İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Etik Günü Göktuğ Kubat 4-C 414 Göktuğ Kubat.
Advertisements

SUNUM.
DEĞERLER EĞİTİMİ ADALET SUNUMU
AHLAK, MANEVİYAT ve MANEVİ HAYAT
Kedilerin görevleri 1.
Değerler Eğitimi Özgüven.
MESLEKİ EĞİTİM OKULLARI VE İŞ DÜNYASI İLİŞKİLERİ
GÜZEL AHLAK.
4. Sınıf 1. Ünite 1.2. Allah’a Şükür
RABİA GİZEM KURU - ELVİN YILMAZ-DOĞUKAN AYTEKİN - BURAK YILMAZ-EFE ŞAHİN 4 A SINIFI.
SUNUM. BAŞKANLIK ZOR ZANAAT Esnaf ve sanatkârlar meslek kuruluşlarının organ seçimleri ile yönetim kurulu başkanlarının seçimi 5362 sayılı kanunun 49.
1.
Kendine Karşı Sorumluluk
TÜRK - İSLAM DEVLETLERİNDE EKONOMİ
ÜÇ İHTİYAR MİSAFİR ÖYKÜSÜ
GİRİŞİMCİLİK Prof.Dr.Ali Ceylan 12 Aralık 2012 Uludağ Üniversitesi
Terim olarak Ahilik, XIII. yüzyılın ilkyarısından XIX. yüzyılın ikinci yarısına kadar Anadolu'da, Balkanlarda ve Kırım'da yaşamış olan Türk Halkının sanat.
SELÇUKLULAR ( ) ANADOLU SELÇUKLULARI ( ) EĞİTİM.
ODALARIMIZ TARAFINDAN YAPILACAK GENEL KURUL TOPLANTILARINA SUNULACAK, YÖNETİM KURULU FAALİYET RAPORU İLE EĞİTİM, TEORİK VE PRATİK KURS PROGRAMLARI.
Hazırlayan: Dr. Ali KUZUDİŞLİ
Halk Kültürü Türkiye’deki Geleneksel giyim-kuşam-süsleme Hazırlayan:
AHİLİK.
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK ÇAĞDAŞLAŞMASI
Kültür ve Dil Hüdayi Can Çankırı, 2014.
İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ
BAŞKALARININ İNANÇLARINA HOŞGÖRÜLÜ OLMAK
ÖNYARGI Hazırlayan : F.Büşra ÖZGÜN Değerler Eğitimi Merkezi.
Selamlaşma.
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ
Etik ve Ahlak.
ATATÜRK’ün İLKELERİ.
HİNDUİZM Hinduizm nitelikli bir dindir.
İNSANIN PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İHTİYACI
Etkili İletişimde Ortamın Yeri ve Önemi KÜLTÜREL ORTAM
Öğretmenler Günü.
ATATÜRK İLKELERİ Atatürkçülük, Türkiye’nin gerçeklerinden doğmuş bir düşünce sistemidir. Türk milletinin iradesiyle oluşmuş, tarihi bir gelişmenin ürünüdür.
ALLAHIN YARDIMINA GÜVENİRİM ÇALIŞIRIM,BAŞARIRIM
ANADOLU SELÇUKLULARI VE BEYLİKLER DÖNEMİNDE KÜLTÜR VE MEDENİYET.
HİNDUİZM Belli Değildir Brahma ve diğer Tanrılar Vedalar
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
AHİLİK KÜLTÜRÜ HAFTASI ( EKİM)
DEYİMLER.
İŞ HUKUKUNA GİRİŞ İş Hukuku Kavramı
ŞAH VE PİYON sesli
Çalışırım, Allah’ın Yardımına Güvenirim ve Başarırım.
TÜRKLERİN MÜSLÜMAN OLUŞU
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Hafıza performansınızı geliştirmek Developed.
8.Sınıf /1.ünite KAZA ve KADER Hazırlayan:Serpil AKTAŞ.
AHİLİ K Güçlü bir sivil toplum örgütü. ESKİ BİR SİVİL TOPLUM ÖRGÜTÜMÜZ; AHİLİK Bilindiği gibi Türklerin tarih sahnesine çıkışı neredeyse insanlık tarihi.
Etik Günü 25 Mayıs tarihi bütün dünyada etik günü olarak kutlanmaktadır. Bizim kültürümüze kavram ve çerçeve olarak farklı olan bu terim son yıllarda ülkemizde.
Ahi Evran.
TASARRUF Hikmet SIRMA.
ZEKAT. Paylaşma ve Yardımlaşma İbadeti Olarak Zekat Zekatın terim anlamı: Zengin Müslümanların yılda bir kez malının veya parasının belli bir miktarını.
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
TÜRK TARİHİNDE YOLCULUK / OSMANLI’DA TOPLUM VE EKONOMİ
Vakıf Bir malın veya bir gelirin, kişinin kendi isteği ile şahsi mülkiyetinden çıkararak belli şart ve gaye ile bir hayır hizmetine verilmesine Vakıf.
İSLAM MEDENİYETİ VE EĞİTİM
Selamlaşma Hikmet SIRMA.
3. ÜNİTE: VAHYE DAYALI DİNLER
TÜRK TARİHİNDE YOLCULUK / OSMANLI DEVLETİ’NİN KURULUŞU / Osmanlı Devleti’nin Hızlı Yükselme Sebepleri.
İSLAM KÜLTÜR VE MEDENİYETİNİN ESASLARI
Kötü Alışkanlık ve Davranışlardan Nasıl Korunalım
UNUTULAN OSMANLI ADETLERI. 1. Zimem Defteri  Ramazan günlerinde zenginler bakkal, manav gibi dükkânlara giderdi ve zimem defterini çıkarmalarını isterdi.
Din,Ahlak, Değer İlişkisi Ve Eğitimi
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
Sunum transkripti:

İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ Hak ile Sabır dileyip bize gelen bizdendir, Akıl ve Ahlâk ile çalışıp bizi geçen bizdendir. "Ahi Refik Soykut” Uzm.Öğr.Muzaffer GARİP

İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ İNSAN yetiştirmeyi sanata dönüştüren geleneğimiz; AHİLİK Uzm.Öğr.Muzaffer GARİP

İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ AHİ: Cömert (sıfat) AHİ: Kardeş (isim)   “Ahi” kelimesinin, kardeş, arkadaş, yaren, dost, yiğit anlamına geldiğini söyleyebiliriz. Ahilik, hem sosyal hem de kültürel yapılara ait bir terim olarak; birbirini seven, birbirine saygı duyan, yardım eden, fakiri gözeten, yoksulu barındıran, işi kutsal, çalışmayı bir ibadet sayan, din ve ahlâk kurallarına sıkı sıkıya bağlı esnaf ve sanatkârların iş teşkilatı manasını taşır. Uzm.Öğr.Muzaffer GARİP

İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ Türklerin Asya’dan Anadolu’ya göçünden sonra aralarında bulunan çok sayıdaki esnaf ve sanatkârlara iş bulmak, Bizans sanatkârlarıyla rekabet edebilmek, yaptıkları malların kalitesini korumak, üretimi ihtiyaca göre düzenlemek, sanatkârlarda sanat ahlâkını yerleştirmek, Türk halkını ekonomik yönden bağımsız hale getirmek, ihtiyaç sahibi olanlara her alanda yardım etmek ihtiyacından doğmuş özgün bir kuruluştur. Önceleri Anadolu’daki Türk esnaf, sanatkâr ve üreticiler birliği olarak faaliyette bulunan örgüt sonraları toplumun tüm katmanlarını içine almıştır. Uzm.Öğr.Muzaffer GARİP

İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ Ahilik, İslam inancı ile Türk örf adetlerini kaynaştıran bir düşünce sistemidir. Ahilikte insan sistemin ortasına oturtulmuş olup her şey onun dünya ve ahiret mutluluğu esas alınarak şekillendirilmiştir. Hiçbir şeye “eşrefi mahlûkat” kabul edilen insandan daha fazla değer verilmez. Ahiliğin temelinde böyle bir insan anlayışı vardır. Uzm.Öğr.Muzaffer GARİP

İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ Ahilik insanı bir bütün olarak ele almakta ve onu bütün yönleriyle geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu sebeple Ahilik insanın sadece uhrevi hayatı değil; ekonomik, kültürel ve sosyal hayatını kapsayacak biçimde dünyevi hayatını da düzenlemektedir. Ahilik insanların dıştan zorlamalarla kaidelere uygun hareket etmelerini sağlama yerine, nefis terbiyesi ile onların beklenilen tutum ve davranışları kendiliklerinden göstermeleri temeline dayanır. Uzm.Öğr.Muzaffer GARİP

İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ Bu tercihleri sebebi ile Ahiler kaideleri belirlemekle yetinmeyip, eğitime de büyük önem vermişlerdir. İnsanı tamamlanmamış bir proje gibi görmüştür. Kapasitesini harekete geçirmeyen, ihtiyacını gideremeyen bir insan biyolojik olarak elbette insandır ama gelişmemiş bir insandır. Uzm.Öğr.Muzaffer GARİP

İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ Çok yönlü sosyal yapıya sahip Ahilik uygulandığı dönemlerde Anadolu’nun sosyal yaşantısının düzenlenmesinde büyük rol oynamıştır. Yamak, çırak, kalfa, usta hiyerarşisi kurarak bu kademelerdekileri baba-evlat ilişkisi gibi candan bağlarla bağlamak suretiyle sanatı, sağlam ahlâk ve mesleki temellere oturtmuştur. Üretici-tüketici çıkar ve ilişkilerini birbirleriyle sürtüşmeye düşmeyecek şekilde düzenlemiştir. Uzm.Öğr.Muzaffer GARİP

İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ Günümüzde tam karşılığı olmasa da esnaf ve sanatkâr kuruluşları Ahilik teşkilatının devamı olarak doğmuş ancak rekabetin fazla olması ya da hiç olmaması teşkilatlanma amacından bu kuruluşları uzaklaştırmıştır. Ahilik, uygulandığı dönemlerde işleyiş ve eğitimle ilgili ciddi kurallar koymuş ve bunları ödün vermeden uygulamışlardır. Uzm.Öğr.Muzaffer GARİP

İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ Konulan bu kurallara; Fütüvvet name denilmektedir. (Fütüvvet nameler ahi birliklerinin iç tüzüğü gibidir.) Günümüzde özellikle mesleki eğitimle ilgili kurumlar esnaf ve sanatkâr teşkilatlarının bünyesine alınmalı ve Ahilik geleneğinde olduğu gibi esnaf ve sanatkâr çağın gereklerine uygun iş ve sanat ahlâkını tam almış olarak yetiştirilmelidir. Uzm.Öğr.Muzaffer GARİP

İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ Ahilerin kurallarında şu üçer şey açık ve kapalı idi. Eli, kapısı ve sofrası açık olmak, cömert, misafir sever ve aç olanı doyurucu olmak demekti. Gözü, dili ve beli kapalı olmak ise kötü bakmamalı, kötü söylememeli ve ırza göz dikmemeli anlamına geliyordu. Uzm.Öğr.Muzaffer GARİP

İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ İNSAN yetiştirmeyi sanata dönüştüren geleneğimizi umarım yaşatabiliriz. TEŞEKKÜRLER Uzm.Öğr.Muzaffer GARİP