SOSYAL MEDYA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MUSTAFA UYSAL TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ(İ.Ö)
Advertisements

Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
WEB 2.0 Teknolojileri Sibel SOMYÜREK.
Halit Yıldırım
Web 2.0 AraçlarI OĞUZ TEKE
HAZIRLAYAN HÜLYA ZOBU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ İ.Ö
Sosyal Ağların Eğitimde Kullanımı
Web 2.0 Araçları Rıdvan Gezici
İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR.
WEB 2.0 Hazırlayan: Merve Altıparmakoğlu Numara:
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
 Web 2.0 bilgisayar endüstrisinde internetin bir düzlem olarak ilerlemesiyle bir işletme devrimi ve bu düzlemin kurallarını başarı için anlamaya çalışmaktır.
HAVVA ÜNAL TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö)
LEYLA BALIK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2.SINIF (İ.Ö.)
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
EĞİTİMDE WEB 2.0 KULLANIMI
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
Dijital Dünya Verilerine Genel Bakış Dünya Nüfusu : Dünyadaki İnternet Kullanıcıları : Dünyadaki Domain Sayısı:
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Günümüzde internet, en çok kullanılan haber kaynağı Gazetecilerin % 97’si haber yazmadan önce mutlaka Google’da ve sosyal medyada araştırma yapıyor.
Hazırlayanlar: Sinan AYTULU Emine DİLAVER Güneş KARTAL Hasan ATLI
Rıdvan Gezici  Web 2.0 nedir ?  Web 2.0 araçları  Eğitimde web 2.0 ‘nin kullanımı  Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı.
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Web 2.0 Araçları Serkan Aslan Akdeniz Ünv. Türkçe Ö ğ rtm\ 2.Sınıf.
BURCUGÜL B İ LG İ N TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ ( İ.Ö.) EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
HAZIRLAYAN: BURCU OLGUN
Adı Soyadı : Serkan YILDIZ No : Bölüm : Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf Örgün Eğitim.
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
İLETİŞİM VE BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Bilgi Paylaşımı için Araçlar
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
İNTERNETTE İLETİŞİM YOLLARI
WEB 2.0 NEDİR? BİRNUR EKİZ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ ÖRGÜN ÖĞRETİM 2. SINIF.
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI TUTKU YILMAZTÜRK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ.
TUĞBA ŞAHAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF ÖRGÜN ÖĞRETİM
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
Sosyal Medyanız ve NetHizmet. Sosyal Medya’da Sizin İçin Neler Yapıyoruz?  Sizin için hesaplar açıp, içerik yönetimlerinizi yapıyoruz.  Kampanya kurgularınızı.
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
WEB 2.0 KAVRAMI TEKNOLOJİLERİ ARAÇLARI
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
Sosyal Medya ve Türleri
SOSYAL MEDYA Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya Araçları Nelerdir?
İnternet Sosyal Medya Sosyal Ağlar 2. Sunum Öğr. Gör. Mehmet Akif Barış 2.
PLN Personal Learning Network by Arif Kazancı Ağustos
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
Şeyda GÜRKAYNAK (Y.L. Öğrencisi) Nilüfer Sezen DOĞAN (Y.L. Öğrencisi)
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA VURGUSU TEKSTİL ENDÜSTRİSİNDE
SOSYAL MEDYA.
Temel Bilgi Teknolojileri
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Çok Kanallı Dijital Pazarlama
AYDIN ARIDURU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
WEB 2.0 ARAÇLARI.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
İNTERNETTE İLETİŞİM YOLLARI
WEB 2.0 Teknolojileri Sibel SOMYÜREK.
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

SOSYAL MEDYA

Bireylerin internet üzerinden birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar sosyal medyayı oluşturur .

Sosyal ağlar, bloglar, mikro bloglar, anlık mesajlaşma programları, sohbet siteleri, forumlar gibi .

Sosyal medya uygulamaları, çoklu katılımın sağlanması ve yaygınlığı göz önüne alındığında çığ gibi büyümekte. Hemen her alanda başka bir uygulama arz-ı endam etmekte ve webmasterlara yeni fırsatlar sunmakta. Her sosyal medya uygulamasında yer edinebilmek çok zor olsa da hangisinin ne amaçla açılıp tutunduğunu bilmek fayda sağlayabilir. bu yazı bu uygulamaların en önemlilerini göz önüne alıp incelemektedir.

BLOG Blog, kelime anlamı olarak “web günlüğü” olarak tanımlanıyor. Bir veya daha fazla kişi tarafından hazırlanan bloglar bireyler veya kurumlar tarafından hazırlanabilir. Bir blog’u önemli kılan en önemli unsuru içeriğidir. Blogları değerli kılan özellikleri, güncel, samimi ve değerli içerikler sunabilmesidir. Dünyada ve ülkemizde oldukça fazla takip edilen ve okurlarının görüşlerini etkileyebilen on binlerce blog yazarı bulunuyor. Blog yazarlarının tanınması ve etkili olması için internet kullanıcıları tarafından itibar görecek içerikler sunabilmesi gerekli. Şirketler tanınmış ve etkili blog yazarları ile iletişim halinde olmanın ne kadar önemli olduğunu bildiklerinden önemli blog yazarlarını medya ilişkileri süreçlerine katıyor.

MİKRO BLOG Mikroblog, herhangi bir zaman diliminde herhangi bir olay için kişilerin durumları, duyguları ve görüşleri hakkında bilgileri hızlıca paylaşmalarını sağlayan servis diye özetlenebilir. Twitter bu paylaşımı sunan ilk servis olması ve aktif kullanıcı tabanı ile bu alanda tartışmasız lider gözüküyor. Dünyanın herhangi bir yerinde olan bir gelişmeyi en hızlı duyuran platformlar Mikro Bloglardır. Bir iki cümleyle sınırlı içerikle ile güncellenebilmeleri, cep telefonu ve iPhone gibi mobil araçlar ile kolayca kullanılabilmeleri, içeriğin hızlı bir şekilde yayılmasına olanak sağlıyor. 

Bookmark(İmleme servisleri) Sosyal imleme servisleri, internette bulunan herhangi bir sevilen içeriğe bilgisayarınız dışından ulaşmayı sağlamasının yanında, benzer içeriklerden hoşlanan kişilerin birbirleri ile etkileşmesini sağlamakta. Siteyi webmaster olarak ara ara ziyaret etmenin en büyük avantajı ise insanların neye ilgi duyduklarını ve değişen trendleri takip etmenize olanak tanıyor olması. Bu alanın birincisi ise kullanıcı tabanının büyüklüğü ile Digg.

Video paylaşım Youtube, Türkiye'de sık sık yasaklansa da bu alanın lideri konumunda. Youtube eğlenceli paylaşımların yanında eğitim bazlı görsellerinde yer aldığı bir videoya paylaşım sitesi ve burada yapacağınız anlatımlı paylaşımlara google oldukça değer vermekte denebilir. O nedenle kimi videolu anlatımları burada saklamakta fayda var.

Fotoğraf paylaşımı Flickr ve Instagram bu alanın liderleri. Ne diye kendi sitem yerine bu sitede fotolarımı paylaşayım sorusunun cevabı ise marka değerinin tanıtımı olacaktır. Anahtar kelimelerinizle dolu bir foto albümünü burada paylaşıma açmak yapılacak akıllıca eylemlerden birisi olacaktır.

Arama motorları Arama verimliliği ve optimizasyonu gittikçe daha da önem kazanmaktadır. Google da bu alanın tartışmasız lideri.

Profesyonel ağlar LinkedIn bu alanda en başarılı servislerden. Twitter’dan farkı anlık yaşanmışlıklar yerine yıllara varan tecrübelerin topluluk içinde aktarılması. Bu yönüyle profesyonellerin ve alanında ilerlemek isteyenlerin buluşma noktası.

Sosyal ağlar Facebook bu alanda liderliğini korumakta. Bu sitelerin ana amacı sosyalleşmeyi sağlamak ve bu bağlamda belli bir hedef kitleye ulaşım zor. Yine de yaygın kullanımları ve edineceğiniz çevre site veya blog tanıtımınızda faydalı olacaktır. Ayrıca sosyalleşme alanındaki büyük başarısı takip altına alınıp kimi yönleri kopya edilebilir durmakta.

Forumlar Bu alanda belli başlı bir site vermek çok zor. Hele ki ülkemizde forum kullanımının yaygınlığı göz önüne alınırsa. Webmasterların sıklıkla üye olduğu platformların yanında, ilgi alanlarınıza uygun forum topluluklarına da üye olarak sitelerin tanıtımına fayda sağlamanız mümkün ama hangi forum sitelerinin maksimum faydayı sağlayacağı herkes için oldukça değişken olacaktır.

Haber kaynakları ve Yorum siteleri Engadget gibi haber kaynakları bilginin dağıtımında sıklıkla başvurulan siteler arasında.

Dünyada interneti kullanan kişi sayıları http://tr.wikipedia.org/wiki/%C3%9Clkelere_g%C3%B6re_internet_kullan%C4%B1c%C4%B1s%C4%B1_say%C4%B1s%C4%B1_listesi Üniversitelerin ve gençlerin sosyal medya kullanımı http://ab.org.tr/ab12/sunum/201.pdf