Yaşam, Evren ve Her Şey Varol Akman 11 Temmuz 2008.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KELİME TÜRLERİ ZARFLAR.
Advertisements

Türkiye Gençlik | T-Genç harekeTe GEnÇmeye var mısın?
ÖZEL ENVAR ilköğretim okulu
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
Uygulama: Bir kitap olarak HAYATIM
Öğretmen okulun ilk gününde, 5
Kedilerin görevleri 1.
Etik ve Meslek Etikleri
Bilimsel Proje Hazırlamanın Basamakları
Dünya’yaNE Katıyorsun? süt üretiyor bal üretiyor yumurta üretiyor oksijen üretiyor CANLILAR ÜRETİYOR...
Gündelik Yaşantımızda Ahlak Biliminin Yeri
İNTERNET ADRESLERİ.
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
Mobil Kütüphane Uygulamaları ve Özellikleri
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
Meksika'da Inka tapınaklarına ç ıkmak isteyen Avrupalı bir grup arkeolog, birka ç yerli rehberle yola koyuluyor. Dağın tepesindeki tapınaklara giden uzun.
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
- Bilgi Taassubu Önler BİLGİ TAASSUBU ÖNLER.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
İNANÇ BAŞARININ NERESİNDE ?
Tavşanın yarış hikayesi
Bursa Birey Dershaneleri
10. Sınıf 9 nolu kazanım etkinliği
Kendine Karşı Sorumluluk
♫ Sesi açıp tıklayınız ! ♫ Sesi açıp tıklayınız ! Yeni Yıl İçin Düşünceler.
ÇOCUKLARIMIZA DİNİMİZİ NASIL ANLATALIM
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
Prof.Dr.Erdal ATABEK SEVGİYE YER KALMADI
FELSEFENİN ÇEŞİTLİ ALANLARLA
Temel Kavramlar ve Özellikleri
AHLAK GELİŞİMİ.
DOPİNG Prof.Dr.Emin ERGEN Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Spor Hekimliği Anabilim Dalı.
Etik ve Spor (Doping Bağlamında)
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 2007 – 2008 Bahar Dönemi Beytepe - ANKARA BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA.
Hazırlayan: Serkan Aslan
HALKLA İLİŞKİLER İÇİN ÖNERİLER
KÜTÜPHANECİLİK HAFTASI
Zaman içinde bilim.
OKUMAK ÜZERİNE Hüdayi Can Çankırı, 2014.
GERİ KAZANIM NEDİR 1.  Kaynağında Azaltmaktır  Tekrar Kullanabilmektir  Geri Kazanmaktır Geri.
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
DOĞA BENGÜ KOTAN 935 BERKAY ORKAN 1071
İNTERNETTE ARAMA MOTORLARI
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
FİNLANDİYA EĞİTİM SİSTEMİ
Ş.S * Okulun ilk gününde 5. sınıfın önünde dururken, öğretmen çocuklara bir yalan söyledi. Çoğu öğretmen gibi, öğrencilerine baktı.
BİR İLANIN MACERASI İlk günden son güne kadar bir ilan ne gibi safhalardan geçer, buyrun görün. Aralardaki yorumlar, müşteri temsilcilerinin yaratıcı grup.
AHLAK NEDİR?.
KEŞFEDEREK ÖĞRENME (BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME)
Reklamcılıkta Anna Karenina İlkesi
YAZ TATİLİ İÇİN ÖNERİLER 
Bunu okumak sizi herhangi bir borç yükü altına sokmayacaktır.
Bilal BİLGİN - Gazi Anaokulu- Rehber Öğretmeni
En Genç 10 Dolar Milyarderi
Yrd.Doç.Dr. Özcan PALAVAN
VURUR YÜZE İFADESİ TEOG ZAMANI GELMİŞ BİTANESİ
UYGULAMALAR Yeşil Mühendislik Etiği* Kürklü Foklar; Admiral Çukuru, Yeni Zelanda.
MERKANTİLİZM NEDİR ?.
En Genç 10 Dolar Milyarderi
Bilişim Etiği Kuramlar.
Gün boyunca neler yaparsınız? Bu yaptıklarınız başarınızı nasıl etkiler ?
Eylem İçin Çevresel ÇağrıSürdürülebilir Yaşam Sağlama Maddiyatçılığın Ve Zenginliğin Sosyal Psikolojisi HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :

Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Öğrenmede yetişkinleri ne güdüler? Developed with the support of the EU Leonardo.
YAKUP KALAFATOĞLU ORTAOKULU SOSYAL BİLGİLER DERSİ 2.DÖNEM 1.PROJE GÖREVİ HAZIRLAYAN ÖĞRENCİLERİN; ADI:Cansu SOYADI:HAMZAÇEBİ ADI:Emine SOYADI:USTA YAKUP.
OLUMLU DÜŞÜNCE NEDİR? Hayatın her alanında, bizi her konuda etkileyen aslında bizim olaylara nasıl baktığımızdır. Şunu unutmamak gerekir ki; meydana.
Sosyal Hizmet Etiği Dersine Giriş Etik Nedir Ne Değildir?
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
Sunum transkripti:

Yaşam, Evren ve Her Şey Varol Akman 11 Temmuz 2008

“You have taken yourself too seriously”  Kendini çok fazla ciddiye aldın  Kendine çok fazla önem atfetme

Eğitim  Okulda bize öğretilenler (sınıflarımızı geçip mezun olmak için)  Yaşamımızı kazanmak için öğrenmemiz gerekenler (başkalarına muhtaç olmamak için)  Biz nelere değer veriyoruz? Nelere önem veriyoruz? Nelere inanıyoruz?

Perry pastası

Okumak  Önemli düşünceleri anlamak  Özgün kaynaklardan okumaya çalışmak  Yabancı dil (2)  Kütüphaneler  BBC, CNN, vb. (İnternet)  The Washington Post, The Guardian, vb. (İnternet)

Yaşamdan zevk almak  Zaman çabuk geçiyor (biz bir takım planlar yaparken)  Amaçlarımıza ulaşmak için çalışırken eğlence için zaman ayırmak gerekli  Büyük sorunlar hakkında üzülmekle elimize bir şey geçmeyebilir  Kendi çapımızda katkılar yapmak belki de en rasyonel yaklaşım

Düşünceden aksiyona Çevre kirliliği konusunda aşırı duyarlı olmak, bu konuda çok düşünmek, çözümler bulmaya çalışmak Kendi çevremizde gönüllü temizlik hareketlerinin içinde yer almak  İkinci yaklaşım genelde çok daha doyurucu olabilir

Neyin peşinde koşmalıyız?  Para  Aşk  Şan şöhret  Ailemiz, akrabalarımız, arkadaşlarımız, şehrimizdekilerin mutluluğu  Ulusumuzun esenliği  İnsanlığa hizmet

William Gates IIIABD5156.0ABD Warren BuffettABD7652.0ABD Carlos Slim HeluMeksika6749.0Meksika Ingvar Kamprad ve ailesi İsveç8033.0İsviçre Lakshmi MittalHindistan5632.0İngiltere Sheldon AdelsonABD7326.5ABD Bernard ArnaultFransa5826.0Fransa Amancio Ortegaİspanya7124.0İspanya Li Ka-shingHong Kong7823.0Hong Kong David Thomson ve ailesi Kanada4922.0Kanada

488 Albert von Thurn und Taxis Almanya232.0Almanya 618Fahd HaririLübnan261.6Fransa 618Ayman HaririSuudi Arabistan 281.6Suudi Arabistan 26Sergey BrinABD3316.6ABD 891Kostyantin ZhevagoUkrayna331.0Ukrayna 26Larry PageABD3416.6ABD 172Andrei MelnichenkoRusya354.6Rusya 172Sergei PopovRusya354.6Rusya 618Anurag DikshitHindistan351.6Cebeli Tarık 664Daniel ZiffABD351.5ABD

249Hüsnü Özyeğin Mehmet Karamehmet Erol Sabancı Şevket Sabancı Şarık Tara Ahmet Zorlu Aydın Doğan Turgay Ciner Rahmi Koç Semahat Arsel Ferit Şahenk Suna Kıraç651.2

799Bülent Eczacıbaşı Olgun Zorlu Tuncay Özilhan Murat Vargı Yalçın Sabancı Filiz Şahenk Kamil Yazıcı Asım Kibar Ömer Sabancı Murat Ülker Faruk Yalçın Hasan Çolakoğlu Mehmet Sinan Tara481.0

Biraz aritmetik  Türkiye zenginleri toplamı: 36.4 milyar dolar  Google kurucuları toplamı: 33.2 milyar dolar

Peki başka?  Ahlaklı yaşam  Ahlak bilimi bazı şeyleri yapmayı yasaklayan kurallar sistemi değil “Yalan söyleme!” “Öldürme!”  Daha çok, nasıl yaşamamız gerektiği konusunda bir düşünce temeli

Glaukon’un sorusu  (Sokrates’e; nakleden Platon) Sihirli yüzük (takanı görünmez kılıyor) Bana etik olmak için nedenler söyle Çünkü artık yakalanıp ceza görmek gibi bir sorunum yok  Sihirli yüzüğe sahipsek bile niçin doğru olanı yapmakta devam etmek zorundayız?

Sokrates’in yanıtı  O vakit insan doğasını oluşturan öğeler arasında uyum olur, kendimizle barışık ve mutlu oluruz, vesaire, vesaire

Yemek tarifleri kitabı  İyi bir yemek tarifleri kitabı tadı tuzu yerinde bir yemek hazırlamak için gereken tüm koşulları belirtmez  Bir takım kuralları bir araya getirip “işte ahlakın kesin temel taşları bunlar” demek imkansız

R. M. Hare ( )  Yargılarımızın ahlaki olabilmesi için “evrenselleşebilir” olmaları gerekir  Yani tüm durumlarda geçerli olmaları mı lazım?  Hayır! Yargılarımıza aldığımız rollerden bağımsız olarak varmaya hazır olmalıyız (onları uygulayınca elde edeceğimiz kazanç veya uğrayacağımız zarardan bağımsız olarak)

Kendimize dönük bir yaşam?  Herhalde bencil doğmuyoruz  Alternatif ne? (ve manalı mı?)  Etraf bir yığın kötü insanla dolu  Bunlar gibilere mi yardım edeceğim?

Kötülere dair  Eğer bunlardan çok fazla varsa fazla yapılabilecek bir şey görünmüyor  Yani onların çoğunlukta olmadığını farzetmek zorundayız

Not  Yararlanılan kaynak: Prof. John Perry, Stanford Üniversitesi Felsefe Bölümü www-csli.stanford.edu/~jperry/advice.html