Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Müfredatı Yeniden Yapılandırma Çalışmaları Berna Musal, Cahit Taşkıran, Sevgi Tımbıl, Serpil Velipaşaoğlu, Yücel Gürsel, Sema Özan, Neşe Atabey, Elif Akalın, Hakan Abacıoğlu
Sunum Planı DEÜTF müfredatı yeniden yapılandırılma sürecinin ve müfredatın genel özelliklerinin özeti
Altı Basamaklı Program Geliştirme Yaklaşımı - Kern
DEÜTF Müfredat Özellikleri Öğrenci merkezli Yeterliğe dayalı Probleme ve olguya dayalı Topluma yönelik Blok, evre, alanlar Genel yetkinlikler
DEÜTF Eğitim Programı Blok Dizilimi Evre I Dönem 1 - Tıp bilimlerine giriş (I) - Üreme, ürogenital, endokrin - Bilgi yönetimi araştırma - GİS, metabolizma, beslenme - Solunum Dolaşım Dönem 2 - Sinir bilimleri - Lokomotor sistem ve deri Evre II - Tıp bilimlerine giriş (II) - Kan, infeksiyon, immunoloji Dönem 3 - Multisistem (şok, sepsis, metastatik kanser, otoimmun hastalık, politravma) - Yaşam döngüsü Evre III Dönem 4 - Klinik bilimlere giriş: Tanısal tıp, akılcı ilaç kullanımı, infeksiyon kontrolu, kanıta dayalı tıp Dönem 5
Eğitim Programı Planlamada Çıktılara Dayalı Yaklaşım Mezundan ne beklendiği net bir şekilde tanımlanır. Eğitim programı, öğrencinin eğitimin sonunda göstereceği performans-yetkinlikler göz önüne alınarak planlanır. Yalnızca biyolojik öğeler değil; iletişim becerileri, koruyucu hekimlik, sağlığın geliştirilmesi, etik uygulamalar, ekip çalışması gibi öğelerin dikkate alınmasını kolaylaştırır. Öncelikle genel yetkinlikler tanımlanır.
Çıktılara Dayalı Yaklaşımın Avantajları Eğitim programı ile pratik uygulamalar arasında bağlantı sağlanır. İhmal edilen alanlar kapsanır. Nasıl bir hekim yetiştirilmek istendiği sorgulanır, tartışılır. Eğitim programını planlama için sağlam bir çerçeve oluşturur. Yetkinliklerin tanımlanması spesifik hedeflerin tanımlanmasını kolaylaştırır. Hedefe uygun eğitim ve değerlendirme yöntemi seçimini kolaylaştırır. Kişilerin ve grupların planlama sürecine katılımını kolaylaştırır. Öğrenciler eğitimin sonunda hangi yetkinliklere ulaşabileceklerini bilirler.
Müfredat Organizasyonu Basamakları DEÜTF Müfredat Organizasyonu Basamakları 23 Mayıs 2008 Yeni müfredatın LİDEK’te tartışılması 11 Kasım 2008 Akademik kurulda bilgilendirme Aralık 2008 - Haziran 2009 Evre, blok yapı ve sürelerinin tanımlanması 30 Temmuz 2009 Anabilim Dalı Başkanları toplantısında müfredat sürecine yönelik bilgilendirme 10 Eylül 2009 Fakülte kurulu kararı
Müfredat Organizasyonu Basamakları DEÜTF Müfredat Organizasyonu Basamakları Blok çalışma grupları oluşturuldu. 16 Çalışma Grubu 41 Anabilim Dalı 193 Öğretim Üyesi 46 Kişi/saat Çalışma Süresi - 8878 saat Toplam Çalışma Süresi
Müfredat Organizasyonu Basamakları DEÜTF Müfredat Organizasyonu Basamakları Blok çalışma gruplarının, mezunların sık karşılaşacakları / önemli / yaşamı tehdit eden hastalık, durum / problem ve semptomları tanımlaması - 8 Ekim 2009 ÇEP, uluslararası örneklerle karşılaştırılması Listeler ve yetkinlik düzeyleri ile ilgili Anabilim Dalları ve pratisyen hekimlerin görüşünün alınması Listeler ve yetkinlik düzeylerinin son şekline getirilmesi Listelerin paylaşıma açılması (FC, web) Listeler ve yetkinlik düzeylerinin en son şekline getirilerek sunulması
Müfredat Organizasyonu Basamakları DEÜTF Müfredat Organizasyonu Basamakları TEAD tarafından hedef tanımlama ve düzey belirleme konulu bilgilendirme Blok hedeflerinin belirlenmesi Önceki müfredat hedefleriyle karşılaştırılması Hedef düzeylerinin tanımlanması ve evrelere dağıtılması
Müfredat Organizasyonu Basamakları DEÜTF Müfredat Organizasyonu Basamakları Blokların hedef düzeyleri ve evrelere dağılımı ile ilgili Anabilim Dalı görüşlerinin alınması Hedefler ve evrelere dağılımın son şekle getirilmesi ve sunulması Blok çalışma gruplarının hedefleri temalara dağıtması ve eğitim yöntemlerini belirlemesi Toplum Sağlığı, İnsan Davranışları, Bilgi Yönetimi-Araştırma, HBD, Etik hukuk çalışma gruplarının, oluşturdukları hedefleri bloklara entegre etmesi 23-25 Aralık 2009 Müfredat entegrasyon kurulu Blok ve dönem kurulları TEŞEKKÜRLER