Eyüp Fatih AY Y0950.14003 Hülya SEMERCİOĞLU Y0950.14004 SAKARYA 2009.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

SAĞLIK TURİZMİ DEVLET DESTEKLERİ
ARVENTO MOBİL SİSTEMLER
ULAŞIMDA ENERJİ VERİMLİLİĞİ
Filonuza ait tüm detayları kayıt altına alın.
Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetiminde Üst Düzey Yönetim Programı (TMPLSM)
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Araç Takip ve Yönlendirme Sistemi
Enerji Verimliliği ve Enerji Kimlik Belgesi (EKB)
ANOK ABANT TIRMANMA YARIŞI. • ŞAMPİYONADAKİ YARIŞ SAYISININ SINIRLI OLMASI NEDENİYLE YARIŞMACILARIN DEFALARCA AYNI PARKURLARDA START ALMAK ZORUNDA KALIŞI.
1997’den bu yana; hizmet verdiğimiz marka ve kurumların amaçlarına uygun planlamalar, somut çözümlemeler, yenilikçi fikirler ve ölçülebilir sonuçlar sunar;
COPERT 4 Eğitimi 3. Faaliyet Verileri – Başlangıç Rehberi.
NİDAKULE KOZYATAĞI m2 KENT GIDA FABRİKASI m2.
Elektrikli Araçlar için Paylaşımlı Akıllı Sürücü Destek Sistemi
Gaziantep İli Toplu Taşıma Altyapısı
Atmosferik Kirleticiler
Neler yaptık – Dünya / EMPIRE STATE BUILDING
ENERJİ VERİMLİLİĞİ ÇALIŞMALARI KARTAL BELEDİYESİ Belediye Başkanı Op
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
Elektrikli Hidrolik Sistem
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
ALIŞVERİŞ STRESİNİ MUTLULUKLA DEĞİŞTİRDİK… devam etmek için lütfen tıklayınız…
ULAŞIM VE EKOLOJİ.
2005 YILI MALİ SONUÇLARI İstanbul 1.Nisan.2005.
TOKKDER Operasyonel Kiralama Sektör Raporu 2012 Yıl Sonu
Eczacıbaşı Topluluğu ve Sürdürülebilirlik
Uluslararası İş Etiği.
EN İYİ UYGULAMALAR KİTAPÇIĞI Şubat ’in ikinci yarısında, CDP Türkiye İngiliz Hükümeti Refah Fonu’ndan aldığı destek ile yeni bir proje başlattı.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
SANAYİDE ENERJİ VERİMLİLİĞİNİ NASIL SAĞLAYABİLİRİZ? 1
BOLU ORMAN BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
YENİLENEBİLİR ENERJİ KAYNAKLARI: RÜZGAR ENERJİSİ
ENERJİDE VERİMLİLİK AHMET SEFEROĞLU KAYSERİ OSB ELEKTRİK DANIŞMANI
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
GREEN MARKETING KONFERANSI
Çevre ve Temiz Üretim Enstitüsü
BİYOKÜTLE.
Günlük Haftalık /Günlük Aylık / Günlük Uzun Süreli TL TL Proje Tarihine Göre Fiyatlandırılacaktır TL TL
BİR ORGANİZE SANAYİYE DOĞRU
ALMANYA’DA E-DEVLET SİSTEMİ
Geçmişi & Geleceği Birleştirmek Konferans ve Workshoplar 26 Eylül 2012 tarihinde Olympos‘da.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
3. Üretim Sistemi Geliştirme Planı ve Üretim Planının Hazırlanması
Okula gelip giderken hangi ulaşım araçlarını görüyoruz?
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
Sola Kimya Firma Sunumu. Sola Kimya Firma Sunumu 2013 Ajanda Biz kimiz? Ürünlerimiz Vizyonumuz / Değerlerimiz Motivasyonumuz Stratejik Çerçeve.
ERK İSG&İK –
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
GÜNEŞ SİGORTA.
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
STRATEJİK PLANLAMA.
BAHÇEŞEHİR İMKB MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
NÜFUS HİZMETLERİNİ GÜÇLENDİRME VAKFI
İnsanı etkileyen ve insanlardan etkilenen dış ortama denir.
Turizm Pazarlaması Çevresi
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
OYAK RENAULT Yrd.Doç.Dr. Recep KILIÇ Emre ONAY
Niğde Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümü
Tarıma verilen destek 90'lı yıllara kadar o zamanki Avrupa Ekonomik Topluluğu'nun yıllık bütçesinin %60'ı kadardır. Tarım desteği bugünkü Avrupa Birliği'nin.
Çevreye duyarlılık ve enerji gereksinimi günümüz insanını artık çok daha yakından ilgilendiren bir konu haline gelmiştir.İnsanın konforu artarken buna.
1868 yılında Jamsetji Tata tarafından Mumbai’de kurulan Tata Grubun yönetim kurulu başkanlığını 1992 yılından bu yana Ratan Tata yürütmektedir.Firma.
TATA MOTORS.
BATMAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ
KURUMSAL Ülkemizi çağdaş uygarlık seviyesine çıkaran kuruluşlardan biri olan PETLAS, 1976 yılında kuruldu. Çeşitli girişimlerin ve yoğun çalışmaların.
Araç Takip ve Güzergah Planlama Sistemi
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
VİZYON MİSYON AMAÇ-4 AMAÇ-3 AMAÇ-2 AMAÇ-1 AMAÇ-5 HEDEF-1 HEDEF-2 HEDEF-3.
Sunum transkripti:

Eyüp Fatih AY Y Hülya SEMERCİOĞLU Y SAKARYA 2009

Misyon, vizyon, ilkeler Çevrecilik İETT Stratejik Amaçları İETT’ye Yönelik Tehditler, zayıflıklar ve üstünlükler Ulaşım Felsefesi İstanbul’un Ulaşım Açısından Genel Özellikleri İstanbul’da Filo ve Yolculuk Paylarıyla Ulaşım İETT’nin Fiziksel Yapısı İETT’nin Otobüs Filosu ve Filo Dağılımı ORER(Hat-Araç) Kat Edilen Yıllık Kilometre SONUÇ KAYNAKLAR

MİSYON İstanbul’da, ulaşım hizmetlerini zamanında, konforlu, ekonomik, entegre, insana saygılı, çevreye duyarlı, yenilikçi bir işletmecilik anlayışı ile sürdürmektir. VİZYON İETT İstanbul’da, uluslararası standartlarda, insan merkezli, sürdürülebilir ulaşım hizmeti sunan lider bir kuruluştur.

Liderlik Güven Gelişim Verimlilik Çevrecilik Adalet Şeffaflık Katılım

İETT yer aldığı sektörün özelliği ile de ilgili olarak cevre konusuna iki anlamda bağlı bir kuruluştur. Ulaşım emisyonla doğrudan ilgilidir ve hava kirliliğinde büyük payı vardır. Bu anlamda İETT de enerji tüketen ulaşım araçlarının çalıştırıcısı olarak emisyona filosu oranında katkıda bulunuyor görünmektedir. Oysa cevre için kara ulaşım araçlarında ölçüt, yolculuk başına düsen emisyon miktarıdır. Bu durumda İETT emisyon üreten ve cevre kirleten bir isletme değil, tersine toplu ulaşım yapan bir isletme olarak cevre kirliliğini önleyen, azaltan, buna katkıda bulunan bir kurumdur.

İETT öncelikle bir toplu ulaşım işletmesi olarak bir seçeneğe dönüşmektedir. İkinci olarak, tüm işletim süreçlerinde çevre etkenini bir girdi olarak değerlendirmeyi bir davranış normuna dönüştürmüş, çalışanını bu konuda bilinçlendirmeye çalışmıştır.

Bir üçüncü ve önemli nokta ise çevresel etkenler açısından toplu ulaşım yapıyor olma avantajına sığınmayarak, filosunda enerji olarak fosil yakıt kullansa da araç teknolojisi açısından çevre normlarına yakınlaştırma çabalarını yoğun bir biçimde sürdürmesi, filo yenileme ölçütlerinin en başına çevre normlarını oturtması olmuştur.

Yakıt seçenekleri üzerinde çalışmış, emisyonu düşük yakıt dönüşümleri uygulamış, motor yanma verimini arttırma konusunda araştırmalar yaptırmış, filo bakım sistemi içinde egzoz emisyonlarının izlenmesine yer vermiştir. Yalnızca hava kirliliği değil, ses kirliliği de plan döneminde İETT’nin üzerinde duracağı konulardan birini oluşturacaktır.

İETT’nin yenilikçi, atılımcı anlayışına destek verilmiştir. Halkla doğru iletişim kuran bir İETT görmek isteyenler çoğunluktadır. ‘Biz İnsan Taşıyoruz’ savına uygun bir işletmecilik anlayışının yeterince sergilenemediği belirtilmiştir.

İETT Genel Müdürlüğü’ne ait 1 Genel Müdürlük ve 3 yönetim binasına ek olarak 13 hizmet binası, 1 konukevi, 1 konferans salonu, 9 garaj, 1 motor yenileme fabrikası, 1 park garaj, 112 adet lojman, adet otobüs, 20 midibüs, 3 minibüs, 3 ambulans, 68 binek aracı, 3 pikap, 1 jeep, 4 kamyon, 1 kepçe, 1 vidanjör bulunmaktadır. Ayrıca 2007 yılı içinde teslim alınmış 44 adet Citaro Mercedes otobüsü ile 100 adet lastik tekerlekli tramvay (metrobüs) filoya eklenmiştir.

İETT araç filosu ağırlıklı olarak otobüslerden oluşur. Otobüslerin dışında Tünel (2 vagon), Beyoğlu Tramvay (2 motris, 2 vagon) bulunmaktadır. Filoda toplam otobüs vardır. Filonun ortalama yaşı 12’dir. Filo yenileme hızı düşüktür. Filoda ekonomik ömrünü tamamlamış 15 yaş üzeri otobüs sayısı 1.227’dir. İETT otobüsleri gün boyu saat, otobüs başına ortalama 2.5 şoförle çalışır. Günde ortalama 526 bin km. yapar, yaklaşık 250 ton motorin harcarlar.

MAN SOLOMAN KÖRÜKLÜ

IKARUS SOLOIKARUS KÖRÜKLÜ

MERCEDES SOLO MERCEDES KÖRÜKLÜ

DAF OPTAREBERKHOF

Tüm hatlardaki otobüslerin çalışma çizelgesinin ayarlandığı programdır. Hareket saatlerinin hesaplanmasının yanı sıra, her servis için sefer başlangıç-bitiş saatlerinin hesaplanması,toplam mesai süresi, hatta ait işgünü, Cumartesi-Pazar için ayrı ayrı olmak üzere kilometre bilgileri de hesaplanabilmektedir. Programda istenilen bir hattın istenilen bir gün tipine göre (iş günü, cumartesi,pazar) orer raporu alınabilir.

Bu raporda hareket saatleri çizelgesinin yanı sıra, her servise ait toplam mesai süresi, garajdan çıkış, servis başlangıç, servis bitiş, garaja varış, sefer sayısı bilgileri ve hatta ait hat uzunluğu, toplam sefer sayısı, toplam kilometre, toplam zayi kilometre, güzergah bilgileri ve ilgili notlar yer alır. Kullanıcı, servislerle ilgili çeşitli bilgileri içeren ”Servis Bilgi Raporu”nu, isterse tek bir hat için, isterse işletme bölgesindeki tüm hatlar için elde edebilir.

İETT’nin stratejik amaçları, ulaşım felsefesi ve araç filosunun fiziksel yapısı incelenmiştir.

 İETT İşletmeleri Genel Müdürlüğü Performans Programı 2009  İETT Stratejik Plan  İETT 2008 Faaliyet Raporu  İnternet

TEŞEKKÜRLER!