Türkiye

14. Müh. Dek. Konseyi 4-5 Mayıs 2007, KTÜ, Trabzon Amaç Mühendislik ve yüksek okul öğrencilerine mekaniğin temel kavramlarının basit, pratik ve etkileşimli örnekler yoluyla gösterilmesi, anlatılması ve uygulanması

14. Müh. Dek. Konseyi 4-5 Mayıs 2007, KTÜ, Trabzon Hedefler Sınıf ortamında yazılım destekli ders malzemelerinin hazırlanması Öğrenciler ile öğretim üyesi arasında zengin bir grafik iletişim olanağı hazırlanması Problemlerin grafik gösterimi ve etkileşimli sanal deneyler sayesinde konu hakkında öğrencilerin daha yetkin hissetmelerinin sağlanması Sınıfta öğretim üyesinin eğitim etkinliğini ve öğrencilerin anlama kapasitesinin artırılması

14. Müh. Dek. Konseyi 4-5 Mayıs 2007, KTÜ, Trabzon Hedef Kitle Mühendislik lisans öğrencileri Mühendislik lisans öğrencileri Mühendislik öğretim üyeleri Mühendislik öğretim üyeleri Teknik önlisans öğrencileri Teknik önlisans öğrencileri Meslek içi eğitim alan profesyonel mühendisler Meslek içi eğitim alan profesyonel mühendisler Meslek içi eğitim alan kalifiye teknisyenler Meslek içi eğitim alan kalifiye teknisyenler Evde eğitim gören özürlüler Evde eğitim gören özürlüler

14. Müh. Dek. Konseyi 4-5 Mayıs 2007, KTÜ, Trabzon Proje Kapsamındaki İşlemler Mühendislik mekaniği (Statik, Dinamik ve Mukavemet) alanında seçilmiş konularda kurs sunum malzemeleri hazırlanması Mühendislik mekaniği (Statik, Dinamik ve Mukavemet) alanında seçilmiş konularda kurs sunum malzemeleri hazırlanması Sanal deney laboratuarları hazırlanması Sanal deney laboratuarları hazırlanması –3 Boyutlu görselleştirme ve hareketlendirme ortamı oluşturulması –Deneyler için dinamik modeller geliştirilmesi Dinamik modeller için hazırlanmış simülasyon ortamının geliştirilmesi Dinamik modeller için hazırlanmış simülasyon ortamının geliştirilmesi Öncü kurs olarak uygulama yapılması Öncü kurs olarak uygulama yapılması Sonuçların değerlendirilmesi Sonuçların değerlendirilmesi Yaygınlaştırma işlemleri Yaygınlaştırma işlemleri

14. Müh. Dek. Konseyi 4-5 Mayıs 2007, KTÜ, Trabzon Mekanik Ders Modülleri Vektörler Vektörler Rijit Cisimlerin Hareketi Rijit Cisimlerin Hareketi Enerji Yöntemleri Enerji Yöntemleri Gerilme Gerilme Uzama Uzama Gerilme-Uzama İlişkileri Gerilme-Uzama İlişkileri Burulma Burulma

14. Müh. Dek. Konseyi 4-5 Mayıs 2007, KTÜ, Trabzon Sanal Deney Modülleri Basınç Basınç Kesme Kesme Sertlik Sertlik Burulma Burulma Eğilme Eğilme Çekme Çekme Çekme

14. Müh. Dek. Konseyi 4-5 Mayıs 2007, KTÜ, Trabzon Mekanik Eğitiminde Sorular Fiziki dünyayı nasıl tanımlayabiliriz? Fiziki dünyayı nasıl tanımlayabiliriz? Uygulamalar için gerçek dünyadan ne tür örnekler verilebilir? Uygulamalar için gerçek dünyadan ne tür örnekler verilebilir? Uygulamalar ne kadar anlamlı? Uygulamalar ne kadar anlamlı? Uygulamalarda hangi prensipler ve fizik kanunları geçerli ve kullanılabilir? Uygulamalarda hangi prensipler ve fizik kanunları geçerli ve kullanılabilir? Geride hangi varsayımlar geçerli? Geride hangi varsayımlar geçerli?

14. Müh. Dek. Konseyi 4-5 Mayıs 2007, KTÜ, Trabzon Öğrenim Süreci Gerçek dünyanın grafik gösterimler (gerçek resimler ve/ya videolar) ile canlandırılması Modelin kurulması Teorinin uygulanması -Denklemler -Etkileşimli çözümlü örnekler

14. Müh. Dek. Konseyi 4-5 Mayıs 2007, KTÜ, Trabzon

14. Müh. Dek. Konseyi 4-5 Mayıs 2007, KTÜ, Trabzon

14. Müh. Dek. Konseyi 4-5 Mayıs 2007, KTÜ, Trabzon

TEŞEKKÜRLER