GRUP İSMİ: FTB GRUP ÜYELERİ FATMA ÖZCAN TUĞÇE ERDEM BÜŞRA CÜCER.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
Advertisements

GÜVENİRLİK ve GEÇERLİK ÇÖZÜMLEMESİ
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Öğretim Görevlisi: Hasan Avcıoğlu Doç. Dr. Gönül Akçamete
Öz değerlendirme, Akran Değerlendirmesi ve Staj Notu Tutarlılıkları
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
EĞİTİM VE ÖĞRETİM FAALİYETLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -6-
Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.
PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Araştırma Projesi Sunumu Danışman
FSM Feyza TOKER Sümeyye DUMAN Maide GÖKER. OKULÖNCESİ EĞİTİM ALAN ve ALMAYAN İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BECERİ DÜZEYLERİ.
Grup adı : Phoenix Kübra İŞERİ Gizem TÜRKCAN
PSİKOLOJİ BÖLÜMÜNÜN DOKUZ ALT ALANINA YÖNELİK İLGİ ÖLÇEĞİ
MEASUREMENT *Nazan SONDAÇ *Didem ATASEVEN *Halise ARGUÇ.
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
BÖTE BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
İLERİ ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ DERSİ MAKALE SUNUMU
Cinsiyete Göre Sınav Dönemi Kaygı Düzeyi
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
İki Ortalama Farkının Test Edilmesi
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE DEPRESYON BELİRTİLERİ TAŞIMA DURUMU
Neden İki Faktörlü Anova Yapıyoruz?
TOPLUM HİZMETLERİ PROGRAMI
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
BÜYÜK BEŞ KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ, E-WOM’A GÜVEN VE E-WOM’DAN ETKİLENME ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN İNCELENMESİ Ar. Gör. Mehmet Selami ALGUR - İstanbul Üniversitesi.
Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu (Mis.Öğr.Grv.)
SERVQUAL BEKLENTİ ANKETİNDE GEÇMİŞ DENEYİM SORGULANMALI MIDIR?
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları.
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI KİTAP MİKTARI İLE KİTAP TÜRÜNÜN AKADEMİK BAŞARI ÜSTÜNE ETKİSİ NUTELLA ESRA SİVAS HABİBE NUR AMARATLICAN.
Grup Kaygısızlar Fevzi Yeni Ahmet Karamermer. LİTERATÜR Melikşah Üniversitesi orta anadoluda olduğu için bu çevredeki öğrenciler genelde üniversite hayatında.
Grup Adı: ZAMBAK Sümeyra Nur Beştepe Merve Okandan
NOKTA ŞEYMA ARPACIKTAŞ – İSMAİL BÜYÜK
Araştırma Başlığı: Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Kalite Seviyelerinin Sağlık Durumlarına Göre İncelenmesi.
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
Araştırmanın Konusu Melikşah Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Öğrencilerinin Yaşlı Bireylere Karşı Tutumları ve Onlar ile Birlikte Yaşama Düşünceleri.
Grup adı: Çift dikiş. Grup Üyeleri: Mert Özbay Burcu Eren.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
GRUP ADI LAST SEEN.
Hazırlayan Abdulkadir KOÇ Serdar AVŞAR
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞ KULLANIM DÜZEYİYLE YALNIZLIK DÜZEYİ ARASINDAKİİLİŞKİ MİNYONLAR MERVE ÜÇOK SELMA DURU.
KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
Grup Tek Burcu Ketencioğlu
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
Grup adı : Şizoid grup üyeleri : Barış POLATTAĞ, Emine serap YILMAZ problem cümlesi: Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin bağlanma stillerinin bazı değişkenlere.
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ PAZARLAMA BÖLÜMÜ
Kadınlarda iç grup yanlılığı ve iç grup yanlılığının demografik değişkenlere göre incelenmesi H.Halil Babacan1, Aleyna Nur Kaş1, Ömer Demir1, Tuğçe Erdoğru1,
GÜNEŞTEN KORUNMA DAVRANIŞ ÖLÇEĞİNİN TÜRK ADÖLESAN TOPLUMUNDA GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİLİĞİ Özcan Aygün1, Ayşe Ergün2 1 Sakarya İl Sağlık Müdürlüğü, Adapazarı-SAKARYA.
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
SPSS Uygulamaları Parametrik İstatistik
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
Deniz Tekin Ersan Şükran Alan
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
Mevlüde ERGEN, Fatma ARIKAN
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Yrd. Doç. Dr. H. Deniz Gülleroğlu
Verilerin Toplanması I
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
Sunum transkripti:

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN AKADEMİK MOTİVASYONLA İLİŞKİSİ

GRUP İSMİ: FTB GRUP ÜYELERİ FATMA ÖZCAN TUĞÇE ERDEM BÜŞRA CÜCER

Araştırmanın Amacı Mesleğin yapı taşlarını oluştuğu, üniversite yıllarında kişilik özelliklerinin akademik motivasyonla ilişkisi olup olmadığını saptayarak farkındalık kazandırmak. Alt Amaçlar 5 faktörlü kişilik tiplerinin motivasyonla ilişkisi var mı? Akademik motivasyon cinsiyete göre değişiklik gösterir mi? Akademik motivasyon seçilen bölüme göre değişiklik gösterir mi?

Literatür Taraması 1.Örgütlerde çalışanların kişilik özellikleri ve motivasyon ilişkisi(MELTEM KARADAĞ,2012) 2.ÖĞRETMEN ADAYLARININ AKADEMİK MOTİVASYON DÜZEYLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ(Mehmet Nuri GÖMLEKSIZ1 Birsen SERHATLIOĞLUAralık 2013) 3.Kimya Öğretmen Adaylarının Motivasyon ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi(Gülüzar EYMUR, Ömer GEBAN) 4.Ergenlerde Öznel iyi oluşu artırma Stratejilerini Kullanma ile Akademik Motivasyon arasındaki ilişki (Ali Eryılmaz,2010) 5. BEŞ FAKTÖR KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ İLE AKADEMİK GÜDÜLENME İLİŞKİSİ(Öğr.Gör. Ferhat BİTLİSLİ * Okt. Mehmet DİNÇ,2011) 6. DÜZENLİ OLARAK SPOR YAPAN ve YAPMAYAN ÖĞRENCİLERİN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ İLE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ(Gizem SAYGILI, Emrah ATAY, Meriç ERASLAN, Mesut HEKİM)( Gizem SAYGILI, Emrah ATAY, Meriç ERASLAN, Mesut HEKİM

Yöntem Araştırmanın örneklemi olarak Melikşah Üniversitesi’nde eğitim gören 57 kız 33 erkek öğrenciden oluşmaktadır Veri Toplama Süreci: Çalışma için 2 ölçme aracı ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Kullanılan ölçme araçları gruba form olarak dağıtılmış ve doldurulduktan sonra toplanmıştır.

Veri Toplama Aracı TIPI (Ten Item Personality Inventory) (On Maddelik Kişilik Ölçeği): Orjinali Gosling ve arkadaşları (2003) tarafından; Türkçe uyarlaması da Atak (2012) tarafından yapılmış ölçek 10 maddeden ve 5 faktörden oluşmaktadır. Uyarlama çalışmasında dil geçerliği (0,92-0,97 arasında değişen korelasyonlar), açımlayıcı (5 faktör ve 10 madde; açıklanan varyans %65,21) ve doğrulayıcı (X2/sd: 2,20, GFI .95, AGFI .92, CFI .93, NNFI .91, RMR.04 ve RMSEA .03) faktör analizi sonuçları, madde analizi ve ölçüt dayanıklı geçerlik sonuçları önerilen beş-faktörlü modelin Türk gençlerinde uygunluğunu desteklemektedir. İç tutarlılık (Deneyime Açıklık 0,83, Yumuşak başlılık 0,81, Duygusal Dengelilik 0,83, Sorumluluk 0,84 ve Dışa Dönüklük 0.86) ve test-tekrar test yöntemine dayalı güvenirlik analizleri sonuçları da (n=54; Deneyime Açıklık 0,89, Yumuşak başlılık 0,87, Duygusal Dengelilik 0,89, Sorumluluk 0,87 ve Dışa Dönüklük 0,88), ölçeğin kabul edilebilir güvenilirliğine işaret etmektedir. Bu çalışmada faktörlerin cronbach alfa değerleri .78 ile .84 arasında değişmektedir.

Akademik Motivasyon Ölçeği Ölçek 28 maddeden oluşmuştur. Üç tane içsel motivasyon, üç tane dışsal motivasyon ve bir tane motivasyonsuzluk boyutuna ait olmak üzere, her biri dörder maddelik, toplam yedi faklı boyuttan oluşur. Kapsam geçerliği için uzman görüşü alınarak, sınav kaygısı ve çevresel destek ölçekleriyle karşılaştırmalarla kavramsal geçerlik sınanmıştır. Hipotez testi bulguları ölçeğin ayırt ediciliğini göstermiş, yapı geçerliğini sınamak amacıyla doğrulayıcı ve açıklayıcı faktör analizleri yapılmıştır. Ölçeğin Türk toplumu için geçerli ve güvenilir olduğu belirlenmiş, ilerde benzer çalışmaların yapılması önerilmiştir.

Bulgular ve Sonuç; Akademik Motivasyonla Kişilik Tiplerinin İlişkisi   DIŞA DÖNÜKLÜK YUMUŞAK BAŞLILIK SORUMLULUK DUYGUSAL DENGE DENEYİME AÇIKLIK Bilmeye yönelik içsel motivasyon ,402** ,231* -,015 ,309** ,210* Başarıya yönelik içsel motivasyon ,232* ,315** -,099 ,175 ,197 Uyarım yaşamaya yönelik içsel motivasyon ,314** ,185 ,030 ,277** -,074 Belirlenmiş dışsal motivasyon ,253* ,025 ,008 ,138 ,106 İçe yansıyan dışsal motivasyon -,018 ,132 ,007 ,305** ,264* Dışsal motivasyon- dış düzenleme ,118 ,020 ,158 ,299** Motivasyonsuzluk ,029 -,189 -,225* -,220* ,103

Akademik motivasyonun kişilikle ilişkisinin sonuçları; 0,01 anlamlı farklılığa göre; dışadönüklük kişilik özelliği ile bilmeye yönelik içsel motivasyon arasında pozitif yönlü korelasyon vardır. Diğer bir ifadeyle dışadönüklük kişilik puanı arttıkça bilmeye yönelik içsel motivasyonda artmaktadır. Dışadönüklük kişilik özelliği ile bilmeye yönelik içsel motivasyon arasında pozitif yönlü korelasyon vardır.  Diğer bir ifadeyle dışadönüklük kişilik puanı arttıkça bilmeye yönelik içsel motivasyonda artmaktadır. Yumuşak başlılık kişilik özelliği ile  bilmeye yönelik içsel motivasyon arasında pozitif yönlü korelasyon vardır. Yumuşak başlılık kişilik özelliği ile bilmeye yönelik içsel motivasyon arasında da pozitif yönde korelasyondan söz edilebilir. Dışadönüklük kişilik özelligi ile başarıya yönelik içsel motivasyon arasında da pozitif yönlü korelasyon vardır, diger ifadeyle dışadönüklük kişilik puanı artıkça başarıya yönelik içsel motivasyonda artmaktadır.   Duygusal denge kişilik  özelliği ile bilmeye yönelik içsel motivasyon arasında   pozitif yönlü korelasyon vardır, diger ifadeyle ise kişilik puan degeri artıkça bilmeye yönelik içsel motivasyonda pozitif şekilde artış göstermektedir.

Yumuşak başlılık kişilik özelliği ile başarıya yönelik içsel motivasyon arasında pozitif yönlü korelasyon vardır. Diğer bir ifadeyle yumuşak başlılık kişilik puanı arttıkça başarıya yönelik içsel motivasyon da artmaktadır. Dışadönüklük kişilik özelliği ile uyarım yaşamaya yönelik içsel motivasyon arasında pozitif yönlü korelasyon vardır. Diğer bir ifadeyle dışadönüklük kişilik puanı arttıkça uyarım yaşamaya yönelik içsel motivasyon da artmaktadır. Duygusal denge kişilik özelliği ile uyarım yaşamaya yönelik içsel motivasyon arasında pozitif yönlü korelasyon vardır. Diğer bir ifadeyle duygusal denge kişilik puanı arttıkça uyarım yaşamaya yönelik içsel motivasyon da artmaktadır. Dışa dönüklük kişilik özelliği ile belirlenmiş dışsal motivasyon arasında pozitif yönlü korelasyon vardır. Diğer bir ifadeyle dışadönüklük kişilik puanı arttıkça belirlenmiş dışsal motivasyon da artmaktadır. 0,01 anlamlı farklılığa göre; dışadönüklük kişilik özelliği ile bilmeye yönelik içsel motivasyon arasında pozitif yönlü korelasyon vardır. Diğer bir ifadeyle dışadönüklük kişilik puanı arttıkça bilmeye yönelik içsel motivasyonda artmaktadır.

Duygusal denge kişilik özelliği ile içe yansıyan dışsal motivasyon arasında pozitif yönlü korelasyon vardır. Diğer bir ifadeyle duygusal denge puanı arttıkça içe yansıyan dışsal motivasyon artmaktadır. Deneyime açıklık kişilik özelliği ile içe yansıyan dışsal motivasyon arasında pozitif yönlü korelasyon vardır. Diğer bir ifadeyle deneyime açıklık puanı arttıkça içe yansıyan dışsal motivasyon artmaktadır. Deneyime açıklık kişilik özelliği ile dışsal motivasyon-dış düzenleme arasında pozitif yönlü korelasyon vardır. Diğer bir ifadeyle deneyime açıklık puanı arttıkça dışsal motivasyon-dış düzenleme artmaktadır. Sorumluluk kişilik özelliği ile motivasyonsuzluk arasında negatif yönlü korelasyon vardır. Diğer bir ifadeyle sorumluluk puanı arttıkça motivasyonsuzluk azalacaktır. Duygusal denge kişilik özelliği ile motivasyonsuzluk arasında negatif yönlü korelasyon vardır. Diğer bir ifadeyle duygusal denge puanı arttıkça motivasyonsuzluk azalacaktır.

Akademik Motivasyonun Cinsiyete Göre Farklılaşması Akademik motivasyonun alt boyutları incelendiğinde, alt boyutlarından başarıya yönelik içsel motivasyonla cinsiyet arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Kızların ortalamaları, erkeklerin ortalamalarından büyüktür.

Akademik Motivasyonun Fakülte ve Bölümlere Göre Farklılaşması Akademik motivasyonun alt boyutlarının aritmetik ortalamaları fakülte ve bölümlere göre incelendiğinde; bilmeye yönelik içsel motivasyon, başarıya yönelik içsel motivasyon, içe yansıyan dışsal motivasyon, dışsal motivasyon-dış düzenleme alt boyutlarında fen bilimlerinin aritmetik ortalamasının, sosyal bilimlere göre daha yüksek olduğu görülmektedir. Diğer yandan uyarım yaşamaya yönelik içsel motivasyon, belirlenmiş dışsal motivasyon ve motivasyonsuzluk alt boyutlarında sosyal bilimlerinin aritmetik ortalamasının fen bilimlerinin aritmaetik ortalamasına göre yüksek olduğu görülmektedir. Daha sonra gruplar arasındaki farklılığın anlamlılığı test edilmek için t testi yapılmıştır. T testi değerlerine baktığımızda dışsal motivasyon-dış düzenleme alt boyutunda anlamlı bir farklılık , tespit edilmiştir.

Kaynakça Örgütlerde çalışanların kişilik özellikleri ve motivasyon ilişkisi(MELTEM KARADAĞ,2012) Kimya Öğretmen Adaylarının Motivasyon ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi(Gülüzar EYMUR, Ömer GEBAN) Ergenlerde Öznel iyi oluşu artırma Stratejilerini Kullanma ile Akademik Motivasyon arasındaki ilişki (Ali Eryılmaz,2010) Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarılarını Etkileyen Çeşitli Nedenler Arasında Süreksiz-Durumluk Kaygının Yeri ve Önemi(M. SİLAH,2003) Akademik Başarı ve Kişilik İlişkisi(Ü SIĞRI, S GÜRBÜZ ,2011) Beş Faktör Kişilik Özellikleri ile Akademik Güdülenme İlişkisi (Öğr.Gör. Ferhat BİTLİSLİ * Okt. Mehmet DİNÇ,2011) M. Hülya Ünal KARAGÜVEN(2012) Marmara Üniversitesi,Akademik Motivasyon Ölçeğinin Türkçeye Adaptasyonu.  KOÇEL, T. ( 2007). İşletme Yöneticiliği, Arıkan Yayınları, 11. Baskı, İstanbul.