21. Yüzyıl becerileri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

REİS BEY ÜNİTE TANITIM SUNUMU
YAYA TEMASI.
İnsan İletişimine Giriş Human Communication [Bölüm 1]
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
GİRİŞİMCİLİK VE ÖZ YÖNELİM
Öğretmen Yetkinlikleri
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Newton’un Hareket Kanunları
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Ergül CELEP,Nursun KARAGÜL,Emel USLU, Nilüfer BEYAZIT
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HALİL TAŞEL GÖKHAN ÖZENÇ YASİN KAYIŞ TURAN ACAR
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
HAZIRLAYAN GÜLÇİN ERENOĞLU
Elektrik Akımı Hazırlayan: Mustafa Arbay.
TURGUT OĞUZ MATEMATİK ÖĞRETMENİ
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
WILL FUTURE TENSE ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI ZEYNEP BEKTAŞ.
Ünite Tasarım Sunusu Hazırlayan : Ebru GİRGİN.
ANADOLU MEDENİYETLERİ ÜNİTE TANITIM SUNUSU
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
21. Yüzyıl Öğreneni.
Eğitsel Bilgisayar Oyunu Tasarımı
ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI SUNUMU
MİLLİ EDEBİYAT HAZIRLAYANLAR  Gülcan Diribaş  Elif Er  Aylin Köseler.
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Refik OLGUN Aytaç SATICI Gökhan KÜTÜKÇÜ Akif H. ÖZMERCAN
Ünite Portfolyo Sunumu
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
CANLILARI OLUŞTURAN TEMEL BİLEŞENLER KARBONHİDRATLAR
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
ÜNİTE ÖZETİ Öğrenciler çevrelerinde gördükleri teknolojik araçlar hakkında bilgi edinecekler. Yeni teknolojik araçlar tanıyacaklar. Tanıdıkları araçların.
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
HAVA DURUMU VE MEVSİMLER
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
VÜCUDUMUZ BİLMECESİNİ ÇÖZELİM TANITIM SUNUMU
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
“21.Y.Y. Araştırmalarını, bilgi, iletişim ve teknoloji ile bütünleştiren, stratejik hedeflerini halkına benimsetebilmiş ve bunları ciddiyetle uygulamaya.
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Kat Hizmetleri Organizasyonu
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HAZIRLAYAN SEDEN HACISÜLEYMAN.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ÇALIŞMA TAKIMLARINI ANLAMAK
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
HEMŞİRELİKTE GİRİŞİMCİLİK VE YENİLİK (ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION IN NURSING) ÖĞRETİM GÖREVLİSİ GONCA KAZANCI.
Prof Dr Süheyla ÜNAL. Hedefler Bu sunumun sonunda katılımcılar yakın geleceğin gerektirdiği öğrenme ortamı ve koşulları konusunda değişimin gerekliliğini.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI SUNUMU
21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ HAKKINDA……
Teknoloji ve tasarım dersi
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK MESLEĞİNİN VİZYONU
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
DÜŞÜNME BECERİLERİ Elif Nur PALUT MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Hoşgeldiniz Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitici Eğitimi Kursu
Programdan Sorular.
21. YY BECERİLERİ.
STEM NEDİR? SUNU rehberlikservisim.com.
Sunum transkripti:

21. Yüzyıl becerileri

Öğrenme ve Yenilenme Becerileri Yaratıcılık ve Yenilenme Çalışma hayatında orjinalite ve yaratıcılık sergilemek, Diğerlerinin işine yarayacak yeni fikirler geliştirmek, uygulamak ve anlatmak, Yeni ve farklı bakış açılarına açık ve uyumlu olmak, Yeniliğin geliştiği alanlarda yaratıcı fikirlerle somut ve yararlı yardımlarda bulunmak.

Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme Anlamaya yönelik doğru akıl yürütmek, Karmaşık seçimler yapmak ve kararlar vermek, Sistemlerarası ilişkileri anlamak, Farklı bakış açılarını netleştirmeye ve daha etkili çözümler üretmeye yönelik sorular belirlemek ve sormak, Problem çözmek ve soruları yanıtlamak üzere bilgiyi sınırlandırmak, çözümlemek ve birleştirmek

İletişim ve İşbirliği Konuşurken ve yazarken düşünceleri ve fikirleri açık ve etkili bir şekilde birleştirip kullanmak, Farklı takımlarda etkin çalışabilme becerisi göstermek, Ortak bir amaca ulaşabilmek için gerekli çabayı gösterecek şekilde esnek ve istekli olmak, İşbirliğine dayalı çalışmalar için sorumluluğu paylaşmak.

Bilgi, Medya ve Teknoloji Becerileri Bilgi Okur-Yazarlığı Problemlerin çözümüne yönelik olarak; bilgiye yeterli ve etkili düzeyde ulaşmak, bilgiyi (eleştirel) ve yeterli düzeyde değerlendirmek, doğru ve yaratıcı bir şekilde kullanmak, Bilginin erişimine ve kullanımına yönelik olarak etik ve yasal konularda temel bir anlayışa sahip olmak.

Medya Okur-Yazarlığı Medyadaki iletilerin hangi amaçlara yönelik ve hangi araçları, özellikleri ve yenilikleri kullanarak nasıl yapılandırıldığını anlamak, İnsanların iletileri nasıl farklı yorumladığını, değer yargılarının ve bakış açılarının nasıl işe koşulup koşulmadığını, medyanın inanç ve davranışları nasıl etkilediğini gözlemek, Bilginin erişimine ve kullanımına yönelik olarak etik ve yasal konularda temel bir anlayışa sahip olmak.

Bilgi ve İletişim Teknolojileri (ICT) Okur-Yazarlığı Bilginin ekonomik kullanımına yönelik olarak, bilgiye erişmek, yönetmek, bütünleştirmek, değerlendirmek ve yaratmak üzere dijital teknolojileri, iletişim araçlarını ve/veya ağları uygun kullanmak, Bilgiyi araştırmak, düzenlemek, değerlendirmek ve paylaşmak üzere teknolojiyi araç olarak kullanmak, ve bilginin erişimine ve kullanımına yönelik olarak etik ve yasal konularda temel bir anlayışa sahip olmak.

Yaşam ve Meslek Becerileri Esneklik ve Uyum Farklı rol ve sorumlulukla uyum sağlamak, Karmaşık ve önceliklerin değiştiği ortamlarda etkin olarak çalışmak,

Girişimcilik ve Öz-Yönetim Kendi anlayışını ve öğrenme gereksinimlerini gözlemlemek, Uzmanlaşmak üzere temel becerilerin ve/veya öğretim programının sınırlarını aşarak kendi öğrenme sınırlarını ve fırsatlarını keşfetmek, genişletmek, Becerilerini profesyonel düzeye yükseltmek üzere girişimde bulunmak, Başkalarının gözetimi olmaksızın görevleri tanımlamak, öncelik sırasına koymak ve tamamlamak, Zamanı etkili kullanmak ve iş yükünü idare etmek, Öğrenmenin yaşamboyu bir süreç olduğuna ilişkin kararlı davranışlar sergilemek.

Sosyal ve Kültürlerarası Beceriler Diğerleriyle uygun ve üretken bir şekilde çalışmak, Uygun olduğunda grupların ortak anlayışını ayarlamak, Yenilikleri arttırmak ve iş kalitesini yükseltmek üzere kültürel farklılıklar arasındaki boşlukları doldurmak ve farklı bakış açılarını kullanmak.

Üretkenlik ve Sorumluluk İşin zamanında ve kaliteli yapılabilmesi için yüksek standart ve hedefler belirlemek ve bunlara ulaşmak, Titiz ve olumlu iş etiği sergilemek (örneğin, işe zamanında gelmek ve güvenilir olmak)

Liderlik ve Sorumluluk Diğerlerini belirli bir hedefe yönelik etkilemek ve yönlendirmek üzere bireylerarası problem çözme becerileri kullanmak, Ortak bir hedefe ulaşmak üzere diğerlerinin güçlerini düzenlemek, Dürüst ve etik davranışlar sergilemek, Zihninde toplum yararını düşünerek sorumlu davranmak.